abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129287486
SPOILER: Transferbeleid 2012/2013
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2013/2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129287515
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:06:46 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129287516
I wish
pi_129287520
Moses ;(
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_129287546
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:06 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
_O_
pi_129287547
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_129287571
Frankie _O_
pi_129287601
TT :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_129287636
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:05 schreef Tyron het volgende:
Vulture geef gewoon je ongelijk toe, dat zal je sieren.
Als ik ongelijk heb wel ja...

maar die teamranglijst van Nederland waar jullie aan refereren laat zien dat bijvoorbeeld NAC, NEC en ADO nog punten hebben gekregen vorig seizoen... terwijl die niet eens Europees voetbal speelden

http://www.uefa.com/membe(...)ings/club/index.html

Daarom wijkt dat landencoefficient en de berekening ervan ook af van de teamberekeningen... bij de landen tellen alleen de daadwerkelijke clubs mee die spelen in Europa in dat seizoen, + een andere berekenvorm van de coefficienten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Forum Admin woensdag 24 juli 2013 @ 13:10:58 #10
35723 crew  GGMM
pi_129287666
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]

maar die teamranglijst van Nederland waar jullie aan refereren laat zien dat bijvoorbeeld NAC, NEC en ADO nog punten hebben gekregen vorig seizoen... terwijl die niet eens Europees voetbal speelden

Daarom wijkt dat landencoefficient en de berekening ervan ook af van de teamberekeningen... bij de landen tellen alleen de daadwerkelijke clubs mee die spelen in Europa in dat seizoen, + een andere berekenvorm van de coefficienten
Je hebt gelijk, excuus.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_129287669
4e kampioenschap is al in de pocket zowat.
pi_129287717
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]

UEFA heeft het mis, je hebt gelijk.

Sorry.
pi_129287722
quote:
Ajax probeerde Bojan vorig jaar te halen

DOORGEEFLUIK JOHAN - In het artikel over Bojan Krkic in Voetbal International wordt duidelijk dat Ajax hem vorig jaar in de zomer al probeerde te halen, maar de aanvaller koos toen voor AC Milan. Johan Cruijff heeft zijn naam als eerste laten vallen tijdens een gesprek met het technisch hart vorig jaar in de zomer.

Bojan leek Cruijff wel een geschikte speler voor op de flanken. Volgens de adviseur van Ajax volgde Bojan de Amsterdamse club al zijn hele leven met interesse. 'Toen Johan met de naam Bojan kwam, vroeg ik me eerlijk gezegd af in hoeverre dat haalbaar', zegt Bergkamp eerlijk. 'Maar hoe meer Johan over hem vertelde, hoe enthousiaster iedereen werd.'

Hij vervolgt: 'We besloten dat we de poging gingen wagen. Die zomer koos Bojan nog voor AC Milan, maar nu speelt hij bij ons. Zijn komst is een fantastisch compliment voor iedereen bij Ajax. We zijn weer naam aan het maken in Europa.'

Cruijff had goed contact met de vader van Bojan, die vond dat zijn zoon stappen moest gaan maken en daarom voor Ajax moest kiezen. 'Ik spreek een hoop mensen en krijg veel informatie. De interessante dingen speel ik door aan de jongens bij Ajax. En zij bepalen dan wat ze ermee doen. Ik ben eigenlijk een soort doorgeefluik.'
pi_129287773
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:12 schreef Stiggie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O_
pi_129287788
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:12 schreef Tyron het volgende:

[..]

Sorry.
:')

Je ziet toch zelf ook wel dat er verschillen zitten in die berekeningen van land en teams... de verklaring staat er notabene naast op die UEFA-site _O-

Maar goed ik schei er al over uit...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Forum Admin woensdag 24 juli 2013 @ 13:14:31 #16
35723 crew  GGMM
pi_129287812
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:12 schreef Tyron het volgende:

[..]

Sorry.
Hij heeft wel gelijk man.

Wist ik ook niet trouwens dat het op 2 verschillende manieren werd berekend, maar is wel logisch nu ik er over nadenk; anders zijn landen die directe CL-plaatsingen hebben altijd in het voordeel.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_129287874
quote:
Clubs Country Competition Matches Pts Coefficient
47 AFC AjaxAFC Ajax NED UEFA Europa League 8 9.000 9.842
69 FC TwenteFC Twente NED UEFA Europa League 6 4.000 4.842
http://www.uefa.com/membe(...)easonclub/index.html

Hier staat toch geen NAC, NEC en ADO en zo bij?
pi_129287884
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:12 schreef Stiggie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Met Cuenca pakte ze ook al groot uit, ze zijn er trots op ja. :P
pi_129287911
quote:
15s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:14 schreef GGMM het volgende:

[..]

Wist ik ook niet trouwens dat het op 2 verschillende manieren werd berekend, maar is wel logisch nu ik er over nadenk; anders zijn landen die directe CL-plaatsingen hebben altijd in het voordeel.
CL = zwaarder = minder kans op overwinning en dus punten
Dus voordelig wil ik het niet noemen
pi_129287928
quote:
15s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:14 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik weiger.
pi_129287966
Nee grapje, ik zie nu inderdaad dat Vulture gelijk heeft. ;(

Die clubs rankings is volgens mij in welke pot je komt.

De landenlijst wordt idd op een andere manier berekent:

HOW TO READ THE RANKING
The associations' or country coefficient rankings are based on the results of each association's clubs in the five previous UEFA Champions League and UEFA Europa League seasons. The rankings determine the number of places allocated to an association in forthcoming UEFA club competition.
Points system

1. Each team gets two points for a win and one point for a draw (points are halved for matches in the qualifying and play-off rounds).
2. Clubs that reach the round of 16, quarter-finals, semi-finals or final of the UEFA Champions League, or the quarter-finals, semi-finals or final of the UEFA Europa League, are awarded an extra point for each round.
3. In addition, four points are awarded for participation in the group stage of the UEFA Champions League and four points for qualifying for the round of 16.
Coefficient calculation

The coefficient is calculated by working out an average score: dividing the number of points obtained, by the total number of clubs representing an association in that season’s two club competitions. The resulting figure is then tallied with the results of the previous four seasons to calculate the coefficient. Where two associations have the same coefficient, the association with the higher coefficient in the most recent season is placed first.
These rankings will be updated after each round of UEFA club competition matches.
  Forum Admin woensdag 24 juli 2013 @ 13:18:19 #22
35723 crew  GGMM
pi_129287968
Tyron. :)
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_129287981
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:18 schreef GGMM het volgende:

[..]

[..]

jebenttelaat.jpg
pi_129287990
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:16 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Inderdaad
pi_129288061
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:16 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Die lijst is sowieso niet relevant, want volgens mij worden de punten van een aantal jaar gerekend, maar ik snap wel wat je bedoelt.

Maar die clubsranking maakt volgens mij uit in welke pot je komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')