Genieten johquote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:59 schreef Jane het volgende:
Ik denk, als je last hebt van de sigarettenrook van je strandburen, misschien sowieso maar een wat minder druk strand opzoeken?
[ afbeelding ]
Ja echt schering en inslag op de strandenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:45 schreef Chadi het volgende:
Ik vind het wel een goed initiatief. Lekker rookvrije stranden en niet waar je constant in de rook van je buurman hangt te happen naar adem.
Hoe kun je op het strand nou last hebben van sigarettenrook? Hoe dicht leg jij je handdoek naast iemand andersquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:45 schreef Chadi het volgende:
Ik vind het wel een goed initiatief. Lekker rookvrije stranden en niet waar je constant in de rook van je buurman hangt te happen naar adem.
Godsakker happen naar adem ook echtquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe kun je op het strand nou last hebben van sigarettenrook? Hoe dicht leg jij je handdoek naast iemand anders
De eigenaar van het strand is de natuur. Alleen omdat wij denken daarboven te staan hebben we eigendomsrechten bedacht. Met zulke eigendomsrechten kun je natuurlijk wel belachelijke eisen gaan stellen maar als het merendeel van de populatie gewoon schijt heeft aan die eisen moet je je als eigenaar toch eens ernstig achter de oren gaan krabben om te zien of er toch niet ergens iets misgegaan is in je regeldrift.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:43 schreef DS4 het volgende:
Het argument in dezen is: de eigenaar van het strand stelt deze eis. Wil je daar niet aan voldoen, dan ga je niet naar zijn strand
Ja, zo vind ik het verbod op topless zonnen ook een beetje raar, maar ik kan mij er niet druk om maken.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:19 schreef dikke_donder het volgende:
Natuurlijk mag hij voorschriften doen, maar niet mogen roken op een strand ->
Ik denk dat de oplossing hetzelfde is als met het verbod om in het openbaar te urineren... Zorgen voor voldoende gelegenheden waar het wel mag. Dus rokershokjes neerzetten.quote:Rokers zijn er altijd en je kan ze tegenhouden, maar dan verschijnen ze ergens anders. In dit geval de boulevard. Omdat daar meer rokers komen, zal daar ook een verbod geplaatst worden. Dan moeten rokers weer verhuizen. Waar houd het dan op?
Op een vol strand lijkt mij even een paar meter verderop gaan liggen niet zo simpel, al is m.i. het volle strand dan al een goede reden om gewoon weg te gaan. Maar dat terzijde.quote:Dat hele lastig vallen met roken verhaal vind ik altijd zo melodramatisch. Doe een stap opzij en je hebt je hebt er geen 'last' meer van. Op het strand waait het sowieso direct weg.
Ik denk uiteindelijk daar waar de overheid het niet meer kan verbieden zonder een algeheel verbod.quote:Zoals ik eerder al zei, als je niet meer op een strand mag roken, waar houd het dan op?
Nee.quote:
Nee, "de natuur" kan geen eigendomsrechten hebben.quote:
Dus je betaalt ook geen erfpacht? Of is het stukje grond waar jij woont opeens wel eigendom van iemand?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De eigenaar van het strand is de natuur.
Eigendomsrechten zijn een verzinsel van de mens, totaal nikszeggend.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, "de natuur" kan geen eigendomsrechten hebben.
Dat is een leuke gedachte als je geen nagel hebt om je kont te krabben, maar het is wel de realiteit waarin jij leeft.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:28 schreef Refragmental het volgende:
Eigendomsrechten zijn een verzinsel van de mens, totaal nikszeggend.
Helaas wel, maar als we gewoon logisch redeneren is de natuur van niemand, dat wij denken dat ons toe te kunnen eigenen is een heel ander verhaal. Aan het eigendomsrecht zitten sommige positieve punten maar ook sommige negatieve punten. Zoals hier duidelijk blijkt dat een eigenaar kan doen en laten wat hem goeddunkt met zijn bezit. Maar als de overheid dingen (bijvoorbeeld roken) toch verbied blijkt het dat je toch niet zomaar alles met je eigendom mag doen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus je betaalt ook geen erfpacht? Of is het stukje grond waar jij woont opeens wel eigendom van iemand?
Het is niet zo ingewikkeld hoor. We hebben ons allemaal aan de wet te houden. Deze wordt bepaald door het parlement, waarvan we de leden zelf kiezen. Binnen de democratisch tot stand gekomen wetten mag je met je eigendom doen wat je wil. That's it.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Helaas wel, maar als we gewoon logisch redeneren is de natuur van niemand, dat wij denken dat ons toe te kunnen eigenen is een heel ander verhaal. Aan het eigendomsrecht zitten sommige positieve punten maar ook sommige negatieve punten. Zoals hier duidelijk blijkt dat een eigenaar kan doen en laten wat hem goeddunkt met zijn bezit. Maar als de overheid dingen (bijvoorbeeld roken) toch verbied blijkt het dat je toch niet zomaar alles met je eigendom mag doen.
Leuk dat je me maar voor de helft quote.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is een leuke gedachte als je geen nagel hebt om je kont te krabben, maar het is wel de realiteit waarin jij leeft.
Democratisch tot stand gekomen wetten daar zitten dingen tussen uit het jaar 0 bij wijze van spreken, daar heeft de huidige populatie niets over te zeggen gehad.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:33 schreef Tijn het volgende:
Het is niet zo ingewikkeld hoor. We hebben ons allemaal aan de wet te houden. Deze wordt bepaald door het parlement, waarvan we de leden zelf kiezen. Binnen de democratisch tot stand gekomen wetten mag je met je eigendom doen wat je wil. That's it.
Wat heeft de natuur ermee te maken of mensen op het strand mogen roken? Ga toch heen met je off-topic geneuzel.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:33 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Leuk dat je me maar voor de helft quote.
Of dacht je echt dat de natuur zich ook maar iets aantrekt van eigendomsrechten?
De mensen zijn een onderdeel van de natuur. Net zoals de rokers weer een subgroep in die populatie zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat heeft de natuur ermee te maken of mensen op het strand mogen roken? Ga toch heen met je off-topic geneuzel.
Omdat we een maatschappij hebben waarin mensen afspraken met elkaar maken. Duh.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De mensen zijn een onderdeel van de natuur. Net zoals de rokers weer een subgroep in die populatie zijn.
We verbieden de zee voor de stranden toch ook niet voor kwallen die trekken zich toch nergens wat van aan. Waarom dan wel een subpopulatie van een bestaande groep een verbod willen opleggen vanwege hun gedrag wat sommigen stoort.
Nee, die heeft het veel te druk met het rookverbod denk ik!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:33 schreef Refragmental het volgende:
Leuk dat je me maar voor de helft quote.
Of dacht je echt dat de natuur zich ook maar iets aantrekt van eigendomsrechten?
Op een privéstrand staat het je inderdaad vrij om alle beperkingen op te leggen aan de bezoekers die je wil.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat we een maatschappij hebben waarin mensen afspraken met elkaar maken. Duh.
We verbieden dat strand toch ook niet ietsWe verbieden de mensen op het strand bepaald gedrag. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, maar feit is natuurlijk dat het gewoon mogelijk moet zijn voor de eigenaar van een strand of wat dan ook om regels te stellen over het gebruik van z'n eigendom.
Jawel, dat doe we welquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De mensen zijn een onderdeel van de natuur. Net zoals de rokers weer een subgroep in die populatie zijn.
We verbieden de zee voor de stranden toch ook niet voor kwallen die trekken zich toch nergens wat van aan. Waarom dan wel een subpopulatie van een bestaande groep een verbod willen opleggen vanwege hun gedrag wat sommigen stoort.
Het is dus staatseigendom en die eigenaar legt de beperkingen op.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:13 schreef ems. het volgende:
Op een privéstrand staat het je inderdaad vrij om alle beperkingen op te leggen aan de bezoekers die je wil.
Alles kan, De staat kan ook zeggen dat je alleen met een honkbalknuppelin je anus daar mag rondlopen. Van de staat verwachten we een redelijkheid waarbij ook met minderheden rekening gehouden wordt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is dus staatseigendom en die eigenaar legt de beperkingen op.
Zijn we het eens dat het gewoon moet kunnen.
Klopt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is dus staatseigendom en die eigenaar legt de beperkingen op.
Zijn we het eens dat het gewoon moet kunnen.
Vind je die vergelijking zelf niet heel erg dom?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:36 schreef Basp1 het volgende:
Alles kan, De staat kan ook zeggen dat je alleen met een honkbalknuppelin je anus daar mag rondlopen. Van de staat verwachten we een redelijkheid waarbij ook met minderheden rekening gehouden wordt.
Eigenaren hebben natuurlijk wel ook nog met wettelijke beperkingen te maken.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:47 schreef ems. het volgende:
Klopt.
Jammer dat het Nederlandse beleid allesbehalve consequent is wat dat betreft. Hetzelfde zou natuurlijk moeten gelden voor cafés, restaurants en discotheken. Beetje vreemd dat door gezanik van derden de eigenaren worden beperkt in hoe ze hun zaak mogen runnen.
Een eigenaar die ook nog eens zijn eigen wetten en regels mag maken sommige niet eens gebaseerd op enige logica klinkt nu ook niet als een betrouwbare bondgenoot, dat is dus onze overheid.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eigenaren hebben natuurlijk wel ook nog met wettelijke beperkingen te maken.
Zonder overheid wordt het leven niet beter hoor...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:12 schreef Basp1 het volgende:
Een eigenaar die ook nog eens zijn eigen wetten en regels mag maken sommige niet eens gebaseerd op enige logica klinkt nu ook niet als een betrouwbare bondgenoot, dat is dus onze overheid.
ik heb ze een e-mail gestuurd met de volgende vraag:quote:Op vrijdag 26 juli 2013 01:13 schreef arjan1212 het volgende:
Me zusje wil dat ik en me moeder mee gaan naar Benidorm nou dat is lekker bij 80% van de hotels daar is een totaal rookverbod
Waar woont hij nu ?quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:41 schreef ErikT het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)orden-opgezegd.dhtml
Okee, het wordt erger.
Dat vind ik niet meer dan terecht. Verstokte rokers.. ben je daar wel eens binnen geweest? Heb jaren voor een woningcorporatie gewerkt, en de huizen waar rokers hadden gewoond waren slecht te verhuren en moesten ook nog eens tegen hoge kosten (als ze niet verhuurd werden) 'ontsmet' worden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:41 schreef ErikT het volgende:
Okee, het wordt erger.
Dat is in België ook al het geval, dus NL zal wel niet lang meer op zich laten wachten, ondanks dat een aantal mensen zich dat eerder in dit topic niet voor konden stellen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:41 schreef ErikT het volgende:
Okee, het wordt erger.
Je hebt totaal geen werkelijkheidsbesef, wel?quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:52 schreef arjan1212 het volgende:
Hoezo extra betalen? Als een huurder vertrekt word het toch vaak opgeknapt, maakt op zich niets uit of iemand dan rookte of niet.
Nee overal waar men er last van heeft.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:54 schreef Kingstown het volgende:
Een legaal product overal verbieden te gebruiken.
Ik rook niet en hoef geen rook in m'n gezicht, maar ik vind mensen die het niet trekken als er een sigarettenlucht in de gang/trappenhuis haalt toch wel enorme zeikers. Hoe lang bivakkeer je nou helemaal in een gang? 1 minuut?quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:55 schreef DS4 het volgende:
Idd terecht. Inmiddels is in onze huurcontracten ook opgenomen dat de huurders niet mogen roken in de woning.
Overigens: je ziet bij appartementen (ook koop) steeds vaker een rookverbod vanwege de mogelijke stankoverlast voor de buren.
En als je het dan doet zonder stankoverlast te veroorzaken kun je gewoon roken in huis...
Het ging om de stank...quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:57 schreef arjan1212 het volgende:
Er is een simpele reden waarom het heel onwaarschijnlijk is dat passief roken dodelijk is:
Heb je ook al het koken van spruitjes verboden in je huurcontract.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:57 schreef DS4 het volgende:
Nee overal waar men er last van heeft.
Sim-pel
Iedere dag een paar keer door de stank moeten is vrij naar.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:59 schreef ErikT het volgende:
Ik rook niet en hoef geen rook in m'n gezicht, maar ik vind mensen die het niet trekken als er een sigarettenlucht in de gang/trappenhuis haalt toch wel enorme zeikers. Hoe lang bivakkeer je nou helemaal in een gang? 1 minuut?
Waarom stel je niet voor om alle rokers dood te schieten ?quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee overal waar men er last van heeft.
Het is niet zo fijn om in de stank van de buren te zitten. Zo moet je ook de stereo op normaal niveau houden en niet gaan tapdansen om 3 uur in de nacht.
Sim-pel
Ja, goed idee. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:00 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Waarom stel je niet voor om alle rokers dood te schieten ?
Nee, want dat ruikt heerlijk en smaakt ook erg goed!quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:00 schreef Basp1 het volgende:
Heb je ook al het koken van spruitjes verboden in je huurcontract.![]()
Ik krijg iedereen binnen afzienbare tijd uit mijn woning als ik dat wil.quote:En leuk dat je het opneemt in je contracten, ik ben benieuwd of het in NL rechtsgeldig is bij appartementen/huizen.
Ik heb niets tegen rokers.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:00 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom stel je niet voor om alle rokers dood te schieten ?
Er rookt iemand hier beneden, en het interesseert me niks. Het staat ook niet blauw ofzo, er komt wat rook door de kieren van de deur, of wat rook naar buiten als de deur open gaat. Nou, boehoehoe.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iedere dag een paar keer door de stank moeten is vrij naar.
Dan zijn we het er denk ik wel over eens dat reuk een subjectieve iets waardoor geurtjes dus niet als overlast aangemerkt kunnen worden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:03 schreef DS4 het volgende:
Nee, want dat ruikt heerlijk en smaakt ook erg goed!
Het komt niet in jou op dat de overlast elders anders kan zijn dan bij jou, is het niet?quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:04 schreef ErikT het volgende:
Er rookt iemand hier beneden, en het interesseert me niks. Het staat ook niet blauw ofzo, er komt wat rook door de kieren van de deur, of wat rook naar buiten als de deur open gaat. Nou, boehoehoe.
Dat kutargument kennen we nu wel weer...quote:Ik moet ook elke dag buiten door de stank van auto's. Dat vind ik eigenlijk veel irritanter.
Nee.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:05 schreef Basp1 het volgende:
Dan zijn we het er denk ik wel over eens dat reuk een subjectieve iets waardoor geurtjes dus niet als overlast aangemerkt kunnen worden.
Dat kan wel zijn, maar dat is de discussie niet, en niet de reden dan de meneer in Duitsland niet meer mag roken in zijn huis.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
Een allespenetrerende rooklucht opgebouwd in 20 jaar in een huurhuis is géén geurTJE, maar een verdomd moeilijk verwijderbare stank; een sigarat opzich, een verse rokende, is dan nog een pretje in vergelijking met de oude verzuurde rokerslucht in een rokerskot, en het is het goed recht van de eigenaar van een woning om daar een stokje voor te steken.
Hihi, sigarat, wat een leuke typo![]()
die laat ik staan
Het gaat hier om de recent hip geworden strijd tussen rokers en zeikende mensen.quote:Als sigarettenrook van een huurder overlast veroorzaakt voor de buren, dan mag de huur worden opgezegd.
Het is niet zijn huis, hij huurt het. Saillant detail.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:08 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar dat is de discussie niet, en niet de reden dan de meneer in Duitsland niet meer mag roken in zijn huis.
[..]
Het gaat hier om de recent hip geworden strijd tussen rokers en zeikende mensen.
Hoe moet ik me dat voorstellen dan? Een buurman die in z'n voordeur continu zit te roken in de portiek?quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:07 schreef DS4 het volgende:
Het komt niet in jou op dat de overlast elders anders kan zijn dan bij jou, is het niet?
Dan heb je de tegenargumenten vast wel klaar liggen.quote:Dat kutargument kennen we nu wel weer...
Ja, dat is allemaal wel zo, maar daar gaat de discussie niet over.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is niet zijn huis, hij huurt het. Saillant detail.
Ja, wat een totale onzin, te gaan janken over wat rook. Maar massa's fijnstof en stank van auto's, dat is allemaal wel okee. Alleen omdat je zelf auto's zo geil vindt.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat kutargument kennen we nu wel weer.
Het gaat om een huurwoning en overlast die in de algemene ruimtes optreedt. Als verhuurder moet je dan optreden tegen de huurder.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:10 schreef ErikT het volgende:
Hoe moet ik me dat voorstellen dan? Een buurman die in z'n voordeur continu zit te roken in de portiek?
Het gaat toch om mensen die in hun eigen huis roken?
Iedereen is toch bekend met het feit dat auto's verplicht zijn om middels katalysatoren schone lucht uit de uitlaat te blazen? Een moderne auto stinkt niet en is dus ook door de overheid verplicht om geen stankoverlast meer te veroorzaken.quote:Dan heb je de tegenargumenten vast wel klaar liggen.
Fijnstof is helemaal niet zo schadelijk. Kost mij 2 dagen van mijn leven, hetgeen minder is dan wanneer ik geregeld in andermans rook sta.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:13 schreef ErikT het volgende:
Ja, wat een totale onzin, te gaan janken over wat rook. Maar massa's fijnstof en stank van auto's, dat is allemaal wel okee. Alleen omdat je zelf auto's zo geil vindt.
Jahaa, dat snap ik. En die overlast is subjectief. En ik vind dat die mensen die overlast ervaren een stelletje zeikers zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat om een huurwoning en overlast die in de algemene ruimtes optreedt. Als verhuurder moet je dan optreden tegen de huurder.
quote:Iedereen is toch bekend met het feit dat auto's verplicht zijn om middels katalysatoren schone lucht uit de uitlaat te blazen? Een moderne auto stinkt niet en is dus ook door de overheid verplicht om geen stankoverlast meer te veroorzaken.
Jij wil stranden en de zon gaan verbieden?quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Fijnstof van het strandzand is trouwens alles behalve gezond, net als het zonlicht op je blote huid
quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:13 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, wat een totale onzin, te gaan janken over wat rook. Maar massa's fijnstof en stank van auto's, dat is allemaal wel okee. Alleen omdat je zelf auto's zo geil vindt.
Dat mag. De rechter vond van niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:15 schreef ErikT het volgende:
Jahaa, dat snap ik. En die overlast is subjectief. En ik vind dat die mensen die overlast ervaren een stelletje zeikers zijn.
O, alleen op een kruispunt is het te ruiken?quote:
Een moderne auto stinkt nietWanneer is de laatste keer dat jij op je fiets of lopend op een kruispunt heb gestaan?
Nee hoor, ga vooral naar het strand om te zonnen, en rook er een slof bij leeg, drink een fles sterke drankquote:Op woensdag 31 juli 2013 11:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij wil stranden en de zon gaan verbieden?
quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen peuken meer op het strand, geweldig plan!
Maar serieus, er moet meer gerookt worden.
Wordt zoveel gezeurd over gezondheid, overheid wil dat iedereen stopt met roken, teveel eten, iedereen moet meer bewegen.
Laat mensen toch, laat die met rust, dan betalen ze hun hele leven premies en gaan dan dood zonder teveel te kosten aan jarenlange verpleging en pensioenen.
Ik zal het je schetsen hoe dat gaat. Mensen mogen niet meer in een openbare gelegenheid roken, dus worden naar buiten verjaagd. Daar veroorzaken ze overlast, dus moeten ze daar ook weg.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:10 schreef ErikT het volgende:
Hoe moet ik me dat voorstellen dan? Een buurman die in z'n voordeur continu zit te roken in de portiek?
Het gaat toch om mensen die in hun eigen huis roken?
Dat is een vrij domme opmerking. Stikstof is ook geen probleem, maar om dat nu puur tot je te nemen is vrij dodelijk.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:17 schreef ErikT het volgende:
Dus DS4, als je zou moeten kiezen tussen:
- een sigaret roken
- gedurende dezelfde tijd een zelfde aantal hijsen uit de uitlaat van een moderne auto
dan kies je voor het tweede?
Heel goed!quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, ga vooral naar het strand om te zonnen, en rook er een slof bij leeg, drink een fles sterke drank
een toename van de kans op longkanker van 0,1% is volgens jou erg ?quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Fijnstof is helemaal niet zo schadelijk. Kost mij 2 dagen van mijn leven, hetgeen minder is dan wanneer ik geregeld in andermans rook sta.
Mensen die 109 worden, die veroorzaken pas overlastquote:Op woensdag 31 juli 2013 11:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik zal het je schetsen hoe dat gaat. Mensen mogen niet meer in een openbare gelegenheid roken, dus worden naar buiten verjaagd. Daar veroorzaken ze overlast, dus moeten ze daar ook weg.
Als ze in hun eigen huis gaan roken veroorzaken ze ook overlast en moeten ze op hun balkon/voor de deur gaan roken en daar veroorzaken ze ook overlast, dus moeten ze daar ook weer weg. Eigenlijk zou er negens meer gerookt mogen worden, want overal veroorzaken ze overlast ....maar we hebben verder niets tegen rokers hoor ....alleen tegen de uitwassen van het roken....het doet me aan een heel ander onderwerp denken btw.
We zijn in een zeurmaatschappij beland waar veel mensen opeens overal last van hebben, maar goed....diezelfde mensen worden zelf wel een keer in de kont gebeten door het monster wat ze zelf gecreeërd hebben met hun verbodsmanie.
Dat weet ik, ik heb het artikel gelezen.quote:
Ja, dat zei ik...quote:O, alleen op een kruispunt is het te ruiken?
Hahaha, goeie!quote:Ga daar dan niet staan!
Mensen moeten leren zelf verantwoording te dragen en fuck the nanny statequote:
Op het moment dat jij die ene op de duizend bent wel.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:19 schreef arjan1212 het volgende:
een toename van de kans op longkanker van 0,1% is volgens jou erg ?
En stinken ook!quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen die 109 worden, die veroorzaken pas overlast
Vooral als ze Johan Heesters heten, hoewel die net een jaartje tekort kwam....zal wel komen omdat hij rookte, anders had hij de 109 vast gehaald.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen die 109 worden, die veroorzaken pas overlast
Jij zegt dat er gezonde lucht uit de uitlaat van een auto komt:quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is een vrij domme opmerking. Stikstof is ook geen probleem, maar om dat nu puur tot je te nemen is vrij dodelijk.
Is het nu opeens puur stikstof geworden?quote:schone lucht uit de uitlaat te blazen?
Daar ben ik het in beginsel mee eens.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen moeten leren zelf verantwoording te dragen en fuck the nanny state
Of roken in die auto, bijvoorbeeldquote:Op woensdag 31 juli 2013 11:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar ben ik het in beginsel mee eens.
Maar huurders moeten zich houden aan de normen die de verhuurder oplegt. Als ik een auto huur mag ik die ook niet afraggen op de Nordschleife. Tenzij ik de auto voor dat gebruik huur, maar dat kost dan weer een veelvoud.
Je leest niet goed. Ik sluit het uit, waardoor ik een stok heb om mee te slaan als het overlast geeft.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:22 schreef arjan1212 het volgende:
Nee jij begon er over dat je geen huizen verhuurd aan rokers, maar je hebt geen hekel aan rokers, ze mogen alleen nergens roken van jou.
Nee. Ik zei dat het niet stinkt. Mijn auto ruik je niet als je ernaast staat, mits opgewarmde kat. Maar dat is erg snel.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:22 schreef ErikT het volgende:
Jij zegt dat er gezonde lucht uit de uitlaat van een auto komt:
Nee, maar de zuurstof is eruit. Schijnt belangrijk te zijn...quote:Is het nu opeens puur stikstof geworden?
Dus alleen als de buren beginnen te zeiken, zet je een roker zijn huis uit ? Nou lekker.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Ik sluit het uit, waardoor ik een stok heb om mee te slaan als het overlast geeft.
Precies.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Of roken in die auto, bijvoorbeeld
Correct, maar dat is een overeenkomst tussen twee partijen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar ben ik het in beginsel mee eens.
Maar huurders moeten zich houden aan de normen die de verhuurder oplegt. Als ik een auto huur mag ik die ook niet afraggen op de Nordschleife. Tenzij ik de auto voor dat gebruik huur, maar dat kost dan weer een veelvoud.
O. Dat zei je anders wel. Ik heb het nog voor je gequote.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:26 schreef DS4 het volgende:
Nee. Ik zei dat het niet stinkt. Mijn auto ruik je niet als je ernaast staat, mits opgewarmde kat. Maar dat is erg snel.
In een sigaret zit ook geen zuurstof. Ik snap niet waar je heen wil.quote:Nee, maar de zuurstof is eruit. Schijnt belangrijk te zijn...
Dus als verhuurder mag je in jou optiek ook regels gaan stellen die tegen normale wetgeving in zouden gaan?quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:23 schreef DS4 het volgende:
Maar huurders moeten zich houden aan de normen die de verhuurder oplegt. .
Als de buren gaan zeiken kunnen ze het kennelijk ruiken. Dan heeft hij een probleem en dat is vooraf zo ook afgesproken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:27 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Dus alleen als de buren beginnen te zeiken, zet je een roker zijn huis uit ? Nou lekker.
Huur toch ook?quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Correct, maar dat is een overeenkomst tussen twee partijen.
Waarom niet? Je verhuurt toch jouw eigendom op jouw voorwaarden? En als die voorwaarden je niet zinnen dan huur je het toch niet? Ken meer mensen die liever in een rookvrij huis wonen dan in een ex-rokershol...quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus als verhuurder mag je in jou optiek ook regels gaan stellen die tegen normale wetgeving in zouden gaan?
Onzin, de uitzetting bij ontdekken van een hennepkwekerij is zo gebeurd.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:29 schreef arjan1212 het volgende:
Onzin. Je mag 5 jaar procederen om een huurder eruit te zetten, zelfs als ie vanaf dag 1 niet betaald, en een bordeel en een hennepkwekerij erin vestigd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |