abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129348210
Ben zelf trouwens een beetje een draftlijst aan het maken voor het jaarlijkste muzieklijstje aller tijden op een ander forum, dat is hier toch ook? Nja, ik voeg telkens wat dingen toe en soms verwijder iets als ik ergens niks meer bij voel. Dit is mijn lijstje so far. Tot Organized Konfusion zijn het nummers die in mijn top 300 vorig jaar stonden, de rest is bijgevuld zonder een echte volgorde erbij:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129348259
quote:
99s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:35 schreef Kerftminister het volgende:
Ben zelf trouwens een beetje een draftlijst aan het maken voor het jaarlijkste muzieklijstje aller tijden op een ander forum, dat is hier toch ook? Nja, ik voeg telkens wat dingen toe en soms verwijder iets als ik ergens niks meer bij voel. Dit is mijn lijstje so far. Tot Organized Konfusion zijn het nummers die in mijn top 300 vorig jaar stonden, de rest is willekeurig bijgevuld:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie mijn sig, album top 100s en single top 100s jaarlijks terugkerende fenomenen _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_129348307
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:35 schreef Norrage het volgende:

[..]

Zie mijn sig, album top 100s en single top 100s jaarlijks terugkerende fenomenen _O_
en beide toch over 2013 en all time?
pi_129348422
quote:
17s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:36 schreef debeterebob het volgende:

[..]

en beide toch over 2013 en all time?
Ja die hebben we ook nog _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_129348517
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:38 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja die hebben we ook nog _O-
Vind die eigenlijk nog wel leuker, omdat daar veel meer onbekende dingen in staan over het algemeen. In ieder geval niet tig keer Pink Floyd en Radiohead :')
pi_129348710
quote:
17s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:40 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Vind die eigenlijk nog wel leuker, omdat daar veel meer onbekende dingen in staan over het algemeen. In ieder geval niet tig keer Pink Floyd en Radiohead :')
Ik vind de singles lijst ook altijd veel cooler, om die reden :)
pi_129348759
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:35 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ziet er beter uit dan op dat andere forum waar Black van Pearl Jam ( :r ) elk jaar bovenaan staat.

Dit was mijn lijstje vorig jaar, echt een craplijst vind ik het nu. Maar niet gek als je realiseert dat ik nog geen jaar bezig was met andere muziek dan Hip-Hop pas:

SPOILER
Zaten gewoon nummers tussen die ik pas een paar keer geluisterd had, wat slecht. _O-

Ook bands die ik nu niks meer vind ertussen zoals Coldplay en Kakkmaddafakka, of van die standaardnummers als Red, Red Wine. Verschrikkelijk. _O-

Of Keane, dat is misschien wel het ergste. :D
pi_129348778
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:44 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind de singles lijst ook altijd veel cooler, om die reden :)
Herinner mij er maar aan dat ik ze moet gaan maken als het zo ver is :7 Hoewel ik liever de 2013 versies doe. Ook omdat ik veel oude muziek niet ken en 2013 toch wel wat completer is dan :P
pi_129348869
quote:
Een top300 gaat ook nergens meer over :')

En in je shortlist zag ik ook al weer allerlei bagger als Sam Cooke, Buena Vista Social Club en Ordinary People van John Legend staan :P Dat zijn ook gewoon 'moetjes' in de top2000 volgens mij :') En Nina Simone en Toto :P En vooral ook Marvin fucking Gaye :')

Red red wine is wel zo kut :')_
pi_129349398
wat een kutlijst kerftminister _O-
pi_129349446
quote:
17s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:47 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Een top300 gaat ook nergens meer over :')

En in je shortlist zag ik ook al weer allerlei bagger als Sam Cooke, Buena Vista Social Club en Ordinary People van John Legend staan :P Dat zijn ook gewoon 'moetjes' in de top2000 volgens mij :') En Nina Simone en Toto :P En vooral ook Marvin fucking Gaye :')

Red red wine is wel zo kut :')_
Sam Cooke komt er wss ook niet meer in. Chan Chan en Ordinary People vind ik wel prachtig overigens. Marvin Gaye wordt kijken, What's Going On verveelt wel snel. Nina Simone gaat het waarschijnljk ook niet halen, Toto sws wel, geweldige band. _O_

Mja heb zat alternatieve en experimentele dingen klaarstaan voor de lijst hoor, dus interessant wordt ie zeker. :D

Nu maar eens aan Ege Bamyasi weer, luister veel te weinig Can. Die drums zijn zo verschrikkelijk catchy, heerlijke ritmes zeg. _O_
pi_129349536
quote:
99s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:01 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Sam Cooke komt er wss ook niet meer in. Chan Chan en Ordinary People vind ik wel prachtig overigens. Marvin Gaye wordt kijken, What's Going On verveelt wel snel. Nina Simone gaat het waarschijnljk ook niet halen, Toto sws wel, geweldige band. _O_

Mja heb zat alternatieve en experimentele dingen klaarstaan voor de lijst hoor, dus interessant wordt ie zeker. :D

Nu maar eens aan Ege Bamyasi weer, luister veel te weinig Can. Die drums zijn zo verschrikkelijk catchy, heerlijke ritmes zeg. _O_
Dan wordt je lijst sowieso beter dan vorig jaar _O_

Ja Toto is nog wel het best van die lijst en Ordinary people kan nog :P Mijn 2013 lijstje wordt wel leuk. Voorlopig staat Ya Hey op 1 _O_
  donderdag 25 juli 2013 @ 23:03:51 #188
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_129349567
Ik moet ook eens een jaarlijstje gaan bijhouden.
pi_129349610
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:59 schreef Norrage het volgende:
wat een kutlijst kerftminister _O-
Erg he, hoe iemands muziekvoorkeuren in 8 maandjes tijd zo erg kunnen veranderen. :P
Mijn top 10 zou nu zoiets zijn, mocht ik het nu maken:

1. Deltron 3030 - 3030
2. Queens of the Stone Age - A Song for the Deaf
3. Fela Kuti - Zombie
4. Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
5. Organized Konfusion - 3-2-1
6. Miles Davis - So What
7. Jedi Mind Tricks - Uncommon Valor: A Vietnam Story
8. King Crimson - 21st Century Schizoid Man
9. Queens of the Stone Age - A Song for the Dead
10. Santana - Soul Sacrifice

Ofzo. :P

2013 ga ik maar niet aan beginnen, is voorlopig dit:

1. Girl's Day - Expectation
2. Queens of the Stone Age - I Sat by the Ocean
3. Queens of the Stone Age - Smooth Sailing
4. Queens of the Stone Age - If I Had a Tail
5. Queens of the Stone Age - My God is the Sun
6. Tyler, the Creator - Rusty
7. Peace - Delicious
8. Daft Punk - Fragments of Time
9. Sistar - Give it to Me
10. Girl's Day - Female President

Hier schiet niemand wat mee op denk ik, QOTSA, Kpop en nog 3 nummertjes erbij. _O-
pi_129349726
Mijn muzieksmaak fluctueert veels te erg om een top 10 lijstje met nummers te maken, zou bij wijze van spreke morgen al veranderd kunnen zijn :P
pi_129349801
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:07 schreef jordyqwerty het volgende:
Mijn muzieksmaak fluctueert veels te erg om een top 10 lijstje met nummers te maken, zou bij wijze van spreke morgen al veranderd kunnen zijn :P
Ja dat ook wel hoor, 8 t/m 10 kan morgen weer veranderd zijn. Nummer 1 is wel al een paar jaar een lock hier.
pi_129350289
quote:
99s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:09 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ja dat ook wel hoor, 8 t/m 10 kan morgen weer veranderd zijn. Nummer 1 is wel al een paar jaar een lock hier.
Vind toch wel opmerkelijk dat je I Sat By The Ocean beste nummer van het album vindt :D
pi_129350439
quote:
17s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:21 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Vind toch wel opmerkelijk dat je I Sat By The Ocean beste nummer van het album vindt :D
Ja geen idee, vond eerst My God is the Sun en Smooth Sailing beter maar heb I Say by the Ocean veruit het meest geluisterd. :D
pi_129350694
Mijn eerste top 100 was ook verschrikkelijk zeg _O-

MUZ / De Fok! single top-100 allertijden! (2006)

SPOILER
Al moet ik zeggen dat zo'n 30% er nu nog wel in kan staan.
pi_129350759
Dat is nog meer een standaardlijst dan de mijne. :D

Zal eens kijken of ik mijn Hip-Hop lijstje nog kan opzoeken van 2011/2010 trouwens.
pi_129350804
quote:
99s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:31 schreef Kerftminister het volgende:
Dat is nog meer een standaardlijst dan de mijne. :D

Zal eens kijken of ik mijn Hip-Hop lijstje nog kan opzoeken van 2011/2010 trouwens.
Ik had toen wel een heel erg top 2000 lijstje ja :D
pi_129350820
Waarom eigenlijk een singlelijst ipv een lijst met beste nummers? Ik weet bijvoorbeeld van geen een nummer wat ik tof vind of het een single is geweest of niet. Sowieso een beetje raar dan dat een hoop nummers die misschien wel beter zijn dan een single niet in aanmerking komen.
pi_129350866
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom eigenlijk een singlelijst ipv een lijst met beste nummers? Ik weet bijvoorbeeld van geen een nummer wat ik tof vind of het een single is geweest of niet. Sowieso een beetje raar dan dat een hoop nummers die misschien wel beter zijn dan een single niet in aanmerking komen.
Uit traditie wordt het gwoon een singles top 100 genoemd, maar het is gewoon een nummer lijst hoor ;) Alleen ranja en de andere oudjes uit het topic weten uberhaupt nog wat een single is ;)
pi_129350937
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:30 schreef Norrage het volgende:
Mijn eerste top 100 was ook verschrikkelijk zeg _O-

MUZ / De Fok! single top-100 allertijden! (2006)

SPOILER
Al moet ik zeggen dat zo'n 30% er nu nog wel in kan staan.
Jouw top 10 is zo heerlijk afgezaagd :D Typisch top2000 stemmer :D

EDIT: Zeg je zelf ook al :')
pi_129350940
2010 hier, vond hem zelf namelijk beter dan 2011. Exclusief Hip-Hop toen nog. :P

SPOILER
Vind hem nu overigens nog wel een aardige lijst, maar zou hem lang niet meer hetzelfde maken, ook al zou ik alleen Hip-Hop doen.

2009 is misschien nog wel beter. :P

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')