quote:Op vrijdag 26 juli 2013 05:25 schreef breaky het volgende:
Ik zou toch maar eens bellen eerst. Misschien dat er iets fout is gegaan buiten hun schuld om. Gelijk gaan storneren lijkt me ook zo direct.
Buiten dat had je natuurlijk ook even van tevoren kunnen bellen of de mountainbike op voorraad was alvorens te bestellen.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 05:22 schreef sturmpie het volgende:
bestelling annuleren
vanwege het niet nakomen van afspraken ivm wet koop op afstand
Als de fiets 'custom made' is, is annulering niet zo eenvoudig. Dit is namelijk uitgesloten in de Wet Koop op afstandquote:Op vrijdag 26 juli 2013 04:25 schreef heiden6 het volgende:
Dit valt gewoon onder de wet koop op afstand en moet annuleren gewoon mogelijk zijn en daar heb je geen reden voor nodig. De vraag is wel hoe snel je je geld terug hebt.
Dit soort grote aankopen betaal ik precies om deze reden niet graag vooruit, misschien een tip voor de volgende keer. Als ze dan zeggen dat het drie dagen duurt in plaats van één dag, kun je het gewoon annuleren zonder dat je moeite hoeft te doen om je geld terug te krijgen.
Als ik iets snel in huis wil hebben van een webshop dan bel of mail ik even zodat ik zekerheid heb. TS kan toch even pro-actief handelen in plaats van af te wachten?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 06:28 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
TS, wet koop op afstand. De vraag is idd wanneer je dan je geld terug krijgt
Ging denk ik over het storneren, wat in dit geval dus niet kan (no shit).quote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:15 schreef breaky het volgende:
[..]
Als ik iets snel in huis wil hebben van een webshop dan bel of mail ik even zodat ik zekerheid heb. TS kan toch even pro-actief handelen in plaats van af te wachten?
Bij levering uit voorraad mag je er vanuit gaan in alle redelijkheid dat het geen custom product is.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 06:43 schreef Essebes het volgende:
[..]
Als de fiets 'custom made' is, is annulering niet zo eenvoudig. Dit is namelijk uitgesloten in de Wet Koop op afstand
Dat klopt, maar een frame maat valt denk ik niet onder custom made. Dat heeft meer te maken met op maat gemaakt spul zoals gordijnen die je aan de straatstenen niet meer kwijt raakt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 06:43 schreef Essebes het volgende:
[..]
Als de fiets 'custom made' is, is annulering niet zo eenvoudig. Dit is namelijk uitgesloten in de Wet Koop op afstand
Ik zou inderdaad voor de rode gaan ja. En die fuets afbestellen. Eerst ecen bellen, dan brief of mailtje.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:36 schreef RaymondK het volgende:
Ik vind het treurig dat je niet ff kan wachten op het leveren van een fiets. Wat ze beloven daar gelaten dan.
Gewoon een gevalletje niet geleerd om een beetje geduldig te zijn als je het mij vraagt.
Als je een auto gaat bestellen, en je wil graag een witte maar je moet daar 3 maanden op wachten, maar de rode is direct leverbaar, ga je dan ook voor de rode soms?
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:39 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad voor de rode gaan ja. En die fuets afbestellen. Eerst ecen bellen, dan brief of mailtje.
Inderdaad framematen bij een fiets zijn gewoon standaard maten afhankelijk van lengte en kan je vergelijken met een tshirt in die je maatje S M of L (etc...) koopt en speelt geen rol op koop op afstand.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:19 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dat klopt, maar een frame maat valt denk ik niet onder custom made. Dat heeft meer te maken met op maat gemaakt spul zoals gordijnen die je aan de straatstenen niet meer kwijt raakt.
Er wordt een verwachting geschept bij de consument, die wordt niet vervuld en dan moet de consument maar niet ontevreden zijn? Nogal rare redenatie.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:36 schreef RaymondK het volgende:
Ik vind het treurig dat je niet ff kan wachten op het leveren van een fiets. Wat ze beloven daar gelaten dan.
Gewoon een gevalletje niet geleerd om een beetje geduldig te zijn als je het mij vraagt.
Als je een auto gaat bestellen, en je wil graag een witte maar je moet daar 3 maanden op wachten, maar de rode is direct leverbaar, ga je dan ook voor de rode soms?
Daar ging het inderdaad overquote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ging denk ik over het storneren, wat in dit geval dus niet kan (no shit).
ik schreef duidelijk "wat ze beloven daar gelaten"quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Er wordt een verwachting geschept bij de consument, die wordt niet vervuld en dan moet de consument maar niet ontevreden zijn? Nogal rare redenatie.
Bij een fiets kan het natuurlijk wel zo zijn dat de TS wat afmontage dingen kon kiezen, wordt het dan niet opeens een "custom made" geval?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:18 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Bij levering uit voorraad mag je er vanuit gaan in alle redelijkheid dat het geen custom product is.
Mwah als je via internet koopt weet je gewoon dat dit kan, dat is al tig keer bewezen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Er wordt een verwachting geschept bij de consument, die wordt niet vervuld en dan moet de consument maar niet ontevreden zijn? Nogal rare redenatie.
Zoals hier al zoveel gezegd is TS, is dit koop op afstand en kan je zonder reden annuleren. Verwacht je geld niet te snel terug, dat doen ze vaak pas aan het einde van de wettelijke termijn. Eerlijk gezegd denk ik dat je je fiets sneller krijgt als je niet annuleert en ergens anders opnieuw besteld.
Ja. Kleur boeit me ook niet zo. En ik betaal graag 100 euro extra voor een fiets waar ik nu op kan rijden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |