Meer dan een week geleden kreeg ik de schrik van mijn leven. Ik stond op, nog enorm slaapdronken, liep in mijn onderbroek de woonkamer in, en terwijl ik even lekker aan mijn ballen krabde deed ik de luxaflex open. Ik woon op de 1e verdieping en vrijwel niemand in de straat beneden kijkt ooit omhoog dus ik kan normaliter zonder enig risico in mijn onderbroek al aan mijn ballen krabbend de luxaflex openen.
Opeens was ik klaarwakker want ik keek recht in het gezicht van een grote neger die voor mijn raam zweefde. Mijn hart sloeg een paar slagen over. Ik keek nog een keer en zag toen ook de steiger die voor het huis was gebouwd. En ik herinnerde me weer het bericht van mijn huisbaas over de gevel die gerenoveerd zou worden. Dingen vielen op hun plek.
Daar stond ik dan in mijn onderbroek. De neger zwaaide vriendelijk en lachte zijn witte tanden bloot. Ik zwaaide niet terug en knalde de luxaflex snel weer dicht.
Nu, meer dan een week later staat de steiger er nog steeds. En de neger loopt nog steeds voor mijn raam. Hij krabt de hele tijd aan de muren en dat maakt lawaai. De luxaflex blijft dicht want ik voel me heel ongemakkelijk als iemand de hele tijd mijn kamer inkijkt. Zeker als het een grote neger is.
Laat ik vooropstellen dat ik helemaal niks tegen negers heb hoor, integendeel. Het is ook best een vriendelijke vent. Maar negers die meer dan een week langs mijn raam lopen, mijn huis in kijken, en lawaaierig aan de muur aan het krabben zijn, die vind ik toch vrij vervelend.
Bovendien maakt ie heel veel stof en kan ik dus niet eens mijn ramen openzetten. En dat met die warmte. Zelfs met mijn ramen dicht zit er om de haverklap nu een dikke laag stof door mijn hele huis. En stoffen en schoonmaken haat ik nog meer dan aan de muur krabbende negers die langs mijn raam lopen.
Nare is ook dat ik al meer dan drie maanden overlast van verbouwingen en renovaties heb. Hiervoor werd het pand onder me verbouwd en dat betekende weekend na weekend onophoudelijk geboor, gehamer en geschreeuw. "Maak je geen zorgen hoor buurman, we gaan alles netjes isoleren" verzekerde de benedenbuurman me van te voren. Dat hebben ze inderdaad gedaan. Jammer genoeg wel als laatste, als mosterd na de maaltijd.

Fuck verbouwingen en renovaties, fuck stof, fuck mijn huis inkijkende lawaai makende negers.