jaja, maar toch hequote:Op woensdag 24 juli 2013 15:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mensen mogen toch wel zelf bepalen hoe ze naar de rechtszaak over hun notabene dode zoon komen? We leven in een vrij land remember?
Een veiliger samenleving creëer je niet door allerlei randfiguren hun rijbewijs te laten houden en met halve rijontzeggingen aan te komen. Deze figuren hebben bewezen dat ze hun rijbewijs levenslang niet waardig zijn. Afpakken die handel! Een auto is veel te gevaarlijk om als experiment te dienen. Lult trouwens wel makkelijk he, gütmensch, om iedereen die het niet met jou eens is als Tokkie neer te zetten?quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:16 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ja natuurlijk.
Maar het onderbuikende tokkie gedeelte van Nederland wil liever dat mensen pijn lijden in plaats van het creëren van een veiligere samenleving.
Een rijontzegging kan niet langer dan 5 jaar. En ik heb geen enkele politieke partij de wens horen uiten daar iets aan te veranderen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een veiliger samenleving creëer je niet door allerlei randfiguren hun rijbewijs te laten houden en met halve rijontzeggingen aan te komen. Deze figuren hebben bewezen dat ze hun rijbewijs levenslang niet waardig zijn. Afpakken die handel! Een auto is veel te gevaarlijk om als experiment te dienen. Lult trouwens wel makkelijk he, gütmensch, om iedereen die het niet met jou eens is als Tokkie neer te zetten?
Dat is maar net wat voor functie je hebt, ik heb er totaal geen moeite mee wanneer mensen bijvoorbeeld uitsluitend in een back-office werken ze op een bloedhete dag zoals gisteren of eergisteren in shorts komen, ze kunnen zich maar beter een beetje lekker voelen, dan presteren ze ook beter. Voor zover het non-argument shorts in de rechtszaal, alhoewel ik die onder die toga nakende rechter wel wat onsmakelijk vind, vieze ouwe man.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je gaat ook niet in shorts naar kantoor op een bloedhete dag dus al helemaal niet in shorts naar een zitting.
Jij meent dit serieus?quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:14 schreef Marrije het volgende:
[..]dat zou een geluk bij een ongeluk zijn bedoel je.
Belachelijk.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een rijontzegging kan niet langer dan 5 jaar. En ik heb geen enkele politieke partij de wens horen uiten daar iets aan te veranderen.
Ja? Jij hebt het bewijs dat deze dader wanneer hij is afgekickt en de rest van zijn straf heeft voldaan nog steeds niet veilig achter het stuur kan plaatsnemen?quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een veiliger samenleving creëer je niet door allerlei randfiguren hun rijbewijs te laten houden en met halve rijontzeggingen aan te komen. Deze figuren hebben bewezen dat ze hun rijbewijs levenslang niet waardig zijn. Afpakken die handel! Een auto is veel te gevaarlijk om als experiment te dienen. Lult trouwens wel makkelijk he, gütmensch, om iedereen die het niet met jou eens is als Tokkie neer te zetten?
Want rechters zijn altijd oude mannen?quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is maar net wat voor functie je hebt, ik heb er totaal geen moeite mee wanneer mensen bijvoorbeeld uitsluitend in een back-office werken ze op een bloedhete dag zoals gisteren of eergisteren in shorts komen, ze kunnen zich maar beter een beetje lekker voelen, dan presteren ze ook beter. Voor zover het non-argument shorts in de rechtszaal, alhoewel ik die onder die toga nakende rechter wel wat onsmakelijk vind, vieze ouwe man.
Dat laatste is wel een beetje een handicap van 'm, moet ie nog een beetje aan werken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lult trouwens wel makkelijk he, gütmensch, om iedereen die het niet met jou eens is als Tokkie neer te zetten?
Nee dat heb ik niet maar de samenleving is toch godverdomme geen experiment waarin we iedereen maar het voordeel van de twijfel moeten geven? GHB-coureur = levenslange rijontzegging. Een hoeveelheid boetes scoren zoals de kansenjongere in deze zaak (ook voor door rood!) met een extreem lage pakkans in Nederland, geeft aan dat meneer zich bijzonder vaak niet aan de regels houdt = rijontzegging. Dat soort figuren hoort niet thuis op de weg. Het is godverdomme geen savanne waar we allemaal hersenloze primaten maar los kunnen laten bij elkaar en kijken wat er gebeurt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ja? Jij hebt het bewijs dat deze dader wanneer hij is afgekickt en de rest van zijn straf heeft voldaan nog steeds niet veilig achter het stuur kan plaatsnemen?
Deze wel, ik zag 'm op het filmpjequote:Op woensdag 24 juli 2013 15:26 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Want rechters zijn altijd oude mannen?
Niks handicap. Onderbuikers zijn gewoon tokkies in mijn ogen. Dat je het daar niet mee eens bent interesseert mij verder geen moer.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat laatste is wel een beetje een handicap van 'm, moet ie nog een beetje aan werken.
De vraag in deze is natuurlijk of dat iedereen die het niet met jou eens is, een onderbuiker en dus een tokkie isquote:Op woensdag 24 juli 2013 15:29 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Niks handicap. Onderbuikers zijn gewoon tokkies in mijn ogen. Dat je het daar niet mee eens bent interesseert mij verder geen moer.
Zat die dader tijdens het ongeluk op de GHB of THC is dat al duidelijk?quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee dat heb ik niet maar de samenleving is toch godverdomme geen experiment waarin we iedereen maar het voordeel van de twijfel moeten geven? GHB-coureur = levenslange rijontzegging. Een hoeveelheid boetes scoren zoals de kansenjongere in deze zaak (ook voor door rood!) met een extreem lage pakkans in Nederland, geeft aan dat meneer zich bijzonder vaak niet aan de regels houdt = rijontzegging. Dat soort figuren hoort niet thuis op de weg. Het is godverdomme geen savanne waar we allemaal hersenloze primaten maar los kunnen laten bij elkaar en kijken wat er gebeurt.
Er is geen enkele aanwijzing dat hij onder invloed was.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:32 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Zat die dader tijdens het ongeluk op de GHB of THC is dat al duidelijk?
Lul dan ook niet zo dom zeg.quote:
Ik ben het met je eens dat straffen voor verkeersovertredingen hoger mogen liggen. Zeker in het geval van recidive. Maar dat is een totaal andere discussie. Er is namelijk vastgesteld dat de GHB niet van invloed was op het ongeval.quote:maar de samenleving is toch godverdomme geen experiment waarin we iedereen maar het voordeel van de twijfel moeten geven? GHB-coureur = levenslange rijontzegging. Een hoeveelheid boetes scoren zoals de kansenjongere in deze zaak (ook voor door rood!) met een extreem lage pakkans in Nederland, geeft aan dat meneer zich bijzonder vaak niet aan de regels houdt = rijontzegging. Dat soort figuren hoort niet thuis op de weg. Het is godverdomme geen savanne waar we allemaal hersenloze primaten maar los kunnen laten bij elkaar en kijken wat er gebeurt.
Als jij mensen als zodanig classificeert zonder hen te kennen lul je zelf net zo goed uit je onderbuik. Ik vermoed dat de meeste mensen die het hier niet met jou eens zijn even intelligent of intelligenter zijn dan jij. Van mezelf weet ik het in ieder geval zeker.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:29 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Niks handicap. Onderbuikers zijn gewoon tokkies in mijn ogen. Dat je het daar niet mee eens bent interesseert mij verder geen moer.
Dat hoor je mij niet zeggen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:31 schreef Jian het volgende:
[..]
De vraag in deze is natuurlijk of dat iedereen die het niet met jou eens is, een onderbuiker en dus een tokkie is
Oh, daar is de 'ik ben slimmer dan jij'-kaart. Het niveau van dit topic keldert echt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als jij mensen als zodanig classificeert zonder hen te kennen lul je zelf net zo goed uit je onderbuik. Ik vermoed dat de meeste mensen die het hier niet met jou eens zijn even intelligent of intelligenter zijn dan jij. Van mezelf weet ik het in ieder geval zeker.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als jij mensen als zodanig classificeert zonder hen te kennen lul je zelf net zo goed uit je onderbuik. Ik vermoed dat de meeste mensen die het hier niet met jou eens zijn even intelligent of intelligenter zijn dan jij. Van mezelf weet ik het in ieder geval zeker.
Dat zegt toch voldoende lijkt me? Ook al is ie verslaafd geweest heeft dat niets van doen met deze zaak.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er is geen enkele aanwijzing dat hij onder invloed was.
Dit wil er bij mij niet in - en het zal er ook nooit in willen. Ik vind dat mensen die BEWUST zulke keuzes maken (onder invloed aan het verkeer deelnemen) ook moeten opdraaien voor de gevolgen daarvan.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:00 schreef nolamoetblijven het volgende:
Gelukkig is het in Nederland mogelijk om mensen dood te rijden onder invloed en toch geen celstraf te krijgen. Net als de blowende coureur is er ook een GHB coureur die geen celstraf krijgt nadat hij iemand doodrijdt.:
http://www.telegraaf.nl/b(...)moet_afkicken__.html
[..]
Ja mensen, 1 jaar voorwaardelijk
Sorry? Het feit alleen al dat meneer met GHB op 20km te hard rijdt maakt al dat zijn rijbewijs het liefst levenslang moet worden ingeleverd. Dat zegt namelijk iets over een mentaliteit die je niet zomaar krijgt veranderd.quote:Lul dan ook niet zo dom zeg.
Nee er is niet onomstotelijk bewezen dat het wel zo was. Dat is iets HEEL anders.quote:Ik ben het met je eens dat straffen voor verkeersovertredingen hoger mogen liggen. Zeker in het geval van recidive. Maar dat is een totaal andere discussie. Er is namelijk vastgesteld dat de GHB niet van invloed was op het ongeval.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit wil er bij mij niet in - en het zal er ook nooit in willen. Ik vind dat mensen die BEWUST zulke keuzes maken (onder invloed aan het verkeer deelnemen) ook moeten opdraaien voor de gevolgen daarvan.
Ben je het hier niet mee eens?quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:16 schreef Tchock het volgende:
Overigens heeft de man in de GHB-zaak ook vijf jaar rijontzegging gekregen en een werkstraf naast de voorwaardelijke celstraf en het verplicht afkicken. Oftewel alles is gedaan om hem te behandelen en van de weg te houden tot dat gebeurd is op straffe van een jaar cel. Ik vind dat een goede zaak.
Wat schiet je er mee op zo'n dader twee of drie jaar celstraf op te leggen? Dat kost ten eerste klauwen vol met geld. Als hij daar uit komt heeft hij bovendien geen baan meer, geen toekomst. Dan mag je lekker uitkering gaan trekken op kosten van de staat. Met een beetje mazzel is hij dan nog steeds GHB-verslaafd en bovendien mag hij nog steeds achter het stuur gaan zitten. Je vráágt dan om extra slachtoffers en schade aan de maatschappij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |