SPOILER: ProcessorOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: WerkgeheugenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: GPU: Graphics Processing Unit (Videokaart)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Merk/bouwkwaliteit en ondersteuning voor Android-versiesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Connectiviteit/SpecificatiesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iconia Tab B / A210 / A510 / A700
101XS / 80XS / 101 G9 / 80 G9 101 XS / Elements / Arnova
Eee Pad TF300T/ TF700T / MeMO Pad / Pad Smart / Nexus 7 / PadFone Infinity
HTC Flyer / HTC Jetstream
XOOM / XOOM2 / XOOM2 ME
Galaxy Note 8.0 / Note 10.1 / Tab 2 (10.1) / Tab 2 (7.0)
Tablet Z / S / P
Google Nexus | Toshiba | Packard Bell | LG | Point of View | Kindle | Huawei | Adam Notion Ink | Viewsonic | Yarvik
Populaire ChinaTab brands: Ainol, Onda, Bmorn, Cube, Ramos, SmartQ, Teclast, Window (Yuandao), Zenithink
Enkele Chinese webshops:![]()
![]()
![]()
![]()
Enkele AliExpress stores: • Elijah Store • UGoodBuy • Eternal Team • Grace Team • Grace Top Trade • Grace Intl
In China kun je verder in de webshops zoeken via ChinaPrices. Eventueel kun je ook Chinatabs halen van Taobao/Tmall (zoals de officiële Ainol-store), een Chinagigant met vele vendors die binnen China leveren; sites als MisterTao (BIC) en Zarmark (Jack) bestellen die voor je en sturen de goederen naar je door. Vergeet niet dat het importeren van goederen uit het buitenland mogelijk heffingen met zich meebrengt. Voor meer informatie kijk je op douane.nl .
› Coupons
panda4fok = 5% korting bij Pandawill | fb2012fiver = 5% korting bij MP4Nation
Couponsites: Tjoos | Retailmenot
Voor sites als Buyincoins & MisterTao is eventueel ook recommenderkorting te snaaien. Let op user signatures.
› Non-ChinaVoor de tablets die in Nederland beschikbaar zijn kun je terecht op de officiële websites en bij de bekende elektronicawinkels zoals BCC, Dixons, Dynabite, etc. Natuurlijk kun je ook even kijken op check.fok.nl, Google Shopping en pricewatch. Je hebt tegenwoordig ook vaak verkapte Chinatabs bij winkels als Trekpleister, Kruidvat, Bart Smit, Intertoys en Kijkshop voor redelijke prijzen. Als je op budget zit en garantie in Nederland en geen gedoe wilt, is het een idee om naar zulke tablets te kijken, een enkele kan zowaar een leuke koop zijn. Wel eerst goed research doen!
Europabreed op Geizhals of Amazon.co.uk.
Aantal apps & games in de Play Store, statistiek door AppBrain. (Verdere statistiek: AndroLib)
› Interessante sitesNederlands:
| Tablets Magazine | TabletGuide | Portablegear | Androidworld | Androidtablet | Tabletworld |Internationaal:
| Play Store (voorheen Android Market) | AppBrain | Engadget | Slashgear | CNET | PC Magazine | Phone Arena | DigiTimes | Tabletrepublic | Lilliputting | Tablet PC Review | Arctablet Blog | Slatedroid | XDA Developers | Modaco |China:
| Giz-China | Shanzai | Micdigi | imp3.net |
› Third party markets: | BlackMart Alpha | Amazon appstore | Getjar |
(Als bijvoorbeeld je Chinese tablet niet ondersteund wordt door een gratis app zoals YouTube)
› Vorige delen
Android tablet discussie topic-keten
OP V2.0 - V2.1 door: shiznutsHeel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?![]()
v2.0 is toch net uit? Cmiiwquote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:27 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Is er alweer een nieuwe? maand geleden is de nieuwste SDK wel doorgevoerd in een heel aantal tablets dacht ik.(maar nog niet alles).
De resolutie van de Nexus 10 trekt overigens wel een wissel op de GPU en batterij; het is vloeiend maar toch had ik het idee dat hij heel af en toe nog wel eens een klein beetje te kort kwam.
Benchmarks zeggen tot zoverre ook niet alles overigens; wel eens tablets gehad met een betere score die in de praktijk echt minder werkten dan andere tablets met een lagere score (en andere chipset).Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
voor de PD800 is ie er voorlopig nog niet.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5![]()
Bijna goedquote:Nieuwe SDK is voor de M8Pro 27 juni uitgekomen
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/![]()
Om even terug te komen op de Nexus 10
Wereld van verschil 4.3 is een soort project butter met glijmiddel geworden voor de N10, merk een duidelijk verschil, minder stotterig, vooral merkbaar bij YouTube en Google+ scrollen gaat nu eigenlijk zonder haperingen.
Accuduur kan ik straks wat over zeggen, hangt nu nog aan het sap
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat![]()
zowat m'n tablet gebrick'd bij het updaten van de firmware :] hij zat vast in de flash boot mode met het scherm permanent uit, maar kon hem gelukkig nog via RKBatchTools laten herinstalleren.
ben nu helaas een paar van m'n root privileges kwijt, dus maar eens kijken of ik nog een custom rom gabaseerd op update 1.0 eroverheen kan gooien.
heb via CPU-Z app iets grappigs ontdekt: de quad core SoCs van mijn tablet en mijn telefoon werken blijkbaal heel anders. de tablet heeft bij gebrek aan werk altijd alle 4 cores op een lage kloksnelheid staan, terwijl de telefoon 1 core al het werk laat doen totdat er meer voorhanden is.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Het eerste is slechte coremanagement, het tweede is goede coremanagement. Je telefoon doet het beter.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:59 schreef RDMKR het volgende:
zowat m'n tablet gebrick'd bij het updaten van de firmware :] hij zat vast in de flash boot mode met het scherm permanent uit, maar kon hem gelukkig nog via RKBatchTools laten herinstalleren.
ben nu helaas een paar van m'n root privileges kwijt, dus maar eens kijken of ik nog een custom rom gabaseerd op update 1.0 eroverheen kan gooien.
heb via CPU-Z app iets grappigs ontdekt: de quad core SoCs van mijn tablet en mijn telefoon werken blijkbaal heel anders. de tablet heeft bij gebrek aan werk altijd alle 4 cores op een lage kloksnelheid staan, terwijl de telefoon 1 core al het werk laat doen totdat er meer voorhanden is.![]()
ik heb over het algemeen het gevoel dat de telefoon vloeiender beweegt ondanks allerlei theoretische pluspunten van de tablet, dus daar kan ik me wel in vinden.
kan het aan de versie van android liggen? tablet heeft nog maar 4.1.1 zelfs na de update.
---
moet toegeven dat ik de term "quad core" niet 100% begrijp... is het nou zo dat bij 1.6Ghz quad core je echt 4 keer zo veel rekenkracht erin hebt zitten dan bij een single core variant..? ik dacht eerst dat de klok frequentie in vier opgedeeld zou zijn, dus maximaal 400 mhz per core, en dat het voordeel dan is dat die vier cores makkelijker switchen tussen taken dan 1 grote, maar die app zegt iets anders...
op wikipedia stond dat alleen in het uiterste geval ("embarrassingly parallel problems") de snelheidswinst 4x is, dus denk dat ik het toch eerst goed had... maar blijkbaar druk je die kwart-deling van de snelheid dan weer niet uit in megahertz of zo.
[ Bericht 28% gewijzigd door RDMKR op 27-07-2013 17:57:58 ]Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
ik heb net vanaf de laptop met bluetooth een pdf-file overgemaakt naar mijn android-tablet.
de melding is dat het op de tablet staat..... maar waar vind ik de pdf-file ?![]()
4 cores van 1.6ghz.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:04 schreef RDMKR het volgende:
ik heb over het algemeen het gevoel dat de telefoon vloeiender beweegt ondanks allerlei theoretische pluspunten van de tablet, dus daar kan ik me wel in vinden.
kan het aan de versie van android liggen? tablet heeft nog maar 4.1.1 zelfs na de update.
---
moet toegeven dat ik de term "quad core" niet 100% begrijp... is het nou zo dat bij 1.6Ghz quad core je echt 4 keer zo veel rekenkracht erin hebt zitten dan bij een single core variant..? ik dacht eerst dat de klok frequentie in vier opgedeeld zou zijn, dus maximaal 400 mhz per core, en dat het voordeel dan is dat die vier cores makkelijker switchen tussen taken dan 1 grote, maar die app zegt iets anders...
op wikipedia stond dat alleen in het uiterste geval ("embarrassingly parallel problems") de snelheidswinst 4x is, dus denk dat ik het toch eerst goed had... maar blijkbaar druk je die kwart-deling van de snelheid dan weer niet uit in megahertz of zo.
door multi threading oftewel parallellisatie haal je dan winst tenopzichte van een single core.
Echter niet alles is parallel dus er zullen tijden zijn dat die 3 andere cores moeten wachten op 1 core. Vandaar dat je snelheid niet x4 is. Maar sneller is het wel.We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Vi Veri Veniversum Vivus Vici![]()
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:04 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Het eerste is slechte coremanagement, het tweede is goede coremanagement. Je telefoon doet het beter.Ik dacht dat dat 1 van de verbeteringen was van de 2e SDK (update 4.2.2 voor rockchips) dat de afhandeling van processen beter gemanaged werd. Helemaal zeker ben ik overigens nietquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:04 schreef RDMKR het volgende:
---
Plus dat een applicatie er wel op berekend moet zijn. Als alles in 1 zware taak zit kan dat niet verdeeld worden over meerdere coresHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Ja; maar ik denk dat de meeste ''grotere'' ontwikkelaars dat nu toch wel geregeld hebben (multi core support) ?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:54 schreef Catch22- het volgende:
Plus dat een applicatie er wel op berekend moet zijn. Als alles in 1 zware taak zit kan dat niet verdeeld worden over meerdere cores
[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 28-07-2013 21:02:52 ]MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Vanmiddag even van Mong Kok (Olympian City) naar Lai Chi Kok gewandeld, en dus ook weer even door Sham Shui Po gekomen. Computer Mall in geweest, en zag dat er alvast 1 winkeltje de nieuwe Pipo M9 Pro verkoopt, met 64GB, voor 2280HK$. Jammer genoeg hing alleen de normale Pipo M9 er, dus heb niet gezien of hij er erg anders uitziet, en heb er ook niet mee gespeeld ofzo, maar in ieder geval fijn om te weten dat als straks de eerste recensies/ervaringen positief zijn, dat ik dan weet waar ik hem kan halen,en voor hoeveel.
Ik maak me alleen een beetje zorgen over de snelheid, als het een FullHD tablet is, met de huidige chip, en of het allemaal niet gaat haperen enzo (games). Of dat de batterij te snel leeg is. Of dat Apps er niet meer uitzien inFullHD, of dat comics/manga lezen er 'uitgerekt' en minder scherp uitziet.
Zoveel angsten![]()
![]()
Tis wat sanasoufi
Ik hoef niet zo hard mee met die hd hype. De nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelenHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Zeker weten dat het 64GB was? De Pro is namelijk met 32GB. Maar als het 2280HK$ is dat een redelijke prijs. Dat kost hij voor ons ook, alleen wij krijgen hier taxes (à ¤70) bovenop.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:34 schreef Yi-Long het volgende:
Vanmiddag even van Mong Kok (Olympian City) naar Lai Chi Kok gewandeld, en dus ook weer even door Sham Shui Po gekomen. Computer Mall in geweest, en zag dat er alvast 1 winkeltje de nieuwe Pipo M9 Pro verkoopt, met 64GB, voor 2280HK$.Aan de buitenkant kun je de Pro alleen herkennen aan het scherm en aan de Pro tekst achterop.quote:Jammer genoeg hing alleen de normale Pipo M9 er, dus heb niet gezien of hij er erg anders uitziet, en heb er ook niet mee gespeeld ofzo, maar in ieder geval fijn om te weten dat als straks de eerste recensies/ervaringen positief zijn, dat ik dan weet waar ik hem kan halen,en voor hoeveel.Ik ook. Met de nieuwe SDK schijnt het vaak een stuk soepeler te gaan, maar dan is het nog steeds geen CPU/GPU om écht games op te gaan spelen. Deze hogere resolutie is gewoon het maximale want de RK3188 aankan, en dan worden games wel erg moeilijk.quote:Ik maak me alleen een beetje zorgen over de snelheid, als het een FullHD tablet is, met de huidige chip, en of het allemaal niet gaat haperen enzo (games).Ik dacht dat men juist een hogere resolutie wilde voor comics? Omdat tekst dan fijner is ofzo?quote:Of dat de batterij te snel leeg is. Of dat Apps er niet meer uitzien inFullHD, of dat comics/manga lezen er 'uitgerekt' en minder scherp uitziet.
Zoveel angsten
Alles gewoon wat scherper en mooier.
Anywho; ik ben ook best enthousiast over de M9Pro maar wacht ook eerst even af. Bovendien is de prijs voor de 3G versie relatief hoog en ben ik niet echt zeker over de RK3188 hierin. (Plus ik zoek gewoon een reden om een tablet te kopen) Dus laat 'm denk ik eerst maar varen tenzij die goedkoper wordt.
![]()
Volgens mij stond er op het kaartje 64GB, maar nu maak je me aan het twijfelen...quote:Op zondag 28 juli 2013 20:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zeker weten dat het 64GB was? De Pro is namelijk met 32GB. Maar als het 2280HK$ is dat een redelijke prijs. Dat kost hij voor ons ook, alleen wij krijgen hier taxes (à ¤70) bovenop.
[..]Hmmmm.... misschien dan toch nog maar gewoon even wachten op betere/krachtigere alternatieven, die goed ontvangen worden. Jammer, want ik vind de Pipo M9 wel de mooiste qua design.quote:Aan de buitenkant kun je de Pro alleen herkennen aan het scherm en aan de Pro tekst achterop.
[..]
Ik ook. Met de nieuwe SDK schijnt het vaak een stuk soepeler te gaan, maar dan is het nog steeds geen CPU/GPU om écht games op te gaan spelen. Deze hogere resolutie is gewoon het maximale want de RK3188 aankan, en dan worden games wel erg moeilijk.
[..]Geen idee, maar als je een comic in een bepaalde resolutie download, en vervolgens wordt dat beeldvullend 'uitgerekt', dan verwacht je dat het iets minder scherp wordt. Uiteraard afhankelijk van de resolutie van de comic, maar vaak is de beste kwaliteit 1440px.quote:Ik dacht dat men juist een hogere resolutie wilde voor comics? Omdat tekst dan fijner is ofzo?
Alles gewoon wat scherper en mooier.Yep, twijfel twijfel twijfel. Ook bij mijquote:Anywho; ik ben ook best enthousiast over de M9Pro maar wacht ook eerst even af. Bovendien is de prijs voor de 3G versie relatief hoog en ben ik niet echt zeker over de RK3188 hierin. (Plus ik zoek gewoon een reden om een tablet te kopen) Dus laat 'm denk ik eerst maar varen tenzij die goedkoper wordt.
![]()
![]()
Ik ben iig heel benieuwd naar de producten van ze. Als de s1 pro met een 1,6ghz quadcore goed inelkaar zit, is t echt een steal voor 110 dollar zonder belasting en evt couponsHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
ik heb eigenlijk zelden bij games last van performance problemen; het zijn de zware 2D applicaties, zoals fotosites en volgepropte websites, waar ie net een beetje moeite mee heeft.quote:Ik ook. Met de nieuwe SDK schijnt het vaak een stuk soepeler te gaan, maar dan is het nog steeds geen CPU/GPU om écht games op te gaan spelen. Deze hogere resolutie is gewoon het maximale want de RK3188 aankan, en dan worden games wel erg moeilijk.
maar zelfs die zijn niet bar slecht of zo. het is net hier en daar een beetje gebrek aan consistente performance. en het is maar de vraag of resolutie verlagen of overstappen naar een exynos dat verhelpt (NB: je ondervindt vaak ook al lag door gebrekkige internet snelheid, dus tja).
het is maar net hoe kritisch en kieskeurig je wilt zijn. je hoeft je geen zorgen te maken dat alles gewoon netjes op het scherm komt en er is niet echt "lag", maar het scrollen kan soms een beetje "net niet" ogen.
en dit alles is gezegd voordat SDK2.0 is geinstalleerd of de chip is overgeklokt... ik heb hem in de nieuwste firmware versie nog niet eens permanent op 1.6Ghz kunnen zetten.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Dan zou het geloof ik de zo ongeveer de eerste China tablet zijn met 64GB.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:36 schreef Yi-Long het volgende:
Volgens mij stond er op het kaartje 64GB, maar nu maak je me aan het twijfelen...
Nee, de pro is juist naar 32GB gegaan waar de normale M9 nog 16GB geheugen had.Hoewel Exynos spul ook z'n nadelen heeft (die RobertNL paar berichten terug over gepost heeft en ook wel eerder bekend) hoop ik op een leuke 10.1" 3G, GPS 5250 tablet.quote:Hmmmm.... misschien dan toch nog maar gewoon even wachten op betere/krachtigere alternatieven, die goed ontvangen worden. Jammer, want ik vind de Pipo M9 wel de mooiste qua design.
Maar ach, zo blijf je wachten, want de Rockchip 32** met T624 GPU komt er ook al aan, net als de Samsung 5420/Hogere resolutie downloadenquote:Geen idee, maar als je een comic in een bepaalde resolutie download, en vervolgens wordt dat beeldvullend 'uitgerekt', dan verwacht je dat het iets minder scherp wordt. Uiteraard afhankelijk van de resolutie van de comic, maar vaak is de beste kwaliteit 1440px.
Yep, twijfel twijfel twijfel. Ook bij mij
[/quote]
Even de eerste reviews e.d. afwachten en hopen op iets lagere prijs. Dan wil ik 'm denk ik nog wel.
Ik koop niet zo snel zoiets, sommigen hier kopen en verkopen ze met de vleet maar dat zie ik zelf nog niet doen.Ik baseer dit ook op verhalen/reviews e.d. van internet; geen eigen ervaring.quote:Op zondag 28 juli 2013 22:11 schreef RDMKR het volgende:
[..]
ik heb eigenlijk zelden bij games last van performance problemen; het zijn de zware 2D applicaties, zoals fotosites en volgepropte websites, waar ie net een beetje moeite mee heeft.
maar zelfs die zijn niet bar slecht of zo. het is net hier en daar een beetje gebrek aan consistente performance. en het is maar de vraag of resolutie verlagen of overstappen naar een exynos dat verhelpt (NB: je ondervindt vaak ook al lag door gebrekkige internet snelheid, dus tja).
het is maar net hoe kritisch en kieskeurig je wilt zijn. je hoeft je geen zorgen te maken dat alles gewoon netjes op het scherm komt en er is niet echt "lag", maar het scrollen kan soms een beetje "net niet" ogen.
en dit alles is gezegd voordat SDK2.0 is geinstalleerd of de chip is overgeklokt... ik heb hem in de nieuwste firmware versie nog niet eens permanent op 1.6Ghz kunnen zetten.
Ik lees dan ook uiteenlopende verhalen. De een noemt het uitstekend waar de andere niet meer dan 1280*800 pixels zouden willen met deze CPU/GPU. Zo kwam ik ook een videoreview tegen van de normale M9 welke al een paar (zware; dat geef ik toe) games niet vloeiend kan weergeven.
Maar goed, we zien wel. Ik heb geduld.![]()
Na de onthulling van dr nieuwe Nexus 7 met diens resolutie n prijs ben ik wel enthousiast om die als eerste tablet aan te schaffen alleen rest een vraagje, ik heb nu een Xperia Z waarop ik aangemeld ben met Google voor dienst playstore, kan ik bijv games dan ook op de Nexus 7 downloaden of moet ze dan apart aanschaffen?woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.![]()
Gaat per account
Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
http://www.pandawill.com/(...)era-hdmi-p76749.html
Voyo A15 voor $245 als je coupon code discountA15 gebruikt.
denk er over na het zelf te doen en dan 1 van de twee door te verkopen.
ik lijk wel gek maar... de deal is afgesloten.
binnenkort laat ik jullie allen definitief weten welke er beter is, rockchip of eyxnos.
ps. binnenkort is een relatief begrip... ik ben nog altijd te cheap voor betaalde shipping
[ Bericht 16% gewijzigd door RDMKR op 29-07-2013 23:10:31 ]Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Kan hem dus rustig kopen? Biedt het voordelen dat je op 2 apparaten eenzelfde account hebt?quote:woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.![]()
Heb net mijn Pipo voorzien van de RileyRom 1.7 op basis van SDK 2.0, wat werkt het nu heerlijk zeg. Lijkt wel een compleet andere tablet, veel gebruiksvriendelijker, échte aanrader.![]()
Had ook al geprobeerd om deze erop te zetten (Pipo M8 Pro).
Bij het opstarten van RKAndroidTool.exe melding "Found RKAndroid Mass Storage Usb".
Maar bij het klikken op EraseIDB melding melding failed ? Heb al wat zitten zoeken maar geraak er niet. Iemand een idee ?![]()
Laat t even horenquote:Op maandag 29 juli 2013 19:48 schreef RDMKR het volgende:
http://www.pandawill.com/(...)era-hdmi-p76749.html
Voyo A15 voor $245 als je coupon code discountA15 gebruikt.
denk er over na het zelf te doen en dan 1 van de twee door te verkopen.
ik lijk wel gek maar... de deal is afgesloten.
binnenkort laat ik jullie allen definitief weten welke er beter is, rockchip of eyxnos.
ps. binnenkort is een relatief begrip... ik ben nog altijd te cheap voor betaalde shippingMisschien heb ik dan wel interesse
Met GHB nooit meer nee
Nice. Ben benieuwd.quote:Op maandag 29 juli 2013 19:48 schreef RDMKR het volgende:
In theorie gaat Voyo "winnen" (lagere resolutie, betere CPU/GPU) maar praktijk kan natuurlijk verschillen.
Zou mooi zijn als je Rockchip met en zonder de nieuwe SDK kunt vergelijken.quote:ps. binnenkort is een relatief begrip... ik ben nog altijd te cheap voor betaalde shipping
[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 30-07-2013 13:49:00 ]![]()
Wat ook relatief is, is wat de beste tablet voor een individu is. Andere mensen, andere wensen.
Trouwens, de ene tab met SoC is verder de andere tab met dezelfde SoC ook niet.
Dat gezegd... een benadering onder voorbehoud is altijd interessant.Andere computer proberen. Mijn Asus is ook te nieuw en geeft problemen met USB3.0-ports en flashen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:55 schreef stefke001 het volgende:
Bij het opstarten van RKAndroidTool.exe melding "Found RKAndroid Mass Storage Usb".
Maar bij het klikken op EraseIDB melding melding failed ? Heb al wat zitten zoeken maar geraak er niet. Iemand een idee ?The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
heb je de first time user guide gelezen?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:55 schreef stefke001 het volgende:
Maar bij het klikken op EraseIDB melding melding failed ? Heb al wat zitten zoeken maar geraak er niet. Iemand een idee ?Let wel! Zorg dat je (zoals in het begin van de guide staat) in Windows hebt ingesteld dat drivers niet automatisch van Windows Update mogen gedownload worden. Browse dan naar de driver die ook in de zipfile zit (folder RockusbDriver).quote:Launch Device Manager (in Control Panel) on your PC. Next, launch the RKAndroidTool.exe from the RileyROM folder (Run as Administrator, if your Windows user account does not have administrator privileges). At the bottom of the RK Android Tool window, it should now say "Found RKAndroid Mass Storage Usb".
Now click the button that says "Reboot2Flash". This reboots your device into "Flash mode".
In a few seconds. depending on your Windows Version - Windows should now attempt to install a driver, but fail. You may get a dialog asking you to point it to the correct driver. If not, open the previously launched Device Manager, and look for the "Unknown Device". Right-click on the device, and select "Update Driver". Point it to the folder corresponding with your windows version.
Trouwens. Ik weet dat hier nog mensen waren die problemen hadden dat de M8 Pro niet voorbij een bepaald percentage wil laden. Die van mij blijft op 89% hangen, soms lukt het eens tot 90% te laden.
Hebben die mensen ook nog dit probleem of hebben ze het opgelost gekregen? Zoja, hoe?jaja, en azo...![]()
https://play.google.com/s(...)erycalibration&hl=enquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:38 schreef thecuriousone het volgende:
[..]
heb je de first time user guide gelezen?
[..]
Let wel! Zorg dat je (zoals in het begin van de guide staat) in Windows hebt ingesteld dat drivers niet automatisch van Windows Update mogen gedownload worden. Browse dan naar de driver die ook in de zipfile zit (folder RockusbDriver).
Trouwens. Ik weet dat hier nog mensen waren die problemen hadden dat de M8 Pro niet voorbij een bepaald percentage wil laden. Die van mij blijft op 89% hangen, soms lukt het eens tot 90% te laden.
Hebben die mensen ook nog dit probleem of hebben ze het opgelost gekregen? Zoja, hoe?
dat kan helpen. Heb je niet iets van "Remove battery stats" in je recovery?Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Wat nog mooier is / wordt is multi app support vanuit Pipo /rockchipquote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:15 schreef Shefkee het volgende:
Heb net mijn Pipo voorzien van de RileyRom 1.7 op basis van SDK 2.0, wat werkt het nu heerlijk zeg. Lijkt wel een compleet andere tablet, veel gebruiksvriendelijker, échte aanrader.Zou binnen nu en een week wel beschikbaar moeten zijn.
Filmpje 1 en filmpje 2
Daarnaast las is gisteren ook wat over het aanzetten van multiuser support met maar 1 voor mij klein nadeel. Bluetooth werkt niet onder de extra accounts (alleen hoofdaccount dus).Bron: http://www.slatedroid.com(...)__869889#entry869889quote:Hello,
here is a little tutorial on how to add multi-user to your Pipo M8 pro (must have for kids, wife and guests so every one has it's own tablet) :
Only one minor bug: the error message "Bluetooth Sharing stopped" shows sometimes on the main account (at a rare frequency (2 to 3 times a day heavy usage) and once per session max, just click it)
Bluetooth audio streaming keeps working even during the message (my only use of bluetooth).
Bluetooth is available only to the main account, not all users of the tablet.
If you're not using Bluetooth, you may try to disable Bluetooth applications (Settings/Apps/All) and I think the message should disappear completely.
If someone knows how to avoid the message or make Bluetooth available to all users, please pm me or post !
Also I'm looking for inputs on how to do backups/restore of users data on a multiuser tablet (so I can install rom or FW without loosing everyone highscores and games progress ;-)
to the Quick tutorial :
warning : I take no responsability for any damage that could occur to your device following this tutorial. All I can say is that I followed it twice with success and that in case of trouble or mistake, reflashing your device should solve any problem. (the commands entered are not very sensitive for the system)
requirement : 4.2.2 rom installed and rooted (tested with build PIPO English 20130518 and MetaRom V002 should work with Riley's ROM)
- install ES Explorer, Jota text editor and Build.prop editor from the playstore (needed below)
- Install "vx ConnectBot" and launch a "local" session, enter :
$ su
# mount -o rw,remount /system
keep the session open and go to home screen :
a. [Note : not needed with MetaRom V002] with Es explorer : Rename /system/app/Provision.apk to Provision_bad_apk
(Provision.apk is only used to install unnecessary Pipo's apps the first time a new user connects), Not sure if needed for RileyROM... (maybe rrileypm you can confirm)
b. with Jota text editor, edit /system/user/keylayout/rk29-keypad.kl and replace :
key_59's value to VOLUME_DOWN
and key_158's value to VOLUME_UP
(because the volume buttons will disappear from the Navbar (does anyone guess why ?) and it's so much better to adjust the sound with the physical buttons)
Save as a new file under /mnt/sdcard/rk29-keypad.kl
c. return to the "local" session in "vx connect bot", enter :
# cd /system/usr/keylayout
# cp /mnt/sdcard/rk29-keypad.kl .
# mount -o ro,remount /system
# exit
$ exit
d. With "build.prop editor" add the variable (with Add command): fw.max_users (1st field) with the value 8 (for 8 users max in 2n field)
e. Restart the tablet and then the magic begins :
1 - With the main account in the new settings menu named "Users", add a new user, the tablet reboots (weird splash screen btw)
2 - You can then log on to that "new user" account, and in the settings change the name and image of the user, the lock screen mode and code etc. and install your own apps (apps already downloaded don't occupy more space (binary files are shared)).
3 - Repeat the last two points (1. and 2.) to add other users to the tablet
have fun.
Note : (this tutorial should be worth trying or adapting for M9 or any other 4.2.2 tablet - key remapping is for M8 pro only though)Dat is al duidelijk. De Exynos gaat winnen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nice. Ben benieuwd.
In theorie gaat Voyo winnen (lagere resolutie, betere CPU/GPU) maar praktijk kan natuurlijk verschillen.
Zou mooi zijn als je Rockchip met en zonder de nieuwe SDK kunt vergelijken.
[..]![]()
Jup zelfde probleem gehad. Helaas terug moeten sturen. Alleen ik had het op 69%quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:38 schreef thecuriousone het volgende:
[..]
heb je de first time user guide gelezen?
[..]
Let wel! Zorg dat je (zoals in het begin van de guide staat) in Windows hebt ingesteld dat drivers niet automatisch van Windows Update mogen gedownload worden. Browse dan naar de driver die ook in de zipfile zit (folder RockusbDriver).
Hebben die mensen ook nog dit probleem of hebben ze het opgelost gekregen? Zoja, hoe?
[ Bericht 8% gewijzigd door RobertNL op 30-07-2013 13:55:23 ]MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Dat klopt. Ik was te snel geneigd om direct naar resolutie i.c.m. CPU/GPU en dus vlotheid van het verhaal te gaan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:29 schreef shiznuts het volgende:
Wat ook relatief is, is wat de beste tablet voor een individu is. Andere mensen, andere wensen.
Trouwens, de ene tab met SoC is verder de andere tab met dezelfde SoC ook niet.
Dat gezegd... een benadering onder voorbehoud is altijd interessant.![]()
Formaat, bouw(kwaliteit) enz. zijn natuurlijk ook belangrijke zaken.Ben ik de enige waar dergelijke sites/video's enorm traag laden (als ze dat al doen; nu niet bijvoorbeeld)?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:48 schreef RobertNL het volgende:
Wat nog mooier is / wordt is multi app support vanuit Pipo /rockchipZou binnen nu en een week wel beschikbaar moeten zijn.
Filmpje 1 en filmpje 2Onder Android 4.2 en later zit toch al multi-user support? Of hebben de Chinezen dit eruit gesloopt ofzo?quote:Daarnaast las is gisteren ook wat over het aanzetten van multiuser support met maar 1 voor mij klein nadeel. Bluetooth werkt niet onder de extra accounts (alleen hoofdaccount dus).Heb daar ook wel eens minder positieve verhalen over gehoord. Zoals ik al zei; praktijk kan anders uitvallen.quote:Dat is al duidelijk. De Exynos gaat winnen.
Al denk ik hetzelfde...![]()
Ja; moet door de muur en is dus vaak best traagquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ben ik de enige waar dergelijke sites/video's enorm traag laden (als ze dat al doen; nu niet bijvoorbeeld)?Is er dus half uit geslooptquote:[..]
Onder Android 4.2 en later zit toch al multi-user support? Of hebben de Chinezen dit eruit gesloopt ofzo?(maar aan te zetten)
Mwha de Exynos 5 dual met T604 GPU en dan ook nog op 2Ghz geklokt gaat dat wel winnenquote:[..]
Heb daar ook wel eens minder positieve verhalen over gehoord. Zoals ik al zei; praktijk kan anders uitvallen.
Al denk ik hetzelfde...![]()
Op de Nexus met 2560x1600 had hij wat moeite af en toe. Met 1080P gaat hij geen problemen mee krijgen.
Alleen de batterij.... Tis net een kachel
De 4.3 update voor de nexus 10 heeft wonderen verricht, ding draait nu zo soepel dat je spijt hebt dat je hem aan mij hebt verkocht, alleen die accu ja, warme handjes garantie...Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat![]()
Half spijtquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:50 schreef Klonk het volgende:
De 4.3 update voor de nexus 10 heeft wonderen verricht, ding draait nu zo soepel dat je spijt hebt dat je hem aan mij hebt verkocht, alleen die accu ja, warme handjes garantie...![]()
Had er overigens wel op gerekend dat updates het ''probleem'' gingen verhelpen (had google ook al eens aangegeven). Grootste reden om hem weg te doen was ook de maat; hij was mij net iets te groot.
Denk dat de PIPO (al hoe mooi dat ding ook is) vervangen gaat worden door een lekkere compacte 8.9 met goed scherm, batterij en een RK3188 of 5520 (ooit als er zo'n tablet is)
PiPO M7 Pro 3G Black...En omdat iemand laatst mij als BIC-recommender (shizzo) had opgegeven (thanks) de korting die zij kregen ook bij mij eraf, dus totaal: 231,86. PayPal maakt daar 180 euro van.quote:Subtotals: $267.29
Coupon Code: 5TH9OFF
Coupon Discount: - $24.06
Shipping Fee: $0.00
Totals: $243.23Netjes toch!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Heb me nog niet kunnen verdiepen in de rom, maar sinds gisteren heeft Riley de 1.8 versie(Multi Window) uitgebracht. Is dat hetzelfde als waar jij op doelt?quote:![]()
Dag geldquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:04 schreef shiznuts het volgende:
PiPO M7 Pro 3G Black...
[..]
En omdat iemand laatst mij als BIC-recommender (shizzo) had opgegeven (thanks) de korting die zij kregen ook bij mij eraf, dus totaal: 231,86. PayPal maakt daar 180 euro van.Netjes toch!
Ook mensen die mij als recommender gebruiken bedankt!
Grote kans van wel; dacht dat er al een test firmware op het forum van Pipo stond (waar het in zat)quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:14 schreef Shefkee het volgende:
[..]
Heb me nog niet kunnen verdiepen in de rom, maar sinds gisteren heeft Riley de 1.8 versie(Multi Window) uitgebracht. Is dat hetzelfde als waar jij op doelt?
Pst, iemand een pipo M8 pro kopen?MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Btw, artikeltje over de nextGen 8-core Exynos 5420 Nexus 10: http://translate.google.n(...)%2F0728%2F10965.html .The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
derp. gebaseerd op big-little principle. is dus een quad core met een zuinigere slome quad core als back up, waarbij slechts een van de twee steeds aan staat. maar quad core 1.8 Ghz A15 blijft zeer respectabel.
--
over die vergelijking tussen voyo A15 en freelander pd800; in principe heeft de pd800 een aardig wat hogere resolutie (1.5x zoveel pixels) dus als ooit alles daarop grafisch perfect draait heb je wel een sterk pluspunt. antutu zegt dat de rockchip kwa CPU ruim sterker is, maar antutu beloont quad-core schap soms overdreven veel. daarnaast heeft de voyo vanwege z'n formaat een vrij matige PPI rond de 150. wil wel eens weten of dat niet hinderlijk is in de praktijk. en dat formaat kan op zichzelf ook een probleem zijn natuurlijk. al denk ik zelf dat ik groter prettiger vind in dit geval.
voor mezelf vind ik ook het feit dat voyo zwart is en een beter design heeft een sterk pluspunt. de pd800 is een beetje een lelijk eendje. en grafisch gaat de voyo de rockchip helemaal van het veld spelen in combinatie met lagere resolutie. de vraag is een beetje of dat niet irrelevant gaat worden aangezien het menselijk oog geen framerates boven de 30 kan zien.
denk zelf ook dat de voyo het gaat winnen, maar er was ook wel een zeker prijsverschil tussen de twee.
[ Bericht 35% gewijzigd door RDMKR op 30-07-2013 18:46:12 ]Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Zag vandaag in Yuen Long een Ployer van 9,7 inch ofzo, voor maar 700-800 HK$ ofzo, oftewel zo'n 70-80 euro. Weet alleen de specs niet meer.![]()
Hij bestaat blijkbaar wel:quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:04 schreef shiznuts het volgende:
PiPO M7 Pro 3G Black...
[..]
En omdat iemand laatst mij als BIC-recommender (shizzo) had opgegeven (thanks) de korting die zij kregen ook bij mij eraf, dus totaal: 231,86. PayPal maakt daar 180 euro van.Netjes toch!
http://www.aliexpress.com(...)Grey/1113187540.html
Maar evn bestellen(al heb ik liever weer zo'n zwarte als bij de M8)
Had Ployer er ook niet een met A10 / A13 chipset, zal wel zoiets zijn voor die prijs.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:58 schreef Yi-Long het volgende:
Zag vandaag in Yuen Long een Ployer van 9,7 inch ofzo, voor maar 700-800 HK$ ofzo, oftewel zo'n 70-80 euro. Weet alleen de specs niet meer.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Echt geen idee. Zal wel niet al te geweldig zijn geweest, met zo'n prijs, maar toch.... een 9,7 tablet voor maar 70 euro ofzo, is geen verkeerd speelgoedjequote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:50 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Hij bestaat blijkbaar wel:
[..]
Had Ployer er ook niet een met A10 / A13 chipset, zal wel zoiets zijn voor die prijs.![]()
![]()
Nou ja, ik gok het erop dat ze anticiperen dat die cover ervoor gaat bestaan en ze gewoon als eerste een plakje van de kaas willen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:50 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Hij bestaat blijkbaar wel:
[..]Op de foto is volgens mij gewoon een M8 of M9 cover te zien.
Seller heeft wel erg weinig reviews. Laat ik het dan maar via Taobao proberen: http://item.taobao.com/item.htm?id=26534628180 . Seller sinds 2007, 98.52% feedbackscore, 5 diamantjes. Spreiden van ervaringen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Mwha processing staat op 3 dagenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:31 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Nou ja, ik gok het erop dat ze anticiperen dat die cover ervoor gaat bestaan en ze gewoon als eerste een plakje van de kaas willen.Op de foto is volgens mij gewoon een M8 of M9 cover te zien.
Seller heeft wel erg weinig reviews. Laat ik het dan maar via Taobao proberen: http://item.taobao.com/item.htm?id=26534628180 . Seller sinds 2007, 98.52% feedbackscore, 5 diamantjes. Spreiden van ervaringen.Aangezien hij ook al op taobao staat zal het wel goed zitten
![]()
Maar ik wil graag de zwarte
ik merkte net dat als extratje bij de coupon deal zit dat je free shipping krijgt bij Singapore Post. ik heb per mail gevraagd of dat alsnog kon, dus misschien dat ie er wat sneller is. weet niet of het veel zal schelen, maar goed.quote:ps. binnenkort is een relatief begrip... ik ben nog altijd te cheap voor betaalde shipping
hoop ook dat het niet betekent dat de douane controle strenger is. bij china post alleen nog maar geluk gehad.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Vandaag iets met Hong Kong binnengekregen: een weekje! Maar normaalgesproken gaat het eigenlijk niet zo hard met HK en CN Post. Is altijd afwachten hoe lang het duurt. Verschilt nogal per zending.
Singapore heb ik vrij consistente ervaringen mee van rond de 11 dagen. Is ook mijn keuze als het me niets zou kosten (normaal gesproken zijn ze wel wat duurder). De controle op CN Post zendingen is ook erg aangescherpt en items met accu's die er uitgepikt worden gaan retour afzender. Dus wat dat betreft is SG Post sowieso winning.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Ik ben ook weer druk zoekende naar een nieuwe Tablet. En het eerste wat opvalt is, jeetje, wat een boel keuze op die markt! Helaas grotendeels vooral clones van de bekendere merken waardoor ik door de bomen het bos niet meer kan zien.
Mijn vorige ervaring, een Ainol Novo7 Tornados van Buyincoins was weggegooid geld. Het apparaat wilde niet zonder stroom werken en bij het proberen op te lossen van dit probleem bleek de tablet toch niet van een al te stevig scherm te zijn voorzien. Resultaat: grote barst, weggegooid. Was daar een beetje klaar mee.
Nu zit ik weer aardig rond te kijken, eerst vooral naar een 7.9" scherm in combinatie met de mogelijkheid data over 2G/3G te laten verlopen. Dan kom je uiteraard op de bekende processoren van Mediatek uit. Alleen mijn tweede eis is dan weer tegenstrijdig: ik wil er best wel wat spelletjes op spelen (voornamelijk de GTA Serie heeft de voorkeur). Zo kwam mijn eis voor 2G/3G te vervallen en ben ik gaan kijken naar tablets met een RK3188 en A31 processor.
Na inlezen kwam ik er namelijk achter dat de A31 processoren van Allwiner beter scoren op het gebied van gamen, maar de RK3188 is juist weer sterk op het gebied van het draaien van applicaties in het algemeen. Moeilijke keuze voor mij nog steeds. Wie heeft hier het beste advies voor? YouTube laat genoeg filmpjes zien van een vloeiende ervaring van GTA spellen op de RK3188, maar zekerheid is altijd fijner.
De tablet die ik op dit moment op het oog heb is de volgende: ICOO Fatty2 - QuadCore RK3188 Tablet
Na het lezen van deze review op XDA ben ik namelijk erg weg van dit dingetje. Wat vinden jullie ervan?![]()
Pipo m7 al bekeken? Is er met 3g.
Je kiest wel een lastig formaat
Met GHB nooit meer nee
Ben bezig met mijn Pipo M8 Pro te flashen met Riley Rom 1.7. So far so good (denk), maar kom nu op een scherm waar ik niet zo goed weet wat te doen.
http://i40.tinypic.com/x0xitg.jpg
Vraag is in feite hoe ik scroll tot Wipe cache partition ?![]()
De pipo m7 versie met 3G heb ik tot nu toe alleen voor $100,- meer kunnen vinden. Terwijl ik qua budget toch rond de $150,- wil blijven. Wordt me helaas iets teveel van het goede.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:36 schreef Catch22- het volgende:
Pipo m7 al bekeken? Is er met 3g.
Je kiest wel een lastig formaat
Ik twijfelde tussen 7 en 8.9/9.7 inch, totdat ik erachter kwam dat er exemplaren bestonden van 7.9 inch. 7 heb ik namelijk altijd als te klein ervaren, en 8.9/9.7 lijkt me juist weer te groot om nog een beetje in de trein op te kunnen gamen. Daardoor kwam 7.9" een beetje als maatje bij me naar voren, in combinatie met het feit dat de batterijduur weer wat beter is met een kleiner scherm en je je minder zorgen hoeft te maken over een tegenvallende prestatie van de processor omdat die zo'n groot scherm moet aansturen. Misschien kan ik het mis hebben hoor, en is 8.9 een betere keus. Dan hoor ik het graag!![]()
Vaak met de volume knoppen (menu / esc)quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:43 schreef stefke001 het volgende:
Ben bezig met mijn Pipo M8 Pro te flashen met Riley Rom 1.7. So far so good (denk), maar kom nu op een scherm waar ik niet zo goed weet wat te doen.
http://i40.tinypic.com/x0xitg.jpg
Vraag is in feite hoe ik scroll tot Wipe cache partition ?Ja daar heb je wel geluk mee gehad. Dat was geen pareltje in de serie van Ainol (staat op de lijst met slechtste tablets die ik heb gehad).quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:35 schreef Joene94 het volgende:
Ik ben ook weer druk zoekende naar een nieuwe Tablet. En het eerste wat opvalt is, jeetje, wat een boel keuze op die markt! Helaas grotendeels vooral clones van de bekendere merken waardoor ik door de bomen het bos niet meer kan zien.
Mijn vorige ervaring, een Ainol Novo7 Tornados van Buyincoins was weggegooid geld. Het apparaat wilde niet zonder stroom werken en bij het proberen op te lossen van dit probleem bleek de tablet toch niet van een al te stevig scherm te zijn voorzien. Resultaat: grote barst, weggegooid. Was daar een beetje klaar mee.
Nu zit ik weer aardig rond te kijken, eerst vooral naar een 7.9" scherm in combinatie met de mogelijkheid data over 2G/3G te laten verlopen. Dan kom je uiteraard op de bekende processoren van Mediatek uit. Alleen mijn tweede eis is dan weer tegenstrijdig: ik wil er best wel wat spelletjes op spelen (voornamelijk de GTA Serie heeft de voorkeur). Zo kwam mijn eis voor 2G/3G te vervallen en ben ik gaan kijken naar tablets met een RK3188 en A31 processor.
Na inlezen kwam ik er namelijk achter dat de A31 processoren van Allwiner beter scoren op het gebied van gamen, maar de RK3188 is juist weer sterk op het gebied van het draaien van applicaties in het algemeen. Moeilijke keuze voor mij nog steeds. Wie heeft hier het beste advies voor? YouTube laat genoeg filmpjes zien van een vloeiende ervaring van GTA spellen op de RK3188, maar zekerheid is altijd fijner.
De tablet die ik op dit moment op het oog heb is de volgende: ICOO Fatty2 - QuadCore RK3188 Tablet
Na het lezen van deze review op XDA ben ik namelijk erg weg van dit dingetje. Wat vinden jullie ervan?MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Volgens mij (denk ik) gelukt, gewoon reboot gedaan
en heb nu volgende resultaat
http://i40.tinypic.com/2uh0qye.jpg
Zie het ook al min of meer aan de andere icoontjes.
Maar hoe ik nu in feite zijn welke versie dit is ?
By the way, all mijn apps waren weg (niet erg, want er stonden er nog niet veel op).
Maar wat mij nu wel opvalt is dat ik maar 4 Gb meer heb ipv 16 Gb. Of heb ik het mis ?![]()
![]()
Heb wel geluk hoor; issue waarvan ik dacht dat het software was blijkt (90% zeker) een hardware issue te zijn.
Maar even contact zoeken met BG, zal wel een retourtje worden
Kan overigens niemand anders met deze issue vinden dus zal wel gewoon een rotte rockchip zijn
Dat ik de enige ben met deze issue is dan weer positief natuurlijk
Googles Nexus 10 nu officieel ook in Nederland te koop Dat wordt slaapzak neerleggen geloof ik. Lees over een handvol exemplaren in een winkel dus zullen veel mensen interesse voor hebben.quote:Googles Nexus 10-tablet is vanaf deze week te koop bij de Mediamarkt. De tablet kwam eind vorig jaar al uit in verschillende landen, maar een officiële release in Nederland bleef vooralsnog uit. De high-end Android-tablet gaat net geen 400 euro kosten.
De beschikbaarheid van de tablet bij de Mediamarkt werd opgemerkt door een gebruiker op Twitter, meldt Androidworld. In een folder van de Mediamarkt-vestiging bij de Amsterdam Arena staat dat de tablet 397 euro zal gaan kosten. Voor dat geld krijgen kopers de variant met 32GB. Diezelfde versie kost in de Verenigde Staten 499 dollar, waarmee de Mediamarkt dus een scherpe prijs hanteert.
Voorheen waren mensen die de Nexus 10 wilden kopen, aangewezen op importeren uit bijvoorbeeld Duitsland, het Verenigd Koninkrijk of de VS. Het was ook mogelijk om de tablet aan te schaffen bij enkele webshops die zelf importeerden, maar de prijs lag dan aanzienlijk hoger. Voor het 32GB-model moest dan een dikke 600 euro betaald worden.
De Nexus 10 werd eind 2012 geïntroduceerd en was de eerste tablet die aangedreven werd door een system on a chip met ARM's Cortex A15-processorontwerp: Samsungs Exynos 5410. Ook de rest van de tablet, inclusief het 10,1"-scherm met de hoge resolutie van 2560x1600 pixels, wordt gemaakt door Samsung. Er gaan al lange tijd geruchten dat een opvolger eraan komt, en Android-baas Sundar Pichai bevestigde dit vorige week bij de release van Android 4.3.![]()
Jammer...quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:36 schreef RobertNL het volgende:
[ link | afbeelding ]
Heb wel geluk hoor; issue waarvan ik dacht dat het software was blijkt (90% zeker) een hardware issue te zijn.
Maar even contact zoeken met BG, zal wel een retourtje worden
Kan overigens niemand anders met deze issue vinden dus zal wel gewoon een rotte rockchip zijn
Dat ik de enige ben met deze issue is dan weer positief natuurlijk
Ervaring met dat retourneren? Is dat erg duur en tijdrovend of valt t mee?Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Is dat dan alsnog fors goedkoper als importeren? of is het meer alleen makkelijk voor de garantie?quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:28 schreef Iemand91 het volgende:
Googles Nexus 10 nu officieel ook in Nederland te koop
[ afbeelding ]
[..]
Dat wordt slaapzak neerleggen geloof ik. Lees over een handvol exemplaren in een winkel dus zullen veel mensen interesse voor hebben.We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

dan scheelt t niets meerquote:Op woensdag 31 juli 2013 17:50 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Is dat dan alsnog fors goedkoper als importeren? of is het meer alleen makkelijk voor de garantie?Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
ik heb het artikel gelezen op internet dat het daar over heeft, maar ik geloof er geen barst van. ze gaan er geloof ik van uit dat de GPUs op dezelfde kloksnelheid draaien, maar de chip van de A31 heeft 'm maar ongeveer op de helft van die van de rockchip staan.quote:Na inlezen kwam ik er namelijk achter dat de A31 processoren van Allwiner beter scoren op het gebied van gamen, maar de RK3188 is juist weer sterk op het gebied van het draaien van applicaties in het algemeen. Moeilijke keuze voor mij nog steeds. Wie heeft hier het beste advies voor? YouTube laat genoeg filmpjes zien van een vloeiende ervaring van GTA spellen op de RK3188, maar zekerheid is altijd fijner.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Ze hadden de videochip van de A31 gewoon in de RK3188 moeten mikken en dan was het geen thema.
Hoewel voor mijn toepassingen de RK3188 toch prima is.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
de hate-speech over de mali 400 mp4 is soms een beetje overdreven vind ik. mali 400 mp4 zit ook in de Samsung S3 op een lagere kloksnelheid (400 ipv de 533 van de RK3188) en daar hoor ik nooit iemand over klagen. het is een oudere chipset, ja, maar als je zoiets op 4 kernen draait met een kloksnelheid van 1/3 van je CPU heb je alsnog iets dat aardig mee kan doen.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Ik ben momenteel in Barcelona. Iemand enig idee of ik de komende week hier ergens de nieuwe Nexus 7 kan halen? En zoja: waar?![]()
demonstratie'tje van mij:
ps. veel van de lag tijdens het browsen is er alleen zolang de plaatjes aan het laden zijn... aan het einde van het browser stukje kun je zien dat het wat sneller gaat.
pps. na al mijn updates van de laaste tijd (nog geen SDK2.0) haalt ie 16600 op antutu.
[ Bericht 10% gewijzigd door RDMKR op 01-08-2013 18:33:05 ]Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Tzit em niet in de gpu hoor, tis gewoon de reso die je hem laat drukken. Zet je die 3188 aan een 720p scherm zal je niet veel mensen horen gok ik zo.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:32 schreef RDMKR het volgende:
de hate-speech over de mali 400 mp4 is soms een beetje overdreven vind ik. mali 400 mp4 zit ook in de Samsung S3 op een lagere kloksnelheid (400 ipv de 533 van de RK3188) en daar hoor ik nooit iemand over klagen. het is een oudere chipset, ja, maar als je zoiets op 4 kernen draait met een kloksnelheid van 1/3 van je CPU heb je alsnog iets dat aardig mee kan doen.We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

kloksnelheid is ook hoger, dus een beetje meer pixels kan ie wel aan. en de fill rate is niet altijd de bottleneck bij grafische rendering, dus soms maakt de resolutie niet zo veel uit.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Van 720p naar 1080p is een verviervoudiging van pixels he, dat geeft nogal een hit op de performanceHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
verdubbeling... maar 720p naar mijn resolutie is x3. maar zoals ik al zei, fill rate =/= total performance.quote:Van 720p naar 1080p is een verviervoudiging van pixels he, dat geeft nogal een hit op de performancekan ie 1920x1080 goed trekken nu dan? netjes.quote:Heb nu op de Cube u30gt2 een SDK 2.0 ROM. Fantastisch. Echt wauw.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
SDK 2.0 is echt een verbetering, je merkt het verschil duidelijk.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Hmm, boel positieve ervaringen met RK3188 en die nieuwe SDK. Da's dan wel weer mooi.
Wordt verleidelijk, zeker nu de M9 3G bij Geekbuying in de aanbieding is (was $209).![]()
1280x720 naar 1920x1080 bedoel ik als ik 720p naar 1080p noemquote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:45 schreef RDMKR het volgende:
[..]
verdubbeling... maar 720p naar mijn resolutie is x3. maar zoals ik al zei, fill rate =/= total performance.
[..]
kan ie 1920x1080 goed trekken nu dan? netjes.
Met GHB nooit meer nee
305 - 9% bij bicquote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:28 schreef Iemand91 het volgende:
Hmm, boel positieve ervaringen met RK3188 en die nieuwe SDK. Da's dan wel weer mooi.
Wordt verleidelijk, zeker nu de M9 3G bij Geekbuying in de aanbieding is (was $209).Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
ja, en dat is ongeveer verdubbeling... maar net wat meer dan dat. niet 4x.quote:1280x720 naar 1920x1080 bedoel ik als ik 720p naar 1080p noem
1280x720 = 921600
1920x1080 = 2073600Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Witquote:![]()
EDIT @ vrijdag 2 augustus: Nee, beste adres lijkt vooralsnog Aliexpress te zijn.
Geekbuying heeft 'm nu voor $289.99 incl. shipping maar ik lees daar veel negatieve ervaringen over. BIC is goedkoop (zeker met die 9% korting) maar is alleen wit.
Aliexpress heeft 'm in verscheidene shops voor zo'n $310 en dat is inclusief DHL-shipping (dus lekker snel binnen). Met DHL wel meer kans op taxes (à ¤71) maar met de trage shipping is de kans ook vrij groot...
Totaal dus zo'n ¤300. In NL krijg je dan hetzelfde alleen 1280*800 of bijvoorbeeld de Huawei MediaPad. Of een kleine honderd meer de Nexus 10.
Vergelijkbare tabs (als in zelfde resolutie, 3G enz.) begint bij de iPad @ ¤470 of een Acer @ ¤535. In dat opzicht is de M9Pro 3G wel goedkoop ja.
[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 02-08-2013 14:52:14 ]![]()
browsen op mijn tablet gaat een stuk beter in Opera dan in Chrome. helaas gaat het scrollen met het touchscreen heel raar daarmee; als je een grote veeg maakt gaat ie precies de andere richting in dan je verwacht. en ik kan zo ff snel de instellingen om dat te veranderen niet makkelijk vinden...
kwa snelheid is Opera al bijna perfect. dacht wel dat browsen op 2000x1500 geen problem zou moeten zijn als 3D gamen ook gewoon kan...Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Bron.quote:My only disappointment has been the built-in GPS Navigation, and the internal GPS antenna. At least here in Florida the satellite reception is not good enough for navigation to work(I average 1-2 satellites being seen, not good). Also keep in mind that the 3G model or external dongle is needed for Google Navigation(needs data connection) to work. This being said, I have been using Sygic Navigation app(no data connection needed) with a GlobalSat BT-368 bluetooth gps receiver and this setup works outstandingly well. If you want to have Navigation this is the only way to get it, so be prepared for the extra expense
Niet zo mooi, lees het wel vaker over Chinese tablets dat GPS weinig goeds is...![]()
Waarom heb je gps zo nodig als t al op je telefoon zit vraagtekenHeb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Snellere / betere locatiefix, kan handig zijn voor apps.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 07:34 schreef RDMKR het volgende:
Waarom heb je gps zo nodig als t al op je telefoon zit vraagtekenWe zullen het zien; ben niet bang om hem open te maken en de antenne te checken indien nodigquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:04 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Bron.
Niet zo mooi, lees het wel vaker over Chinese tablets dat GPS weinig goeds is...
Ik ben zo'n persoon die altijd beter wil op het gebied van digitaal spul.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 07:34 schreef RDMKR het volgende:
Waarom heb je gps zo nodig als t al op je telefoon zit vraagteken
Dus ik wil beste CPU, goed scherm, 3G, mooie behuizing. Dus dan kom je al gauw bij de wat duurdere tablets uit. Nou, en als daar tablets tussen zitten die ook GPS bieden; dan wil Iemand91 er een met GPS.![]()
Nee, wat RobertNL zegt is inderdaad handig maar voor de rest; neuh. Maar wil het toch graag. Wie weet verzin ik er nog iets mee. Bijvoorbeeld zoiets (verbonden met bluetooth OBD2 ELM327):
Of zoiets met sensoren (koelwater, aantal toeren, snelheid) en d.m.v. wifi-zender of 3G doorsturen naar tablet. Als zoiets zelf te maken is ken ik nog wel 2 personen die dat wel tof zouden vinden.
Of een mega HUD op het dashboard. Maar ik ben wel een persoon van uitproberen en vanalles maken. Dus als het erop zit is het mooi meegenomen.Kan natuurlijk ook nog, als dat een mogelijkheid is en verbetering geeft.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:31 schreef RobertNL het volgende:
We zullen het zien; ben niet bang om hem open te maken en de antenne te checken indien nodig
Ben jammer genoeg nog geen reviews tegengekomen van beide (op die hierboven na). Misschien toch maar een op Ali bestellen i.c.m. DHL; heb ik 'm misschien nog wel eerder dan jullie binnen![]()
![]()
dinsdag een pandawill happy hour deal voor een quad core retina (2000x1500) 9.7 inch tablet: http://www.pandawill.com/(...)o-silver-p74176.html
http://www.pandawill.com/happy-hour
maar dan dus een allwinner A31 quad core 1.3Ghz* cortex A7 met PowerVR SGX544MP2...
* ze adverteren altijd 0.2 Ghz hoger...
zou grafisch wel eens beter kunnen draaien dan de rockchip, zoals het rumoer vertelt... wil iemand 'm uitproberen voor +/- $180?Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Nee. We kennen die A31 'retina' 9.7" nu wel... zijn er al tig van in omloop.
Alleen hebben die tenminste nog actieve support, wat ook wat waard is.
But don't let me stop you getting one... als je dat al lukt, want dat happy hoursecond stelt ook niet veel voor natuurlijk.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje in het bezit van een Pipo max m9, maar ik wil graag upgraden naar een pre-rooted android 4.2.2 versie d.m.v. een custom rom. Echter weet ik niet precies hoe ik kan zien over welke versie van de pipo m9 ik beschik - iemand enige pointers?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.![]()
Ff hier kijken/vragen: http://www.slatedroid.com/forum/642-pipo-max-m9/ en een topic zoals deze incl. comments doornemen: http://www.slatedroid.com/topic/68402-pipo-m9-max-v1-vs-v2/ . Komt dan vast goed.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:14 schreef relativity het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje in het bezit van een Pipo max m9, maar ik wil graag upgraden naar een pre-rooted android 4.2.2 versie d.m.v. een custom rom. Echter weet ik niet precies hoe ik kan zien over welke versie van de pipo m9 ik beschik - iemand enige pointers?
ROMS verder o.a. op http://www.rockchipfirmwa(...)rmware_author_value= te vinden.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Oke bedanktquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:29 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ff hier kijken/vragen: http://www.slatedroid.com/forum/642-pipo-max-m9/ en een topic zoals deze incl. comments doornemen: http://www.slatedroid.com/topic/68402-pipo-m9-max-v1-vs-v2/ . Komt dan vast goed.
ROMS verder o.a. op http://www.rockchipfirmwa(...)rmware_author_value= te vinden.Ik heb dus de v2
Even een goede rom zoeken. Is zeker geen cyanogenmod
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.![]()
Wat ik trouwens echt sneu vind is dat een developer op Slatedroid 'donaties eist'. Dat is nou echt een concept dat nergens op slaat. Wat is er gebeurd met mensen die een tablet voor zichzelf beter maakten en hun resultaten deelden met anderen?En linkje in je sig met 'buy me a coffee/beer' okay, maar zo zielig gaan lopen bietsen om doekoe...
Ja inderdaad dat is ook zo. Vind het sowieso niet echt een fijne website. Beetje onoverzichtelijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:47 schreef shiznuts het volgende:
Wat ik trouwens echt sneu vind is dat een developer op Slatedroid 'donaties eist'. Dat is nou echt een concept dat nergens op slaat. Wat is er gebeurd met mensen die een tablet voor zichzelf beter maakten en hun resultaten deelden met anderen?En linkje in je sig met 'buy me a coffee/beer' okay, maar zo zielig gaan lopen bietsen om doekoe...
Ik heb trouwens wel wat roms gevonden die mij aanspreken, maar ze hebben het hier vooral over new and old pcb?Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.![]()
Adviseren jullie deze tablet aan: http://www.gsmarena.com/asus_memo_pad_hd7-5492.php
Ik wil een tablet vooral gebruiken voor mails, agenda, browsen, youtube en voor het afspelen van films.
Fijn als iemand wilt helpen.Wordt bokser, meer kans op slagen
Rafael Nadal, winner of the winning everything
Online Tennis Manager Game: www.rockingrackets.com (staat ook in game&console forum!)![]()
Prima ding zover ik hoor.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:19 schreef SalsedoNL het volgende:
Adviseren jullie deze tablet aan: http://www.gsmarena.com/asus_memo_pad_hd7-5492.php
Ik wil een tablet vooral gebruiken voor mails, agenda, browsen, youtube en voor het afspelen van films.
Fijn als iemand wilt helpen.
Werd in een review nexus 7.1 genoemd! (en de 7 doet het aardig)
Was afgelopen week bij de AH als ik mij niet vergis.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Hij is wel een stukje langzamer dan de nexus. Deze week bij de appie geloof ik. 139 euHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Jaa klopt haha. Hij pakte meteen mijn aandacht. Ik heb nog nooit een tablet gehad en heb sinds een paar weken interesse in zo'n apparaat. Ik moet elke dag anderhalf uur reizen en dan is zo'n ding onderweg niet verkeert. Is het de extra centen waard om dan een betere te kopen dan deze Asus?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:26 schreef Catch22- het volgende:
Hij is wel een stukje langzamer dan de nexus. Deze week bij de appie geloof ik. 139 euWordt bokser, meer kans op slagen
Online Tennis Manager Game: www.rockingrackets.com (staat ook in game&console forum!)![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:31 schreef SalsedoNL het volgende:
[..]
Jaa klopt haha. Hij pakte meteen mijn aandacht. Ik heb nog nooit een tablet gehad en heb sinds een paar weken interesse in zo'n apparaat. Ik moet elke dag anderhalf uur reizen en dan is zo'n ding onderweg niet verkeert. Is het de extra centen waard om dan een betere te kopen dan deze Asus?
edit: ik wil niet te veel uitgeven, maar daarbij wil ik wel graag een goed presterende tablet.Wordt bokser, meer kans op slagen
De nexus is wel een heel stuk duurder natuurlijk. Hier heb je zeker geen miskoop aanHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
M7 pro is nog steeds niet verzonen; lijkt er op dat de productie niet heel erg wil vorderen. Morgen gaat mijn M8 pro terug richting China dus dan een paar weken zonder tablet
!
Heb nu wel de volgende 2 hoezen over:SPOILER: 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iemand er 1 wil hebben; ik heb er niks meer aan
Prachtig dingquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:19 schreef SalsedoNL het volgende:
Fijn als iemand wilt helpen.Heb hem gisteren zelf ook gehaald voor mijn vriendin. Ik heb zelf een Nexus 7. Heb ze even naast elkaar gelegd, maar qua snelheid houdt hij het nog aardig bij de Nexus. Wel is de bouwkwaliteit wat minder, maar voor ¤ 140 is dit echt geen miskoop.
![]()
Kun je op die nieuwste Pipo M9 wel fatsoenlijk gamen!?
Wat is een goede (china) tablet om op te games, qua specs en ervaringen!? Zag laatst ook die iFIVE (?) tablet liggen in Mong Kok, maar volgens mij waren daar wat klachten over op Slatedroid over dat er dingen niet klopten of kapot gingen of whatever....![]()
Behalve de UI ifive-skin2.0 en de witte front (geen zwarte versie!) kan men de X2 eigenlijk nergens op afkraken, goeie bang-for-buck wel. De overklokte Mali-400 is natuurlijk niet je-van-het, maar goed, een A31 tab wil je denk ik ook niet halen en de nieuwe Exynos is wel tof, maar prijzig en weinig keuze. De RK3188 SDK2.0 heeft nog altijd mijn voorkeur. Wacht met smart op de ideale 8.9" 1920x1200 tablet. De M7 Pro met GPS en 3G lijkt me wel saankie.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Als vervolg op mijn eerdere post in dit topic, na veel nadenken is er toch een Icoo Fatty2 inmiddels een weekje onderweg naar mijn huis. Ouderwets via DX besteld gezien de mooie prijs daar. Zodra die binnen is zal ik snel eens even melden of het een goede keuze is geweest!![]()
Qua specs lijkt hij op de s1pro die ik bij de douane heb liggen. Hoop dat ik de inklaringsbrief snel krijg en ze hem snel vrijgevenHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
quote:Op zondag 11 augustus 2013 17:09 schreef RobertNL het volgende:
M7 pro is nog steeds niet verzonen; lijkt er op dat de productie niet heel erg wil vorderen. Morgen gaat mijn M8 pro terug richting China dus dan een paar weken zonder tablet
!
Heb nu wel de volgende 2 hoezen over:SPOILER: 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil die eerste wel hebben, lijkt me beter dan die ik nu heb. Ben momenteel nog wel op vakantie, dus neem binnenkort nog contact met je op als je hem dan nog hebt..SPOILER: 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iemand er 1 wil hebben; ik heb er niks meer aan![]()
Helaas de eerste is al wegquote:Op maandag 12 augustus 2013 13:01 schreef Shefkee het volgende:
[..]
Ik wil die eerste wel hebben, lijkt me beter dan die ik nu heb. Ben momenteel nog wel op vakantie, dus neem binnenkort nog contact met je op als je hem dan nog hebt..Maar de tweede kan ik nog wel even voor je vasthouden
Die Rk3188 zit in die nieuwe Pipo!? Of Cube!?quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:41 schreef shiznuts het volgende:
Behalve de UI ifive-skin2.0 en de witte front (geen zwarte versie!) kan men de X2 eigenlijk nergens op afkraken, goeie bang-for-buck wel. De overklokte Mali-400 is natuurlijk niet je-van-het, maar goed, een A31 tab wil je denk ik ook niet halen en de nieuwe Exynos is wel tof, maar prijzig en weinig keuze. De RK3188 SDK2.0 heeft nog altijd mijn voorkeur. Wacht met smart op de ideale 8.9" 1920x1200 tablet. De M7 Pro met GPS en 3G lijkt me wel saankie.
Ik ben met zulke hoge resoluties een beetje bang voor de games. Of die dat trekt.![]()
bij het gros van alle games is het geen enkel probleem... ze worden doorgaans gemaakt om op apparaten van minstens 2 jaar oud te werken zodat het publiek het grootst is. alleen super high end spul dat je framerate omlaag wil trekken puur uit afgunst kan *misschien* wat laggen. maar ik heb ze nog niet gevonden.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
PiPO M8 Pro, M9 Pro, M7 Pro, sure. Allemaal met RK3188.quote:Op maandag 12 augustus 2013 19:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die Rk3188 zit in die nieuwe Pipo!? Of Cube!?
Ik ben met zulke hoge resoluties een beetje bang voor de games. Of die dat trekt.
Ook Cube omarmt de RK3188. En met de SDK2.0 is het weer een stukje beter geworden.
Heb ik bang-for-buck-wise liever dan een Exynos 4412 of Allwinner A31.
De meeste lag wordt veroorzaakt door 9.7" tabs met een resolutie van 2048x1536.
1920x1200 gaat heel aardig, vond ik met m'n FNF ifive X2 (inmiddels weg, niet omdat 'ie slecht was, maar wit).
Zo'n SmartQ T40 met Exynos 5250 en Mali-T604 zou natuurlijk tof zijn als 10.1"-er.
Maar ja, die heb ik maanden geleden eens voorbij zien komen in een Chinees nieuwsartikel en daarna is er niet meer over gerept. Sowieso zijn de ontwikkelingen op het gebied van die nieuwe Exynos nogal summier.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
bij die van mij zijn games ook zelden het probleem. het zijn voornamelijk 2D applicaties die slecht geoptimaliseerd zijn. Google Chrome draait voor geen meter maar Opera draait gewoon lekker, etc.quote:De meeste lag wordt veroorzaakt door 9.7" tabs met een resolutie van 2048x1536.
ff afwachten of SDK2.0 helpt.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Ik heb uiteraard geen enkele ervaring met deze shop; maar ik zag 'm langskomen op zo'n website met allerlei dagaanbiedingen.
De Nexus 10 32GB voor ¤399.99 + ¤5.95 verzendkosten. Hier.
Hoewel pas in het nieuws was dat Media Markt 'm voor net geen ¤400 zou verkopen staat deze nu echter voor ¤469 in de webshop. Rest op Tweakers' pricewatch gaat ruim boven de ¤625 (absurde prijzen natuurlijk)
EDIT: laat maar. Saturn heeft 'm voor ¤399 incl.
[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 13-08-2013 02:19:02 ]![]()
Gewoon bij de Saturn halen dusquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:19 schreef Iemand91 het volgende:
Ik heb uiteraard geen enkele ervaring met deze shop; maar ik zag 'm langskomen op zo'n website met allerlei dagaanbiedingen.
De Nexus 10 32GB voor ¤399.99 + ¤5.95 verzendkosten. Hier.
Hoewel pas in het nieuws was dat Media Markt 'm voor net geen ¤400 zou verkopen staat deze nu echter voor ¤469 in de webshop. Rest op Tweakers' pricewatch gaat ruim boven de ¤625 (absurde prijzen natuurlijk)
[ afbeelding ]
EDIT: laat maar. Saturn heeft 'm voor ¤399 incl.
Met sdk 2.0 is een rk3188 minimaal zo goed als een Exynos 4412 en beter dan de allwinner. Ik durf wel te stellen dat er geen betere budget oplossing is. Mijn Cube u30gt2 draait in HD+ resolutie 100% vloeiend, geen lag te bekennen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:38 schreef shiznuts het volgende:
[..]
PiPO M8 Pro, M9 Pro, M7 Pro, sure. Allemaal met RK3188.
Ook Cube omarmt de RK3188. En met de SDK2.0 is het weer een stukje beter geworden.
Heb ik bang-for-buck-wise liever dan een Exynos 4412 of Allwinner A31.
De meeste lag wordt veroorzaakt door 9.7" tabs met een resolutie van 2048x1536.
1920x1200 gaat heel aardig, vond ik met m'n FNF ifive X2 (inmiddels weg, niet omdat 'ie slecht was, maar wit).
Zo'n SmartQ T40 met Exynos 5250 en Mali-T604 zou natuurlijk tof zijn als 10.1"-er.
Maar ja, die heb ik maanden geleden eens voorbij zien komen in een Chinees nieuwsartikel en daarna is er niet meer over gerept. Sowieso zijn de ontwikkelingen op het gebied van die nieuwe Exynos nogal summier.
Nergens niet, nooit niet.
[ Bericht 0% gewijzigd door Knalerwtje op 14-08-2013 09:21:38 ]![]()
Pipo M9 Pro ziet er wel goed uit qua specs.
Zit nu echt te twijfelen, deze of een oudere Asus Transformer.![]()
Welke Transformer? TF300/200/101?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:17 schreef wolferl het volgende:
Pipo M9 Pro ziet er wel goed uit qua specs.
Zit nu echt te twijfelen, deze of een oudere Asus Transformer.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
TF300Tquote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:35 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Welke Transformer? TF300/200/101?![]()
na wat gerotzooid te hebben met tablets zie ik het nut ervan niet meer zo in. ga ze lekker verkopen en doe mn android dingen allemaal op mn phablet. groter scherm heeft nauwelijks meerwaarde IMO en telefoon is vaak gewoon sneller ook.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Voor Android tablets geldt dat inderdaad nog wel, ja. Ik heb gemerkt dat apps geweldig goed geoptimaliseerd zijn voor/op de iPad, en wat snelheid aangaat zit het ook wel goed (hoewel de nieuwe Nexus 7 ook ontzettend snel is!)quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:26 schreef RDMKR het volgende:
na wat gerotzooid te hebben met tablets zie ik het nut ervan niet meer zo in. ga ze lekker verkopen en doe mn android dingen allemaal op mn phablet. groter scherm heeft nauwelijks meerwaarde IMO en telefoon is vaak gewoon sneller ook.![]()
Ook niet met Chrome!?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 10:12 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Met sdk 2.0 is een rk3188 minimaal zo goed als een Exynos 4412 en beter dan de allwinner. Ik durf wel te stellen dat er geen betere budget oplossing is. Mijn Cube u30gt2 draait in HD+ resolutie 100% vloeiend, geen lag te bekennen.
Nergens niet, nooit niet.
En is die Cube qua specs beter dan de nieuwste Pipo M9 Pro!? Of kan ik daar hetzelfde van verwachten, als ik SDK 2.0 erop zet!?
Ook intensieve games geprobeerd!?
Ik zocht gisteren al even naar info over de Antutu score voor de Pipo M9 Pro, maar zat op een mobiel te zoeken en kon niet echt snel iets vinden...![]()
Qua specs zijn die gelijk. Geen lag, ook niet met chrome.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ook niet met Chrome!?
En is die Cube qua specs beter dan de nieuwste Pipo M9 Pro!? Of kan ik daar hetzelfde van verwachten, als ik SDK 2.0 erop zet!?
Ook intensieve games geprobeerd!?
Ik zocht gisteren al even naar info over de Antutu score voor de Pipo M9 Pro, maar zat op een mobiel te zoeken en kon niet echt snel iets vinden...![]()
Misschien dat ik dan toch maar de Cube haal. Is volgens mij een stuk goedkoper dan de nieuwste Pipo M9 Pro. Ik vind hem alleen qua design een stuk lelijker.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:28 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Qua specs zijn die gelijk. Geen lag, ook niet met chrome.
Waren er verder nog minpunten aan!?![]()
Er schijnen mensen die klagen over het Wifi-bereik, maar dat lijkt met elke Chinatab wel een beetje een gok. De mijne is heel behoorlijk sinds de laatste firmware update.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Misschien dat ik dan toch maar de Cube haal. Is volgens mij een stuk goedkoper dan de nieuwste Pipo M9 Pro. Ik vind hem alleen qua design een stuk lelijker.
Waren er verder nog minpunten aan!?![]()
Mooi, ik neem hem weer mee in de overweging. Jammer van dat wit en dat lelijke logo achterop. Die Pipo M9 is toch echt een heel stuk strakker qua design.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:34 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Er schijnen mensen die klagen over het Wifi-bereik, maar dat lijkt met elke Chinatab wel een beetje een gok. De mijne is heel behoorlijk sinds de laatste firmware update.
Jij hebt dat SDK 2.0 erop gezet: Dat kan ik ook gewoon op die Pipo M9 Pro zetten, en dezelfde resultaten verwachten!?![]()
Je moet een ROM installeren die op SDK 2.0 gebaseerd is. Welke dat voor de Pipo is weet ik niet. Voor de Cube moet je gewoon de laatste hebben, mogelijk dat ze die er in China al op zetten, maar je kunt er ook één met root opzetten.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mooi, ik neem hem weer mee in de overweging. Jammer van dat wit en dat lelijke logo achterop. Die Pipo M9 is toch echt een heel stuk strakker qua design.
Jij hebt dat SDK 2.0 erop gezet: Dat kan ik ook gewoon op die Pipo M9 Pro zetten, en dezelfde resultaten verwachten!?![]()
Maar waarschijnlijk maar een 7000mAh accu (t.o.v. van de 8000mAh van de Freelander en Ramos en 11.500mAh van de Voyo), geen 3G, geen GPS en waarschijnlijk een vrij stevig prijskaartje ($300-350). Jammer.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:55 schreef Iemand91 het volgende:
Zou hij er dan toch komen?
(SmartQ T40 met Samsung 5250, 1920*1200 10.1" scherm)
![]()
m'n Voyo is BINNEN.
ik heb er zo'n 30 minuten mee gespeeld en vanaf het begin is al duidelijk dat het verschil kwa performance met de Freelander (zonder SDK 2.0) best substantieel is.
geen lag; nergens lag bij 2D applicaties tot zover.
formaat is echt een stuk groter, hetgeen voordelen en nadelen heeft. ik zelf vind het grote formaat prettiger, maar de lengte-breedte verhouding is een beetje overdreven; het is echt een breedbek kikker.
de hoogte van de twee tablets is ongeveer gelijk; de breedte van de Voyo is ongeveer 1.3x die van de Freelander PD800.
van de lagere resolutie (alsnog 1920x1080) is wel wat te merken maar het is muggenzifterij om je er druk om te maken. de lage PPI is wat mij betreft niet storend.
zeer positieve indruk van Voyo tot zover.
als iemand vragen heeft of suggesties over hoe hem te testen of vergelijken, hoor ik het graag.
ff Air Attack HD gespeeld... ziet er net wat scherper uit op de freelander, vooral door de hoge PPI. ik zou liegen als ik zeg dat het geen verschil maakt, maar het scheelt weinig. kwa snelheid op allebei perfect. grappig genoeg zijn het juist de 2D applicaties waar het snelheidsverschil merkbaar is.
de Voyo staat standaard trouwens (volgens CPU-Z app) op 2.0 Ghz!!
klein irritatiepunt: Voyo kwam met een US -> EU wisselstuk dat alleen in het stopcontact blijft zitten als ik er plakband omheen draai... de lader zelf wordt ook angstwekkend warm als hij erin hangt...
[ Bericht 4% gewijzigd door RDMKR op 16-08-2013 15:36:35 ]Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Mijn s1 pro is net binnen (maandag verklaring van waarde verstuurd).
First thoughts:Lekker vlot, goed scherm, laden met microusb (was ervan uit gegaan dat hij zon 2.5mm pinnetje zou hebben), niet teveel rommelsoftware. Ben erg content vooralsnog!
filmpje waarin ik de browser heel even open en een 1080p mkv stream
nu even checken of deze firmware al sdk2-based isHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
paar dingen te melden aan m'n Voyo:
- hij komt standaard met root access; op zich wel flex
- CPU-Z zegt dan misschien dat ie van 200mhz tot 2Ghz kan gaan, maar hij is vrijwel altijd op 1Ghz bezig, zelfs als ik de minimum snelheid op 2Ghz zet
- antutu geeft een teleurstellend CPU resultaat; lijkt erop dat ie inderdaad op 1Ghz draait
- de batterij heeft tot zover steeds op 1% gestaan met de lader in het stopcontact; misschien helpt opladen
- weet niet of ie wel oplaadt met de huidige lader... geen laad icoontje als ik hem uitzet met lader er in
- bij gebruik nauwelijks te merken dat ie langzaam draait
- eventueel eens factory reset proberen; of andere rom er op
als dit niet goed komt stuur ik hem terug. 1Ghz heb ik niet besteld en ga ik niet genoegen mee nemen.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Het is normaal dat een cpu op wisselende snelheden draait om power te besparen. Er zijn apps die wel kunnen laten zien op welke snelheden hij draait (in procenten).Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
ik gebruik zo'n app, en die zegt idd dat ie nooit boven de 1Ghz gaat. ook niet als ik antutu draai en de governor op performance (= altijd meteen hoogst nodige snelheid) zet.quote:Er zijn apps die wel kunnen laten zien op welke snelheden hij draait (in procenten).
de lader die erbij kwam met US->EU wisselstuk laadt hem idd niet op... maar die van m'n Freelander tablet werkt wel...Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
dat is meestal een issue met de software. Heb je al andere gezocht?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:02 schreef RDMKR het volgende:
[..]
ik gebruik zo'n app, en die zegt idd dat ie nooit boven de 1Ghz gaat. ook niet als ik antutu draai en de governor op performance (= altijd meteen hoogst nodige snelheid) zet.Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
op internet lees ik iets over dat het vastzitten op een bepaalde niet-maximale snelheid iets te maken heeft met opladen met AC adapter.
maar mijn probleem is dus dat ik hem met mijn huidige adapters niet normaal kan opladen, dus ik kan hem alleen gebruiken als hij aan het stroomnet hangt, wat met deze adapters juist weer wel kan...
maar eens op zoek naar een werkende adapter dan.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Wat voor plug zit er aan dan? Microusb of 2.5mm?Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
dun cylindrisch voor de stroom invoer. er is ook een usb poort maar die is niet voor het opladen gemaakt. heel misschien dat het toch kan...Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Dat zal dan wel niet idd. Je hebt geen nieuwere s/w gevonden?Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
waarvoor? het laadprobleem lijkt me niet een sw problem.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Dat throttlen van de cpu wellicht welHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
nee, dat is een universeel android "probleem". tijdens opladen doet je cpu soms rare dingen. heb het op m'n telefoon ook gezien (opeens shockerend slechte antutu resultaten als ik hem aan m'n powerbank had hangen).
anyway; heb pandawill gevraagd om een refund. hij hoort het gewoon met de verschafte adapter te doen en dat is niet het geval. op m'n nieuwe 5V 2.5A adapter doet ie het ook niet.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Zonde.
Ik had even geklooid met wireless display, maar dat gaat via wifi en dan heb je dus geen netwerkverbinding meer, dat is vrij kutHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Voor jou wellicht, maar ik zie nog steeds wel degelijk een meerwaarde boven mijn Xperia Z. Mits een goede draagbaarheid vindt ik het ideaal voor in de trein en op het terras bijvoorbeeld. Maarja dat is voor een ieder verschillend.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:26 schreef RDMKR het volgende:
na wat gerotzooid te hebben met tablets zie ik het nut ervan niet meer zo in. ga ze lekker verkopen en doe mn android dingen allemaal op mn phablet. groter scherm heeft nauwelijks meerwaarde IMO en telefoon is vaak gewoon sneller ook.Tja, maar wat wordt al veel beter. Wat voor mij overigens zo fijn is aan een tablet is dat je redelijk goed websites/apps kan openen en dus niet aan apps gebonden bent.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:30 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Voor Android tablets geldt dat inderdaad nog wel, ja. Ik heb gemerkt dat apps geweldig goed geoptimaliseerd zijn voor/op de iPad, en wat snelheid aangaat zit het ook wel goed (hoewel de nieuwe Nexus 7 ook ontzettend snel is!)Ow; dat is wel lamequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 16:12 schreef Catch22- het volgende:
Zonde.
Ik had even geklooid met wireless display, maar dat gaat via wifi en dan heb je dus geen netwerkverbinding meer, dat is vrij kutgeen oplossing voor Youtube dan
.
Maar ook daar is een oplossing voor; goedkope stick achter de TV icm: CheapcastMisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Niet vergeten dat er ook genoeg apps zijn om beeld van je tablet op een scherm te krijgen.
iMediaShare, XBMC etc.![]()
ik krijg m'n voyo niet eens meer aan als ie aan het stroomnet hangt... lijkt er op dat ie dood is...
nu maar is kijken of pandawill volwassen reageert; ik heb nog geen reactie gekregen op m'n aanvraag van refund, maar het komt vaker voor dat ze je een dagje laten wachten...Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
@RobertNL vet! Heb een stickie achter de tv dus zal t proberenHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Weet iemand hier een handige manier om snel een bestandje van je telefoon naar een tablet te sturen over hetzelfde wifi-netwerk?
Ik heb een Samsung Note 2, en we hebben hier nu een Tab 3 bij.
Ik kan wel een bestandje delen over Wifi-Direct, maar dan moet je eerst op beide machines dat scherm openen, dan toekennen dat je een verbinding wilt, en dan kan je iets delen.
Ik zoek meer een manier die gewoon ad-hoc werkt zeg maar.
Misschien blijkt het wel gelimiteerd tot een app als Hangouts ofzo, maar ik vroeg me af of er niet nog wat opties zijn. Als ik bijvoorbeeld een leuke link tegen kom, of een foto heb gemaakt, dat ik die zo direct naar de tablet kan versturen.NIEUW: Foto's!![]()
Airdrop ofzo?Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
maar dan moet je er weer naartoe lopenquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:26 schreef Yi-Long het volgende:
Een van de redenen waarom ik dus NFC wil
ik zal eens kijken naar airdrop, dank jeNIEUW: Foto's!![]()
airdroid was t. Airdrop is de applevariantquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:54 schreef Cryothic het volgende:
[..]
maar dan moet je er weer naartoe lopen
ik zal eens kijken naar airdrop, dank jeHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Ah, ik kwam wel een Airdrop tegen, maar die zag eruit alsof gekke henkie op z'n zolderkamer heeft zitten knutselenquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:56 schreef Catch22- het volgende:
[..]
airdroid was t. Airdrop is de applevariant
NIEUW: Foto's!![]()
Op beide een of andere cloud-service drive mikken en syncen?quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:47 schreef Cryothic het volgende:
Weet iemand hier een handige manier om snel een bestandje van je telefoon naar een tablet te sturen over hetzelfde wifi-netwerk?
Ik heb een Samsung Note 2, en we hebben hier nu een Tab 3 bij.
Ik kan wel een bestandje delen over Wifi-Direct, maar dan moet je eerst op beide machines dat scherm openen, dan toekennen dat je een verbinding wilt, en dan kan je iets delen.
Ik zoek meer een manier die gewoon ad-hoc werkt zeg maar.
Misschien blijkt het wel gelimiteerd tot een app als Hangouts ofzo, maar ik vroeg me af of er niet nog wat opties zijn. Als ik bijvoorbeeld een leuke link tegen kom, of een foto heb gemaakt, dat ik die zo direct naar de tablet kan versturen.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Heb ik ook aan zitten te denken. Maar ik vind juist t princiepe van bijvoorbeeld een linkje of plaatje sturen met whatsapp zo ideaal.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:39 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Op beide een of andere cloud-service drive mikken en syncen?
Voor de duidelijkheid, het gebeurt dus vooral als de een de tablet in de hand heeft en de ander een telefoon. Dus echt om direct iets naar de ander te sturen
Ik ben nog vrij groen, wat tablets betreft, dus ik ben een beetje aan het uitzoeken wat wel en niet kan
Bluetooth pairen is ook zo gedaan?
Vast wel, maar niet zo 'dynamisch' zeg maar.quote:
Ik heb bluetooth standaard uit staan. Gebruik het nooit, en het vreet batterij. En voor de handelingen die je dan moet verichten is Wifi-Direct net zo makkelijk, en misschien zelfs sneller.NIEUW: Foto's!![]()
Nou ja, bluetooth was natuurlijk niet alleen ontworpen voor headsetjes.En ik denk niet dat je een film van een paar GB transfert, maar af en toe eens een foto'tje ofzo neem ik aan.
Wi-Fi Direct eigenlijk nooit gebruikt. Hoe zit dat dan, hij gebruikt je wireless om een verbinding op te zetten en iets door te sturen, is dat niet vervelend dan als je verbonden wilt blijven met een Wi-Fi netwerk met internettoegang?The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Op de een of andere manier blijft je internet werken.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:51 schreef shiznuts het volgende:
Nou ja, bluetooth was natuurlijk niet alleen ontworpen voor headsetjes.En ik denk niet dat je een film van een paar GB transfert, maar af en toe eens een foto'tje ofzo neem ik aan.
Wi-Fi Direct eigenlijk nooit gebruikt. Hoe zit dat dan, hij gebruikt je wireless om een verbinding op te zetten en iets door te sturen, is dat niet vervelend dan als je verbonden wilt blijven met een Wi-Fi netwerk met internettoegang?
Het ziet ernaaruit dat ie gewoon via de wifi 2 apparaten met elkaar direct verbindt. De apparaten moeten al in hetzelfde wifi-netwerk hangen namelijkNIEUW: Foto's!![]()
Nou ja... volgens mij was dat nu juist de selling point, dat:quote:Products bearing the Wi-Fi Direct certification mark can connect to one another without joining a traditional home, office or hotspot network.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Ik ben opzoek naar het onmogelijke, ik heb een kennis van me die rij instructeur is, en hij heeft voor administratie een tablet nodig met chrome of browser appGraag 9,7 inch of 10.x
Alleen hij heeft geen geldkan je ook een redelijk goede tablet voor rond de 50 euro krijgen? Moet wel vooruit te branden zijn op internet, maar meer dan dat doet die dan ook niet ermee.
Thanks!Is back![]()
Als hij niet eens een normale tablet van 150-200e kan betalen kan hij beter stoppen met zijn werkquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:26 schreef supayoshii het volgende:
Ik ben opzoek naar het onmogelijke, ik heb een kennis van me die rij instructeur is, en hij heeft voor administratie een tablet nodig met chrome of browser appGraag 9,7 inch of 10.x
Alleen hij heeft geen geldkan je ook een redelijk goede tablet voor rond de 50 euro krijgen? Moet wel vooruit te branden zijn op internet, maar meer dan dat doet die dan ook niet ermee.
Thanks!![]()
Misschien dat je op marktplaats een 2e hands tablet kan vinden die iemand heeft gekocht bij de Coop ofzo. Maar het zal veel moeite en irritatie opleveren..![]()
Als hij er geen geld voor heeft, heeft hij hem ook niet nodig. Je bent minimaal 150 euro kwijt voor een tweedehandsjeHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
7 inch bestaat wel voor die prijs. volledig werkend android 4, maar niet klagen over de snelheid.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Bij de Kijkshop hadden ze laatst nog een 7" Denver tablet met Android 4.x voor iets van ¤ 60,-. Dus daar maar ff kijken dan.
En verder hebben ze bij Kruidvat en Trekpleister ook goedkope degelijke apparaten voor iets meer dan 50 euro, dus ja, keus genoeg lijkt me zo.![]()
is internet wel een beetje te doen daarop dan? Of ook traag als meuk? Kan die beter 100 euro sparen dan ja... iddIs back![]()
Dat is traag ja. Maar laat hem maar geen tablet kopen. Voor onder de 200 vind je geen goede 10 incher en in china bestellen is vast niets voor hemHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Dat zou ik hem dan ook vertellen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:26 schreef supayoshii het volgende:
Ik ben opzoek naar het onmogelijke
Zeg hem dat vanaf een euro of 150 een paar redelijke tablets in de 10'' sector te koop zijn. Maar heel spannend zijn die kruidvat dingen ook nog niet.
Wellicht kan hij een Asus memo pad 7hd oppikken, 7'' en niet te duur voor de support/spec/merk.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Welke maat? welk budget? Bezwaar om in China te bestellen (nee lijkt mij) En wat verwacht je er van (qua batterij etc).quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:07 schreef King-Ernie het volgende:
Iemand een tip voor een extreem goedkope tablet? Ik wil hem gewoon als agenda en beetje internetten voor op school. Ik vind het op mijn telefoon niet zo fijn
Je zit zo ook direct in het juist topic
Pipo s1 pro. 80-110 euro afhankelijk van de douaneHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Dan krijg je echt zooi he...Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Koop dan gewoon een agenda.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:43 schreef King-Ernie het volgende:
Ik dacht eerder iets van 30-40¤. In principe hoeft het alleen als agenda te dienen
Of gebruik je telefoon.
Nou als je dan echt een tablet wil; een Allwinner / boxchip A13 processor met 800*480 scherm en een zeer matige batterij zoals op Aliexpress deze of deze en nog meerquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:43 schreef King-Ernie het volgende:
Ik dacht eerder iets van 30-40¤. In principe hoeft het alleen als agenda te dienen
Via webshops:
Lightake $49
Banggood $55.26
meerMisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
De Q88 modellen (een standaard-bordje als ik mij niet vergis met een A13 processor) lijkt de meest logische keuze.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:49 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Nou als je dan echt een tablet wil; een Allwinner / boxchip A13 processor met 800*480 scherm en een zeer matige batterij zoals op Aliexpress deze of deze en nog meer
Via webshops:
Lightake $49
Banggood $55.26
meer
als je nog goedkoper af wil zijn en het echt enkel als agenda moet dienen
een mij eigenlijk onbekend toestel
of de jxd s18 is groot genoeg als agenda
wil je toch iets betere kwaliteit dan de a13 dans is er de RK2928
zelf ga ik gewoon mijn kans proberen wagen op 27/08 op http://gaga.aliexpress.co(...)pm=a2704.6645961.3.6 maar goed er zullen er nog wel 10.000 anderen zijn die dat zullen doen![]()
Die van 29 dollar is momenteel out of stockquote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:38 schreef Fasroslis het volgende:
[..]
De Q88 modellen (een standaard-bordje als ik mij niet vergis met een A13 processor) lijkt de meest logische keuze.
als je nog goedkoper af wil zijn en het echt enkel als agenda moet dienen
een mij eigenlijk onbekend toestel
of de jxd s18 is groot genoeg als agenda
wil je toch iets betere kwaliteit dan de a13 dans is er de RK2928
zelf ga ik gewoon mijn kans proberen wagen op 27/08 op http://gaga.aliexpress.co(...)pm=a2704.6645961.3.6 maar goed er zullen er nog wel 10.000 anderen zijn die dat zullen doen
De allwinner A13 draait na de updates wel aardig dus dat is wel een aardige keus dacht ik (vooral omdat hij 7'' moet zijn en je niet met resestieve touch wil zitten).
RK2928 was ik alweer bijna vergeten. Als hij iets meer wil/kan uitgeven zeker doen; voor 55 dollar ook nog eens een 1024x600 scherm
7" had ik gemist en niet aan gedacht dat er nog resistieve schermpjes worden verkocht.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:01 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Die van 29 dollar is momenteel out of stock
De allwinner A13 draait na de updates wel aardig dus dat is wel een aardige keus dacht ik (vooral omdat hij 7'' moet zijn en je niet met resestieve touch wil zitten).
RK2928 was ik alweer bijna vergeten. Als hij iets meer wil/kan uitgeven zeker doen; voor 55 dollar ook nog eens een 1024x600 scherm
Nog beter is natuurlijk de RK3168 en met een couponnetje en geen taxen valt dit nog net binnen de ¤ 50 me dunkt![]()
Ik heb een vraag over de samsung galaxy note tablet. Thuis op wifi doet hij het vaak niet (sites laden niet) en nu dacht ik dat het aan mijn trage wifi lag, maar nu heb ik het getest met de iphone ernaast en die laadt ze wel gewoon, via dezelfe wifi verbinding.
Meer mensen met dit probleem? En weet iemand een oplossing?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Wifinetwerk eens vergeten en opnieuw verbinden? Ander kanaal instellen?Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Hij doet het op iphone wel, dus het ligt aan de tablet zelf, niet aan mijn verbinding.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
kan zijn dat t kanaal wat minder werkt met die chip. Debuggen is uitsluiten he.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:51 schreef Murmeli het volgende:
Hij doet het op iphone wel, dus het ligt aan de tablet zelf, niet aan mijn verbinding.Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
mag m'n defecte Voyo terug sturen naar pandawill voor reparatie. zelf post kosten betalen, reparatie gratis.
ben er maar akkoord mee gegaan. t'is altijd een beetje je zegeningen tellen als je uit china bestelt.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Ik denk nog steeds dat t een softwarematig op te lossen probleem is, maargoed...Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Wat is debuggen?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
kan zijn dat t kanaal wat minder werkt met die chip. Debuggen is uitsluiten he.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
ik krijg hem niet eens meer aan, dus nee.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:54 schreef Catch22- het volgende:
Ik denk nog steeds dat t een softwarematig op te lossen probleem is, maargoed...
oh, ik moet wel ff checken of een firmware installer programma hem ziet. zou kunnen dat ie gewoon vast zit in boot mode. maar daar ga ik niet van uit.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
zoiets is t wel meestal. Zo snel brick je een androiddevice nietquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:44 schreef RDMKR het volgende:
[..]
ik krijg hem niet eens meer aan, dus nee.
oh, ik moet wel ff checken of een firmware installer programma hem ziet. zou kunnen dat ie gewoon vast zit in boot mode. maar daar ga ik niet van uit.een probleem oplossenquote:Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
800 x 480 op 7 inch; schaakbord!Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Voor dat geld een prima ding! Singlecore cortex A9. stapje hoger dan de A8 proccesoren. Ga je zeker merkenquote:
Gok op een AmLogic core maar zeker weten doe ik het niet.
http://gaga.aliexpress.co(...)pm=a2704.6645961.3.6
5 stuks beschikbaarBen benieuwd wie/of iemand hier een poging gaat doen.
[ Bericht 7% gewijzigd door RobertNL op 24-08-2013 12:13:14 ]MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
ene link zegt 1.0Ghz A8, de andere 1.2Ghz A9...
bij die prijs gok ik op het eerste.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Nee, wel een A9, singlecore Rockchipquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:51 schreef RDMKR het volgende:
ene link zegt 1.0Ghz A8, de andere 1.2Ghz A9...
bij die prijs gok ik op het eerste.(zie specs-sheet)
Even wat research gedaan; gaat om de opvolger van de RK2918 de RK292x (RK2926 en RK2928; reps zonder en met HDMI), Met Mali400 GPU ipv de Vivante 800 uit de RK291x serie.
Voor die prijs dus een best aardige tablet en zeker een stap boven de A10/A13 van allwinner. Helemaal met de koptelefoon; autosteun en lader er bij en het is nog best bang for buck te noemen
Hoi,
iemand ervaring met de Nexus 10 wifi problemen? Heb sinds gisteren deze tablet, ik schijn een redelijke verbinding te hebben, maar op hier en daar 30s verbinding na werkt het behoorlijk slecht. Heb deze problemen gegoogled en bepaalde fixes geprobeerd (Update naar Adroid 4.3, wifi fixer app.. via m'n laptop moeten downloaden, ip op static, etc.). Helaas tot nu toe niets gevonden wat resulteert in een langere tijd een stabiele verbinding.
Help!"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
Andere apparaten werken wel goed? Al een ander kanaal geprobeerd op je router? Al eens bij iemand anders geprobeerd?Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Oja ff ergens anders met tablet op de wifi dan thuis of op werk is ook een goed plan.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Bedankt voor de tips. Zojuist via m'n telefoon een wifi hotspot gecreerd, verbinding gemaakt en ding loopt als een tiet (ik kon zelfs een youtube video zien.. jeey). Dus het is duidelijk iets tussen router/tablet.
Ga nu eventueel maar reset van de router proberen en kijken of dat wat oplevert.
Edit:
helpt dus niet. Internet staat ook vol met problemen bij anderen maar geen eenduidige oplossing. Wat een bagger zeg, minimaal 5 verschillende telefoons en twee laptops hebben geen probleem maar dit ding wel. Schijnbaar zijn dit soort problemen ook al hartstikke lang bekend.
[ Bericht 27% gewijzigd door Bolter op 25-08-2013 10:08:47 ]"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
Router al op een ander kanaal geprobeerd?Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Yup, heb via een wifi app gezocht naar het sterkste kanaal en hem daarop ingesteld.quote:Op zondag 25 augustus 2013 10:52 schreef Catch22- het volgende:
Router al op een ander kanaal geprobeerd?"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
dat is wel zuur zeg. Las idd al meer mensen met wifi issues. Dat is niet wat je wil als je zo'n tablet koopt. Hopen dat ze het softwarematig kunnen fiksen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:06 schreef Bolter het volgende:
[..]
Yup, heb via een wifi app gezocht naar het sterkste kanaal en hem daarop ingesteld.Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Als ik lees dat ze dezelfde problemen hebben bij de nexus 4, 7 en nu dus ook de 10.. ga ik er maar vanuit dat dit niet zo snel opgelost gaat worden.quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:09 schreef Catch22- het volgende:
s wel zuur zeg. Las idd al meer mensen met wifi issues. Dat is niet wat je wil als je zo'n tablet koopt. Hopen dat ze het softwarematig kunnen fiksen.
Jammer dat je dit soort dingen ook pas te weten komt op het moment dat je zo'n ding aanschaft, problemen hebt en dan gericht zoekt. Eens nadenken over een andere router of zo."When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
Update:
Het bleek dat we onze oude router nog hadden liggen. Gelukkig werkt ie en de Nexus nu dus ook. Oftewel gewoon erg slechte compatability tussen tablets en routers..."When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
zelfde authenticatietype? Daar zou nog wel eens een probleem/oplossing kunnen liggenquote:Op zondag 25 augustus 2013 17:38 schreef Bolter het volgende:
Update:
Het bleek dat we onze oude router nog hadden liggen. Gelukkig werkt ie en de Nexus nu dus ook. Oftewel gewoon erg slechte compatability tussen tablets en routers...Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Hoe denken jullie over de Chuwi V88s? Dit is een 'budget'versie van de eerdere V88 waar wat issues mee waren (o.a. matige wifi). Deze tablet staat op aliexpress voor 142 dollar, in feite een iPad Mini clone. Ik had graag een iPad Mini, maar dan zonder de apple zooi. Is dit modelletje dan de beste optie voor een soortgelijke formfactor/prestaties?
Andere opties zijn o.a. de Pipo U8, Onda V818 en Yuandao Mini One. Qua specs/prijs is de V88s wel de meest interessante denk ik. Jammer dat-ie alleen in het wit te verkrijgen is vooralsnog..
steck bratwurst in dein sauerkraut :)![]()
Nee, maar ik heb alles op mijn normale router geprobeerd; ook geen beveiliging etc.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:13 schreef Catch22- het volgende:
[..]
zelfde authenticatietype? Daar zou nog wel eens een probleem/oplossing kunnen liggen"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"![]()
na twijfelen nu net de nieuwe nexus 7 32GB tablet online besteld op amazon. ga het alleen gebruiken voor comics te lezen en af en toe een serie te kijken in m'n bed
ik twijfelde al lang om een tablet te kopen was eerst aan het denken om de xperiz z tablet te kopen maar is uiteindelijk de nexus geworden
met een beetje geluk heb ik hem volgende week
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2013 18:37:39 ]![]()
IK wil, na een jaar een iPad 2 in bruikleen gehad te hebben, ook een tablet aanschaffen. Ik wil vanzelfsprekend graag een android tablet.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Nexus 7, maar omdat ik hem voor studie wil gebruiken vind ik 7" te klein om teksten op te lezen / aantekeningen te maken.
De Nexus 10 vind ik echter te duur.
Concreet mijn vraag: welke tablet(s) vanaf pak 'm beet 8" zouden jullie aanraden?![]()
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00BFXRFO0/
http://www.samsung.com/nl(...)s/tab/SM-T310XZWAPHN
http://www.mediamarkt.nl/(...)9085.html?langId=-11
Of iets uit China?The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Dank voor de links! Naar de samsung tab serie heb ik inderdaad al zitten kijkenquote:
Ik sluit iets uit China niet bij voorbaat uit, integendeel. Ik heb o.a. naar het merk Yarvik zitten kijken, maar weet niet precies of dit Chinees is en of dit een goed merk is![]()
Chinese rebrand, maar die pakken niet altijd de sterkste Chinese merken. Daarnaast vraag ik mij af of die al quadcore in het assortiment hebbenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:18 schreef christiman het volgende:
[..]
Dank voor de links! Naar de samsung tab serie heb ik inderdaad al zitten kijken
Ik sluit iets uit China niet bij voorbaat uit, integendeel. Ik heb o.a. naar het merk Yarvik zitten kijken, maar weet niet precies of dit Chinees is en of dit een goed merk is(verwacht stiekem nog een 1.6Ghz dualcore processor, de RK3066).
Wellicht kan je kijken naar de Ifive X2 of Pipo M7pro als Chinese alternatieven, goed scherm (1920x1200) maar wel iets groter (8.9'').MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Asus komt ook weer in het spel trouwens.
Sinds de TF700/TF300 was het niet zoveel soeps meer (op Android-vlak tenminste).
Binnenkort de MeMO Pad FHD 10: http://tweakers.net/nieuw(...)n-september-uit.html .The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Dat is van 'nature' natuurlijk geen echte Android tablet hèquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:09 schreef shiznuts het volgende:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00BFXRFO0/
Dat vind ik echt een faal van Samsung. De tab reeks is de budget reeks van Samsung (waar de Note het hoger segment moet bedienen) en dat kun je ook zien (die resoluties alleen al).quote:
Maar wel een erg stevige prijs; die tab3 10" zou ik nooit doen; betaal dan een paar euro meer voor de Nexus 10.![]()
Landscape device dus ik zou zeggen tabletquote:Op woensdag 28 augustus 2013 01:36 schreef Confetti het volgende:
Is die nieuwe Nexus 7 niet erg smal voor een tablet? Het lijkt erg veel op een telefoon.
Al wordt die lijn wel steeds kleiner met 6'' telefoons/phablets
Edit: Plaats hieronder u foto's van een M7pro 3G, danke schön!
[ Bericht 5% gewijzigd door RobertNL op 29-08-2013 12:19:37 ]MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
143 euro bij de Kijkshop, 8 inchquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:58 schreef christiman het volgende:
Concreet mijn vraag: welke tablet(s) vanaf pak 'm beet 8" zouden jullie aanraden?
http://www.difrnce.nl/product/difrnce-dit8070-tablet/![]()
Ziet er goed uit! Weet wel wat het eerste is dat ik ga doen als ik hem binnen heb
Die vreselijke sticker er af halen.quote:MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Protection van de rear heb ik er al afgehaald. En de 3G-sticker is nogal misplaatst, maar het is wel een 'stempel' zeg maar.Gewoon een cover erover mikken. Screenprotector was al applied. Moest alleen de laatste layer er nog vanaf halen, maar they didn't much of a job on that.
Dus die gaat er ook nog af. Sowieso gebruik ik eigenlijk met smartphones en tablets geen screenprotector.
quote:![]()
Nog helemaal stock dus. RileyRom wat voor je?
EDIT: wat moest je ook alweer aanpassen zodat apps van Play Store niet gaan zeuren dat je device niet compatible is?![]()
Hij kan er dus niet afquote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:43 schreef shiznuts het volgende:
Protection van de rear heb ik er al afgehaald. En de 3G-sticker is nogal misplaatst, maar het is wel een 'stempel' zeg maar.!
Een fatsoenlijke cover heb ik helaas nog niet gezien...quote:Gewoon een cover erover mikken.Wat is exact het voordeelquote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]![]()
Nog helemaal stock dus. RileyRom wat voor je?? Even rooten, crapware verwijderen en je bent al een heel eind denk ik
Veel meer was Riley niet in het begin van mijn M8pro niet, behalve toen die BETA firmware ging porten toen was het de moeite waard
Build propquote:EDIT: wat moest je ook alweer aanpassen zodat apps van Play Store niet gaan zeuren dat je device niet compatible is?MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Google apps zijn aanwezig; of Rockchip/Pipo afdraagt, geen idee.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:20 schreef christiman het volgende:
Zijn die pipo tablets goedgekeurd door Google?MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Ik vroeg me meer af of je toegang hebt tot de reguliere play storequote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:25 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Google apps zijn aanwezig; of Rockchip/Pipo afdraagt, geen idee.![]()
![]()
Ja.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:28 schreef christiman het volgende:
[..]
Ik vroeg me meer af of je toegang hebt tot de reguliere play storeHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Hmz, moest voor iemand even kijken naar een Voyo A15, maar als ik hier en daar zo lees is de kwaliteitscontrole zeer slecht. Zie veel verhalen van tablets die DOA zijn. Scherm stuk, niet laden etc, etc.
Jammer, als je een wat grotere tablet zoekt is het een goede optie.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
De 10,1+" tabs zijn dun gezaaid iddHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Heb nu een Surface (studentenactie MS). Best een leuk ding voor dat geld maar niet veel groter dan 10.1''. Als je echt een grotere wil moet je bij Archos zijn denk ik.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:00 schreef Catch22- het volgende:
De 10,1+" tabs zijn dun gezaaid idd
[ Bericht 4% gewijzigd door RobertNL op 30-08-2013 00:21:08 ]MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Dat is echt iets wat er niet af kan?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:43 schreef shiznuts het volgende:
Protection van de rear heb ik er al afgehaald. En de 3G-sticker is nogal misplaatst, maar het is wel een 'stempel' zeg maar.![]()
De Rileyrom:quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:00 schreef RobertNL het volgende:
Wat is exact het voordeel? Even rooten, crapware verwijderen en je bent al een heel eind denk ik
Veel meer was Riley niet in het begin van mijn M8pro niet, behalve toen die BETA firmware ging porten toen was het de moeite waard
En Arctablet:quote:v1.3 is:
Rooted
Debloated
2, 4, 6 or 8gb user app space (by selecting the parameter file)
Google Play Store fixes
Some Build.prop performance tweaks
init.d support added
busybox links added
Boot animation by Tattman65
Reboot app by Petrus
Flash Tool by 900Supersport
First Time User's Guide by Pr0xZenOok lees ik dat wifi ontvangst nog wel eens wil verschillen tussen ROM's, niet altijd ten goed overigens.quote:•root with latest SuperSU version 1.51 (free version)
•removed most Chinese and unnecessary applications, removed Certificate Center asking for product key
•Google Play Store fixes so more application are visible/compatible
•updated busybox v1.21.0.git (2012-11-29)
•Unix like init.d boot scripts support, more details on init.d scripts here
•changed permissions on external sdcard to allow write access
•increased space for applications (/data partition) to 4 GB
•NEW! kernel modules (cifs, tun, lan, serial, xpad) compiled by Oma & Crew RKTablets, thank guys!Thanks.quote:Build prop
En een crosspost:quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:07 schreef shiznuts het volgende:
- Voor mensen die nog wat bij FP wilde bestellen, -6% nu:
[ afbeelding ]quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:19 schreef Iemand91 het volgende:
Handige code. Bijvoorbeeld voor de Pipo M9pro aantrekkelijk: de wifi versie van $247.69 wordt $232.83 en de 3G versie van $292.99 wordt $275.40. Goedkoper heb die nog niet gezien; dus wie op het punt stond; tip.
[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 30-08-2013 14:45:28 ]![]()
een ander probleem ermee is dat de pixel density om te beginnen al laag is en je dan ook nog eens nauwelijks naar de zijkanten van het scherm kijkt aangezien ze zo ver van het midden zitten. dus het is meer alsof je naar een 1200 nogwat scherm kijkt met nutteloze extra breedte die je GPU alleen maar belast. gelukkig kan die GPU wel tegen een stootje.quote:Hmz, moest voor iemand even kijken naar een Voyo A15, maar als ik hier en daar zo lees is de kwaliteitscontrole zeer slecht. Zie veel verhalen van tablets die DOA zijn. Scherm stuk, niet laden etc, etc.
Jammer, als je een wat grotere tablet zoekt is het een goede optie.
[ Bericht 10% gewijzigd door RDMKR op 30-08-2013 16:55:41 ]Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Na maanden aanhikken domweg de knoop doorgehakt: Pipo M9pro 3G besteld.
Zat er toch aan te komen en de extra simkaart(en) wil ik ook ten volste gebruiken.
Duurste aankoop (in 1 stuk that is...) en bovendien eerste keer van Aliexpress, dus benieuwd.
Leuke verassing dat Aliexpress goedkoopst was maar dat er ook nog $10 extra van af ging; leuk meegenomen.
Minder is alleen dat mij verteld is dat het nog wel even kan duren voordat het verzonden wordt;
'many orders not send because production is limited'. Heb ik weer![]()
![]()
Gelukkig DHL; dat scheelt weer iets.
Helaas had de shop geen mooie case dus ik ga kijken of ik een eerder gevonden case kan terugvinden...
EDIT: als accessoires deze kabel (voor thuis en in de auto) en deze zwarte case besteld. Ben benieuwd
[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 30-08-2013 23:08:25 ]![]()
ZIjn er mensen met de Asus transformer pad 300 (+ dock) hier?
Heb er een aantal reviews over gelezen, en het lijkt mij een goede koop binnen mijn budget
Dus als er hier gebruikers zijn, wat zijn jullie ervaringen?![]()
Kijk hier anders ff: DIG / Asus Eee Pad Transformer #3 / DIG / Asus Eee Pad Transformer Prime #2 nu MET gps (soms) .quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:26 schreef christiman het volgende:
ZIjn er mensen met de Asus transformer pad 300 (+ dock) hier?
Heb er een aantal reviews over gelezen, en het lijkt mij een goede koop binnen mijn budget
Dus als er hier gebruikers zijn, wat zijn jullie ervaringen?Oh jawel hoor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:37 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat is echt iets wat er niet af kan?Had expres 'stempel' tussen aanhalingstekens gezet. Als je de sticker er niet op hebt zitten ziet niemand meteen of het een normale M7 Pro is, of de 3G versie. Ben natuurlijk veel te trots om dat 3G WCDMA-stickertje er dan af te gaan halen, 't is juist een label/bewijs.
Verder stoort dat me dus echt niet omdat ik er niet tegenaan loop te kijken.Kijk wel naar de voorkant.
[ Bericht 22% gewijzigd door shiz op 30-08-2013 22:54:35 ]The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Plak hem recht, of plak hem nietquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:27 schreef shiznuts het volgende:
Oh jawel hoor.Had expres 'stempel' tussen aanhalingstekens gezet. Als je de sticker er niet op hebt zitten ziet niemand meteen of het een normale M7 Pro is, of de 3G versie. Ben natuurlijk veel te trots om dat 3G WCDMA-stickertje er dan af te gaan halen, 't is juist een label/bewijs.
Verder stoort dat me dus echt niet omdat ik er niet tegenaan loop te kijken.Kijk wel naar de voorkant.
. Zelfde als bij mijn laptop, daar gelukkig zaten de stickertjes van intel, Nvidia etc recht. Want anders
! (je ziet zo vaak laptops waar ze scheef zitten, echt kan er niet tegen
)
[ Bericht 3% gewijzigd door RobertNL op 31-08-2013 00:19:42 ]MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Ja, daar heb ik inderdaad ook trots de stickertjes van Windows, Nvidia GeForce GT 650M + 2GB en Intel inside Core i7 op laten zitten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:03 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Plak hem recht, of plak hem niet. Zelfde als bij de laptop, gelukkig zaten de stickertjes van intel, Nvidea etc recht. Want anders
!
If you have it, flaunt it.
Jwt.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:05 schreef shiznuts het volgende:
[..]
If you have it, flaunt it.Jwt.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Vraagje : ineens doet mijn oplader/adapter van mijn Samsung Galaxy tab 2 10.1 raar. Hij laadt rete traag op en geeft een rood kruis in het oplaadbatterijtje. T is een week of 2-3 en was mij nog niet opgevallen maar zoonlief zei het (laadt m snachts op vandaar) Is de lader kapot ? Of is het een bug van Samsung (las zo iets)
Bij computershopje geweest, lader is niet kapot, t is iets in de software van samsung, ze gaan nu uitzoeken hoe of wat en dan hoor ik meer
[ Bericht 18% gewijzigd door Adnap op 31-08-2013 11:30:05 ]I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus![]()
Tablet-keuze is moeilijker dan mijn studiekeuze![]()
Ik wil ook een tablet kopen om vooral mijn studieboeken op te gooien, allemaal pdf's met veel grafieken en afbeeldingen. Twijfelde eerst of ik een iPad zou halen, ben totaal niet van Apple eigenlijk maar qua tablets vind ik ze toch wat voorsprong hebben op de concurrentie. Heb me nu wat meer verdiept in de Android-tablets en denk dat ik beter voor een Android-tab kan gaan. Maar er is gewoon zoveel keus en ik zie niet echt welke het beste is. De Galaxy Tab 3 10.1 vind ik heel mooi bijvoorbeeld, maar als ik de reviews mag geloven presteert hij onder de maat. De Xperia Z is weer wat aan de dure kant en mindere batterij, maar heeft wel weer een mooi design. De Nexus 10 is ook een mooi ding maar de batterijduur van die schijnt ook tegen te vallen en de interface doet weinig denken aan een tablet, eerder een grote telefoon.
Toch wachten op de iPad 5 en die halen? Welke tablet is het beste volgens jullie op het moment?"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."![]()
Dat mag je hopen voor zo'n absurde prijs. Hebben ze er dit keer wel een mogelijkheid voor HDMI-out op gemaakt....?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:21 schreef Cryothic het volgende:
hier hebben we een Tab3 10.1, niks mis mee. doet wat ie moet doen.
Dat was echt de grootste blunder bij de Tab2, dat hij nog minder kon dan zijn voorganger.
De resolutie van de tab3 is trouwens wel een lachertje voor die prijs.![]()
Oké, maar ik wil toch echt de beste van de beste nu ik er toch veel geld aan ga uitgeven. Alle tablets 'doen wat ze moeten doen'.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:21 schreef Cryothic het volgende:
hier hebben we een Tab3 10.1, niks mis mee. doet wat ie moet doen.
Erg mooie foto's btw!"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."![]()
Als je echt t beste wil, moet je twee weken wachten op de nieuwe iPad. Android kan in t topsegment niet mee met iOs op tabletgebied (ook niet op telefoongebied imo).
Mocht je toch android willen: tablet z. Of de nieuwe nexus 10, kan nooit lang meer durenHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
lmaoquote:ook niet op telefoongebied imode interface kun je binnen 2 minuten totaal veranderen door een andere launcher app te installeren. ik zou hem niet om die reden afwijzen.quote:De Nexus 10 is ook een mooi ding maar de batterijduur van die schijnt ook tegen te vallen en de interface doet weinig denken aan een tablet, eerder een grote telefoon.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Wat moet je met een iPad!? Misschien iets smoother, maar je levert er veels te veel voor in, qua aansluitmogelijkheden en gebruiksgemak enzo.quote:Op zondag 1 september 2013 00:42 schreef Catch22- het volgende:
Als je echt t beste wil, moet je twee weken wachten op de nieuwe iPad. Android kan in t topsegment niet mee met iOs op tabletgebied (ook niet op telefoongebied imo).
Mocht je toch android willen: tablet z. Of de nieuwe nexus 10, kan nooit lang meer duren
Android is veel 'opener'. En veel betaalbaarder.![]()
ik zeg toch ook dat t voor het highend segment geldt?quote:Op zondag 1 september 2013 07:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat moet je met een iPad!? Misschien iets smoother, maar je levert er veels te veel voor in, qua aansluitmogelijkheden en gebruiksgemak enzo.
Android is veel 'opener'. En veel betaalbaarder.
Ik, persoonlijk, vind dat de iPad een erg goed apparaat is en dat iOs een degelijker en soepeler systeem is, over de hele genomen. Android heeft ook pluspunten, maar ik vind de souplesse en stabiliteit van iOs ongeëvenaard. Daar mag je het uiteraard mee oneens zijn
Ik hecht er zelf waarde aan dat als ik een 500 euro kostend apparaat koop, ik niet eeuwen hoef te wachten op updates, of bang moet zijn dat ik rare batterydrains of bugs tegen kom. Dat gebeurd helaas nog wel eens met androidapparaten.
Ik heb mijn Xperia Z ingeruild voor een iPhone5 en natuurlijk mis ik dingen uit android, maar over t algemeen is het mijns inziens een stap voorwaarts.
Voor budgetdevices is android prima. Ik ben bijvoorbeeld erg tevreden over hetgeen mijn pipo s1pro mij biedt voor 100euro.Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
hdmi via zo'n MHL adapter ja, en gewoon micro usb ipv een eigen stekkerquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:45 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Dat mag je hopen voor zo'n absurde prijs. Hebben ze er dit keer wel een mogelijkheid voor HDMI-out op gemaakt....?
Dat was echt de grootste blunder bij de Tab2, dat hij nog minder kon dan zijn voorganger.
De resolutie van de tab3 is trouwens wel een lachertje voor die prijs.NIEUW: Foto's!![]()
Das een verbetering, die HDMI-adapters werkte met de Tab2 niet. Los van dat is het nog steeds een zieke prijs voor een matige tablet.quote:Op zondag 1 september 2013 20:59 schreef Cryothic het volgende:
[..]
hdmi via zo'n MHL adapter ja, en gewoon micro usb ipv een eigen stekker![]()
Ik weet niet wat de Nexus 7 32GB doet qua prijs (Tweakers staat maar een webshop à ¤249) maar de Belgische Fnac heeft 'm nu voor ¤152,24 plus verzendkosten. Lijkt me aardige deal, maar ik weet niet waar je de Nexus anders voor kunt krijgen.![]()
ik heb de nieuwe nexuz 7 32GB gekocht op amazon.co.uk
Item Subtotal: £236.00
Delivery & Handling: £0.00
Total before VAT: £236.00
Total: £236.00
Paid by Mastercard: £236.00
weet er iemand of ik nog douanekosten moet betalen?is blijkbaar verzonden via hongkong
maar technisch gezien heb ik hem toch gewoon in de EU besteld kan ik er toch niet aan doen dan het van hongkong komt?![]()
Als je 'm bij Amazon zélf hebt gekocht (dus niet een verkoper op Amazon) dan heb je geen douanekosten te betalen, want dan koop je iets in UK.quote:Op maandag 2 september 2013 18:27 schreef redboyke het volgende:
ik heb de nieuwe nexuz 7 32GB gekocht op amazon.co.uk
Item Subtotal: £236.00
Delivery & Handling: £0.00
Total before VAT: £236.00
Total: £236.00
Paid by Mastercard: £236.00
weet er iemand of ik nog douanekosten moet betalen?is blijkbaar verzonden via hongkong
maar technisch gezien heb ik hem toch gewoon in de EU besteld kan ik er toch niet aan doen dan het van hongkong komt?
Dat het vanuit Hong Kong komt zal wel zijn dat het vanuit de fabriek komt ofzo
Wat Shiz hierboven zegt dus; UK is een EU-land voor de douane.![]()
Eh... niet helemaal.
Er zijn genoeg resellers die op Amazon.co.uk hun waren aanbieden maar firmazit in Hong Kong hebben en het van daaruit verzenden. Dus ik bedoelde dat je wel de sjaak bent.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Daarom:quote:Op maandag 2 september 2013 18:53 schreef shiznuts het volgende:
Eh... niet helemaal.
Er zijn genoeg resellers die op Amazon.co.uk hun waren aanbieden maar firmazit in Hong Kong hebben en het van daaruit verzenden. Dus ik bedoelde dat je wel de sjaak bent.Prijs die ik net zag van Amazon zelf was iets hoger; en dat is normaal naar gelang product bijna opraakt (zijn nog maar 3 ofzo in voorraad).quote:Op maandag 2 september 2013 18:48 schreef Iemand91 het volgende:
Als je 'm bij Amazon zélf hebt gekocht (dus niet een verkoper op Amazon) ...
EDIT:Zeg dat welquote:Op maandag 2 september 2013 18:56 schreef RDMKR het volgende:
ff een ander onderwerp:
http://www.orientdeal.com(...)-5410-processor.html
???
[ afbeelding ]![]()
![]()
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
was niet van amazon zelf
maar heb nu op de seller profile geklikt en bij tax information en daar staat
EC CRESCENT *Free Worldwide Shipping* Tax Information
Prices are displayed inclusive of any applicable VAT.
wil dat zeggen dat dat dan wel in de prijs zit?![]()
Dat wil alleen zeggen dat zij er belasting over betalen waar ze 'em aanbieden. Dat zijn ze sowieso verplicht daar je een normale consument bent. Importheffingen staan daar los van, tenzij ze expliciet beweren dat je ook nog mogelijke heffingen van ze terug krijgt (en maar 1 op de 999 stores doet), maar dat is dus niet wat ze beweren. Ze zeggen dat de genoemde prijs gewoon de wetplichtige belasting bevat.quote:Op maandag 2 september 2013 18:57 schreef redboyke het volgende:
was niet van amazon zelf
wil dat zeggen dat dat dan wel in de prijs zit?The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
In dit geval heeft Shiznuts dus gelijk. Jij kunt extra kosten verwachten (kunt; hoeft niet; 't is net hoe ijverig de douane is).quote:Op maandag 2 september 2013 18:57 schreef redboyke het volgende:
was niet van amazon zelf
wil dat zeggen dat dat dan wel in de prijs zit?
Ik weet niet hoe ver je order is maar als je nog snel genoeg bent zou je die kunnen annuleren.
Amazon.co.uk biedt 'm zélf namelijk voor dezelfde prijs aan en dan ben je wél vrij van extra kosten.![]()
nu hopen dat ik niks moet betalen da's ook de reden dat ik em niet uit amerika liet halen omdat ik dan wist dat ik er dan 100% direct aanhangde. bij dx.com durfen ze een valse prijs opgeven zoals met mijn android stikje die was zogezegd 12euro ofzo op de verpakking terwijl het stikje zelf 60 koste
dus ik hoop dat ze nu ook zoiets doen.
heb ik weer de gevaren gevoeld van online te bestellen![]()
thx voor de info![]()
![]()
Vanmiddag binnen, nog niet echt naar gekeken. Alleen de GPS even snel getest
De DHL meneer hoefde niks te hebben aan de deur, maar dat komt vast door de omschrijving van de Chinees
http://www.focalprice.com(...)gn=FP_1308WP_CE0588W
exynos octacore tablets!! ze zijn echt!
maar wie draait zoiets nou op 1280x800..???Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Samsung. Alleen de Nexus heeft een grotere resolutie dan dat.
Bij Samsung zijn ze niet echt van de ppi lijkt het.
ik had liever ook geen nexus 7 gekocht wegens geen micro SD maar zoveel keuze is er precies niet had bijna xperia Z gekocht maar merkte toch dat 7" groot genoeg was om comics te lezen dus ben ik maar kleiner gegaan.
bij laptops is het ook al even erg eigenlijk. gelukkig evolueren tablets toch een stuk sneller.
mijn vorige tablet was hannspad en na een maand heb ik dat gewoon weggegeven aan mijn moeder omdat die niet alle video's wou afspelen. sindsdien altijd wel rondgekeken maar er was niks dat me kon overtuigen en wou ook nietmeer echt een onbekend merk kopen omdat die hannspree me slecht bevallen was.ook zag ik er geregeld chinese tablets verschijnen en V&A en dan denk ik altijd die mensen doen hem weg omdat het toch net niet was wat ze hoopten.![]()
op tablets. Op telefoons weer wel.quote:Op dinsdag 3 september 2013 01:41 schreef shiznuts het volgende:
Het aanbod highend androidtabs vind ik zelf tegenvallen trouwensHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
ik kwam laatst een grappig artikel tegen over microsoft dat beweerde dat hun 1100 nogwat resolutie tablet een scherper scherm heeft dan de ipad 4 omdat ie een beter contrast heeft zodat het oog meer detailverschillen kan oppikken...quote:Op dinsdag 3 september 2013 01:41 schreef shiznuts het volgende:
samsung zal hun klanten (en zichzelf) ook wel dat soort waanbeelden aan praten.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Hoewel ik het er niet helemaal mee eens ben zit er wellicht wel een kern van waarheid in. Heb hier de surface staan (sterker nog, ik type er nu opquote:Op dinsdag 3 september 2013 09:20 schreef RDMKR het volgende:
[..]
ik kwam laatst een grappig artikel tegen over microsoft dat beweerde dat hun 1100 nogwat resolutie tablet een scherper scherm heeft dan de ipad 4 omdat ie een beter contrast heeft zodat het oog meer detailverschillen kan oppikken...
samsung zal hun klanten (en zichzelf) ook wel dat soort waanbeelden aan praten.) En het scherm ziet er qua kleur wel beter uit dan menig andere tablet. En lijkt wellicht daardoor wel iets scherper dan de gemiddelde 10" tablet met 1280x800 resolutie.
tuurlijk, maar beweren dat het zoveel effect heeft als 4x zoveel pixels is een beetje zielig.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Ik wil een tablet aanschaffen en mijn oog is gevallen op nexus 7(2013) 32gb en pipo m9 pro wifi. Voordeel van pipo is een groter scherm ivg met nexus, maar het lijkt wel alsof de pipo langzaam is in het browsen als de reviews op youtube representatief zijn.
Kan iemand mij vertellen wat de retailprijs is van m9? Waar kan je m9 het beste aanschaffen(betrouwbaar/prijs)?![]()
Die SOC zit ook in een versie van de Samsung S4, maar kent wel een aantal problemen (bijv. cache wordt gewist bij het overschakelen van de A15 naar A7 cores; tenzij dat nu opgelost is).quote:Op dinsdag 3 september 2013 01:25 schreef RDMKR het volgende:
http://www.focalprice.com(...)gn=FP_1308WP_CE0588W
exynos octacore tablets!! ze zijn echt!
maar wie draait zoiets nou op 1280x800..???
De opvolger (5420) zou beter moeten zijn; zeker op GPU gebied.
En die SOC i.c.m. met 'lage' resolutie zou er in theorie natuurlijk wel voor moeten zorgen voor uitstekende prestaties.
Nee, die blijven op bovenstaande resolutie steken. Enige feature die zij bieden IMHO is hun stylus.quote:Op dinsdag 3 september 2013 01:41 schreef shiznuts het volgende:
Maar goed; een bedrijf met een van de grootste marketingbudgets ter wereld hè...Dat is de algemene ontwikkeling nu. Telefoons komen uit met belachelijk hoge resoluties, ze zijn zelfs bezig met resoluties boven de 1080P; mijns inziens niets anders dan marketing.quote:
Ik heb zowel een mobiel met 720p als 1080p scherm en zie ik er veel verschil in? Nee.
Bij kwaliteit van scherm komt meer kijken dan alleen resolutie; en dan hebben we het nog niet eens over batterijduur gehad.
Op telefoons worden schermen met hoger resoluties geplakt, ze zijn bezig met 4K televisies (terwijl uitzendingen voornamelijk nog SD is en 4K aanbod erg klein is) en tablets volgen op een afstand met de resolutie-race. En op nog een afstand komen monitoren (zowel los als van laptops) terwijl juist dáár hoge resoluties gewenst zijn en bijvoorbeeld niet de nadelen heeft van accuduur.Ik zou eerst gaan kijken wat je wil; de Nexus 7 en de Pipo M9pro zijn 2 totaal verschillende tablets.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:09 schreef wiskundenoob het volgende:
Ik wil een tablet aanschaffen en mijn oog is gevallen op nexus 7(2013) 32gb en pipo m9 pro wifi. Voordeel van pipo is een groter scherm ivg met nexus,
De een is een westers product met Google support en de ander is een Chinees product met Chinees en developer support.
Maar grootste verschil is nog wel de grootte; dat zou ik eerst over gaan nadenken wat je wil.In ieder geval 2 personen hebben hier de M7pro en op Tweakers loopt ook topic over (o.a.) deze tablets.quote:maar het lijkt wel alsof de pipo langzaam is in het browsen als de reviews op youtube representatief zijn.
Deze is gelijk aan de M9pro behalve schermgrootte (alle hardware inclusief resolutie is gelijk aan de M9pro). Sowieso in dat Tweakers topic staan al de nodige ervaringen.Als je het hebt over de M9pro (dus niet de M9) dan kost de M9Pro wifi zo'n $250-280 afhankelijk van aanbieder en verzendmethode. De 3G versie kost zo'n $300-310 afhankelijk van aanbieder en verzendmethode.quote:Kan iemand mij vertellen wat de retailprijs is van m9? Waar kan je m9 het beste aanschaffen(betrouwbaar/prijs)?
Betrouwbare aanbieders genoeg; in de OP van Chinese webshops-topic staan er genoeg; o.a. Banggood, BuyinCoins maar ook Aliexpress.com.![]()
Qua resolutie... een telefoon houd je dichter op je neus dan een tablet, dus moet de ppi ook hoger zijn (daarom hebben de meeste televisies die groot zijn ook maar 1080P en moet je er ver vanaf zitten). Nu worden de telefoons steeds groter dus wil je ook een hogere resolutie. M'n 5.0" 1080P N003 ziet er alweer verdomd fijner uit dan de N002 4.5" met 540P. En zo ook met tablets. Ik zie merkbaar verschil tussen de M8 Pro 9.4" 1280x800 en de 8.9" 1920x1200. Dus de 1280x800 kan eigenlijk niet meer. Dus Samsung pakt dat w.m.b. gewoon slecht aan en wel degelijk is de wens van 1080P op 10.1" of bij smartphones op 5.0" (en alles daaronder minimaal 720P) een reële.
True.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:21 schreef shiznuts het volgende:
Qua resolutie... een telefoon houd je dichter op je neus dan een tablet, dus moet de ppi ook hoger zijn (daarom hebben de meeste televisies die groot zijn ook maar 1080P en moet je er ver vanaf zitten).
Hoewel ik dan wel weer benieuwd ben hoe 4K op een TV eruit ziet. Zou MediaMarkt er een hebben staan?
True, maar hoe ver wil je dit door ontwikkelen. Als ik het zo'n beetje volg zie ik binnen een jaar nog wel 4K verschijnen op een mobiel. Dat vindt ik persoonlijk wel gewoon ePenis competitie. Wie kan het scherpst/grootst etc. Maar heb liever 720p of 1080P met een 2x zo grote accu dan zelfde accu met 2x zo grote resolutie.quote:Nu worden de telefoons steeds groter dus wil je ook een hogere resolutie. M'n 5.0" 1080P N003 ziet er alweer verdomd fijner uit dan de N002 4.5" met 540P. En zo ook met tablets. Ik zie merkbaar verschil tussen de M8 Pro 9.4" 1280x800 en de 8.9" 1920x1200. Dus de 1280x800 kan eigenlijk niet meer. Dus Samsung pakt dat w.m.b. gewoon slecht aan en wel degelijk is de wens van 1080P op 10.1" of bij smartphones op 5.0" (en alles daaronder minimaal 720P) een reële.
Blijft m'n punt wat betreft monitoren nog wel staan; die zitten qua kijkafstand tussen mobiel/tablet en televisies in maar daar heb je veruit het meest aan een hogere resolutie. Daar blijven fabrikanten pas écht echter.
Maar goed; ik dwaal een beetje van het topicdoel af; ik ga Ali eens een virtuele schop onder de kont geven...
[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 03-09-2013 14:47:02 ]![]()
Ja. Heb al eentje gezien (geloof dat het een LG was, 55")quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:36 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
True.
Hoewel ik dan wel weer benieuwd ben hoe 4K op een TV eruit ziet. Zou MediaMarkt er een hebben staan?
[..]Wow.
Je kunt er gewoon op een meter voor gaan staan/zitten en je dan laten overwhelmen door de pracht.
Ze hadden RedBulls Art of Flight opstaan. Erg gaaf hoor.
Doordat de televisie meer blikveld kan beslaan omdat je er nu dichter op kunt zitten omdat de pixels kleiner zijn en je de individuele pixels niet zo snel gaat zien, is de belevenis veel intenser. Dat is echt de toekomst. Het thuis-IMAX effect... echt in een film zitten.Mja, 4K op een mobieltje van 5.0" of kleiner. Weet inderdaad niet of dat nu superveel zin heeft.quote:True, maar hoe ver wil je dit door ontwikkelen. Als ik het zo'n beetje volg zie ik binnen een jaar nog wel 4K verschijnen op een mobiel. Dat vindt ik persoonlijk wel gewoon ePenis competitie. Wie kan het scherpst/grootst etc. Maar heb liever 720p of 1080P met een 2x zo grote accu dan met zelfde accu met 2x zo grote resolutie.
Maar goed; ik dwaal een beetje van het topicdoel af; ik ga Ali eens een virtuele schop onder de kont geven...
Ben trouwens benieuwd of we ooit van pixels afstappen en iets organischer gaan gebruiken.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
ik ook en ik wel. vind zelf 1080p echt een zaligheid op een telefoon. ik denk dat op 5 inch er al teveel pixels zijn om iets van te merken bij normaal gebruik. maar wel merkbaar veel meer dan bij 720p.quote:Ik heb zowel een mobiel met 720p als 1080p scherm en zie ik er veel verschil in? Nee.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Het zorgt ervoor dat je dingen als antialiasing niet hoeft te doen omdat je ogen het doen. Tevens is het voor telefoons onzin maar van mij mogen ze nog doorontwikkelen. Die schermpjes zijn namelijk wel handig voor andere dingen. ( oculus rift enzo)quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:44 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ja. Heb al eentje gezien (geloof dat het een LG was, 55")Wow.
Je kunt er gewoon op een meter voor gaan staan/zitten en je dan laten overwhelmen door de pracht.
Ze hadden RedBulls Art of Flight opstaan. Erg gaaf hoor.
Doordat de televisie meer blikveld kan beslaan omdat je er nu dichter op kunt zitten omdat de pixels kleiner zijn en je de individuele pixels niet zo snel gaat zien, is de belevenis veel intenser. Dat is echt de toekomst. Het thuis-IMAX effect... echt in een film zitten.
[..]
Mja, 4K op een mobieltje van 5.0" of kleiner. Weet inderdaad niet of dat nu superveel zin heeft.
Ben trouwens benieuwd of we ooit van pixels afstappen en iets organischer gaan gebruiken.
Tevens heb ik ook een telefoon met 720 en 1080 en de verschillen zijn echt wel goed te zien. 720 is genoeg om geen kartels meer te zien maar 1080 geeft een rustiger beeld vind ik zelf. Beetje het verschil tussen ik kan net geen kartelstreep zien en ik kan hem niet zien. Het is vooral goed te zien bij tekst.
Misschien dat 4K daar nog meer verbetering in brengt, we zullen het zien. Voorlopig kan het geen kwaad ziende dat toestellen als de xperia Z en S4 niet slecht verkopen.We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Welke app zouden jullie aanraden om (college)aantekeningen mee te maken? Heb een toetsenbord voor m'n tablet (transformer pad t300f met docking)![]()
http://www.ibood.com/extra-nl/nl/
64GB Blackberry Playbook - ¤ 89,95 + (5,95).
(Je kunt Android apps sideloaden)The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Jammer van de garantie welMisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Best mooi ding die nieuwe Galaxy Note 10.1.
Snapdragon 800, 3GB ram, 2560x1600 scherm, S-pen en nog aardig licht ook.
Mooie achterkant ook (op de foto's althans).
[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 04-09-2013 21:26:23 ]![]()
Dat ik dit nog eens zou zeggen, maar eh: I digg it.
agreedquote:Op woensdag 4 september 2013 21:16 schreef shiznuts het volgende:
Dat ik dit nog eens zou zeggen, maar eh: I digg it.Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
700 euro?Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Blijft natuurlijk de vraag wat de volgende Nexus 10 gaat brengen, wat de huidige Note 10.1 begint bij zo'n ¤350 en de Nexus ¤399. Beiden hebben hun voor- en nadelen maar het is toch een vergelijking die ik zou maken.![]()
Hardware knoppen voor menu /back etc
Wow mooi ding zeg! Iemand enig idee wanneer we hem kunnen verwachten? Gaat die serieus 700 kosten?Beter dan zo'n lelijke bar met softwareknopjes toch?quote:Op woensdag 4 september 2013 21:35 schreef RobertNL het volgende:
Hardware knoppen voor menu /back etc"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."![]()
ja, want on-screen buttons snoepen wat van je resolutie af.quote:Beter dan zo'n lelijke bar met softwareknopjes toch?Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
hopelijk wat minder. dat was maar mijn gok.quote:Gaat die serieus 700 kosten?Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Denk dat je met 549 ~ 599 EUR er niet veel naast zal zitten (3G-versie?).
En Asus zou nu ook met een nieuwe lijn uitkomen, toch? Het is nu september.
- Jup. Die Memo-shizzle, nog met cashback ook: http://asus.newworld.nl/index.php .The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Ja precies.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:06 schreef RDMKR het volgende:
[..]
ja, want on-screen buttons snoepen wat van je resolutie af.
Ik hoop dat die zo max 500 zal kosten, weet niet of dat realistisch is. Maar denk ook niet dat ze het duurder dan de iPad zullen maken.
De WiFi versie trouwens."We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."![]()
excuus; verplaatst naar algemeen webshop topic.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Smaken verschillen, ik kan prima met software knoppen leven en die hardware knoppen vindt ik zelf maar lelijk.quote:Op woensdag 4 september 2013 21:57 schreef Nafi het volgende:
Wow mooi ding zeg! Iemand enig idee wanneer we hem kunnen verwachten? Gaat die serieus 700 kosten?
[..]
Beter dan zo'n lelijke bar met softwareknopjes toch?MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Google Nexus 10 scoort boven de 20.000 op de nieuwe Antutu (4) :]
zal ook wel voor de Voyo A15 gelden dan, en nog hoger aangezien de lagere resolutie en 0.3Ghz hogere CPU kloksnelheid.
de meeste apparaten scoren een beetje hoger op antutu 4 dan op de oude (ik haal nu 15.000+ op m'n MTK T + FHD telefoon), maar 7000+ verschil is ongehoord.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Ik twijfel of ik een tablet ga halen of gewoon een nieuwe laptop. Die ik nu heb heeft zijn beste tijd wel gehad bij momenten, maar doet het verder wel prima. Wordt soms heel warm en de harde schijf zit nagenoeg vol, heb hem ook al even en het wordt tijd voor vervanging, zeker omdat ik niet telkens de laptop mee naar huis hoef te slepen als ik mijn kamer voor een weekend achterlaat.
Op school mogen we ook een tablet gebruiken en dacht er al eerder aan. Zou dat praktisch zijn, zal dan el een (klein) los qwerty-toetsenbordje bij moeten denk ik zo voor het gemak. Iemand tips en aanbevelingen?![]()
werken op een tablet is echt niet prettig in mijn ervaring. een toetsenbord erbij help misschien enigzins maar dan is het nauwelijks compacter dan een kleine laptop. ik zou geen concessies maken bij schoolwerk en gewoon voor een laptop gaan.Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Qua werken op tablets heeft de microsoft surface het het best voor elkaar eigenlijk, die kickstand maakt eigenlijk dat de hoek een beetje goed is.
Al die combo's met een toetsenbord en het beide vlakliggend op tafel werkt niet echt fijn. Zelfde met iPad eigenlijk. Zo'n cover in een 3-hoekje is handig maar voor langdurig gebruik / notities vind ik het niet echt fijn.
Is er eigenlijk een feature complete versie van excel op android te krijgen? of zijn het alleen maar de basis dingen die die apps kunnen.We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

gewoon een surface met typecover halen via surfspot
gr grHeel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
Aangezien je zegt dat je laptop nog redelijk goed mee kan, lijkt mij het eigenlijk beter om deze op te schonen (alle rommel eraf en eventueel een fresh install van windows). Dit zal waarschijnlijk vlotter werken dan de meeste tablets. Als het echter gaat over het heen en weer gesleep en je het alleen maar wil gebruiken voor tekstjes typen en wat surfen dan kan een tablet je wel nog vooruit helpen. Apart nog een keyboardje ben ik geen fan van, ik zou dan eerder kiesen voor een transformer, de bmorn k12, archos 101 xs. Zoals hierboven vermeld zijn laptops/tablets met windows 8 rts ook steeds een optie (maar eigenlijk off-topic)![]()
Aight! Thanks. Dat lijkt mij misschien ook wel een goede oplossing en zeker het proberen waard, aangezien als hij een back up wil uitvoeren bijvoorbeeld aangeeft dat er geen ruimte meer is, en ik geen idee waar ik die ruimte vandaan moet halen als ik dan vervolgens in die schijf kijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:45 schreef Fasroslis het volgende:
Aangezien je zegt dat je laptop nog redelijk goed mee kan, lijkt mij het eigenlijk beter om deze op te schonen (alle rommel eraf en eventueel een fresh install van windows). Dit zal waarschijnlijk vlotter werken dan de meeste tablets. Als het echter gaat over het heen en weer gesleep en je het alleen maar wil gebruiken voor tekstjes typen en wat surfen dan kan een tablet je wel nog vooruit helpen. Apart nog een keyboardje ben ik geen fan van, ik zou dan eerder kiesen voor een transformer, de bmorn k12, archos 101 xs. Zoals hierboven vermeld zijn laptops/tablets met windows 8 rts ook steeds een optie (maar eigenlijk off-topic)![]()
quote:Op donderdag 5 september 2013 16:03 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik twijfel of ik een tablet ga halen of gewoon een nieuwe laptop. Die ik nu heb heeft zijn beste tijd wel gehad bij momenten, maar doet het verder wel prima. Wordt soms heel warm en de harde schijf zit nagenoeg vol, heb hem ook al even en het wordt tijd voor vervanging, zeker omdat ik niet telkens de laptop mee naar huis hoef te slepen als ik mijn kamer voor een weekend achterlaat.
Op school mogen we ook een tablet gebruiken en dacht er al eerder aan. Zou dat praktisch zijn, zal dan el een (klein) los qwerty-toetsenbordje bij moeten denk ik zo voor het gemak. Iemand tips en aanbevelingen?Dit. Mits HBO/Uni een Surface halen, browsen (desktop like) en office werken zeer fijn!quote:Op donderdag 5 september 2013 16:41 schreef Catch22- het volgende:
Ondertussen al diverse mensen die vroegen of het wat was en er zelf 1 gingen bestellen.
Zelf heb ik de touch cover en na een weekje kan ik er prima mee typen, dus die 40 extra voor de type cover hoef je niet uit te geven
Jammer dat MS hem zo duur in de markt heeft gezet in het begin, het is echt een capabele tablet als je productief wil werken op je tablet, daar kan IOS en Android op een heel aantal vlakken nog lang niet tegen op.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Hmm, die touchcover vind ik link hoor. Je zit wel met je vingers in de tafel te hakken, die typecover heeft nog wat travel. Vind ik ergonomischer toch meer verantwoord.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:00 schreef RobertNL het volgende:
Dit. Mits HBO/Uni een Surface halen, browsen (desktop like) en office werken zeer fijn!
Ondertussen al diverse mensen die vroegen of het wat was en er zelf 1 gingen bestellen.
Zelf heb ik de touch cover en na een weekje kan ik er prima mee typen, dus die 40 extra voor de type cover hoef je niet uit teWe'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Welke heb jij dan precies? Kan ik eens kijken, werkelijk waar niet echt een idee op welke tablet ik mij zou willen richten. Zal ik mijn huidige laptop is helemaal refreshen met die vage programmaatjes en opruimen. Tablet dacht ik sowieso al langer over voor aanschaf, en aangezien dit ook op school mag. Opzich lijkt het mij wel wat, maar moet er toch nog even induiken..quote:Op donderdag 5 september 2013 19:00 schreef RobertNL het volgende:
[..]
[..]
Dit. Mits HBO/Uni een Surface halen, browsen (desktop like) en office werken zeer fijn!
Zelf heb ik de touch cover en na een weekje kan ik er prima mee typen, dus die 40 extra voor de type cover hoef je niet uit te geven
Jammer dat MS hem zo duur in de markt heeft gezet in het begin, het is echt een capabele tablet als je productief wil werken op je tablet, daar kan IOS en Android op een heel aantal vlakken nog lang niet tegen op.Qua snelheid zal de typecover wel sneller zijn denk ik,of je moet er wat op trainen natuurlijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:34 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Hmm, die touchcover vind ik link hoor. Je zit wel met je vingers in de tafel te hakken, die typecover heeft nog wat travel. Vind ik ergonomischer toch meer verantwoord.![]()
notities maken is wat anders dan een essay schrijven hequote:Op donderdag 5 september 2013 19:34 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Hmm, die touchcover vind ik link hoor. Je zit wel met je vingers in de tafel te hakken, die typecover heeft nog wat travel. Vind ik ergonomischer toch meer verantwoord.Heel veel groetjes, Catch22
Met GHB nooit meer nee
https://www.surfspot.nl/s(...)gn=Surface+carrouselquote:Op donderdag 5 september 2013 19:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Welke heb jij dan precies? Kan ik eens kijken, werkelijk waar niet echt een idee op welke tablet ik mij zou willen richten. Zal ik mijn huidige laptop is helemaal refreshen met die vage programmaatjes en opruimen. Tablet dacht ik sowieso al langer over voor aanschaf, en aangezien dit ook op school mag. Opzich lijkt het mij wel wat, maar moet er toch nog even induiken..
Met de zwarte touch cover.Ja Type zal wellicht iets fijner zijn. Maar ik moet zeggen dat ik er nu na een paar dagen (veel) actief gebruik toch al aardig snel mee kan typen. Durf zelfs te zeggen dat het niet veel onderdoet voor het gewone toetsenbord qua snelheid.quote:[..]
Qua snelheid zal de typecover wel sneller zijn denk ik,of je moet er wat op trainen natuurlijk.
Tevens even een quote richting het juiste topicDIG / Microsoft Surface #3
Essay schrijven weiger ik te zelfs doen op mijn laptop, thuis mechanisch toetsenbord staan typt godelijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:54 schreef Catch22- het volgende:
[..]
notities maken is wat anders dan een essay schrijven hevoor zover dat kan
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Nice, en wat is je eerste indrukquote:Op vrijdag 6 september 2013 16:13 schreef redboyke het volgende:
mijn nexus 7 2013 is toegekomen heb niks extra moeten bijbetalen YAY?
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Forum Opties Forumhop: Hop naar: