Dat tel ik mee als Guangzhou.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:15 schreef upnx het volgende:
[..]
Close. De gewapende inval was in Dongguan.
met de nieuwe maps is gprs echt te langzaam.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:02 schreef Sparqq het volgende:
China Mobile sim kost een paar euro, geen registratie. Je hebt dan wel alleen GPRS maar dat is voor maps voldoende. Er is veel wifi beschikbaar maar dan heb je vaak chinees nummer nodig om jezelf aan te melden.
China Mobile heeft het beste bereik. Alleen moet je inderdaad genoegen nemen met GPRS, welke voldoende is voor WhatsApp en dergelijke. Je kan je Google Maps-kaarten al vooraf downloaden via wifi. Dan heb je ook geen internet nodig.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik ga woensdag voor 2,5 week naar china.
Ik wil daar een prepaid kaartje nemen en zal het vooral gebruiken voor data van google maps.
En een keer naar huis te bellen.
Wat is een goede en goedkope provider?
Wel ik heb het geluk van een persoonlijke tolk dus over de taal zit ik niet zo inquote:Op zondag 15 september 2013 06:56 schreef Sparqq het volgende:
China Unicom heeft 3G dat werkt op de Europese toestellen, echter is dit duurder en veriest een complexe registratie. Mijn advies is echt om voor China Mobile te gaan, downgraden naar de oude maps is het overwegen waard omdat deze Engels en Chinees veel beter toont.
De meeste Chinezen kunnen geen westers schrift lezen, dus Chinees op je maps is noodzakelijk.
Jep, en ze heeft een simkaart geregeld. Echter heeft zij gewoon de eerste de beste genomen (studeert nu aan Funan).quote:Op zondag 15 september 2013 09:25 schreef Sparqq het volgende:
Naar het buitenland bellen moet je Skype gebruiken, anders loop je leeg aan kosten.
Maar je vriendin is je tolk? Dan weet zei toch wel hoe je een SIM kaartje moet fixen?
Voor de gerestaureerde delen: Mutianyu is beste locatie (1,5 uur rijden vanuit de stad), Badaling het dichtstbij (en daarom ook het drukst en minst plezierig). Je kunt ook nog gaan hiken maar dan ben je een dag bezig.quote:Op zondag 15 september 2013 09:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wel ik heb het geluk van een persoonlijke tolk dus over de taal zit ik niet zo in.
Maar moet je je sowieso niet registreren om naar het buitenland te kunnen bellen?
Dat is althans wat mijn vvriendin mij vertelde .
Verder waar rond Beijing kan ik het beste de muur bezoeken ?
Astrill VPN....quote:Op zondag 22 september 2013 14:08 schreef oli4r2 het volgende:
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn facebook gewoon kan blijven gebruiken in Shanghai?
Wordt helemaal ziek van dat censureren.
m.v.g.
Beetje rondreizen, vooral via trein verplaatsen. Driehoek Shanghai, Beijing, Chongqing.quote:
Goede tipquote:Op zondag 22 september 2013 17:26 schreef static het volgende:
Leuk.![]()
Neem vooral Google translate mee dan.
serieus? ik heb er nooit problemen mee....quote:Op zondag 22 september 2013 17:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Astrill is trouwens wel enorm instabiel.
Welke extras gebruik je? Stealth servers? En welke server? Ik switch een beetje tussen verschillende servers (NL/USA - soms USA via Taiwan) maar het is nooit echt betrouwbaar. Vooral stabiliteit laat te wensen over. Soms kan het een tijd goed gaan en dan opeens gaat hij naar 0 down/0 up en moet ik 'm even uit en aanzetten voor hij weer normaal werkt.quote:Op zondag 22 september 2013 18:58 schreef Xtreem het volgende:
[..]
serieus? ik heb er nooit problemen mee....
Geen stealth, alleen open VPNquote:Op zondag 22 september 2013 20:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Welke extras gebruik je? Stealth servers? En welke server? Ik switch een beetje tussen verschillende servers (NL/USA - soms USA via Taiwan) maar het is nooit echt betrouwbaar. Vooral stabiliteit laat te wensen over. Soms kan het een tijd goed gaan en dan opeens gaat hij naar 0 down/0 up en moet ik 'm even uit en aanzetten voor hij weer normaal werkt.
Word er in ieder geval langzaam wel erg pissig van.
Ja, zo doe ik 't ook. Maar dat dichtklappen naar 0/0 is echt irritant, zeker als je met een download bezig bent bijvoorbeeld, of je probeert iets op youtube te kijken. En dat is toch voor 't grootste gedeelte waarom ik uberhaupt betaal voor een VPN service.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:26 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Geen stealth, alleen open VPN
Server staat altijd op korea of singapore; als -ie naar 0/0 gaat, switch ik naar de andere en kan weer door....
Niet heel SH, alleen de vrijhandelszone in Pudong. Maar goed, het is een begin.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:16 schreef o.us2.0 het volgende:
Blokkades op o.a. Facebook, Twitter en Youtube worden opgeheven in Shanghai (en alle andere vrijhandelszones)
Nu Beijing nog en dan ben ik een blij man.
I know, maar wilde het niet te gecompliceerd maken.quote:Op dinsdag 24 september 2013 10:31 schreef Chule het volgende:
[..]
Niet heel SH, alleen de vrijhandelszone in Pudong. Maar goed, het is een begin.
Klopt. Mijn volgorde van googlen zonder VPN is; eerst google.nl, als die geblokkeerd is gewoon google.co.uk of google.de proberen. Als dat allemaal kapot is, dan naar...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Net een weekje terug uit China maar het internet is echt onverspelbaar.
Google.com wordt naar HK geleid en is retelangzaam ga ik naar .nl dan is hij razendsnel maar lijken ze het af en toe te blokkeren.
Maar Google kun je vaak wel bereiken. Of je zoekopdracht helemaal doorkomt is een tweede. Youtube en Facebook zijn gewoon compleet geblokkeerd.quote:
google.sl (slovenie doet het dan vaak nog wel).quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Klopt. Mijn volgorde van googlen zonder VPN is; eerst google.nl, als die geblokkeerd is gewoon google.co.uk of google.de proberen. Als dat allemaal kapot is, dan naar...![]()
![]()
![]()
![]()
baidu. Terwijl je eigenlijk al weet dat je daarmee niks kunt vinden. Dus na drie seconden kap ik dan en wacht ik tot ik weer VPN-verbinding heb.
Ik hoorde het... wtf?quote:
3 dood iig.quote:
Gaat lekker......quote:Op woensdag 6 november 2013 10:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nu ook een bomaanslag op CCP hoofdkwartier in Taiyuan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na 3 jaar leef ik nogaltijd....quote:Op woensdag 6 november 2013 11:04 schreef Igen het volgende:
Oei!
Mag ik toch tussendoor even iets vragen: een paar maanden China, Dongguan/Shenzhen, is dat een beetje te overleven of ga je half dood van de smog en vergiftigde levensmiddelen?
Ik vind de smog behoorlijk meevallen, dat is in Beijing wel anders. Van vergiftigd eten heb ik niks gemerkt, maar dat is carcinogeen en zal je pas later merkenquote:Op woensdag 6 november 2013 11:04 schreef Igen het volgende:
Oei!
Mag ik toch tussendoor even iets vragen: een paar maanden China, Dongguan/Shenzhen, is dat een beetje te overleven of ga je half dood van de smog en vergiftigde levensmiddelen?
Ah ok. Wat dat laatste betreft, is natuurlijk vaak ook een kwestie van dosis / langdurige blootstelling. Dus dat zou in mijn geval vast ook wel meevallen.quote:Op donderdag 7 november 2013 05:12 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Ik vind de smog behoorlijk meevallen, dat is in Beijing wel anders. Van vergiftigd eten heb ik niks gemerkt, maar dat is carcinogeen en zal je pas later merken
quote:In Dongguan zal ik me als ik jou was eerder zorgen maken om je mannelijk apparaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |