abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129764194
Een van de twee chefkok's bij ons in het restaurant doet ook aan de Ramadan. Enorm veel respect voor!
pi_129764349
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:59 schreef qwerty-nl het volgende:
Het is een grote fout ja.. maar wat bedoelen jullie met '28 vasten geen discussie mogelijk' ?
Je moet een maand vasten. Een maand is 29 of 30 dagen. Nooit 28.
pi_129764618
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 19:59 schreef qwerty-nl het volgende:
Het is een grote fout ja.. maar wat bedoelen jullie met '28 vasten geen discussie mogelijk' ?
Narrated Ibn 'Umar:

The Prophet said, "We are an illiterate nation; we neither write, nor know accounts. The month is like this and this, i.e. sometimes of 29 days and sometimes of 30 days."
Bukhari, Book 3,Volume 31, Hadith 137.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_129764896
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augutus 2013 20:08 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Narrated Ibn 'Umar:

The Prophet said, "We are an illiterate nation; we neither write, nor know accounts. The month is like this and this, i.e. sometimes of 29 days and sometimes of 30 days."
Bukhari, Book 3,Volume 31, Hadith 137.
Het is bevestigd in de vele authentieke Ahaadith (overleveringen) van de Boodschapper -sallallahu alayhi wa sallam- dat een maand niet minder dan 29 dagen bevat. Als het wordt bevestigd met een islamitisch geldig bewijs dat de maand Shawwal is aangebroken nadat de moslims slechts 28 dagen hebben gevast, betekent dit dat ze de eerste dag van Ramadan niet hebben gevast. Daarom moeten zij het inhalen, want het is niet mogelijk dat een maand slechts 28 dagen telt. Een maand heeft enkel 29 of 30 dagen. Shaykh `Abdul-Aziz bin Baz Fatawa Islamiyah Pag. no. 234 Vol: 2

Je vast wel 29 dagen alleen doe je dit na de suikerfeest. We zijn mensen en zo zie je maar zelfs met de huidige technologie maken we fouten. Deze fout kun je toch niet negeren? Dus zegmaar dat er nog 1 dag vastplakt terwijl de stand van de maan heel wat anders zegt
pi_129765208
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:15 schreef qwerty-nl het volgende:

[..]

Het is bevestigd in de vele authentieke Ahaadith (overleveringen) van de Boodschapper -sallallahu alayhi wa sallam- dat een maand niet minder dan 29 dagen bevat. Als het wordt bevestigd met een islamitisch geldig bewijs dat de maand Shawwal is aangebroken nadat de moslims slechts 28 dagen hebben gevast, betekent dit dat ze de eerste dag van Ramadan niet hebben gevast. Daarom moeten zij het inhalen, want het is niet mogelijk dat een maand slechts 28 dagen telt. Een maand heeft enkel 29 of 30 dagen. Shaykh `Abdul-Aziz bin Baz Fatawa Islamiyah Pag. no. 234 Vol: 2

Je vast wel 29 dagen alleen doe je dit na de suikerfeest. We zijn mensen en zo zie je maar zelfs met de huidige technologie maken we fouten. Deze fout kun je toch niet negeren? Dus zegmaar dat er nog 1 dag vastplakt terwijl de stand van de maan heel wat anders zegt
Deze fouten worden niet met de huidige technologie gemaakt. De maanbezichtigingen worden door de arabieren met het oog gedaan.
pi_129765641
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:21 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Deze fouten worden niet met de huidige technologie gemaakt. De maanbezichtigingen worden door de arabieren met het oog gedaan.
In Saudi-Arabië gebruiken ze volgens mij wel hulpmiddelen.
pi_129766688
Morgen geen suikerfeest.. heeft saudi arabie bevestigd. Dus dan zou het donderdag moeten zijn toch?
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:03:26 #158
405222 Ataturko
Mussie Kemal
pi_129767203
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:53 schreef qwerty-nl het volgende:
Morgen geen suikerfeest.. heeft saudi arabie bevestigd. Dus dan zou het donderdag moeten zijn toch?
Het was toch sowieso pas donderdag of vrijdag?

Hoogstwrs donderdag
pi_129767220
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:53 schreef qwerty-nl het volgende:
Vrijdag kan ook.
pi_129768071
ik doe aan intermittent fasting en vind het grappig om hier die klacht posts te lezen :'). Ik vast elke dag 18 uur minimaal en dit sinds januari. Vaak vast ik 24-36 uur. Zeg het nog een keer. Snap niet dat jullie klagen, iets met solidariteit en zo.
pi_129768423
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:22 schreef vault_tec het volgende:
ik doe aan intermittent fasting en vind het grappig om hier die klacht posts te lezen :'). Ik vast elke dag 18 uur minimaal en dit sinds januari. Vaak vast ik 24-36 uur. Zeg het nog een keer. Snap niet dat jullie klagen, iets met solidariteit en zo.
Stoer hoor, je vergeet alleen dat jij wel water mag drinken en de moslims dat niet mogen.
pi_129768457
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:30 schreef xminator het volgende:

[..]

Stoer hoor, je vergeet alleen dat jij wel water mag drinken en de moslims dat niet mogen.
Denk dat dat mij ook wel zou lukken. Morgen maar proberen.
pi_129769166
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:22 schreef vault_tec het volgende:
Ik klaag ook niet hoor. Ik meld af en toe dat het heet is en ik dorst heb, maar dat is een constatering :P
pi_129769220
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:30 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Ik zou dat niet eens doen. Je kunt het vast wel, maar het voegt niks toe aan je IM. Waarom doe je het eigenlijk? Volg je een dieet? En sport je er naast?
pi_129770641
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:30 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Als je paar dagen geen water drinkt, dan ga je dood. Dus veel succes!
pi_129770679
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:46 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik zou dat niet eens doen. Je kunt het vast wel, maar het voegt niks toe aan je IM. Waarom doe je het eigenlijk? Volg je een dieet? En sport je er naast?
http://en.wikipedia.org/wiki/Intermittent_fasting
pi_129784605
Wanneer is het nou Eid!
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_129784776
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:46 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik sport erbij. Heel veel heel snel afgevallen en het blijft er ook af. Tevens is niet drinken gevaarlijk ja. Verder is ramadan toch om solidair te zijn met de armen? Die kunnen toch gewoon water drinken?
pi_129785573
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:24 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Verder is ramadan toch om solidair te zijn met de armen?
Nee. Lees de OP.

En verder wel leuk en grappig, maar het vasten is dus ook niet drinken, ook in die warme lange dagen die we hebben gehad de afgelopen weken, je komt hier nogal 'apart' binnen, vergelijkt appels en peren en hebt het dan over een dag niet drinken, dat het vermoedelijk wel moet lukken, mensen doen dat hier al een maand. :')

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2013 12:00:50 ]
pi_129785776
quote:
18s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:17 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Wanneer is het nou Eid!
Turken morgen, Arabieren gaan het vanavond bepalen.
pi_129787905
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee. Lees de OP.

En verder wel leuk en grappig, maar het vasten is dus ook niet drinken, ook in die warme lange dagen die we hebben gehad de afgelopen weken, je komt hier nogal 'apart' binnen, vergelijkt appels en peren en hebt het dan over een dag niet drinken, dat het vermoedelijk wel moet lukken, mensen doen dat hier al een maand. :')
Waarom geklaag steeds, dat vraag ik mij af. Je kiest hiervoor dus deal with it.
pi_129788157
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:07 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Waarom geklaag steeds, dat vraag ik mij af. Je kiest hiervoor dus deal with it.
Niemand is aan het klagen...
pi_129788219
quote:
3s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Turken morgen, Arabieren gaan het vanavond bepalen.
Hey TS, weet jij of al die beschuldigingen (dat hun 12 imams bijvoorbeeld alles over gayb weten) die door sommige soennieten over de twaalver sjiieten gemaakt worden ergens op slaan?
pi_129788759
Vreemd gevoel mocht het morgen Eid zijn... Van mijn part mag de Ramadan nog wel even doorgaan, ben er zo gewend aangeraakt.
pi_129789973
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:34 schreef o.us2.0 het volgende:
Vreemd gevoel mocht het morgen Eid zijn... Van mijn part mag de Ramadan nog wel even doorgaan, ben er zo gewend aangeraakt.
Haha subhanallaah ik heb hetzelfde gevoel, maakt echt niet uit voor mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')