abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:14:13 #1
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129402398
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_129402407
Lex, wat vond je van dat topic dat ik eerder postte? :)
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:14:50 #3
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129402429
He verdorie ik wilde een tt over bloemkolen!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:14:54 #4
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129402431
Whoops. #54 moet #53 zijn.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:15:57 #5
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129402467
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:11 schreef Toekito het volgende:

[..]

de motor ligt volgend naar bij Button in de mclaren. Zoals in de grote jaren van Senna zeg maar.
Ja klopt, hoop dat ze het goed gaan doen, maar hoop nog steeds dat Honda ooit weer terug komt als een zelfstandig team.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:16:06 #6
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129402476
Re ff roepen! Of de andere modjes...
pi_129402498
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:43 schreef Detroit het volgende:

[..]

Ik bedoel hier "te belangrijk" als dat jij denkt dat jij daadwerkelijk dusdanig veel invloed hebt op mensen dat je hen ook beïnvloed. En jij hebt echt niet dusdanig veel invloed dat honderden mensen om jou heen jou niet mogen. Je gaat me niet eens vertellen dat zoveel mensen jou kunnen herinneren.
Ik kom weleens mensen van vroeger tegen in de trein. Eentje herinnerde mij wel en ik heb daar een goed gesprek mee gehad. Die was vroeger meer een meeloper van een pester. Ik ben ook anderen tegengekomen die mij niet willen herinneren kijkend naar hun gedrag. Ik kwam laatst een grote pester tegen op het perron, terwijl mijn trein net aan kwam zetten. Hij wilde instappen in mijn coupé. Ik stond op het punt om uit te stappen en ik stond vooraan bij de deur. Hij zag mij en hij liep verder naar een andere coupé met een chagrijnige blik.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129402501
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:12 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hahahaha detroit met je bloemkolen...

Gray, mijn recept is met een berg oosterse kruiden erin. Wil je het hebben? Het recept dan
Ja, kom maar op! :Y)
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:17:03 #9
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129402508
Oja gewoonmezelf als je er nog bent, afbouwen gaat wel goed. Is klaar nu... yay!

Murmeli is antidepressivaloos *O* *O*
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:17:58 #10
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129402531
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:15 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja klopt, hoop dat ze het goed gaan doen, maar hoop nog steeds dat Honda ooit weer terug komt als een zelfstandig team.
kans is klein tijdens de crisis. Maar hoop met je mee. Hoort er gewoon bij.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_129402658
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:45 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Iedereen wordt door sommige groepen mensen genegeerd, puur omdat die elkaar niet liggen, of er geen klik is. Dat is niet erg, anders zou je met iedereen vriendjes zijn en das teveel....
Op de middelbare school werd ik ook door de meesten genegeerd, alleen niet door de (andere?) nerds. Daarna ging ik naar de TU en daar was het over. Blijkbaar een meer passende plek voor mij. Meer mensen met dezelfde interesses denk ik.
Ik hoef trouwens ook niet vrienden met iedereen te worden. Ik vind 3, 4, 5 vrienden eigenlijk wel genoeg :)
Op de universiteit was het helaas voor mij niet over. Ik kreeg in het begin nog wel eens negatieve dingen te horen "ik vind je maar raar. ik vind je wel vreemd." zonder enige onderbouwing en ik heb geen vrienden weten te maken bij mijn studie.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:24:33 #12
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129402725

Werkt dit?

Edit, ja dus.
Je moet wel effe je schem draaien gray
pi_129402783
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:47 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Verkeerde omgeving waar je in zit dus.
Andere vereniging proberen misschien, waar normale mensen zitten ipv haantjes?
Ik zit bij een vereniging waar anderen van mijn studie bijzitten. Een andere student had mij aangeraden om bij die vereniging te komen toen hij wist dat ik op zoek was naar een studentenvereniging.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:28:04 #14
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129402825
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:16 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik kom weleens mensen van vroeger tegen in de trein. Eentje herinnerde mij wel en ik heb daar een goed gesprek mee gehad. Die was vroeger meer een meeloper van een pester. Ik ben ook anderen tegengekomen die mij niet willen herinneren kijkend naar hun gedrag. Ik kwam laatst een grote pester tegen op het perron, terwijl mijn trein net aan kwam zetten. Hij wilde instappen in mijn coupé. Ik stond op het punt om uit te stappen en ik stond vooraan bij de deur. Hij zag mij en hij liep verder naar een andere coupé met een chagrijnige blik.
Als ik blanco lees wat jij hier zegt, dan kan ik de volgende conclusies trekken:
- Met een persoon van vroeger die een meeloper was, heb je nu een goed gesprek. Blijkbaar mag deze persoon jou dus wel, en heeft hij jou gepest om niet zelf gepest te worden.
- Jij bent andere personen tegengekomen waarvan jij het gevoel hebt dat ze jou niet meer willen herinneren. Klopt dat gevoel wel? Ik, en velen in dit topic met mij, denken dat dat gevoel best eens bijgesteld zou kunnen worden!
- Jij kwam een grote pester tegen. Jij trekt de conclusie dat hij chagrijnig keek omdat hij jou zag. Was hij misschien niet chagrijnig omdat het rotweer was? Omdat zijn vriendin het net uitgemaakt had? Met het verkeerde been uit bed gestapt was? Ik geloof niet zozeer in jouw uitleg wat dat betreft.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:28:37 #15
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129402835
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:26 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zit bij een vereniging waar anderen van mijn studie bijzitten. Een andere student had mij aangeraden om bij die vereniging te komen toen hij wist dat ik op zoek was naar een studentenvereniging.
Maar als er geen mensen bij zittem waar je mee klikt kan het goed zijn om iets te zoeken dat beter past. Is het een vereniging voor een sport of een andere hobby of gewoon een algemene?
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:30:52 #16
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129402892
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:22 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik hoef trouwens ook niet vrienden met iedereen te worden. Ik vind 3, 4, 5 vrienden eigenlijk wel genoeg :)
Op de universiteit was het helaas voor mij niet over. Ik kreeg in het begin nog wel eens negatieve dingen te horen "ik vind je maar raar. ik vind je wel vreemd." zonder enige onderbouwing en ik heb geen vrienden weten te maken bij mijn studie.
Ik ben dan benieuwd op basis waarvan zij de conclusie trekken dat ze jou raar vinden.
Ik bedoel, als je bijvoorbeeld ineens out of the blue iets raars zegt wat totaal niet samenhangt met de situatie als zij erbij zijn, dan zullen zij misschien denken dat je een vage gast bent.
pi_129402896
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:17 schreef Murmeli het volgende:
Oja gewoonmezelf als je er nog bent, afbouwen gaat wel goed. Is klaar nu... yay!

Murmeli is antidepressivaloos *O* *O*
Gefeliciteerd. ^O^

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:24 schreef Murmeli het volgende:
[ afbeelding ]
Werkt dit?

Edit, ja dus.
Je moet wel effe je schem draaien gray
Top! Veel van die dingen heb ik nog in huis ook! :D Besef alleen net dat ik het morgen op werk ook moet eten, maar dat ik geen goede containers heb voor soep vervoeren. Maar dan koop ik maandag gewoon nog een bloemkool en ga ik dit maken. Kan ik ook meteen de overige ingrediënten in huis halen. Thanks! O+
pi_129402915
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:13 schreef Detroit het volgende:

[..]

Maar als jouw ervaring in beginsel al bijgesteld moet worden, omdat deze niet overeenkomt met de werkelijkheid, dan zul je de ervaring ook niet krijgen op basis waarvan jij de conclusie kunt trekken dat je ernaast zit. In my humble opinion!
Niet in mijn eentje, maar hopelijk wel met hulp van het UCP.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:32:25 #19
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129402946
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Niet in mijn eentje, maar hopelijk wel met hulp van het UCP.
Daar heb jij ook absoluut hulp bij nodig, en ik gun je dat echt van harte!
pi_129403039
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:28 schreef Detroit het volgende:

[..]

Als ik blanco lees wat jij hier zegt, dan kan ik de volgende conclusies trekken:
- Met een persoon van vroeger die een meeloper was, heb je nu een goed gesprek. Blijkbaar mag deze persoon jou dus wel, en heeft hij jou gepest om niet zelf gepest te worden.
- Jij bent andere personen tegengekomen waarvan jij het gevoel hebt dat ze jou niet meer willen herinneren. Klopt dat gevoel wel? Ik, en velen in dit topic met mij, denken dat dat gevoel best eens bijgesteld zou kunnen worden!
- Jij kwam een grote pester tegen. Jij trekt de conclusie dat hij chagrijnig keek omdat hij jou zag. Was hij misschien niet chagrijnig omdat het rotweer was? Omdat zijn vriendin het net uitgemaakt had? Met het verkeerde been uit bed gestapt was? Ik geloof niet zozeer in jouw uitleg wat dat betreft.
De personen, waarvan ik denk dat ze me niet willen herinneren, ontwijken me wel heel vakkundig. Nou weet ik natuurlijk niet wat ze daadwerkelijk van mij denken, maar wat ik wel heb zijn mijn ervaringen.
Over de grote pester: hij keek pas chagrijnig op het moment dat hij mij zag. Er was echt geen andere reden om niet mijn coupé in te stappen. Het was namelijk niet zo heel erg druk.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:37:33 #21
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129403091
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:30 schreef Gray het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. ^O^

[..]

Top! Veel van die dingen heb ik nog in huis ook! :D Besef alleen net dat ik het morgen op werk ook moet eten, maar dat ik geen goede containers heb voor soep vervoeren. Maar dan koop ik maandag gewoon nog een bloemkool en ga ik dit maken. Kan ik ook meteen de overige ingrediënten in huis halen. Thanks! O+
YW laat ff weten hoe het jou smaakt dan!
En tnx voor de felicitatie. Ik heb nog niet eens een vette after AD party gehouden :o
pi_129403099
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:28 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Maar als er geen mensen bij zittem waar je mee klikt kan het goed zijn om iets te zoeken dat beter past. Is het een vereniging voor een sport of een andere hobby of gewoon een algemene?
Het is een studentenvereniging. Ik ben in mijn leven 5 keer veranderd van vereniging / bij een nieuwe vereniging gegaan. Is dat normaal? (Ik heb geen flauw idee wat normaal is eigenlijk)
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:38:49 #23
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129403135
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

YW laat ff weten hoe het jou smaakt dan!
En tnx voor de felicitatie. Ik heb nog niet eens een vette after AD party gehouden :o
Goede reden voor een feestje
pi_129403139
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:30 schreef Detroit het volgende:

[..]

Ik ben dan benieuwd op basis waarvan zij de conclusie trekken dat ze jou raar vinden.
Ik bedoel, als je bijvoorbeeld ineens out of the blue iets raars zegt wat totaal niet samenhangt met de situatie als zij erbij zijn, dan zullen zij misschien denken dat je een vage gast bent.
Dat zal heel goed kunnen. Ik kom die mensen helaas niet meer tegen.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:39:13 #25
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_129403148
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:35 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

De personen, waarvan ik denk dat ze me niet willen herinneren, ontwijken me wel heel vakkundig. Nou weet ik natuurlijk niet wat ze daadwerkelijk van mij denken, maar wat ik wel heb zijn mijn ervaringen.
Over de grote pester: hij keek pas chagrijnig op het moment dat hij mij zag. Er was echt geen andere reden om niet mijn coupé in te stappen. Het was namelijk niet zo heel erg druk.
Als ik lees wat jij zegt, dan vallen vooral de zinsneden "ontwijken me heel vakkundig", "keek pas chagrijnig op het moment dat hij mij zag", "geen andere reden om niet in mijn coupé in te stappen" me op.
Deze zijn heel erg ingegeven door hoe jij denkt over het leven, en volgens mij kunnen we ondertussen wel de conclusie trekken dat lang niet alles wat jij denkt ook automatisch waarheid is, toch?

En al zóu er één iemand zijn die bewust in een andere coupé gaat zitten vanwege jou, dan moet je alsnog de idee bijstellen dat er honderden mensen zijn die een hekel aan jou hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')