abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106496348
Vorig deel:
Asus Eee Pad Transformer

1. Inhoud
• 1. Inhoud.
• 2. Inleiding
• 3. Design
• 4. Specs
• 5. Prijzen en Beschikbaarheid

2. Inleiding
De ASUS Eee Pad Transformer is een tablet in de Android Eee Pad serie van ASUS. Deze serie van drie tablets bevat onder meer ook de Eee Pad MeMo en de Eee Pad Slider. Deze reeks tabletpc’s heeft in grote lijnen dezelfde specificaties, maar hebben allemaal een apart uiterlijk en een afwisselende manier van aansturing.
Al deze Asus tablets hebben het nieuwste Android besturingssysteem meegeïnstalleerd namelijk Honeycomb, oftewel Android 3.0. Hierdoor kun je gebruik maken van een volledige Flash functionaliteit. Applicaties kun je downloaden in de Android Market (http://market.android.com/) waar duizenden apps te vinden zijn, waaronder originele Google-apps zoals Earth, Goggles, Skymap. Uiteraard kun je ook gebruik maken van de voor geïnstalleerde Google apps, zoals mail, contacts, (tabbed) browser, camera/gallery. maps, youtube.

3. Design

De Asus Transformer tablet is, net als de Eee Pad Slider, een hybride tablet. Dit apparaat is zowel te gebruiken als standaard tablet zoals bijvoorbeeld de iPad, Galaxy, etc maar een losse docking station is te koppelen aan de tablet, hierdoor combineert de aansturing van de Transformer het multi touchscreen met een qwerty-toetsenbord (met een aantal Android specifieke knoppen) en een touchpad waardoor de tablet meer als een netbook gebruikt kan worden zonder de flexibiliteit van het tablet gedeelte te verliezen voor bijvoorbeeld onderweg of comfortabel op de bank.
Bijkomend voordeel is dat het toetsenbord een extra accu bevat. Hierdoor kun je de gebruikstijd van de Transformer verlengen van maximaal 9,5 uur naar maximaal 16 uur! Ook voegt deze docking een aantal aansluitingen toe in de vorm van 2 USB aansluitingen en een SD-card slot

4.Specs

5. Prijzen en Beschikbaarheid

De Asus Transforrmer is in Taiwan en de UK inmiddels officieel geïntroduceerd aan de pers, diverse UK webshops geven aan de Transformer vanaf 18 april te verkopen.
Uit diverse bronnen is gebleken dat de Transformer vanaf de eerste of tweede week van mei in Nederland verkrijgbaar is. Uit contact met Coolbue is gebleken dat zij verwachten hem vanaf 1 mei te kunnen leveren.

De prijzen bij de introductie staan al wel vast:
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:04:45 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106497185
De Transformer is toch al uit? Moet de OP dan niet aangepast worden, aangezien daar over mei enzo gepraat wordt...!?

Paar maanden geleden een review opgezocht omdat ik ook wel interesse had, maar ze hadden nog wat kleine minpuntjes te melden, dus persoonlijk wacht ik eigenlijk op een iets betere en krachtigere opvolger.
pi_106497431
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:04 schreef Yi-Long het volgende:
De Transformer is toch al uit? Moet de OP dan niet aangepast worden, aangezien daar over mei enzo gepraat wordt...!?

Paar maanden geleden een review opgezocht omdat ik ook wel interesse had, maar ze hadden nog wat kleine minpuntjes te melden, dus persoonlijk wacht ik eigenlijk op een iets betere en krachtigere opvolger.
Wachten hoeft niet meer:
Asus Eee Pad Transformer Prime #1
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_106498705
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:04 schreef Yi-Long het volgende:

ik zal hem vanacht of morgen aanpassen. :)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 20:55:13 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_106499836
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:09 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Wachten hoeft niet meer:
Asus Eee Pad Transformer Prime #1
Thanks :) Misschien binnenkort eens aanschaffen, of over 8-9 maanden wanneer ik in HK ben :)
pi_106514635
Hoor ik geen cloud acces te krijgen van ASUS? Ik kan nergens op de website de EEE Suite voor Mac vinden.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_106516376
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_106599055
Dat gedaan, remote werkt, cloud werkt alleen ik kan hem niet automatisch laten backuppen. Beetje zonde van de service dan..

Heb ook al geprobeerd om de webstorage sync in te stellen op mijn home map maar dat gaat ie niet syncen.
pi_106600152
van mijn transformer keyboard werken de usb en SD kaart slot niet iemand een idee hoe dit te fixen en zou dit kunnen komen door een ander rom die er op staat?
Heb een tijdje terug er namelijk de revolution HD rom er op gezet.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:54:59 #10
327191 RobertNL
For your gear.
pi_106651193
Ice Cream Sandwich rolt nu uit voor TF Prime in de VS en TW

Rest van de wereld volgt Morgen?:
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 schreef Asus Nederland op twiiter het volgende:
Vandaag is de uitrol gestart voor VS & TW, later deze week start WW, waar ook Nederland toe behoort. ^CD
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 schreef Asus Singapore op facebook het volgende:
ASUS Singapore Hi all, for SG, we will be getting it via FOTA on 12 Jan 2012. Thanks.
En het wordt nog beter:
quote:
Gabriele Gab: also og transformer?
quote:
Op dinsdag 10 januari 2012 schreef Asus Singapore op facebook het volgende:
Hi Gabriele Gab, are you referring to TF101? If so, it will be getting the update as well tomorrow. Thanks.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:50:05 #11
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_106661162
Als ik via youtube muziek wil luisteren dan moet ik die pagina er voor houden en kan ik geen andere dingen doen.
Kan ik dit ook instellen zodat ik ook andere dingen kan gaan doen b.v. internetten?
pi_106661909
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Als ik via youtube muziek wil luisteren dan moet ik die pagina er voor houden en kan ik geen andere dingen doen.
Kan ik dit ook instellen zodat ik ook andere dingen kan gaan doen b.v. internetten?
Kan dat ook niet met een browser met tabbladen?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 22:08:23 #13
34663 SpeedyGJ
pi_106662085
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:04 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Kan dat ook niet met een browser met tabbladen?
Nee helaas niet, dan kapt die meteen met afspelen, zodra ik weer op tabblad youtube klik speelt die meteen weer af.
Ik doe het nu via een programma Digitally imported zodat ik als nog muziek kan luisteren :+ alleen helaas voor mijn vriendin, geen NLtalig en ze zit vaak op youtube.
Dus als er een optie/app is die dit voor elkaar kan krijgen om gewoon op de achtergrond te kunnen draaien zou dat mooi zijn :)
pi_106680837
Ik heb eind december ook een transformer incl. dock aangeschaft bij BCC! Uiteindelijk met de cashbackactie 320 euro voor beide betaald :P

Maarrre wat betreft de Ice cream update, heeft iemand hem al binnen? :9
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  woensdag 11 januari 2012 @ 19:06:46 #15
327191 RobertNL
For your gear.
pi_106692612
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:23 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Ik heb eind december ook een transformer incl. dock aangeschaft bij BCC! Uiteindelijk met de cashbackactie 320 euro voor beide betaald :P

Maarrre wat betreft de Ice cream update, heeft iemand hem al binnen? :9
Met een beetje geluk vanacht/morgen vroeg :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:03:49 #16
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_106695343
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 19:06 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Met een beetje geluk vanacht/morgen vroeg :)
Niet dus, uitgesteld tot eind deze maand. Bron facebook asus
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:03:59 #17
34663 SpeedyGJ
pi_106695351
Wat houd die ice cream in?
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:13:05 #18
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_106695800
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wat houd die ice cream in?
Nieuwste versie van android (4.0)
pi_106702920
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:03 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Wat een kutstreek :r :'(
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:29:12 #20
34663 SpeedyGJ
pi_106704744
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:03 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

-O- dat is nou jammer -O-

quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:13 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Nieuwste versie van android (4.0)
Oke ben benieuwd :)
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:38:13 #21
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_106730910
http://www.androidpolice.(...)y-early-february-12/

Update naar ICS staat nu gepland voor begin februari
pi_106743003
Ik ben net overgestapt van ipad naar asus transformer. Ben er nog niet van overtuigd dat het een goede zet is. De ipad werkt sneller. Waarschijnlijk een domme vraag, hoe kom ik op de normale mp pagina ipv de mobiele mp pagina? :P
pi_106746111
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:43 schreef ColtZ40 het volgende:
Ik ben net overgestapt van ipad naar asus transformer. Ben er nog niet van overtuigd dat het een goede zet is. De ipad werkt sneller. Waarschijnlijk een domme vraag, hoe kom ik op de normale mp pagina ipv de mobiele mp pagina? :P
In je browser de useragent veranderen. Ergens in de settings kan het.
pi_106747407
Mp = Marktplaats? onder aan de pagina staat een linkje 'complete website'.
pi_106750870
Pagina aanpassen aan schermformaat uitvinken bij de instellingen werkt. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')