abonnement Unibet Coolblue
pi_133779479
There are many bridges to be crossed
and many more to burn

pi_133779670
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:26 schreef Gwywen het volgende:
Ik zit n.a.v. dit topic net te kijken wat ik allemaal aan black metal op mijn computer heb staan en ik kom echt bandnamen tegen waar ik werkelijk nog nooit van heb gehoord, tevens nummers die ik nog nooit heb gehoord :D
Geen idee hoe dat allemaal op m'n computer terecht is gekomen, maar ik zal eens luisteren of er nog wat moois bij staat om hier te posten, zelf heb ik ook weer e.e.a. nieuw ontdekt dankzij dit topic.
Als het alleen al lachwekkende bandnamen zijn, ben ik ook wel benieuwd :P
nee, jij dan!
pi_133779823
Één van de eerste black metal bandjes die ik ooit leerde kennen (via Wet & Wild op TMF, jaja black metal op TMF, dat waren nog eens tijden :7) was trouwens (samen met Emperor & Melechesh) Unlord uit NL. Ik had het al tijden niet meer geluisterd, laatst weer gevonden op een oude externe-HD.

Nog steeds best tof eigenlijk :)


nee, jij dan!
pi_133780010
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 november 2013 19:02 schreef Gehenna het volgende:
Één van de eerste black metal bandjes die ik ooit leerde kennen (via Wet & Wild op TMF, jaja black metal op TMF, dat waren nog eens tijden :7) was trouwens (samen met Emperor & Melechesh) Unlord uit NL. Ik had het al tijden niet meer geluisterd, laatst weer gevonden op een oude externe-HD.

Nog steeds best tof eigenlijk :)


He, dat was ook 1 van de eerste black metal bands die ik leerde kennen. :D Ik geloof dat ik deze band 10 jaar niet meer gehoord heb (was het eigenlijk helemaal vergeten).

Ik ga morgen die video's luisteren, kijken of ik het nog herken. :P
pi_133782122
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:57 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Als het alleen al lachwekkende bandnamen zijn, ben ik ook wel benieuwd :P
Ja, die zie ik er wel tussen staan, niet dat dat nou de beste nummers meteen zijn... ;)

Kwam deze weer tegen, lang niet gehoord:

En Heidevolk (oké, geen black metal, maar toch leuk) :D


Later misschien meer, nu ga ik eerst Downton Abbey kijken (ja, ik ben iemand van uitersten :P )
pi_133795565
Enslaved - Hordanes Land


Ik heb hier een dubbel-cd van samen met Vikingligr Veldi. Zeker een aanrader.
  maandag 2 december 2013 @ 10:59:22 #132
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_133836086
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 07:53 schreef Gewas het volgende:
Enslaved - Hordanes Land


Ik heb hier een dubbel-cd van samen met Vikingligr Veldi. Zeker een aanrader.
VV is nog steeds mijn favoriet van hun, top plaat :)

Hun latere werk raakt me totaal niet eigenlijk, vreemd genoeg. Het wordt wel alom geprezen..
nee, jij dan!
pi_133839326
Op de een of andere manier heeft die noordelijke black metal toch altijd precies dat goede geluid hè. Er zijn ook wel black metal bands uit andere landen, maar daar ontbreekt op de een of andere manier altijd iets aan, iets duisters, voor mijn gevoel dan.

Een van m'n favoriete nummers van het album Ur Jordens Djup van Finntroll. Lekker donker.

Wyrd
Mooi intermezzo op 5:53
pi_133840386
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 10:59 schreef Gehenna het volgende:

[..]

VV is nog steeds mijn favoriet van hun, top plaat :)

Hun latere werk raakt me totaal niet eigenlijk, vreemd genoeg. Het wordt wel alom geprezen..
Eens.

Ik heb wel wat recentere albums gehad van Enslaved maar die hebben me ook nooit wat gedaan. Miste gewoon de agressie en intensiteit van Hordanes Land en Vikingligr Veldi.

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:00 schreef Gwywen het volgende:
Op de een of andere manier heeft die noordelijke black metal toch altijd precies dat goede geluid hè. Er zijn ook wel black metal bands uit andere landen, maar daar ontbreekt op de een of andere manier altijd iets aan, iets duisters, voor mijn gevoel dan.

Een van m'n favoriete nummers van het album Ur Jordens Djup van Finntroll. Lekker donker.

Wyrd
Mooi intermezzo op 5:53
Scandinavische black metal heeft op de een of andere manier vaak een ijzige sfeer vind ik ook. Al komt een groot deel van mijn favoriete (black) metal bands ook uit andere landen.

Zojuist heb ik het laatste album van Gospel of the Horns besteld. Wat ik ervan gehoord heb klonk heel goed. Sowieso een onwijs gave band.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2013 13:43:14 ]
  maandag 2 december 2013 @ 14:20:49 #135
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_133841730
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:00 schreef Gwywen het volgende:
Op de een of andere manier heeft die noordelijke black metal toch altijd precies dat goede geluid hè. Er zijn ook wel black metal bands uit andere landen, maar daar ontbreekt op de een of andere manier altijd iets aan, iets duisters, voor mijn gevoel dan.

Een van m'n favoriete nummers van het album Ur Jordens Djup van Finntroll. Lekker donker.
Dat klinkt een stuk leuker (of eigenlijk serieuzer) dan die hoempa-pa die ik van hun gewend ben :D

quote:
Wyrd
Mooi intermezzo op 5:53
aj, dit begon best tof, maar ik haakte af zodra de vocalen begonnen.. Heeft wel erg veel weg van Katatonia :)
nee, jij dan!
pi_133843913
Dit lied is van de demo "The Satanist's Dream"

pi_133846253
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 14:20 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dat klinkt een stuk leuker (of eigenlijk serieuzer) dan die hoempa-pa die ik van hun gewend ben :D
Ik vind hun wat donkerder nummers eigenlijk het best, laatste 2 cd's vond ik eerlijk gezegd geen fluit aan.
pi_133867710
Dat lied van Finntroll klinkt wel een stuk beter dan wat ik eerder van ze gehoord heb.

Dit is het laatste album die ik ontdekt heb van Deströyer 666.


En was dit album nog niet genoemd?



Jarenlang mijn favoriete album geweest. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2013 08:40:03 ]
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:29:41 #139
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_133885005
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 08:38 schreef Gewas het volgende:
En was dit album nog niet genoemd?

[ afbeelding ]

Jarenlang mijn favoriete album geweest. :D
Fantastische registratie, maar beroerde opnamekwaliteit (terwijl ik toch wel wat gewend ben van BM) :P
nee, jij dan!
pi_133899354
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:29 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Fantastische registratie, maar beroerde opnamekwaliteit (terwijl ik toch wel wat gewend ben van BM) :P
Jep... Vroeger kon ik wel beter tegen dit soort slechte opnamekwaliteit. :P Heb het net weer even geluisterd en het is wel heel erg ja.

Deze week ben ik weer Satanic Warmaster aan het luisteren. Vroeger wat albums van ze gehad, en dit album vond ik altijd onwijs goed:


Heb hem dus weer besteld.
  woensdag 4 december 2013 @ 15:54:06 #141
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_133911173
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:52 schreef Gewas het volgende:

[..]

Die ga ik checken op Youtube. :)

[..]

_O-

Bestaat die band echt?

[..]

Die van Dissection is idd tof. :) Tweede foto is December Wolves (als ik het goed lees?). De laatste albumcover kan ik niet lezen. :P
Die laatste is mork gryning, aanrader.
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
pi_133915605
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:00 schreef Gwywen het volgende:
Op de een of andere manier heeft die noordelijke black metal toch altijd precies dat goede geluid hè. Er zijn ook wel black metal bands uit andere landen, maar daar ontbreekt op de een of andere manier altijd iets aan, iets duisters, voor mijn gevoel dan.
Dan doe je er toch goed aan om bands als Mgla, Aosoth, Deathspell Omega, Katharsis, Kriegsmaschine en Antaeus eens te proberen.
pi_133934177
Over Katharsis gesproken... Kruzifixxion en Fourth Reich zijn echt _O_

VVorldVVithoutEnd heb ik gister gedownload, ga ik vandaag luisteren.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 15:54 schreef Bolleke_666 het volgende:

[..]

Die laatste is mork gryning, aanrader.
Ik ga hem nu checken op Youtube. :)
pi_133986261
Kwam op m'n computer Myrkvar nog tegen, Nederlands bandje, ik heb zelfs een gesigneerde CD hier van hen liggen. O-)
Heb wel het idee dat ze nog een beetje zoekende zijn naar een eigen geluid.
Trollisfarne vind ik altijd wel een leuk nummer.
pi_134010309
Gorgoroth - Under the Sign of Hell


Destroyer


Incipit Satan


En Quantos Possunt Ad Satanitatem Trahunt (die ik al eerder gepost had) vind ik misschien wel hun beste album.
pi_134140133
Wat is het eigenlijk dat jullie aantrekt aan black metal?

Bij mij het misantropische karakter van de muziek en (in mindere mate) de agressie.
  † In Memoriam † woensdag 11 december 2013 @ 07:21:58 #147
187254 Giertje
lets all make believe
pi_134140181
bij mij verschilt het in wat voor bui ik ben
soms luister ik atmosferische black metal zoals drudkh omdat het zo kalmerend is
en soms heb ik dagen dat ik de wat hardere werken luister zoals darkenend nocturn slaughtercult
heb altijd wel een voorkeur gehad voor agressieve muziek en in black metal heb ik dat wel gevonden
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_134143249
Bij mij het donkere ervan. Ik heb soms heel erg behoefte - dat begint meestal zo rond november - om me onder te dompelen in duisternis. Daar is niks depressiefs aan overigens, het is meer een soort ultiem willen ervaren van de donkerste tijd van het jaar. Door er nog een schepje bovenop te leggen.
Klinkt eigenlijk best wel ziek als ik dit zo opschrijf 8)7
pi_134145360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:53 schreef Gwywen het volgende:
Bij mij het donkere ervan. Ik heb soms heel erg behoefte - dat begint meestal zo rond november - om me onder te dompelen in duisternis. Daar is niks depressiefs aan overigens, het is meer een soort ultiem willen ervaren van de donkerste tijd van het jaar. Door er nog een schepje bovenop te leggen.
Klinkt eigenlijk best wel ziek als ik dit zo opschrijf 8)7
Valt mee, ik kan me er ook prima in vinden :)

Wat is er nou mooier dan in een donkere sneeuwbui lopen met black metal op de iPod :D
nee, jij dan!
pi_134179598
Thanks voor jullie reacties.

Het donkere/duistere van black metal spreekt mij ook heel erg aan.

Ik heb gister Kruzifixxion van Katharsis binnengekregen. Het album kende ik al jaren en nu heb ik hem eindelijk origineel.



Deze band is zo'n beetje alles wat ik mooi vind aan black metal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')