Zijn er werkelijk waar 22 geconstateerde verkeersovertredingen van april tot juli??quote:De reclassering zegt dat de kans op recidive laag is. Van april tot aan juli heeft-ie 19 verkeersovertredingen gemaakt. Hij heeft drie beschikkingen gehad, da's 22. De 23e keer rijdt-ie Donnie dood. Hij zegt dat-ie geen auto meer heeft gereden. 24 augustus staat ie met een hele dikke auto in de wasstraat. 5 december wordt-ie weer aangehouden, heeft ie weer wat op z'n kerfstok. Op de verkeerde weghelft terecht gekomen, omdat hij snel z'n gordel aan probeerde doen. Gelukkig fietst daar niemand. 6 december flikt ie het wéér. En dan zegt de reclassering: de kans op recidive is heel erg laag. Deze jongen het verkeer in sturen is vragen om problemen. Die gaat nog meer slachtoffers maken. Kijk, Donnie komt nooit meer terug. Maar hoeveel mensen moet hij nog beschadigen dan?"
Dat klopt, daarom zeg ik expliciet 'er wordt gezegd' en niet 'het is zo'. Bovendien reageerde ik op een post waar die stelling in de eerste plaats genoemd werd.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Niet iedereen is het eens met de stelling dat Nederlandse straffen gemiddeld hoger zijn.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-meer-misdaad.dhtml
http://www.nrc.nl/rechten(...)-binnen-west-europa/
Nou ga er, gezien de pakkans, maar vanuit dat hij het dagelijks doet, hèquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zijn er werkelijk waar 22 geconstateerde verkeersovertredingen van april tot juli??Door middel van boetes etc etc?
In hoeverre ligt het eigenlijke aantal dan tig keer hoger? Want hoe vaak rij je te hard, zonder gordel, door rood, zonder dat iemand het ziet of je er een bon voor krijgt?
Yup.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zijn er werkelijk waar 22 geconstateerde verkeersovertredingen van april tot juli??Door middel van boetes etc etc?
In hoeverre ligt het eigenlijke aantal dan tig keer hoger? Want hoe vaak rij je te hard, zonder gordel, door rood, zonder dat iemand het ziet of je er een bon voor krijgt?
Jij hebt al met de rechter gesproken dan?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Yup.
Blijkbaar ziet de rechter hierin geen patroon en karaktertrek die mee moet wegen. Ik snap het ook niet.
Er is toch nog helemaal geen vonnis?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Yup.
Blijkbaar ziet de rechter hierin geen patroon en karaktertrek die mee moet wegen. Ik snap het ook niet.
Sorry... OM dan.quote:
Nou ja, driekwart van het probleem met deze zaak is dat mensen het verschil tussen een eis en een straf niet kennen, en het verschil tussen het OM en de rechter niet.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sorry... OM dan.
Het is warm. Vergeven?
Het OM doet dat nou juist wel, de OvJ eist immers 3 jaar rij-ontzegging.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sorry... OM dan.
Het is warm. Vergeven?
Ja, natuurlijk is dat driekwart van het probleem, want het vonnis van de rechter zal ongetwijfeld veel zwaarder uitvallen dan de eis van de OvJ, dus eigenlijk niets aan de hand, ..... toch?!quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, driekwart van het probleem met deze zaak is dat mensen het verschil tussen een eis en een straf niet kennen, en het verschil tussen het OM en de rechter niet.
Dat is dus nog maar even afwachten..quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:49 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Al is verdachte seriemoordenaar, terrorist, kinderverkrachter en oorlogsmisdadiger. Het doet er niet toe.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Die eis is er vermoedelijk omdat het OM denkt dat er een mogelijkheid is dat hij wordt veroordeeld voor het doorrijden.
Als er eenmaal sprake gaat zijn van een veroordeling die is gebaseerd op werkelijk relevante feiten en bewijs dan gaat de rechter de straf bepalen en pas dan (Dus niet eerder!!!) kan het eerdere gedrag van de verdachte in aanmerking worden genomen. Dus als hij wordt veroordeeld tot bv 200 uur + 3 maanden voorwaardelijk dan kan de rechter bepalen dat hij op grond van zijn verdere verkeersgedrag ook zijn rijbewijs voor een bepaalde tijd moet inleveren.
In elk geval heb je dan een grond voor discussie, in plaats van nu te roepen wat er allemaal mis is met de rechters en de Nederlandse straffen en waardering van bewijs en weet ik veel wat.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:20 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is dat driekwart van het probleem, want het vonnis van de rechter zal ongetwijfeld veel zwaarder uitvallen dan de eis van de OvJ, dus eigenlijk niets aan de hand, ..... toch?!
Kan je aan zon eis ook iets toevoegen als "mits de verdachte zich hier niet aan houdt dan volgt... "quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:18 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het OM doet dat nou juist wel, de OvJ eist immers 3 jaar rij-ontzegging.
Ja, natuurlijk. Volgens mij is het meestal zo dat bij overtreden de voorwaardelijke celstraf wordt omgezet in een onvoorwaardelijke. En rijden met een rijontzegging is zelf ook al strafbaar.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan je aan zon eis ook iets toevoegen als "mits de verdachte zich hier niet aan houdt dan volgt... "
zijn daar maatstaven voor? Volgen dan geldboetes? Celstraffen? Zijn dat dan standaardboetes-/-straffen?
Nee, dat hoeven we niet af te wachten. Iemand wordt niet veroordeelt voor delict A omdat hij delict B heeft gepleegd. Heel simpel.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:21 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat is dus nog maar even afwachten..
Dat is waar, maar ga niet zeggen dat driekwart van het probleem zit in dat sommige mensen het verschil tussen de eis en het vonnis niet zien. Jij weet net zo goed als ik, dat hoogst waarschijnlijk, het vonnis lager uit zal vallen dan de eis, hetgeen het voor degenen die het nu al onverteerbaar vinden alleen maar erger zal maken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
In elk geval heb je dan een grond voor discussie, in plaats van nu te roepen wat er allemaal mis is met de rechters en de Nederlandse straffen en waardering van bewijs en weet ik veel wat.
De voorwaardelijke celstraf zal dan denk ik omgezet worden in daadwerkelijk zitten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan je aan zon eis ook iets toevoegen als "mits de verdachte zich hier niet aan houdt dan volgt... "
zijn daar maatstaven voor? Volgen dan geldboetes? Celstraffen? Zijn dat dan standaardboetes-/-straffen?
En dat was drie vier maanden?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:24 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
De voorwaardelijke celstraf zal dan denk ik omgezet worden in daadwerkelijk zitten.
Natuurlijk weet ik dat. Dat is ook niet meer dan logisch, gezien het doel van het OM en de taak van de rechter.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ga niet zeggen dat driekwart van het probleem zit in dat sommige mensen het verschil tussen de eis en het vonnis niet zien. Jij weet net zo goed als ik, dat hoogst waarschijnlijk, het vonnis lager uit zal vallen dan de eis, hetgeen het voor degenen die het nu al onverteerbaar vinden alleen maar erger zal maken.
De straffen voor doorrijden na een ongeval zijn ook niet zo hoog. Terecht in mijn ogen, want het is ook niet zo'n ernstig misdrijf. (Let wel: alleen als je niet iemand hulpbehoevend achterlaat).quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En dat was drie maanden?
Dat vind ik dan wel bijzonder weinig eigenlijk
Het probleem is dat er hier echt treinwagons vol mensen komen huilen over de stomme softe rechter. Als je niet snapt waar het over gaat (en dat geeft niets) moet je gewoon je bek dicht houden ipv zo'n gênante vertoning neerzetten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ga niet zeggen dat driekwart van het probleem zit in dat sommige mensen het verschil tussen de eis en het vonnis niet zien. Jij weet net zo goed als ik, dat hoogst waarschijnlijk, het vonnis lager uit zal vallen dan de eis, hetgeen het voor degenen die het nu al onverteerbaar vinden alleen maar erger zal maken.
Precies ditquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:26 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het probleem is dat er hier echt treinwagons vol mensen komen huilen over de stomme softe rechter. Als je niet snapt waar het over gaat (en dat geeft niets) moet je gewoon je bek dicht houden ipv zo'n gênante vertoning neerzetten.
waar wil je een grens trekken met mogelijke overtredingen en daadwerkelijk geregistreerde overtredingenquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |