Vanochtend gebeld naar de dokter, omdat ik namelijk nauwelijks droog voedsel meer naar binnen krijg.
Eet al 2 dagen tomaten creme soep, omdat het eten in m'n keel blijft hangen
De klachten worden steeds erger.Ik kreeg de assistent aan de lijn en die wou me niet naar de dokter doorverwijzen omdat ik al 2 keer voor deze klachten naar de dokter ben geweest.
Toen heeft m'n moeder gebeld, en toen kon het opeens wel.
Ben er net vandaan.
De dokter zei tegen me, ''ik hoop dat het geen ALS is want daar kunnen we niks aan doen en is dodelijk''...
Hij heeft een mail naar de neuroloog verzonden over mijn klachten en de oproep dat ik 'n paar weken op vakantie ben en ik dan niet oproepbaar ben, en krijg binnenkort een brief van de neuro wanneer ik langs kan komen voor onderzoeken en een EMG scan (ofzo).
Om ALS uit te sluiten, wat hopelijk ook gebeurd....
Ik ben zo bang, ik huil al twee nachten en ben helemaal in paniek en ben al 4 kilo afgevallen, ook heb ik het idee dat ik steeds slechter m'n spieren kan bewegen in mn hand.. Met whatsappen krijg ik opeens dat ik niet meer zo snel kan typen en daarom bel ik nu via skype veel vaker als whatsapp.
Ik hoop echt echt echt dat ik geen ALS heb.
Zoetermeer telt 120.000 inwoners, waarvan ong. 60.000 allochtonen...
Heel Nederland kent 16,5 miljoen inwoners waarvan er 1500 ALS hebben...
Dit houd ik altijd in perceptief, en misschien hebben maar 400 jongeren ALS in Nederland..
Dat probeer ik me steeds te bedenken, en dat er van de 20.000 mensen 1 iemand ALS heeft in Nederland en dan vooral ouderen...
Ik ben 20 en wil nog zoveel doen, als er iemand van het leven houd ben ik het.
Als ik nu 60 was dan kon ik ermee leven, maar ik ben pas aan het begin van m'n leven..
pff ik ben benieuwd of ik nog voor m'n vakantie word opgeroepen door de neuro..
Het is een zeldzame ziekte die zelden bij jongeren voorkomt, dit hou ik altijd in gedachte om te proberen niet in paniek te schieten ondanks m'n klachten en hopen dat ik snel terecht kan liefste voor de vakantie.