abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129356684
Hello :)

Inmiddels 2 weken geleden heb ik op 12gobiking.nl een mountainbike gekocht (ook meteen betaald per ideal). Ik koos expliciet voor deze tent, omdat ze veel voorraad zeggen te hebben. Op hun site adverteren ze met een levertijd van een dag, wanneer producten voorradig zijn. Indien niet voorradig is er een levertijd van drie dagen. Wanneer dit ook niet mogelijk is, wordt er persoonlijk contact opgenomen en een alternatief besproken.

Een dag na mijn bestelling werd ik gebeld door het bedrijf (standaardprocedure). Er werd gevraagd naar mijn lengte, zodat ze zeker wisten dat ik de juiste framemaat heb besteld (terwijl ik mijn lengte ook al bij de bestelling heb aangegeven, maargoed).

Na het vragen naar mijn lengte meldde de medewerker en passant en alsof het de normaalste zaak van de wereld is, dat mijn fiets nog besteld moest worden, en ''begin volgende week geleverd zal worden''. Daar baalde ik al flink van, want als ik had geweten dat het alsnog zo lang zou duren, had ik de fiets wel bij de lokale fietsboer besteld in plaats van bij een onbekende grootgrutter.De snelle levertijd was, nogmaals, juist de reden om voor deze tent te kiezen. Het was immers mooi weer, ik had zin om zo snel mogelijk op de fiets te stappen.

Inmiddels is het dus twee weken later, en sinds het belletje van vorige week heb ik niets meer gehoord. Geen mailtje over een statusupdate van mijn bestelling, niet even laten weten wanneer ik hem alsnog kan verwachten, helemaal niets meer. Terwijl het toch gaat over een racefiets van boven de 1000,- euro. Bij Bol.com word je nog beter op de hoogte gehouden over een bestelling van een CD.

Ik baal behoorlijk van deze lakse manier van handelen. Ik had er nog niet eens problemen mee gehad wanneer er onverwachte vertraging in mijn bestelling was gekomen, maar hou me op zijn minst even op de hoogte. Ik verwacht mijn fiets binnen 1 a 3 werkdagen te krijgen, en anders begin deze week, maar het is nu al vrijdag en heb dus niets meer gehoord.

Natuurlijk kan ik ze zelf bellen, en vragen hoe het ermee staat, maar zij horen natuurlijk contact met mij op te nemen wanneer de gemaakte afspraken door hen niet nagekomen worden. Eerlijk gezegd ben ik zelf al aardig klaar met dit bedrijf, maar het lijkt me dat ik juridisch nu nog niet echt iets kan maken of wel? En wanneer heb ik meer kans om de koop te ontbinden? Wanneer hij er volgende week niet is? Over een maand?

bvd:)
pi_129356723
Dit valt gewoon onder de wet koop op afstand en moet annuleren gewoon mogelijk zijn en daar heb je geen reden voor nodig. De vraag is wel hoe snel je je geld terug hebt. ;)

Dit soort grote aankopen betaal ik precies om deze reden niet graag vooruit, misschien een tip voor de volgende keer. Als ze dan zeggen dat het drie dagen duurt in plaats van één dag, kun je het gewoon annuleren zonder dat je moeite hoeft te doen om je geld terug te krijgen. ^O^
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_129356727
Of je gaat bij dezelfde bank als de user hierboven, waar je blijkbaar iDeal-betalingen zomaar kan 'storneren'. :')
  vrijdag 26 juli 2013 @ 04:52:54 #4
395200 deadprez
One more rail
pi_129356771
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 05:22:03 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_129356800
bestelling annuleren
vanwege het niet nakomen van afspraken
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 26 juli 2013 @ 05:25:11 #6
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_129356804
Ik zou toch maar eens bellen eerst. Misschien dat er iets fout is gegaan buiten hun schuld om. Gelijk gaan storneren lijkt me ook zo direct.

Buiten dat had je natuurlijk ook even van tevoren kunnen bellen of de mountainbike op voorraad was alvorens te bestellen.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 06:28:17 #7
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_129356909
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 05:25 schreef breaky het volgende:
Ik zou toch maar eens bellen eerst. Misschien dat er iets fout is gegaan buiten hun schuld om. Gelijk gaan storneren lijkt me ook zo direct.

Buiten dat had je natuurlijk ook even van tevoren kunnen bellen of de mountainbike op voorraad was alvorens te bestellen.
:|W

TS, wet koop op afstand. De vraag is idd wanneer je dan je geld terug krijgt
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 06:43:18 #8
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_129356948
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 05:22 schreef sturmpie het volgende:
bestelling annuleren
vanwege het niet nakomen van afspraken ivm wet koop op afstand
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_129356951
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 04:25 schreef heiden6 het volgende:
Dit valt gewoon onder de wet koop op afstand en moet annuleren gewoon mogelijk zijn en daar heb je geen reden voor nodig. De vraag is wel hoe snel je je geld terug hebt. ;)

Dit soort grote aankopen betaal ik precies om deze reden niet graag vooruit, misschien een tip voor de volgende keer. Als ze dan zeggen dat het drie dagen duurt in plaats van één dag, kun je het gewoon annuleren zonder dat je moeite hoeft te doen om je geld terug te krijgen. ^O^

Als de fiets 'custom made' is, is annulering niet zo eenvoudig. Dit is namelijk uitgesloten in de Wet Koop op afstand
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_129356983
Annuleren kan binnen 7 werkdagen met de wet koop op afstand...
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 07:15:06 #11
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_129357042
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 06:28 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

:|W

TS, wet koop op afstand. De vraag is idd wanneer je dan je geld terug krijgt
Als ik iets snel in huis wil hebben van een webshop dan bel of mail ik even zodat ik zekerheid heb. TS kan toch even pro-actief handelen in plaats van af te wachten?
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_129357048
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:15 schreef breaky het volgende:

[..]

Als ik iets snel in huis wil hebben van een webshop dan bel of mail ik even zodat ik zekerheid heb. TS kan toch even pro-actief handelen in plaats van af te wachten?
Ging denk ik over het storneren, wat in dit geval dus niet kan (no shit).
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_129357055
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 06:43 schreef Essebes het volgende:

[..]

Als de fiets 'custom made' is, is annulering niet zo eenvoudig. Dit is namelijk uitgesloten in de Wet Koop op afstand
Bij levering uit voorraad mag je er vanuit gaan in alle redelijkheid dat het geen custom product is.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 07:19:38 #14
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_129357060
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 06:43 schreef Essebes het volgende:

[..]

Dat klopt, maar een frame maat valt denk ik niet onder custom made. Dat heeft meer te maken met op maat gemaakt spul zoals gordijnen die je aan de straatstenen niet meer kwijt raakt.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 07:36:06 #15
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129357131
Ik vind het treurig dat je niet ff kan wachten op het leveren van een fiets. Wat ze beloven daar gelaten dan.
Gewoon een gevalletje niet geleerd om een beetje geduldig te zijn als je het mij vraagt.

Als je een auto gaat bestellen, en je wil graag een witte maar je moet daar 3 maanden op wachten, maar de rode is direct leverbaar, ga je dan ook voor de rode soms? :')
  vrijdag 26 juli 2013 @ 07:39:17 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129357147
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:36 schreef RaymondK het volgende:
Ik vind het treurig dat je niet ff kan wachten op het leveren van een fiets. Wat ze beloven daar gelaten dan.
Gewoon een gevalletje niet geleerd om een beetje geduldig te zijn als je het mij vraagt.

Als je een auto gaat bestellen, en je wil graag een witte maar je moet daar 3 maanden op wachten, maar de rode is direct leverbaar, ga je dan ook voor de rode soms? :')
Ik zou inderdaad voor de rode gaan ja. En die fuets afbestellen. Eerst ecen bellen, dan brief of mailtje.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 07:39:59 #17
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129357148
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad voor de rode gaan ja. En die fuets afbestellen. Eerst ecen bellen, dan brief of mailtje.
_O-
Gewoon vanwege je ongeduld?
pi_129357168
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:19 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat klopt, maar een frame maat valt denk ik niet onder custom made. Dat heeft meer te maken met op maat gemaakt spul zoals gordijnen die je aan de straatstenen niet meer kwijt raakt.
Inderdaad framematen bij een fiets zijn gewoon standaard maten afhankelijk van lengte en kan je vergelijken met een tshirt in die je maatje S M of L (etc...) koopt en speelt geen rol op koop op afstand.

De claims op de website zijn discutabel te noemen maar aan de andere kant na 2 weken kan je wel een levering verwachten als ze zeggen dat het in 3 dagen is. Ik zou zelf niet meteen met opzeggingen en annuleringen dreigen eigenlijk. TS heeft die twee weken zelf ook niets van hem laten horen en had ook na 4 dagen kunnen bellen met 'hoi, jullie moesten mn fiets nog bestellen en op je website staat dat t dan 3 dagen duurt, maar hij is er nog niet!' Ik zou dan afhankelijk van het telefoongesprek mijn beslissing nemen.

Je kan in ieder geval altijd nog op basis van wet koop op afstand de koop ontbinden, de bedenktijd gaat namelijk pas in na levering. Als je dit doet zou ik het wel altijd schriftelijk doen, mailtje/belletje & aangetekend briefje erachteraan. Het bedrijf is dan echter niet verplicht om meteen dezelfde dag nog je geld terug te storten. Daar ligt een termijn van 30 dagen aan vast en moet je ook rekening mee houden mocht je de financiën ontbreken om meteen een fiets ergens anders te bestellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2013 07:57:42 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juli 2013 @ 08:24:43 #19
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129357523
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:36 schreef RaymondK het volgende:

Er wordt een verwachting geschept bij de consument, die wordt niet vervuld en dan moet de consument maar niet ontevreden zijn? Nogal rare redenatie.

Zoals hier al zoveel gezegd is TS, is dit koop op afstand en kan je zonder reden annuleren. Verwacht je geld niet te snel terug, dat doen ze vaak pas aan het einde van de wettelijke termijn. Eerlijk gezegd denk ik dat je je fiets sneller krijgt als je niet annuleert en ergens anders opnieuw besteld.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 26 juli 2013 @ 08:29:31 #20
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_129357577
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ging denk ik over het storneren, wat in dit geval dus niet kan (no shit).
Daar ging het inderdaad over ;)
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 08:37:06 #21
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129357668
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 08:24 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Er wordt een verwachting geschept bij de consument, die wordt niet vervuld en dan moet de consument maar niet ontevreden zijn? Nogal rare redenatie.

ik schreef duidelijk "wat ze beloven daar gelaten"
Vind het gewoon onzin dat je binnen 1 dag een fiets in huis moet willen hebben.

Tuurlijk is het niet netjes van die toko nee. Maar het gebeurt wel vaker he, dat er iets toch niet op voorraad is terwijl het eerst wel zo leek te zijn. That's life
Je bent toch geen klein kind wat perse op z'n verjaardag met z'n nieuwe skelter wil gaan rijden :')

c_/

[ Bericht 7% gewijzigd door RaymondK op 26-07-2013 08:42:28 ]
pi_129357732
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:18 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Bij levering uit voorraad mag je er vanuit gaan in alle redelijkheid dat het geen custom product is.
Bij een fiets kan het natuurlijk wel zo zijn dat de TS wat afmontage dingen kon kiezen, wordt het dan niet opeens een "custom made" geval?
pi_129357804
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 08:24 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zoals hier al zoveel gezegd is TS, is dit koop op afstand en kan je zonder reden annuleren. Verwacht je geld niet te snel terug, dat doen ze vaak pas aan het einde van de wettelijke termijn. Eerlijk gezegd denk ik dat je je fiets sneller krijgt als je niet annuleert en ergens anders opnieuw besteld.
Mwah als je via internet koopt weet je gewoon dat dit kan, dat is al tig keer bewezen.
Als je dan zoiets duurs als een fiets via internet gaat kopen en je wil klantvriendelijkheid en dergelijke, je mag het verwachten maar het is niet gek als dat niet gebeurd. Het is niet voor niets een webwinkel, er moet ergens op bespaard worden :')

Met een dergelijke dure aanschaf zou ik lekker naar een lokale toko gaan en niet via internet bestellen.

Maar goed TS pak die telefoon en ga weer eens bellen, veel meer kan je niet doen.
Levertijd is altijd bij benadering.
pi_129357997
Leuk die storneergrapjes.

Voor elders.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 09:46:06 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129358954
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:39 schreef RaymondK het volgende:

[..]

_O-
Gewoon vanwege je ongeduld?
Ja. Kleur boeit me ook niet zo. En ik betaal graag 100 euro extra voor een fiets waar ik nu op kan rijden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 10:02:03 #26
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129359318
Als je al zolang om die fiets zit te wachten, zou ik zelf toch allang aan de telefoon gehangen hebben.
Ongeacht zij jou zouden moeten informeren, jij zit te wachten op die fiets, dan wil je toch informatie hebben?
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:37:51 #27
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_129362066
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:02 schreef Luxuria het volgende:
Als je al zolang om die fiets zit te wachten, zou ik zelf toch allang aan de telefoon gehangen hebben.
Ongeacht zij jou zouden moeten informeren, jij zit te wachten op die fiets, dan wil je toch informatie hebben?
Dit.

Ik heb overigens 2 maanden terug ook een MTB gekocht, en het eerste wat me opviel aan de site waar TS kocht is dat er niet staat wat wel en niet op voorraad is. Dat zegt 9/10 keer al dat ze het eerst moeten bestellen. Ondanks leuke beloftes.
It's you my love, you who are the stranger
pi_129362126
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:44 schreef teckna het volgende:

[..]

Inderdaad framematen bij een fiets zijn gewoon standaard maten afhankelijk van lengte en kan je vergelijken met een tshirt in die je maatje S M of L (etc...) koopt en speelt geen rol op koop op afstand.

De claims op de website zijn discutabel te noemen maar aan de andere kant na 2 weken kan je wel een levering verwachten als ze zeggen dat het in 3 dagen is. Ik zou zelf niet meteen met opzeggingen en annuleringen dreigen eigenlijk. TS heeft die twee weken zelf ook niets van hem laten horen en had ook na 4 dagen kunnen bellen met 'hoi, jullie moesten mn fiets nog bestellen en op je website staat dat t dan 3 dagen duurt, maar hij is er nog niet!' Ik zou dan afhankelijk van het telefoongesprek mijn beslissing nemen.

Je kan in ieder geval altijd nog op basis van wet koop op afstand de koop ontbinden, de bedenktijd gaat namelijk pas in na levering. Als je dit doet zou ik het wel altijd schriftelijk doen, mailtje/belletje & aangetekend briefje erachteraan. Het bedrijf is dan echter niet verplicht om meteen dezelfde dag nog je geld terug te storten. Daar ligt een termijn van 30 dagen aan vast en moet je ook rekening mee houden mocht je de financiën ontbreken om meteen een fiets ergens anders te bestellen.
3 dagen is 3 dagen. Als je dat niet waar kan maken, zet het dan ook niet op je website. Zo moeilijk is dat toch niet? :{ Er zijn zat mensen die op basis van het leveringstermijn kiezen voor een bepaalde winkel, en dat weten zijn ook.
ze zijn fucking nice.
pi_129362202
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 08:37 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ik schreef duidelijk "wat ze beloven daar gelaten"
Vind het gewoon onzin dat je binnen 1 dag een fiets in huis moet willen hebben.

Tuurlijk is het niet netjes van die toko nee. Maar het gebeurt wel vaker he, dat er iets toch niet op voorraad is terwijl het eerst wel zo leek te zijn. That's life
Je bent toch geen klein kind wat perse op z'n verjaardag met z'n nieuwe skelter wil gaan rijden :')

c_/
Wat een onzin :') Je hebt gewoon een overeenkomst, punt. Dat jij toevallig meer geduld hebt dan iemand anders betekent niet dat het belachelijk is dat anderen dat minder hebben.
ze zijn fucking nice.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:41:58 #30
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129362214
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:41 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:

[..]

Wat een onzin :') Je hebt gewoon een overeenkomst, punt. Dat jij toevallig meer geduld hebt dan iemand anders betekent niet dat het belachelijk is dat anderen dat minder hebben.
geduld kun je kweken
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juli 2013 @ 11:44:53 #31
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129362356
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:41 schreef RaymondK het volgende:

[..]

geduld kun je kweken
Niet als je voor het ootje wordt genomen. Ze wisten donders goed dat er geen voorraad was, aangezien alles nog besteld moest worden... Dan moet je geen beloftes doen die je niet na kan komen, regelrechte misleiding.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129362383
quote:

[..]

geduld kun je kweken
Waarom zou je geduld willen kweken als winkels gewoon hun producten leveren binnen het termijn waarin ze vantevoren aangeven dat ze dat zullen doen?

Als er nou stond binnen 1 tot 3 weken dan mag je wel ff geduld hebben, maar als er staat 3 dagen, en die 3 dagen zijn de reden waarom je daar je fietst koopt aangezien je er met het mooie weer snel op wil rijden dan is het terecht dat je not amused bent als het langer duurt.
ze zijn fucking nice.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:46:44 #33
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_129362426
Om dit soort problemen te voorkomen betaal ik grote bedragen liefst bij levering van de goederen (meestal haal ik het dan ook op). En als het niet anders kan, betaal ik per credit card om toch nog de mogelijkheid te hebben om het geld terug te boeken.

Maar het zijn nu 2 weken sinds je bestelling. Natuurlijk niet leuk, maar nog niet extreem lang. Ik geloof dat je pas na 30 dagen de bestelling kan annuleren? Wet koop op afstand gaat er toch van uit dat je eerst het goed moet hebben ontvangen voordat je de koop kan terugdraaien?
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:47:17 #34
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129362446
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Niet als je voor het ootje wordt genomen. Ze wisten donders goed dat er geen voorraad was, aangezien alles nog besteld moest worden... Dan moet je geen beloftes doen die je niet na kan komen, regelrechte misleiding.
gewoon het hele idee van in 1 dag perse een fiets in huis moeten hebben is gewoon belachelijk. Daar kwam mijn reactie vandaan. Niet vanwege die toko z'n policy.

Dat die winkel je in het ooitje neemt zo klopt ja. Niet netjes nee, maar redelijk logisch voor zoiets, en owned als je niet ff 3 dagen langer kan wachten :')
pi_129362515
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:47 schreef RaymondK het volgende:

[..]

gewoon het hele idee van in 1 dag perse een fiets in huis moeten hebben is gewoon belachelijk. Daar kwam mijn reactie vandaan. Niet vanwege die toko z'n policy.

Dat die winkel je in het ooitje neemt zo klopt ja. Niet netjes nee, maar redelijk logisch voor zoiets, en owned als je niet ff 3 dagen langer kan wachten :')
TS wacht al 2 weken, en niet 3 dagen. Gr gr
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_129362563
quote:

[..]

gewoon het hele idee van in 1 dag perse een fiets in huis moeten hebben is gewoon belachelijk.
:')

Het enige idee dat belachelijk is, is een winkel die beweert een fiets in 3 dagen te kunnen leveren en er vervolgens minimaal 2 weken over doet zonder de klant op de hoogte te houden.

Jij bent schijnbaar niet capabel genoeg om je voor te kunnen stellen dat iemand een product snel in huis wil hebben (het is mooi weer, TS wil lekker buiten kunnen fietsen), maar dat maakt het niet gelijk belachelijk

Sommige mensen... :')
ze zijn fucking nice.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juli 2013 @ 11:51:25 #37
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129362619
quote:

[..]

quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

TS wacht al 2 weken, en niet 3 dagen. Gr gr
Daar gaat het nu even om. 1 werkdag levertijd aangeven en vervolgens na 10 werkdagen nog niet geleverd hebben. Ik weet niet wat de verwachting van TS is/was, maar als ik iets bestel waarbij 1 werkdag levertijd staat, dan doe ik dat juist vaak omdat ik iets relatief snel nodig heb. Ik kies dan vaak niet voor de toko waar het goedkoper is, maar pas binnen 4 dagen geleverd kan worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129362718
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:51 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

[..]

Daar gaat het nu even om. 1 werkdag levertijd aangeven en vervolgens na 10 werkdagen nog niet geleverd hebben. Ik weet niet wat de verwachting van TS is/was, maar als ik iets bestel waarbij 1 werkdag levertijd staat, dan doe ik dat juist vaak omdat ik iets relatief snel nodig heb. Ik kies dan vaak niet voor de toko waar het goedkoper is, maar pas binnen 4 dagen geleverd kan worden.
Als ze zeggen dat 1 dag duurt, en later 3 dagen, en je wacht al twee weken dan heb je recht om te klagen. Ik verbeter die RaymondK alleen maar omdat hij hier de boel loopt te verpesten met z'n dom kutverhaal.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juli 2013 @ 11:54:28 #39
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129362738
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als ze zeggen dat 1 dag duurt, en later 3 dagen, en je wacht al twee weken dan heb je recht om te klagen. Ik verbeter die RaymondK alleen maar omdat hij hier de boel loopt te verpesten met z'n dom kutverhaal.
Ik snap, daarom quotte ik ook jouw reactie achter de zijne, omdat ik het er mee eens ben :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_129362779
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:54 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik snap, daarom quotte ik ook jouw reactie achter de zijne, omdat ik het er mee eens ben :)
Oh, dat kwam zo niet over _O- :*
pi_129362909
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Oh, dat kwam zo niet over _O- :*
Zo kwam het écht wel over... Jemoeder onderbouwt jouw eigen opmerking in die quote nota bene :P
ze zijn fucking nice.
pi_129363044
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:58 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:

[..]

Zo kwam het écht wel over... Jemoeder onderbouwt jouw eigen opmerking in die quote nota bene :P
Ik dacht dat hij mijn post verkeer interpreteerde, dat hij dacht dat ik het die RaymondK eens was. Blijkt dat ik fout zat :'( The shame, the shame :(
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juli 2013 @ 12:26:27 #43
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129364052
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:02 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik dacht dat hij mijn post verkeer interpreteerde, dat hij dacht dat ik het die RaymondK eens was. Blijkt dat ik fout zat :'( The shame, the shame :(
>:)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:41:06 #44
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_129364665
let op: het ontbinden van een koop is wat anders dan jezelf beroepen op koop op afstand. Als ze niet akkoord gaan met ontbinden, dan kan jij je pas ná ontvangst beroepen op de wet koop op afstand.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:50:58 #45
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_129365011
Met de wet koop op afstand kan je het inderdaad annuleren(zodra je hem binnen hebt). De zeven dagen gaan pas in op het moment dat je het product binnen hebt. Dat gezegd hebbende, ben je wel erg ongeduldig. Shit happens, als je die fiets volgende week krijgt ben je alles over twee weken weer vergeten. Bij bol.com heb ik ook wel eens drie weken op een boek moeten wachten.
Ook geen sig dus
pi_129366781
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:41 schreef gohan16 het volgende:
let op: het ontbinden van een koop is wat anders dan jezelf beroepen op koop op afstand. Als ze niet akkoord gaan met ontbinden, dan kan jij je pas ná ontvangst beroepen op de wet koop op afstand.
Als jij aangeeft dat je dan de fiets terugstuurt, zouden ze wel gek zijn om hem op te sturen. Dat zijn alleen maar extra kosten voor heen en weer sturen (en risico op schade etc.).
pi_129368605
Thanx voor de reacties :)

quote:

[..]

geduld kun je kweken
Het maakt me opzich niet heel veel uit wat voor normen en waarden jij erop nahoudt, en wat in jouw ogen wel en niet te verantwoorden is, want zoveel mensen, zoveel meningen.

Ik ben 2,5 week geleden in Amsterdam langs twee fietswinkels geweest, en het model dat ik op 12go heb besteld stond daar te wachten om opgehaald te worden. Goede uitleg gehad van de verkoper, even op gezeten, advies gehad. Maar toen de verkoper zei dat hij dit model kon bestellen voor mij, maar dat dit wel 10 tot 15 werkdagen zou gaan duren, heb ik verteld dat ik me nog even thuis nader ging oriënteren.

Thuis zag ik deze fiets op 12go staan, en heb hem besteld, voornamelijk door hun claim voor een snelle levertijd. Het was immers al erg mooi weer, en die mooie dagen lagen nog volop in het vooruitzicht. Of ik niet een paar dagen kan wachten? Heus wel, maar als het snel kan, dan liever snel. Echter inmiddels had ik liever mijn bestelling gedaan bij die vriendelijke oude man met zijn fietsenzaak dan bij een groot bedrijf dat zijn afspraken niet nakomt.
pi_129368624
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:41 schreef gohan16 het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:50 schreef Dennis_enzo het volgende:
Met de wet koop op afstand kan je het inderdaad annuleren(zodra je hem binnen hebt). De zeven dagen gaan pas in op het moment dat je het product binnen hebt. Dat gezegd hebbende, ben je wel erg ongeduldig. Shit happens, als je die fiets volgende week krijgt ben je alles over twee weken weer vergeten. Bij bol.com heb ik ook wel eens drie weken op een boek moeten wachten.
Thnx ^O^
pi_129368695
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:37 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Dit.

Ik heb overigens 2 maanden terug ook een MTB gekocht, en het eerste wat me opviel aan de site waar TS kocht is dat er niet staat wat wel en niet op voorraad is. Dat zegt 9/10 keer al dat ze het eerst moeten bestellen. Ondanks leuke beloftes.
Ben ook iets te naïef geweest misschien. Mooie site, en een grote showroom waar ik een jaar terug wel eens doorheen ben gelopen. Moet goedkomen, dacht ik.

Maar heb nu eens wat recensies gelezen over die tent, en elke negatieve reactie van een klant wordt meteen weerlegd door een medewerker van hun, dat het ''triest'' is en ''nergens op slaat'', of dat de klant de feiten verdraait. Klinkt bij nader inzien toch een beetje als een onprofessionele tent..
pi_129368879
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:02 schreef Luxuria het volgende:
Nja het is nog niet eens zozeer dat ik liever vandaag dan morgen op de fiets wil springen ofzo. Ik werk momenteel fulltime, en ben in het weekend nog bezig met een verhuizing, dus erg haast heeft het nog niet eens. Maar het gaat er meer om dat verwachtingen niet waargemaakt worden. Ik betaal een hoop geld, je maakt het over, en hoort er twee weken lang niets over.

Ik geloof best dat het ding vroeg of laat hier voor de deur staat, maar als ze er zo laks mee omgaan mogen ze hun fiets van mij lekker houden. En als ik dan de wet koop op afstand moet gebruiken, 30 dagen moet wachten op mijn geld, en dan een fiets bij de lokale hardwerkende fietsenboer moet bestellen die wel eerlijk is over de levertijd en laat weten hoe het ermee staat, dan 10 keer liever dan van zo'n tent als 12go.
pi_129369048
En hoeveel goedkoper levert de website deze fiets ten opzichte van de winkel waar je al een proefrit gemaakt had.

Heb je nu al zelf gebeld hoe het met de levertijd zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')