quote:Slechte staat Nederlandse economie wereldnieuws
De steeds verder wegzakkende Nederlandse economie is ook in de internationale financiele wereld het gesprek van de dag. De gerenommeerde zakenkrant Wall Street Journal brengt het onderwerp vandaag prominent op haar voorpagina.
In een groot voorpagina-artikel onder de foto van William en Kate verhaalt de Amerikaanse krant over de grote problemen waarin ons land zich bevindt. Na een derde recessie in drie jaar tijd vreest de krant voor een langdurige stagnatie.
Daarbij wordt gewezen naar de dalende consumentenuitgaven, stijgende werkloosheid en problemen op de woningmarkt, die worden omschreven als een 'boosaardige' neerwaartse cirkel.
Gewezen wordt ook op de moeilijke situatie waarin het kabinet van Mark Rutte zich bevindt, waarbij nieuwe bezuinigingen het vertrouwen in de economie verder kunnen ondermijnen.
Bron: Telegraaf
http://online.wsj.com/art(...)615342742451294.htmlquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:52 schreef Fir3fly het volgende:
En wat zien zij als oplossingen? Of moet ik daarvoor het hele artikel te pakken zien te krijgen?
Betalen dus, jammer.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:55 schreef 2dope het volgende:
[..]
http://online.wsj.com/art(...)615342742451294.html
in de VS denken ze gewoon dat we een regio zijn in de VS zelfquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:52 schreef UpsideDown het volgende:
Nounou, the Netherlands are famous in the States.
vooral europa en die klote euro maar daar wij initiatief nemers zijn van die klote munt hebben we het grotendeels aan onszelf te danken.quote:
http://www.heritage.org/index/country/netherlandsquote:Per the 2013 Index of Economic Freedom:
The Netherlands’ economic freedom score is 73.5, making its economy the 17th freest in the 2013 Index. Its score is 0.2 point better than last year, reflecting improvements in the management of public spending and business freedom that offset declines in monetary and labor freedom. The Netherlands is ranked 8th out of 43 countries in the Europe region.
The foundations of economic freedom in the Netherlands are solid. The judicial system, independent and free of corruption, provides strong protection for property rights. Low scores in fiscal freedom and government spending, however, highlight a need to strengthen respect for the principle of limited government. Although the corporate tax rate is competitive, the overall tax burden remains heavy. Government spending still accounts for about half of GDP.
With its openness to global trade and investment, the Dutch economy benefits from high degrees of business freedom, investment freedom, and financial freedom. The overall regulatory environment, transparent and efficient, encourages entrepreneurial activity. Sensible banking regulations facilitate robust entrepreneurial activity, although the combination of the ongoing European sovereign debt turmoil and stricter financial supervision has considerably reduced the size of the banking sector.......
Door wie dan? Ik betwijfel of Nederlanders het zelf zo zien. Ik denk meer aan 'de bitch van de grote landen' of 'het braafste jongetje van de klas' bij NL in Europa.quote:the nation is seen as one of the core countries of the euro zone.
Als ieder land gelijk behandeld zou worden door Europa zou het inderdaad geen factor zijn.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee, want dan had het ook in andere landen moeten zijn.
Wat Nederlanders over het algemeen wel of niet zien (waarschijnlijk RTL5 of SBS6) boeit echt heel erg weinig mensen. Ik denk dat er maar weinig deskundigen (zoals economen) Nederland zouden beschrijven als 'de bitch van de grote landen' en dat is toch wel dat telt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:06 schreef Northside het volgende:
[..]
Door wie dan? Ik betwijfel of Nederlanders het zelf zo zien. Ik denk meer aan 'de bitch van de grote landen' of 'het braafste jongetje van de klas' bij NL in Europa.
Met andere woorden... het zou wel eens kunnen helpen om onze mentaliteit en houding te veranderen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat Nederlanders over het algemeen wel of niet zien (waarschijnlijk RTL5 of SBS6) boeit echt heel erg weinig mensen. Ik denk dat er maar weinig deskundigen (zoals economen) Nederland zouden beschrijven als 'de bitch van de grote landen' en dat is toch wel dat telt.
niet door mij... ruggegraatloos surequote:Op woensdag 24 juli 2013 14:06 schreef Northside het volgende:
[..]
Door wie dan? Ik betwijfel of Nederlanders het zelf zo zien. Ik denk meer aan 'de bitch van de grote landen' of 'het braafste jongetje van de klas' bij NL in Europa.
En eens een keer niet vanwege gedwongen euthanasie op baby's en bejaarden. Hoera!quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:52 schreef UpsideDown het volgende:
Nounou, the Netherlands are famous in the States.
Dit vond ik inderdaad ook opvallend. Voor de rest is het gewoon terecht. Zelden zo'n slecht kabinet gezien en ik hoop ook gewoon dat we nog verder in verval raken in Nederland. Meer werkloosheid en meer armoede.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:10 schreef Wespensteek het volgende:
De Telegraaf meldt als nieuws dat iets elders in de krant staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |