abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:42:20 #26
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129353102
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:37 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat dus, inderdaad. Dan hadden wij het ook over wat anders gehad, of gewoon gezwegen. Blader maar eens terug naar hoe we ons hebben opgesteld omstreeks de aanrijding bij de Singelgracht.
Het is ook altijd de NS, en nooit Prorail, of -in dit geval toepasselijker - Nedtrain, die tenslotte die tiverituszooi draaiende moet houden (waaronder dus de klimaatbeheersing) nee het is altijd de NS.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:43:47 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129353145
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee natuurlijk ^O^

je kunt met elementaire natuurkunde uitrekenen hoe lang een traject moet zijn voordat dat verschil ook maar 1 minuut winst bepaalt. Ik ga wel even kladden :s)
250 ten faveure van 249 km/h rijden scheelt precies 1 minuut als het totale traject 1056 km is. Non-stop.

Uitgegaan van optrekversnelling van 0,6 m/s2 en afremvertraging van 1,1 m/s2 :) Realistische waarden dus :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129353149
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Het is ook altijd de NS, en nooit Prorail, of -in dit geval toepasselijker - Nedtrain, die tenslotte die tiverituszooi draaiende moet houden (waaronder dus de klimaatbeheersing) nee het is altijd de NS.
Maar het is niet Nedtrain die de procedures rond ontruiming of noodventilatie bedenkt. In het eerste geval is dat ProRail en in het laatste geval de train operator. De discussie moet mijns inziens altijd starten bij de vervoerder. Als hij beperkt wordt door ProRail verschuift de discussie daarheen.
pi_129353159
Mensen worden vaak genoeg onwel. Bij de apple store, op Amsterdam Centraal, bij een concert, maar toch is VBOV de enige die het onder de aandacht krijgt. Mensen moeten beter luisteren naar de postbus 51 reclames waarin opgeroepen wordt om een flesje kraanwater mee te nemen zodat je niet stuk gaat bij hitte. Mensen die staan te bevriezen in de file als er 20cm sneeuw gevallen is verdienen ook niet beter. Je Weet Waar Je Aan Begint.

En ik speel in het geheel niet op de man.
Bier.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:45:19 #30
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129353190
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ehm, kijk effe op onze website (voorpagina). Daar krijgt ProRail de volle laag nav de puinhoop maandag en ze krijgen er vandaag (nou ja, inmiddels gisteren) ook van langs nav de twist die blijkt te bestaan over de wisselsloop.

En NedTrain is een dochter van...

juist: de NS. ;)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:46:26 #31
200192 Darkwing_Duck
pi_129353214
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:45 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ehm, kijk effe op onze website (voorpagina). Daar krijgt ProRail de volle laag nav de puinhoop maandag en ze krijgen er vandaag (nou ja, inmiddels gisteren) ook van langs nav de twist die blijkt te bestaan over de wisselsloop.

En NedTrain is een dochter van...

juist: de NS. ;)
Ja, en de staat is uiteindelijk aandeelhouder van NS zo lust ik er nog wel een paar... :{w
pi_129353232
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:41 schreef WhiteJoker het volgende:
Jullie kunnen hoog en laag springen, maar er zijn meerdere mensen onwel geworden. Dat is niet de bedoeling en het is dus niet gewoon "eens een aircotje die het niet doet". Ik ben het dan zeer zeker met Rikus eens als hij vindt dat de procedures anders moeten. De NS heeft in eerste instantie afwijzend gereageerd en daarop heeft Rikus de kwestie aangekaart bij ILT.

De NS heeft afwijzend gereageerd op ramen inslaan, en daar geef ik ze volledig gelijk in.
Waar ligt de grens van onwel worden ? En wie zegt dat het onwel worden in alle gevallen door de warmte is gekomen ? De ene media zegt 3 personen, de andere 8, dat is nogal een verschil.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:47:01 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129353237
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja, en de staat is uiteindelijk aandeelhouder van NS zo lust ik er nog wel een paar... :{w
Dus? Moet je dan alles maar geweldig vinden? :?
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:47:36 #34
200192 Darkwing_Duck
pi_129353251
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mensen moeten beter luisteren naar de postbus 51 reclames waarin opgeroepen wordt om een flesje kraanwater mee te nemen zodat je niet stuk gaat bij hitte.

En ik speel in het geheel niet op de man.
Hier in de Regio melde of meld de SNCF op schermen dat het verstandig was/is om een flesje water mee te nemen in de trein en een natte doek
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:48:04 #35
200192 Darkwing_Duck
pi_129353264
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus? Moet je dan alles maar geweldig vinden? :?
Ik vind de NS verre van geweldig.... :{w
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:48:12 #36
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129353269
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:46 schreef _serial_ het volgende:

Waar ligt de grens van onwel worden ? En wie zegt dat het onwel worden in alle gevallen door de warmte is gekomen ?
Dit is totaal niet relevant.

"Oh u bent onwel geworden, jammer zeg. Hee ik zie hier staan dat u toch al suikerpatiënt was, dus het is onze schuld niet. Lekker blijven liggen, en bek dicht." :') 8)7
pi_129353303
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Oh u bent onwel geworden, jammer zeg. Hee ik zie hier staan dat u toch al suikerpatiënt was, dus het is onze schuld niet. Lekker blijven liggen, en bek dicht." :') 8)7
Natuurlijk is dat wel relevant, snap je serieus het verschil niet?
Bier.
pi_129353304
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, als je door je eigen schuld in een hypo raakt doordat je niet op tijd spuit kan de NS of wie dan ook daar niet veel aan doen...
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:50:58 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129353320
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel relevant, snap je serieus het verschil niet?
Nee het is niet relevant. Iemand die onwel wordt aan boord van een trein, daar moet je iets aan DOEN als personeel. En vragen als "waar ligt de grens van onwel" zijn natuurlijk totale onzin. Snap je dat zelf serieus niet?
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:52:19 #40
200192 Darkwing_Duck
pi_129353353
Als je met pech langs de weg staat bij 40 graden en je hebt geen water bij je en valt flauw dan is het toch ook niet de schuld van Saab, of Rijkswaterstaat, of de garage die de laatste beurt gaf of de SANEF :{
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:52:25 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129353356
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nou, als je door je eigen schuld in een hypo raakt doordat je niet op tijd spuit kan de NS of wie dan ook daar niet veel aan doen...
Tsja, op die manier kunnen suikerpatiënten beter niet meer met het OV reizen, want je weet maar nooit of je op tijd kunt spuiten, en het wordt sowieso je eigen schuld genoemd, en geholpen word je dus ook niet. In jouw model. Vind je dat reëel ja? Okee.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:52:32 #42
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129353357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De NS heeft afwijzend gereageerd op ramen inslaan, en daar geef ik ze volledig gelijk in.
Nee, dat is niet waar. De NS heeft geweigerd, de conducteurs goed te instrueren, waarbij in uiterste nood door de conducteur op veilige wijze (dus niet bij loshangende 1500 V-kabels etc) een ruit zou kunnen worden ingetikt om gevaarlijke temperaturen en zuurstofgebrek te proberen te voorkomen.

quote:
De ene media zegt 3 personen, de andere 8, dat is nogal een verschil.
De NS heeft erkend dat het inderdaad om acht onwel geworden reizigers gaat.
pi_129353366
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee het is niet relevant. Iemand die onwel wordt aan boord van een trein, daar moet je iets aan DOEN als personeel. En vragen als "waar ligt de grens van onwel" zijn natuurlijk totale onzin. Snap je dat zelf serieus niet?
Iemand die onwel wordt omdat 'ie niet genoeg vocht genomen heeft is compleet 180 graden iets anders dan iemand die een te hoge of te lage suikerwaarde heeft. Het eerste is namelijk makkelijk te voorkomen door de persoon zelf en het tweede niet. Dit is echt hetzelfde als "WARNING CONTENTS OF THIS CUP IS SCOLDING HOT" op een beker koffie zetten. Dat moet je echt niet willen.
Bier.
pi_129353400
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:52 schreef DriekOplopers het volgende:
zuurstofgebrek te proberen te voorkomen.
Holy fuck. Zuurstofgebrek? Het is geen drukcabine, wtf man. Dit getuigt echt van pure onwetendheid!

quote:
De NS heeft erkend dat het inderdaad om acht onwel geworden reizigers gaat.
Nou acht mensen in hoeveel jaar? Whooptiefuckingdoo. Bak een taart en vier dat je iets te zeggen hebt. Dit is echt om te huilen.
Bier.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:55:43 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129353428
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Iemand die onwel wordt omdat 'ie niet genoeg vocht genomen heeft is compleet 180 graden iets anders dan iemand die een te hoge of te lage suikerwaarde heeft. Het eerste is namelijk makkelijk te voorkomen door de persoon zelf en het tweede niet. Dit is echt hetzelfde als "WARNING CONTENTS OF THIS CUP IS SCOLDING HOT" op een beker koffie zetten. Dat moet je echt niet willen.
Tuurlijk. In de theorie ben ik het heus wel met je eens. "I'm not saying we should introduce capital punishment for stupidity, but why don't we just rip the safety labels off of everything and have the problem solve itself?". _O_ Ben ik het helemaal me eens. In theorie.

Alleen weet je. Het verschil tussne de theorie en de praktijk is dat ze in theorie hetzelfde zijn, en in de praktijk niet :)

Dus in de praktijk ZIT je gewoon als personeel op een trein. VALLEN er mensen flauw, WORDEN er mensen onwel. En ja, in de praktijk MOET je daar wel wat mee. Echt :Y
pi_129353433
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Holy fuck. Zuurstofgebrek? Het is geen drukcabine, wtf man. Dit getuigt echt van pure onwetendheid!

[..]

Nou acht mensen in hoeveel jaar? Whooptiefuckingdoo. Bak een taart en vier dat je iets te zeggen hebt. Dit is echt om te huilen.
Dat is echt de briljantste opmerking. "Oh het komt slechts 4x per jaar voor dat treinen ontsporen, laten we daar maar niks aan doen".
pi_129353451
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk. In de theorie ben ik het heus wel met je eens. "I'm not saying we should introduce capital punishment for stupidity, but why don't we just rip the safety labels off of everything and have the problem solve itself?". _O_ Ben ik het helemaal me eens. In theorie.

Alleen weet je. Het verschil tussne de theorie en de praktijk is dat ze in theorie hetzelfde zijn, en in de praktijk niet :)

Dus in de praktijk ZIT je gewoon als personeel op een trein. VALLEN er mensen flauw, WORDEN er mensen onwel. En ja, in de praktijk MOET je daar wel wat mee. Echt :Y
Helemaal mee eens, maar dat betekent niet dat je dan maar gelijk zowat kamervragen moet gaan stellen.
Bier.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:56:54 #48
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129353453
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Iemand die onwel wordt omdat 'ie niet genoeg vocht genomen heeft is compleet 180 graden iets anders dan iemand die een te hoge of te lage suikerwaarde heeft.
FYI: volgens eerste berichten waren er slechts twee mensen onwel. Dat duidde op individuele problemen, zoals diabetes en hartfalen. Reden voor ons om geen lawaai te gaan maken. Pas toen later duidelijk werd dat het er acht waren, toen was natuurlijk wel duidelijk dat er iets aan de (lucht/temperatuur in) de trein mankeerde en zijn we in actie gekomen. Eerst een avondje te vergeefs mailen met Ingrid Thijssen, en pas de volgende ochtend op RTL aandacht voor de zaak gevraagd.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:57:01 #49
200192 Darkwing_Duck
pi_129353459
Zuurstofgebrek in een trein lijkt me nogal lastig, in een duikboot daarentegen...
Te laat...
  vrijdag 26 juli 2013 @ 00:57:40 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129353469
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 00:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is wel een drukcabine zolang er niks open kan. Maar goed, anders strand zelf maar eens lekker 2 uur in zo'n trein bij 35 graden zonder airco. Misschien dat je je dan een beeld kunt vormen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')