Wat een hele goede toevoeging was!quote:Op maandag 4 november 2013 13:17 schreef turance het volgende:
[..]
idd, alleen vond ik dat stuk tussen Tywin en Arya wel heel toevallig, de dochter/zus van de vijand wordt de cup holder van Tywin.. Maar goed dat maakt niet uit.
quote:Op maandag 4 november 2013 14:19 schreef ems. het volgende:
Het was meer een verandering dan een toevoeging. Op zich had ik het ook niet erg gevonden om Arya met Roose te zien samenspelen.
Maarja, Tywin is dan ook de grote ster van de show
Juist wel. Die punten die ik een paar post geleden gaf, Brienne en Jaime die in Kings Landing aankwamen en Sam in Castle Black allemaal in de laatste aflevering van Seizoen 3 terwijl in de boeken ze pas later na een paar cruciale momenten aankomen. Dat hebben ze overduidelijk gedaan om het publiek een goed gevoel te geven aan het einde van een seizoen.quote:Op maandag 4 november 2013 15:15 schreef Young_David het volgende:
De serie houdt niet echt rekening met wat het publiek wel of niet pikt
Denk het wel. Een verdrietig doch symbolisch einde van de beste man, die laten ze niet zomaar liggen.quote:Op maandag 4 november 2013 14:51 schreef BasvB het volgende:
Vraag me af of ze Tywin ook echt laten sterven zoals het in het boek staat
Indirect zou je dat zo kunnen noemen. Het heeft er ook mee te maken dat ze langdradige verhaallijnen compacter willen weergeven en een seizoen een afgerond verhaal willen geven. Je kan zeggen dat dat is om het publiek een goed gevoel te geven, ik noem dat je verhaallijnen netjes verdelen over de seizoenen.quote:Op maandag 4 november 2013 15:24 schreef turance het volgende:
[..]
Juist wel. Die punten die ik een paar post geleden gaf, Brienne en Jaime die in Kings Landing aankwamen en Sam in Castle Black allemaal in de laatste aflevering van Seizoen 3 terwijl in de boeken ze pas later na een paar cruciale momenten aankomen. Dat hebben ze overduidelijk gedaan om het publiek een goed gevoel te geven aan het einde van een seizoen.
Dat denk ik wel. Ze hebben Robb ook dood laten gaan. Bovendien, als ze Tywin in leven laten, kunnen ze later Cersei niet laten falen.quote:Op maandag 4 november 2013 14:51 schreef BasvB het volgende:
Vraag me af of ze Tywin ook echt laten sterven zoals het in het boek staat
quote:Tywin remains belligerent, repeatedly calling her a whore, which Tyrion sees as the final insult; shooting him through his bowels with the crossbow, mortally wounding him. Tywin dies while seated on the privy, his bowles loosening in the moment of death causing Tyrion to think as he left his father's body:
Oh, dan heb ik je verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:26 schreef BasvB het volgende:
Dat die dood gaat is zeker, dat is echt veel te groot om van af te wijken. Maar ik doelde meer op:
[..]
Ik denk een willekeurig slachtoffer van de harpys in mereen?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:01 schreef MAHL het volgende:
Wie zien we op 29 sec? Enige scene die ik niet echt kan plaatsen...
Lijkt idd gezien het hoge aantal Mereen-achtige shots uit de trailer dat de Mereen verhaallijn al snel begint in dit seizoen. Zou wel erg snel zijn, ook gezien hoe lang Dany er daarna nog zit (afwijkingen t.o.v. de boeken daargelaten). Misschien dat ze Yunkai en Mereen in de serie als 1 beschouwen, en dus geen extra battle er meer in doen?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik denk een willekeurig slachtoffer van de harpys in mereen?
Vind dat jammer inderdaadquote:Op maandag 13 januari 2014 22:50 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik kan niet wachten op 'STANNIS, STANNIS, STANNIS!'
Alhoewel ik niet weet of die wel komt, Stannis is in de serie meer een slaaf van Melisandra dan een strenge, rechtvaardige koning die doet wat nodig is
In de serie vond ik hem wel erg tof bij The Battle of the Blackwater alhoewel het niet heel logisch is om een koning voorop te laten gaanquote:Op maandag 13 januari 2014 23:21 schreef MAHL het volgende:
[..]
Vind dat jammer inderdaadStannis in de boeken is toch zeker wel één van mijn favo personages. The one and only rightful king
Dat zou ik ook wel graag willen wetenquote:Op zondag 19 januari 2014 17:24 schreef Lann het volgende:
Desalniettemin, een beetje vooruit kijken lijkt mij geen probleem. Ben ontzettend benieuwd wie ze gaan casten voor Arianne Martell.
Kijk er ook af en toe jaquote:Op zondag 19 januari 2014 17:29 schreef Snowbells het volgende:
Zitten er hier trouwens ook mensen op westeros.org, en dan met name het forum?
Super interessant al die theoriën !
Daar zitten wat dat betreft keiharde bikkels omtrend de series hoor. Geen persoonsverheerlijking intended maar op het moment dat mijn klasgenoten over de series beginnen dan ben ik erbij qua informatie!quote:Kijk er ook af en toe jaValt me wel steeds meer op dat ik heel veel dingen uit de boeken me niet meer herinner, of daar moeten gewoon echt de diehard-fans zitten
Sommige detailsquote:Op zondag 19 januari 2014 17:31 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel graag willen weten
[..]
Kijk er ook af en toe jaValt me wel steeds meer op dat ik heel veel dingen uit de boeken me niet meer herinner, of daar moeten gewoon echt de diehard-fans zitten
GRRM heeft nu ook bepaalde personen in dienst die de toekomstige boeken op miniscule details gaan checken. Stel je voor zeg, dat de schildknaap van Lannister-neef#7 opeens bruine ogen heeft in plaats van blauwe, dan komen er allemaal complottheorieën dat de Faceless Men de Lannisters hebben geïnfiltreerdquote:Op zondag 19 januari 2014 17:36 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Sommige details. En hoe ze personages zoals Sansa heeeeelemaaaal gaan uitpluizen in 300000 topics oid
.
Op zich wel handig.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:22 schreef MAHL het volgende:
[..]
GRRM heeft nu ook bepaalde personen in dienst die de toekomstige boeken op miniscule details gaan checken. Stel je voor zeg, dat de schildknaap van Lannister-neef#7 opeens bruine ogen heeft in plaats van blauwe, dan komen er allemaal complottheorieën dat de Faceless Men de Lannisters hebben geïnfiltreerd
Ja ach, waarom niet. Ik herken de kleine lannisters toch al niet meerquote:Op zondag 19 januari 2014 20:03 schreef BasvB het volgende:
Zit meer op /r/asoiaf
Wel raar dat ze Tommen zo recasten, er zijn toch genoeg kind acteurs.
Alleen een beetje ongemakkelijk dat je een soon-to-be koning al eerder hebt zien doodgaan.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:59 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja ach, waarom niet. Ik herken de kleine lannisters toch al niet meer
Las eerder wel eens wat door daar. Die website is/was alleen nogal instabiel.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:29 schreef Snowbells het volgende:
Mja, mensen herinneren hem toch niet. Nu het is geschreven op de interwebz zullen mensen hem wel herkennen maar ik vraag me af in hoeverre dat ook het geval geweest zou zijn als ze het 'stilletjes' hebben gedaan.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:03 schreef Lann het volgende:
[..]
Alleen een beetje ongemakkelijk dat je een soon-to-be koning al eerder hebt zien doodgaan.
O, ja hoor, en ik doe ook gewoon keihard mee daarquote:Op zondag 19 januari 2014 17:29 schreef Snowbells het volgende:
Haha, pics van je bladzijden?quote:Op zondag 19 januari 2014 22:25 schreef Gwywen het volgende:
[..]
O, ja hoor, en ik doe ook gewoon keihard mee daar
Ben ook zo'n lezer die details aanstreept in de boeken
quote:
Mee eens! Ed Skrein deed een geweldig stukje acteren, helaas. Ben wel benieuwd hoe onze Nederlander het gaat doen. ;')quote:Op zondag 19 januari 2014 22:21 schreef ems. het volgende:
[..]
Mja, mensen herinneren hem toch niet. Nu het is geschreven op de interwebz zullen mensen hem wel herkennen maar ik vraag me af in hoeverre dat ook het geval geweest zou zijn als ze het 'stilletjes' hebben gedaan.
Wat dat betreft vind ik de vrij pontificale vervanging van Daario storender.
Ik vond Ed Skrein alles behalve geweldig, maar wel vreemd om hem zo te vervangen.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:07 schreef Lann het volgende:
[..]
Mee eens! Ed Skrein deed een geweldig stukje acteren, helaas. Ben wel benieuwd hoe onze Nederlander het gaat doen. ;')
Ik vond 'm ook niks, hij straalde m.i. niet uit wat hij moest uitstralen. Maar zag ik in de trailer nou goed dat Michiel Huisman kort haar heeft? Dat zou ik echt jammer vinden, lang haar hoort bij die rol/dat personage.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:39 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik vond Ed Skrein alles behalve geweldig, maar wel vreemd om hem zo te vervangen.
Dat ja. Ik stoorde me meteen aan hem maar ik stoorde me allicht nog meer aan het feit dat ze hem zomaar vervangen als hij al tamelijk uitgebreid geïntroduceerd is.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:39 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik vond Ed Skrein alles behalve geweldig, maar wel vreemd om hem zo te vervangen.
quote:Op maandag 20 januari 2014 15:23 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Margaery Tyrell heeft een interessant nieuw kapsel.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 januari 2014 15:23 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brrr....nee, jammer...quote:Op maandag 20 januari 2014 15:23 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, dat is echt heel lelijk!quote:Op maandag 20 januari 2014 15:23 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Ygritte gaat ook doodquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:42 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]![]()
In welke afleveringen denken jullie dat de belangrijkste gebeurtenissen zullen gaan plaatsvinden?
Zelf denk ik dit:
Aflevering 3/4 - Joffrey wordt vergiftigd tijdens de Purple Wedding.
Aflevering 8/9 - Tyrion beschiet Tywin met zijn kruisboog en Littlefinger duwt Lysa Tully van 'the Eyrie' af.
10- Zombiekatquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:42 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]![]()
In welke afleveringen denken jullie dat de belangrijkste gebeurtenissen zullen gaan plaatsvinden?
Zelf denk ik dit:
Aflevering 3/4 - Joffrey wordt vergiftigd tijdens de Purple Wedding.
Aflevering 8/9 - Tyrion beschiet Tywin met zijn kruisboog en Littlefinger duwt Lysa Tully van 'the Eyrie' af.
Heb alleen nog maar een samenvatting gelezen dus dat wist ik niet eensquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:45 schreef turance het volgende:
[..]
Ygritte gaat ook dood, geen idee of ze dat vóór of na de wedding doen.
Jammer johquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:47 schreef Leafeon672 het volgende:
Heb alleen nog maar een samenvatting gelezen dus dat wist ik niet eens![]()
Weer een verrassing minder.
Ja gewoon chronologisch met alle karakters.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:02 schreef Leafeon672 het volgende:
Hoe gaan ze seizoen 5 en 6 eigenlijk neerzetten? Gewoon boek 4 en 5 chronologisch laten verlopen en dus gelijktijdig? Anders krijgen we wel heel veel Daenerys te zien in seizoen 6.
Geeft Martin dan het plot voor de laatste twee boeken vrij aan de seriemakers als hij nog niet klaar is met schrijven?quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:54 schreef Young_David het volgende:
Ik verwacht dat in seizoen 5, 2015 de eerste Winds of Winter storylines beginnen. Als het boek dan ook die zomer uitkomt dan valt de schade nog wel mee.
Het laatste boek zal wel mosterd na de maaltijd worden.
Of er gebeurt hetzelfde als bij de Wheel of Time, iemand anders schrijft de serie af.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:57 schreef Snowbells het volgende:
Ik denk dat het laatste boek geschrapt wordt.
Volgens mij weten die het alquote:Op woensdag 29 januari 2014 10:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Geeft Martin dan het plot voor de laatste twee boeken vrij aan de seriemakers als hij nog niet klaar is met schrijven?
Mwah, ik denk het nietquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:18 schreef Haikantje het volgende:
Die weten idd het einde in grote lijnen al.. Wat ik me ook kan voorstellen is dat we na dit seizoen nog 3 seizoenen gaan krijgen om 4 en 5 te vertellen. Eventueel al iets vooruitlopend op wat er begin boek 6 gebeurd (met Jon Snow, die is toch niet echt echt dood he?). Dat zou betekenen dat GrrM nog tot 2017 heeft om het af te schrijven, zodat ze in een jaar weer verder kunnen.
Hij doelt op Catelyn. Die dus ook niet echt dood is, maar een soort zombie.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:24 schreef Haikantje het volgende:
Ik vond het einde zo typisch met 'daggers, daggers in the dark'. Hoe hij het daar schreef, is hij echt niet dood..
(ps: fris me even op met zombiekat?)
Zij!quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:27 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Hij doelt op Catelyn. Die dus ook niet echt dood is, maar een soort zombie.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:24 schreef Haikantje het volgende:
Ik vond het einde zo typisch met 'daggers, daggers in the dark'. Hoe hij het daar schreef, is hij echt niet dood..
(ps: fris me even op met zombiekat?)
Yup!quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:57 schreef Haikantje het volgende:
Hahaha shhhhhhier nog mensen die zichzelf al hebben voorgenomen de hele serie terug te kijken voordat het weer begint?
Heeft hij dus al gedaan wat betreft enkele stukken. We weten bijv dat Jeyne Westerling in de boeken niet veel meer zal gaan doen, aangezien Talisa in de serie het niet heeft overleefd.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Geeft Martin dan het plot voor de laatste twee boeken vrij aan de seriemakers als hij nog niet klaar is met schrijven?
Ligt er een beetje aan wanneer Seizoen 3 op Blu-ray uitkomtquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:57 schreef Haikantje het volgende:
Hahaha shhhhhhier nog mensen die zichzelf al hebben voorgenomen de hele serie terug te kijken voordat het weer begint?
Ik verwacht dat WoW over 1,5 jaar uitkomt, dan is hij er 4 jaar mee bezig geweest. Ervan uitgaande dat het laatste boek makkelijker te schrijven is komt ADoS dan in 2018 uit wat tegelijk is met het laatste (S8) seizoen van GoT.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:54 schreef Young_David het volgende:
Ik verwacht dat in seizoen 5, 2015 de eerste Winds of Winter storylines beginnen. Als het boek dan ook die zomer uitkomt dan valt de schade nog wel mee.
Het laatste boek zal wel mosterd na de maaltijd worden.
Gecondoleerdquote:Op donderdag 30 januari 2014 01:18 schreef ems. het volgende:
Vriend van me is 2 dagen geleden aan kanker overleden. Zei de laatste keer dat ik hem sprak nog hoe jammer hij het vond dat hij het einde van de boeken (hoogstwaarschijnlijk) niet kon meemaken. Erg treurig, dankzij hem ben ik ook de boeken gaan lezen en heb ik een hernieuwde interesse in lezen ontwikkeld.
Maar goed, zo gaan die dingen. Hopelijk maak ik het einde nog wel mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |