abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 augustus 2013 @ 17:43:51 #176
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129584969
quote:
Hoe wil je dat detecteren? Wat denk je dat dit kost? Door het gehele land. Want gladheid kan plots overal opduiken.

Overwegen in de storing. Wie kijkt of er geen verkeer meer oversteekt en laat dan de trein stoppen als er gevaar dreigt. Bij wisselstoringen wie kijkt of de wisseltongen aanliggen. En wie maakt noodremmingen als er plots een noodsituatie ontstaat.(bijvoorbeeld afvallende seinen en gevaar rondom het spoor)

Maar wie bestuurt dan de trein. Dan heb je toch iemand nodig die vanuit een controlekamer de zaak bestuurt. Kan die geen fouten maken? En heeft die het overzicht in de groene weide.

Bij brand help je met evacueren en eventueel blussen als het beheersbaar is, En als iemand onwel word overleg je met de HC waar hulpverlening nodig en regel jij als machinist de zaken af met de TRDL.

Of denk je dat een volle intercity zonder personeel, de mensen zich vanzelf evacueren. Van wie moeten de mensen te horen krijgen dat het veilig is de trein te verlaten etc.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 19:40:26 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129624021
quote:
Machinist ramptrein negeerde waarschuwingen


Dat melden onderzoekers van de Spaanse rechtbank. Het laatste signaal klonk toen de trein nog 250 meter verwijderd was van de bocht waarin het ongeluk gebeurde. Dat blijkt uit informatie uit de zwarte doos van het voertuig.

De 52-jarige machinist trok enkele seconden later aan de noodrem, maar dat was al te laat. Door de crash vonden 79 mensen de dood, 95 mensen raakten gewond.

Bron: Telegraaf
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 19:43:50 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_129624114
quote:
Spaanse trein ontspoorde met 179 kilometer per uur


2-8-13 - 14:46 bron: AFP

De Spaanse hogesnelheidstrein die vorige week ontspoorde bij Santiago de Compostella reed op het moment van de ramp 179 kilometer per uur. Vier seconden later was de snelheid van de trein teruggelopen tot 153 kilometer per uur, maar toen was de trein al van het spoor af. Dat blijkt uit gegevens die onderzoekers uit de zwarte dozen hebben weten te halen. Bij de treinramp kwamen 79 mensen om het leven.
Dat meldt persbureau AFP.

Francisco José Garzon, de 52-jarige machinist die achter het stuur van de vorige week in Spanje verongelukte trein zat, wist de seconden voor de crash niet waar hij aan dacht. Dat blijkt uit het transcript van het verhoor, dat gisteren op de website van de Spaanse krant El País is gepubliceerd. Uit de gegevens van de zwarte doos blijkt dat de machinist elf seconden voor de crash stopte met praten. Volgens de politie kwam de telefoonoproep die de machinist afgeleid zou hebben, van binnen de trein.

Garzon wordt beschuldigd van 79 gevallen van doodslag door roekeloos gedrag. De machinist is na het verhoor vrijgelaten, maar moet zich wekelijks bij de rechtbank melden. Verder mag Garzon voorlopig geen treinen besturen en is zijn paspoort ingenomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/13(...)ometer-per-uur.dhtml
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_129863368
quote:
Spanje onderzoekt spoorveiligheid na crash
Spanje onderzoekt de veiligheid van zijn spoorwegsystemen naar aanleiding van de treinramp bij Santiago de Compostella vorige maand, waarbij 79 mensen om het leven kwamen. Dat heeft minister van Transport Ana Pastor vrijdag laten weten.


Het ongeluk lijkt te wijten aan menselijke fouten en een te hoge snelheid, maar kort na de crash doemden er ook vragen op over het veiligheidssysteem van het hogesnelheidsnetwerk.

Pastor heeft een parlementscommissie laten weten dat speciale onderzoekers de Spaanse sporen minutieus gaan controleren. "We beoordelen alle protocollen en systemen, de maximumsnelheden...alles.''

De Spaanse spoorwegen bestaan uit zowel hogesnelheidslijnen met moderne veiligheidsmechanismen als convensioneel spoor met oudere beveiliging met bijvoorbeeld minder automatische remsignalering. Sommige hogesnelheidstreinen rijden op beide sporen, waarbij machinisten steeds met een ander systeem moeten werken.

Als in Nederland een machinist snelheid moet minderen, maar reageert daar niet op, dan grijpt ATB-ng in. Alleen als een trein zachter rijdt dan 40 kilometer per uur, wordt er niet ingegrepen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:41:56 #180
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_129865185
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:50 schreef Aether het volgende:

[..]

leuk dat ze daar nu pas mee komen ...
maar waarom je traject controleren of het wel bij de tijd is ?
zo iets moet gewoon altijd goed zijn of zit hier ook weer een smoes aan dat het te veel kost ?
dan moet je gewoon geen HSL nemen op die punten waar het verouderd is .
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_129866430
Tja, waarom is er een vuurwerkramp gebeurd in nederland? Je snapt toch wel dat zo´n fabriek niet in de bebouwde kom mag staan en dat er veiligheidstoestanden moeten zitten blablablabla, als je begrijpt wat ik bedoel.

Achteraf heb je makkelijk praten maar op dat moment leek wat haalbaar was gewoon een goed plan, lijkt mij?

Ik ga hier verder niet over in discussie want ik ben geen woordvoerder van wie dan ook en we kunnen wel een hoop meningen op tafel gooien, maar niemand weet waarom bepaalde beslissingen toendertijd zijn genomen.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:03:56 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130285338
quote:
Ook spoorbeheerder nu verdachte treinramp Spanje


De machinist van de vorige maand bij Santiago de Compostela verongelukte trein is niet langer de enige verdachte in het onderzoek naar de treinramp. Onderzoeksrechter Luis Alaez wil ook degene die ter plaatse verantwoordelijk was voor de veiligheid van het spoor als verdachte horen.

Alle beschuldigende ogen waren tot dusver gericht op treinmachinist Francisco José Garzon Amo. Hij gaf bijna onmiddellijk na het ongeluk, dat 79 mensen het leven kostte, toe dat hij veel te hard een bocht was ingegaan. Garzon Amo wordt verdacht van dood door schuld.

Medeschuldig
Onderzoeksrechter Alaez heeft spoorbeheerder Adif dinsdag gevraagd wie de verantwoordelijkheid droeg voor de veiligheid van het tracé waar de treinramp plaatsgreep. Hij wil die Adif-werknemer of -werknemers als verdachte aanmerken en verhoren. Alaez sluit niet uit dat zij medeschuldig zijn aan het ongeluk, maar meent nog steeds dat snelheidsduivel Garzon Amo het meest te verwijten valt.

Het bord dat machinisten voor de fatale bocht waarschuwde vaart te minderen 'was klaarblijkelijk niet voldoende om het ongeval te voorkomen', zei de onderzoeksrechter. De hogesnelheidstrein liep in de gevaarlijk scherpe bocht vlak voor Santiago de Compostela van de rails en sloeg te pletter tegen de muur die het spoor omzoomde.

De trein reed vlak 195 kilometer per uur waar hoogstens tachtig kilometer per uur was toegestaan. Een paar tellen voor de trein uit de bocht vloog had Garzon Amo met een collega gebeld. Op de vraag waarom hij niet op tijd afremde bleef de bestuurder het antwoord schuldig.

Bron: AD
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:11:50 #183
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130285652
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Goed om te lezen dat er nog steeds een grondig onderzoek loopt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_131397806
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 september 2013 22:10 schreef remcoP het volgende:
Weer een treinongeluk is Spanje
http://www.treinreiziger.(...)luk_barcelona-145618
Dit kan beter in een apart topic.
pi_131397913
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 22:16 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit kan beter in een apart topic.
Zo zwaar is het toch niet, bovendien word ook hier de schuld weer op de beveiliging gelegd.
pi_131397978
Stelt geen reet voor. De gewonden zijn ter plekke geholpen en konden naar huis. 2 moesten naar het ziekenhuis.

Ja, verouderde systemen en overbelast blabla.
pi_131659470
22 nieuwe verdachten bij treinramp Spanje
Het onderzoek naar de ramp met de hogesnelheidstrein in de buurt van het Spaanse Santiago de Compostela eerder dit jaar heeft 22 nieuwe verdachten opgeleverd. Dat heeft de onderzoeksrechter in de zaak deze week bekendgemaakt. Het gaat om medewerkers van de Spaanse spoorbeheerder Adif.

In een verklaring schrijft de rechtbank dat rechter Luis Alaez medewerkers van Adif, onder wie de huidige directeur en twee ex-directeuren van het bedrijf, heeft opgeroepen voor verhoor. De hoorzittingen vinden plaats in de periode van 9 oktober tot 11 december. Naast de directeuren zijn ook directieleden en managers die verantwoordelijk waren voor de plek waar het ongeluk plaatshad opgeroepen voor verhoor. Het is aan de rechter om vast te stellen of het gedeelte van het spoor waar de trein uit de rails liep veilig was.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_132926603
Spoorbeheerder niet vervolgd voor treinramp Spanje
De top van de Spaanse spoorbeheerder Adif wordt niet vervolgd voor de treinramp bij Santiago de Compostella afgelopen juli. Dat heeft justitie in de regio Galicië in het noordwesten van Spanje dinsdag besloten.

Eerder had een rechter 22 leden van de raad van bestuur van Adif, onder wie topman Gonzalo Ferre Moltó, medeverantwoordelijkheid ten laste gelegd voor de treinramp afgelopen zomer. Het ongeluk eiste 79 levens.

Het hooggerechtshof van Galicië noemde de beschuldigingen dinsdag prematuur, aldus de Spaanse krant El Mundo.

Op dit moment is alleen de machinist van de trein nog in staat van beschuldiging gesteld. Hem wordt roekeloos gedrag verweten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')