Ja, het is iets anders. Wat ik meer bedoel is dat een ronde met een oude kleur eerst afmaakt voordat je met de nieuwe kleur begint, alsof je in rondjes werkt ipv in een spiraal. De mooiste manier die ik ken om dat zo te doen is om een 'lagere' steek te maken als laatste, zodat het mooi aansluit bij de rest van je ronde in plaats van dat je echt een steek verschil ziet. Dus wat je doet, je begint zoals normaal. Je maakt je x aantal rondes. Bij de laatste steek, waar je normaal van kleur zou verwisselen, maak je een slip stitch in plaats van een gewone steek. Hierdoor lijkt het alsof je haakwerk een boogje naar beneden krijgt maar als je goed kijkt zie je dat het eigenlijk gewoon 'recht' blijft in plaats van dat het naar boven gaat zoals gewoonlijk met een spiraal. Vervolgens knip je de draad gewoon af om weg te werken later.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:20 schreef -Spring het volgende:
[..]
Da's anders(om) dan hier wordt uitgelegd. Begrijp ik dat goed? Jij eindigt met een vaste, zij begint ermee.
http://needlenoodles.com/home/?q=node/139
Ok, no problemo! Ik gebruik het ook bv. voor cowls. Als je daar met de laatste rij bezig bent en je hebt in een spiraal gewerkt, werk ik het af door 1 of 2 slipstitches nog even te doen. Dan zie je dat hoogteverschil bijna niet meer, wat je wel ziet (als een bobbeltje) als je zonder een slipstitch te doen je draad afknipt en wegwerkt.quote:Op zondag 28 juli 2013 09:08 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat ik je begrijp, Kirsten! Maar ik ga er nog uitgebreid voor zitten met een werkje in mn hand. Dankjewel voor je uitleg!
Oh ja, nou herinner ik het me weer. Toch de breinaalden maar weer eens afstoffen en kijken of het lukt!quote:Op zondag 28 juli 2013 18:47 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb ze zelfs gebreid! Ik heb icords gebreid, en er toen een lapje over heen gehaakt om ze wat meer stevigheid te geven. Het oorspronkelijke idee kwam hier vandaan.
Ik schat dat je een vierkantje of vier/vijf uit een bol haalt.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:39 schreef Toverheks het volgende:
en even een vraagje, voor een gewone granny zonder popcorn of bloemen er boven op, voor een 2 persoonssprei, hoeveel bollen Catania zou ik daar voor nodig hebben????
http://busybessy.blogspot.nl/2012/03/granny-squares-in-t-wit.html
deze Granny wil ik maken, maar dan van wit als hoofdkleur en 3 a 4 andere mooie kleuren.
hiero (denk ik?).quote:Op maandag 29 juli 2013 16:51 schreef Angelof9 het volgende:
16 stokjes zou ook kunnen. ik had het idee dat er achter die draadjes ook nog een stokje verstopt zit.
Ik wil deze maken! Maar hoe kom ik nou weer aan dat patroon?
oh ik ook niet, denk 50 bollen Catinia, dat zal toch wel genoeg zijnquote:Op maandag 29 juli 2013 16:49 schreef trui het volgende:
lief muisje! waar zit de kleurwisseling?
bedankt voor het meedenken, ik ga binnenkort wel eens wat proberen. phluph, ik vond de andere dingen in dat boek op 't eerste gezicht niet zo interessant, dus ik hoef 't boek eigenlijk gewoon niet.
toverheks, dat vind ik altijd zo moeilijk in te schatten, echt ik heb geen idee.
zo weinigquote:Op maandag 29 juli 2013 16:52 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik schat dat je een vierkantje of vier/vijf uit een bol haalt.
Hey, die had ik ook gebookmarkt. En het dekentje uit hetzelfde magazine vond ik ook erg leuk. Ik weet niet of je een Ipad hebt, maar je kunt daar het magazine digitaal aanschaffen.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:51 schreef Angelof9 het volgende:
16 stokjes zou ook kunnen. ik had het idee dat er achter die draadjes ook nog een stokje verstopt zit.
Ik wil deze maken! Maar hoe kom ik nou weer aan dat patroon?
Wel iets meer toch? 4 of 5 is wel heel weinig.quote:Op maandag 29 juli 2013 16:52 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik schat dat je een vierkantje of vier/vijf uit een bol haalt.
Ik heb geen iPad, maar het magazine al via de link van trui gekochtquote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:52 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Hey, die had ik ook gebookmarkt. En het dekentje uit hetzelfde magazine vond ik ook erg leuk. Ik weet niet of je een Ipad hebt, maar je kunt daar het magazine digitaal aanschaffen.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:23 schreef trui het volgende:
oh en Toverheks, ik zag net ergens een kussen van 60 African Flowers, gemaakt uit 7 bollen Catania. nou zijn african flowers misschien niet helemaal te vergelijken met de vierkantjes die jij wilde maken, maar ze zijn wel vrij dicht van structuur, dus ik vermoed dat je vast wel iets meer dan 5 vierkantjes uit 1 bol kunt halen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga het haken weer een beetje oppakken, dus binnenkort ook weer foto`s van mij.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |