abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129356684
Hello :)

Inmiddels 2 weken geleden heb ik op 12gobiking.nl een mountainbike gekocht (ook meteen betaald per ideal). Ik koos expliciet voor deze tent, omdat ze veel voorraad zeggen te hebben. Op hun site adverteren ze met een levertijd van een dag, wanneer producten voorradig zijn. Indien niet voorradig is er een levertijd van drie dagen. Wanneer dit ook niet mogelijk is, wordt er persoonlijk contact opgenomen en een alternatief besproken.

Een dag na mijn bestelling werd ik gebeld door het bedrijf (standaardprocedure). Er werd gevraagd naar mijn lengte, zodat ze zeker wisten dat ik de juiste framemaat heb besteld (terwijl ik mijn lengte ook al bij de bestelling heb aangegeven, maargoed).

Na het vragen naar mijn lengte meldde de medewerker en passant en alsof het de normaalste zaak van de wereld is, dat mijn fiets nog besteld moest worden, en ''begin volgende week geleverd zal worden''. Daar baalde ik al flink van, want als ik had geweten dat het alsnog zo lang zou duren, had ik de fiets wel bij de lokale fietsboer besteld in plaats van bij een onbekende grootgrutter.De snelle levertijd was, nogmaals, juist de reden om voor deze tent te kiezen. Het was immers mooi weer, ik had zin om zo snel mogelijk op de fiets te stappen.

Inmiddels is het dus twee weken later, en sinds het belletje van vorige week heb ik niets meer gehoord. Geen mailtje over een statusupdate van mijn bestelling, niet even laten weten wanneer ik hem alsnog kan verwachten, helemaal niets meer. Terwijl het toch gaat over een racefiets van boven de 1000,- euro. Bij Bol.com word je nog beter op de hoogte gehouden over een bestelling van een CD.

Ik baal behoorlijk van deze lakse manier van handelen. Ik had er nog niet eens problemen mee gehad wanneer er onverwachte vertraging in mijn bestelling was gekomen, maar hou me op zijn minst even op de hoogte. Ik verwacht mijn fiets binnen 1 a 3 werkdagen te krijgen, en anders begin deze week, maar het is nu al vrijdag en heb dus niets meer gehoord.

Natuurlijk kan ik ze zelf bellen, en vragen hoe het ermee staat, maar zij horen natuurlijk contact met mij op te nemen wanneer de gemaakte afspraken door hen niet nagekomen worden. Eerlijk gezegd ben ik zelf al aardig klaar met dit bedrijf, maar het lijkt me dat ik juridisch nu nog niet echt iets kan maken of wel? En wanneer heb ik meer kans om de koop te ontbinden? Wanneer hij er volgende week niet is? Over een maand?

bvd:)
pi_129356723
Dit valt gewoon onder de wet koop op afstand en moet annuleren gewoon mogelijk zijn en daar heb je geen reden voor nodig. De vraag is wel hoe snel je je geld terug hebt. ;)


Dit soort grote aankopen betaal ik precies om deze reden niet graag vooruit, misschien een tip voor de volgende keer. Als ze dan zeggen dat het drie dagen duurt in plaats van één dag, kun je het gewoon annuleren zonder dat je moeite hoeft te doen om je geld terug te krijgen. ^O^
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_129356727
Of je gaat bij dezelfde bank als de user hierboven, waar je blijkbaar iDeal-betalingen zomaar kan 'storneren'. :')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 26 juli 2013 @ 04:52:54 #4
395200 deadprez
One more rail
pi_129356771
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 05:22:03 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_129356800
bestelling annuleren
vanwege het niet nakomen van afspraken
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 26 juli 2013 @ 05:25:11 #6
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_129356804
Ik zou toch maar eens bellen eerst. Misschien dat er iets fout is gegaan buiten hun schuld om. Gelijk gaan storneren lijkt me ook zo direct.

Buiten dat had je natuurlijk ook even van tevoren kunnen bellen of de mountainbike op voorraad was alvorens te bestellen.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 06:28:17 #7
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_129356909
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 05:25 schreef breaky het volgende:
Ik zou toch maar eens bellen eerst. Misschien dat er iets fout is gegaan buiten hun schuld om. Gelijk gaan storneren lijkt me ook zo direct.

Buiten dat had je natuurlijk ook even van tevoren kunnen bellen of de mountainbike op voorraad was alvorens te bestellen.
:|W

TS, wet koop op afstand. De vraag is idd wanneer je dan je geld terug krijgt
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 06:43:18 #8
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_129356948
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 05:22 schreef sturmpie het volgende:
bestelling annuleren
vanwege het niet nakomen van afspraken ivm wet koop op afstand
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_129356951
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 04:25 schreef heiden6 het volgende:
Dit valt gewoon onder de wet koop op afstand en moet annuleren gewoon mogelijk zijn en daar heb je geen reden voor nodig. De vraag is wel hoe snel je je geld terug hebt. ;)

Dit soort grote aankopen betaal ik precies om deze reden niet graag vooruit, misschien een tip voor de volgende keer. Als ze dan zeggen dat het drie dagen duurt in plaats van één dag, kun je het gewoon annuleren zonder dat je moeite hoeft te doen om je geld terug te krijgen. ^O^

Als de fiets 'custom made' is, is annulering niet zo eenvoudig. Dit is namelijk uitgesloten in de Wet Koop op afstand
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_129356983
Annuleren kan binnen 7 werkdagen met de wet koop op afstand...
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 07:15:06 #11
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_129357042
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 06:28 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

:|W

TS, wet koop op afstand. De vraag is idd wanneer je dan je geld terug krijgt
Als ik iets snel in huis wil hebben van een webshop dan bel of mail ik even zodat ik zekerheid heb. TS kan toch even pro-actief handelen in plaats van af te wachten?
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_129357048
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:15 schreef breaky het volgende:

[..]

Als ik iets snel in huis wil hebben van een webshop dan bel of mail ik even zodat ik zekerheid heb. TS kan toch even pro-actief handelen in plaats van af te wachten?
Ging denk ik over het storneren, wat in dit geval dus niet kan (no shit).
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_129357055
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 06:43 schreef Essebes het volgende:

[..]

Als de fiets 'custom made' is, is annulering niet zo eenvoudig. Dit is namelijk uitgesloten in de Wet Koop op afstand
Bij levering uit voorraad mag je er vanuit gaan in alle redelijkheid dat het geen custom product is.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 07:19:38 #14
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_129357060
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 06:43 schreef Essebes het volgende:

[..]

Als de fiets 'custom made' is, is annulering niet zo eenvoudig. Dit is namelijk uitgesloten in de Wet Koop op afstand
Dat klopt, maar een frame maat valt denk ik niet onder custom made. Dat heeft meer te maken met op maat gemaakt spul zoals gordijnen die je aan de straatstenen niet meer kwijt raakt.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 07:36:06 #15
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129357131
Ik vind het treurig dat je niet ff kan wachten op het leveren van een fiets. Wat ze beloven daar gelaten dan.
Gewoon een gevalletje niet geleerd om een beetje geduldig te zijn als je het mij vraagt.

Als je een auto gaat bestellen, en je wil graag een witte maar je moet daar 3 maanden op wachten, maar de rode is direct leverbaar, ga je dan ook voor de rode soms? :')
  vrijdag 26 juli 2013 @ 07:39:17 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129357147
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:36 schreef RaymondK het volgende:
Ik vind het treurig dat je niet ff kan wachten op het leveren van een fiets. Wat ze beloven daar gelaten dan.
Gewoon een gevalletje niet geleerd om een beetje geduldig te zijn als je het mij vraagt.

Als je een auto gaat bestellen, en je wil graag een witte maar je moet daar 3 maanden op wachten, maar de rode is direct leverbaar, ga je dan ook voor de rode soms? :')
Ik zou inderdaad voor de rode gaan ja. En die fuets afbestellen. Eerst ecen bellen, dan brief of mailtje.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 07:39:59 #17
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129357148
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad voor de rode gaan ja. En die fuets afbestellen. Eerst ecen bellen, dan brief of mailtje.
_O-
Gewoon vanwege je ongeduld?
pi_129357168
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:19 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat klopt, maar een frame maat valt denk ik niet onder custom made. Dat heeft meer te maken met op maat gemaakt spul zoals gordijnen die je aan de straatstenen niet meer kwijt raakt.
Inderdaad framematen bij een fiets zijn gewoon standaard maten afhankelijk van lengte en kan je vergelijken met een tshirt in die je maatje S M of L (etc...) koopt en speelt geen rol op koop op afstand.

De claims op de website zijn discutabel te noemen maar aan de andere kant na 2 weken kan je wel een levering verwachten als ze zeggen dat het in 3 dagen is. Ik zou zelf niet meteen met opzeggingen en annuleringen dreigen eigenlijk. TS heeft die twee weken zelf ook niets van hem laten horen en had ook na 4 dagen kunnen bellen met 'hoi, jullie moesten mn fiets nog bestellen en op je website staat dat t dan 3 dagen duurt, maar hij is er nog niet!' Ik zou dan afhankelijk van het telefoongesprek mijn beslissing nemen.

Je kan in ieder geval altijd nog op basis van wet koop op afstand de koop ontbinden, de bedenktijd gaat namelijk pas in na levering. Als je dit doet zou ik het wel altijd schriftelijk doen, mailtje/belletje & aangetekend briefje erachteraan. Het bedrijf is dan echter niet verplicht om meteen dezelfde dag nog je geld terug te storten. Daar ligt een termijn van 30 dagen aan vast en moet je ook rekening mee houden mocht je de financiën ontbreken om meteen een fiets ergens anders te bestellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2013 07:57:42 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juli 2013 @ 08:24:43 #19
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129357523
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:36 schreef RaymondK het volgende:
Ik vind het treurig dat je niet ff kan wachten op het leveren van een fiets. Wat ze beloven daar gelaten dan.
Gewoon een gevalletje niet geleerd om een beetje geduldig te zijn als je het mij vraagt.

Als je een auto gaat bestellen, en je wil graag een witte maar je moet daar 3 maanden op wachten, maar de rode is direct leverbaar, ga je dan ook voor de rode soms? :')
Er wordt een verwachting geschept bij de consument, die wordt niet vervuld en dan moet de consument maar niet ontevreden zijn? Nogal rare redenatie.

Zoals hier al zoveel gezegd is TS, is dit koop op afstand en kan je zonder reden annuleren. Verwacht je geld niet te snel terug, dat doen ze vaak pas aan het einde van de wettelijke termijn. Eerlijk gezegd denk ik dat je je fiets sneller krijgt als je niet annuleert en ergens anders opnieuw besteld.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 26 juli 2013 @ 08:29:31 #20
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_129357577
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ging denk ik over het storneren, wat in dit geval dus niet kan (no shit).
Daar ging het inderdaad over ;)
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 08:37:06 #21
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_129357668
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 08:24 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Er wordt een verwachting geschept bij de consument, die wordt niet vervuld en dan moet de consument maar niet ontevreden zijn? Nogal rare redenatie.

ik schreef duidelijk "wat ze beloven daar gelaten"
Vind het gewoon onzin dat je binnen 1 dag een fiets in huis moet willen hebben.

Tuurlijk is het niet netjes van die toko nee. Maar het gebeurt wel vaker he, dat er iets toch niet op voorraad is terwijl het eerst wel zo leek te zijn. That's life
Je bent toch geen klein kind wat perse op z'n verjaardag met z'n nieuwe skelter wil gaan rijden :')

c_/

[ Bericht 7% gewijzigd door RaymondK op 26-07-2013 08:42:28 ]
pi_129357732
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:18 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Bij levering uit voorraad mag je er vanuit gaan in alle redelijkheid dat het geen custom product is.
Bij een fiets kan het natuurlijk wel zo zijn dat de TS wat afmontage dingen kon kiezen, wordt het dan niet opeens een "custom made" geval?
pi_129357804
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 08:24 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Er wordt een verwachting geschept bij de consument, die wordt niet vervuld en dan moet de consument maar niet ontevreden zijn? Nogal rare redenatie.

Zoals hier al zoveel gezegd is TS, is dit koop op afstand en kan je zonder reden annuleren. Verwacht je geld niet te snel terug, dat doen ze vaak pas aan het einde van de wettelijke termijn. Eerlijk gezegd denk ik dat je je fiets sneller krijgt als je niet annuleert en ergens anders opnieuw besteld.
Mwah als je via internet koopt weet je gewoon dat dit kan, dat is al tig keer bewezen.
Als je dan zoiets duurs als een fiets via internet gaat kopen en je wil klantvriendelijkheid en dergelijke, je mag het verwachten maar het is niet gek als dat niet gebeurd. Het is niet voor niets een webwinkel, er moet ergens op bespaard worden :')

Met een dergelijke dure aanschaf zou ik lekker naar een lokale toko gaan en niet via internet bestellen.

Maar goed TS pak die telefoon en ga weer eens bellen, veel meer kan je niet doen.
Levertijd is altijd bij benadering.
pi_129357997
Leuk die storneergrapjes.

Voor elders.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 09:46:06 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129358954
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 07:39 schreef RaymondK het volgende:

[..]

_O-
Gewoon vanwege je ongeduld?
Ja. Kleur boeit me ook niet zo. En ik betaal graag 100 euro extra voor een fiets waar ik nu op kan rijden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')