erger zelfs, computerprobleem is tenminste nog geen gedeeltelijke holocaustontkenner.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:58 schreef Djibril het volgende:
Is dit een christelijke versie van computerprobleem/spacechinees?
Jordanie moet wel heel erg dom zijn om dan grondtroepen in te zetten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:27 schreef UpsideDown het volgende:
VS generaal Martin Dempsey is gisteren in Israel aangekomen om met Israel en Jordani over o.a. de Syrische kwestie te overleggen. Mogelijk komt er een interventieplan van de VS op tafel in de hoop dat deze twee landen bereid zijn mee te werken. Isreal zou hierbij een no-flyzone moeten opzetten en Jordani grondtroepen inzetten. Ik vermoed echter dat beide landen weinig trek hebben in inmenging en dat er uiteindelijk weinig aan de bestaande situatie zal veranderen.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:11 schreef expans het volgende:
Verder is het nu best stil, alleen is de FSA bezig in Latakia en moet de SAA weer zijn mannen uitstrekken om ze op te jagen. En verder is Manas Tlaff aangewezen als leider van de NSC oid, nu gaan ze weer proberen om een 'nationaal' leger op te richten.
En dat Tlass dit leger gaat leiden is nog maar een gerucht toch? Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden. Van de ene kant hebben veel mensen uit de oppositie een hekel aan hem. Van de andere kant zou hij misschien een verzoenend persoon kunnen zijn, zijn vader is soenniet, zijn moeder een alawiet.quote:Syria: SNC set to combat “warlords”
The 6,000-strong opposition army is to be under the FSA's command.
On Friday, the head of the Syrian National Coalition (SNC) Ahmed Jarba revealed plans to form a “national army” consisting of 6,000 opposition fighters to fight what he described as “warlords” taking part in Syria’s over two-year-old civil war.
At an event held in the Jordanian capital, Amman, Jarba stated that the SNC, in cooperation with the Free Syrian Army (FSA), is working towards “forming a national army to get rid of warlords and solve many problems.”
The Gulf-backed head of the SNC revealed that the new army will call for volunteers from the north and south of Syria.
In a statement, Jarba announced the next few weeks “will witness a genuine military development on the ground,” adding, “There is a real intention to change the rules of the game in a practical, genuine and realistic way.”
According to a senior FSA source who spoke to Asharq Al-Awsat on the condition of anonymity, the FSA command, in coordination with the SNC, has taken steps to “organize and discipline the battalions on the ground in order to form as a basis for a reliable army in post-Assad Syria.”
As for what is meant by the term “warlords,” the same source explained to Asharq Al-Awsat that they include “groups exploiting the tough circumstances Syrians are going through by monopolizing food supplies and services, as well as allegedly revolutionary formations that do not fulfill their military duties and are [instead] occupied with stealing oil and wheat to sell on the black market and make money.”
Also in this category are “the undisciplined formations that adopt a suspicious and extremist agenda that is detached from the moderate Islamic thought Syrians are familiar with,” the source added, in a reference to the Islamist battalions taking part in the war against the Syrian regime.
Other SNC sources announced that “there are many ideas on the table and that several new forces have been formed,” adding “these forces are disciplined and organized, as well as trained, to deal with civilians and fight by using modern ways.”
The source denied claims the new army will be independent from the FSA stressing that the FSA council will form as its “core.”
Jarba’s comments come amid increasing criticism of several FSA-linked battalions for violations committed against civilians and regime troops. They also come against the backdrop of growing conflict between FSA and Islamist units that led to a spate of assassinations of several opposition commanders in the villages of Latakia and Idlib.
http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Turksquote:
Prins Bandar al-Saoedi, de chef van de geheime dienst van Saoedi-Arabi, heeft dit wel geopperd tegenover de Russische president en oud-KGB-resortscommandant Vladimir Poetin.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:27 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik geloof niets van een buitenlandse interventie.
Dat is de doos van Pandora openen.
Isral wil wel inmenging.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:27 schreef UpsideDown het volgende:
VS generaal Martin Dempsey is gisteren in Israel aangekomen om met Israel en Jordani over o.a. de Syrische kwestie te overleggen. Mogelijk komt er een interventieplan van de VS op tafel in de hoop dat deze twee landen bereid zijn mee te werken. Isreal zou hierbij een no-flyzone moeten opzetten en Jordani grondtroepen inzetten. Ik vermoed echter dat beide landen weinig trek hebben in inmenging en dat er uiteindelijk weinig aan de bestaande situatie zal veranderen.
Manaf Tlass is de correcte naam. Hij is in 2011 omgekocht door Qatar en overgelopen (met hulp van geheime dienst Frankrijk).quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:11 schreef expans het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat ze het via Turkije wouden / willen spelen maar de Turkse bevolking heeft echt geen zin om Syri binnen te vallen dus dat plan kunnen ze op hun buik schrijven. De Patriots die eventueel nodig zijn voor een no-fly zone staan er in elk geval al.
Verder is het nu best stil, alleen is de FSA bezig in Latakia en moet de SAA weer zijn mannen uitstrekken om ze op te jagen. En verder is Manas Tlaff aangewezen als leider van de NSC oid, nu gaan ze weer proberen om een 'nationaal' leger op te richten.
Die video is verwijderd, heb dus niet kunnen zien waar het over ging, maar ga er maar vanuit dat de jihadistische groeperingen ook niet kinderen executeren.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:52 schreef expans het volgende:
[..]
Ik ben ook moslim maar je ziet mij geen mensen executeren..
wat nu?
Ik vind dat nogal naef. De ISIS heeft vreselijke slachtpartijen op hun naam staan in Irak. Kinderen waren daarbij ook slachtoffer. Dat ze ertoe in staat zijn is wel duidelijk, ook in Syri.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:14 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Die video is verwijderd, heb dus niet kunnen zien waar het over ging, maar ga er maar vanuit dat de jihadistische groeperingen ook niet kinderen executeren.
In Algerije hebben aanhangers van het leger ook hun baard laten groeien en enorme misdaden gepleegd tegen de burgerbevolking terwijl ze Allahu Akbar schreeuwden. Dit deden ze om hun tegenstanders zwart te maken bij de burgerbevolking en om het leger als de beschermers van het volk neer te zetten. Assad heeft de Algerijnse generaals om advies gevraagd, dus ga er maar vanuit dat dit ook in Syri gebeurt.
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:33 schreef Schurkenstaat het volgende:
Omdat een blog het zegt.
Ik zou iets kritischer zijn, als ik jou was.
Niet zo lang geleden was er een 14 jarig koffieverkopertje geexecuteerd door Jihadi's omdat hij een voor de Jihadi's onbekend Syrisch gezegde gebruikte. Dit is toevallig een case die ik ken omdat deze vrij hard het nieuws haalde. Er zijn ontgetwijfeld veel meer kinderen geexecuteerd.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:14 schreef Charismatisch het volgende:
Die video is verwijderd, heb dus niet kunnen zien waar het over ging, maar ga er maar vanuit dat de jihadistische groeperingen ook niet kinderen executeren.
AFPBy AFP | AFP – Wed, Aug 14, 201quote:A jihadist group has expelled rebel Free Syrian Army fighters from their positions in the northern city of Raqa, a watchdog reported on Wednesday.
"Fighters from the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIS) have taken control of the positions of the Ahfad al-Rasul brigade in Raqa," the Syrian Observatory for Human Rights said.
For more than a week, clashes have pitted jihadists against the Ahfad al-Rasul brigade, a part of the mainstream Free Syrian Army, which has the backing of many Western and Arab countries.
The fighting between the two rebel groups erupted when ISIS attacked Ahfad al-Rasul positions in the city, according to the Observatory and brigade officials.
"They wanted to take our munitions and weapons," an official from Ahfad al-Rasul told AFP on condition of anonymity.
Late on Tuesday, the jihadists blew up a car in front of an Ahfad al-Rasul post in the city, killing at least five fighters, before going on to seize control of all its positions.
"ISIS wants to control the whole city," said the Observatory's head, Rami Abdel Rahman.
Islamist fighters captured Raqa in March, making it the only provincial capital to have fallen out of regime hands since the March 2011 start of Syria's uprising against President Bashar al-Assad.
Residents have since staged several demonstrations against exactions by ISIS, which has links to Al-Qaeda.
ISIS has been accused of taking hundreds of anti-regime fighters hostage and imposing their ultra-conservative interpretation of Islam in areas under their control.
Weet je wat die mafkees zegt? Dat die 2 jongetjes leden zijn van de Shabihaquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:36 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Niet zo lang geleden was er een 14 jarig koffieverkopertje geexecuteerd door Jihadi's omdat hij een voor de Jihadi's onbekend Syrisch gezegde gebruikte. Dit is toevallig een case die ik ken omdat deze vrij hard het nieuws haalde. Er zijn ontgetwijfeld veel meer kinderen geexecuteerd.
Van de FP trouwens deze link voor de video waar jij op reageerde:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |