abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129580695
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:03 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

http://www.volksbankhypotheek.nl/

Bij de Duitse banken moet je zelfs 30% zelf meenemen, dit is de eerste die ik zo kan vinden maar volgens mij kwamen Allianz en Deutsche bank binnenkort ook de NL markt op.
Waarom horen we daar niet meer over in het nieuws dan, want ik ben benieuwd of hun dit uberhaubt in NL kunnen leveren. Zoals crashboom ook al opmerkt dat die andere een goede marketing had maar de banken ook nog nergens vanaf wisten.
pi_129580741
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom horen we daar niet meer over in het nieuws dan, want ik ben benieuwd of hun dit uberhaubt in NL kunnen leveren. Zoals crashboom ook al opmerkt dat die andere een goede marketing had maar de banken ook nog nergens vanaf wisten.
Voor de crisis had je toch ook genoeg buitenlandse partijen die hypotheken financierden. Waarom zouden ze het niet in NL kunnen leveren? Ze zouden juist dom zijn om het niet te doen, er worden gigantisch hoge rentes gerekend in Nederland en Nederlanders betalen trouw hun hypotheek.
pi_129580908
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:17 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Voor de crisis had je toch ook genoeg buitenlandse partijen die hypotheken financierden. Waarom zouden ze het niet in NL kunnen leveren? Ze zouden juist dom zijn om het niet te doen, er worden gigantisch hoge rentes gerekend in Nederland en Nederlanders betalen trouw hun hypotheek.
Je lult om de hete brij heen, kunnen hun leveren of niet, en waarom zouden we daar dan niet veel meer van horen/ gehoord hebben in de afgelopen tijd als ze zulke scherpe rentes zouden aanbieden.
pi_129580938
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je lult om de hete brij heen, kunnen hun leveren of niet, en waarom zouden we daar dan niet veel meer van horen/ gehoord hebben in de afgelopen tijd als ze zulke scherpe rentes zouden aanbieden.
Ik heb je toch een link gegeven van een Duitse bank die levert. Wie lult er om de hete brij heen?
pi_129581071
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:22 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ik heb je toch een link gegeven van een bank die levert. Wie lult er om de hete brij heen?
Link van een tussenpersoon ;) Die suggereert te bemiddelen van het locale keuterbankje net over de grens

Zou daar een algemene geldigheid uit te halen zijn, én waarom zouden Nederlandse banken zich verplichten dat over te nemen? Al helemaal als Nederlanders trouw hun hypotheek betalen, zoals je zelf constateert. Volgens mij hebben de Duitsers hier toch al een jaar of 70 niks meer te zeggen hoor.

Ik zou het overigens best een goed plan vinden hoor. Meer eigen geld inbrengen. En tegelijkertijd een minder strikt aflossingsschema, omdat er simpelweg minder risico is.
so long and thanks for all the fish
pi_129581216
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:22 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ik heb je toch een link gegeven van een Duitse bank die levert. Wie lult er om de hete brij heen?
Jij. Jij stelde dat ondernemers en werknemers zonder vast contract geen hypotheek konden krijgen en daarna kom je ineens met het verhaal dat dit bij Duitse Banken is. Je kan hier in Nederland ook bij niet-Duitse banken een hypotheek krijgen, hè
pi_129581299
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jij. Jij stelde dat ondernemers en werknemers zonder vast contract geen hypotheek konden krijgen en daarna kom je ineens met het verhaal dat dit bij Duitse Banken is. Je kan hier in Nederland ook bij niet-Duitse banken een hypotheek krijgen, hè
Ik zeg dat zzp'ers moeilijk of geen hypotheek kunnen krijgen bij wat voor aanbieder dan ook en daarnaast zeg ik dat als je een hypotheek bij een Duitse bank neemt je 30% eigen geld mee moet nemen.
pi_129581335
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:34 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ik zeg dat zzp'ers moeilijk of geen hypotheek kunnen krijgen bij wat voor aanbieder dan ook en daarnaast zeg ik dat als je een hypotheek bij een Duitse bank neemt je 30% eigen geld mee moet nemen.
Bij een Amerikaanse bank ook overigens. Bij een Chinese ook. Bij een Nederlandse dan weer niet.
pi_129581444
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:34 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

De Duitse Banken zitten nog niet op de Nederlandse markt, alleen die kleine vestingen. Dus niet te voorbarig met je stelling en het lijkt er op dat ze tot 80% gaan. En dat is toch prima, moeten die bedrijven weten en er zijn alternatieven, die er al jaren zijn
Vergeet je niet even je eerdere posting te editten want daar ben je het woordje "moeilijk" vergeten. Ga ik weer verder met straks want mijn aanstaande kleinkinderen worden opa en oma
pi_129592128
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:25 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Wat zou zoiets aan huur doen? ;) Gegeven dat een kamer in de pijp al snel 400-500 euro doet?
ik zou toch nog graag even een concreet investeringsvoorstel van Paulie'max 50k'walnoten ontvangen....
pi_129594208
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Max 50.000 euro.
Lijkt me voor 31m2 :') ook meer dan zat. Hoe durven ze het ervoor te vragen.... 8)7
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_129595181
Ow, en er staat ook nog dit:

- eenmalige toetredingskosten Vereniging van Eigenaren ¤ 150,-- inclusief BTW

Dafuq?
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 08:15:56 #263
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_129602634
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Lijkt me voor 31m2 :') ook meer dan zat. Hoe durven ze het ervoor te vragen.... 8)7
Hoeveel betaal je in Parijs, the City of Manhattan eigenlijk voor zo'n kamer?
pi_129602737
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:15 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hoeveel betaal je in Parijs, the City of Manhattan eigenlijk voor zo'n kamer?
Volgens onderstaande link in het centrum rond de 10.000 euro/m^2, dus 310.000 euro. ;)

http://www.numbeo.com/cos(...)ry=France&city=Paris
pi_129603855
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 21:43 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

ik zou toch nog graag even een concreet investeringsvoorstel van Paulie'max 50k'walnoten ontvangen....
Kopen voor die prijs van 125k is natuurlijk waanzin als je het wilt verhuren. Dan zou 50k beter zijn maar als dit object 50k kost waarom zou ik mijn zoon dat dan laten huren, kan ik het veel beter kopen, wat met 50k tegen de huidige hypotheekrente alleen al veel goedkoper is.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 10:55:30 #266
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_129606072
quote:
Ze beweren dat-ie elke dag goedkoper wordt, toch is de prijs al 7 weken niet veranderd.

Ik vind dit veel dubieuzer:
quote:
Om de stap naar een eerste 'eigen huis' kleiner te maken, heeft een aantal woningcorporaties samen met Vereniging Eigen Huis de Starters Renteregeling ontwikkeld. De Starters Renteregeling wordt aangeboden door Social Finance: hierin hebben de deelnemende woningcorporaties zich verenigd. Met de Starters Renteregeling krijgt u meer ruimte in uw portemonnee. Het basisprincipe is eenvoudig: De woningcorporatie betaalt via Social Finance 20% van de maandelijkse hypotheekrente voor u, 10 jaar lang. U mag deze onder voorwaarden overigens wèl bijna helemaal aftrekken van uw belastbaar inkomen. Uw maandelijkse hypotheeklasten zijn zo dus een stuk lager. Pas wanneer u de woning gaat verkopen, of na 30 jaar, betaalt u de voorgeschoten hypotheekrente terug. En alléén als uw huis meer waard is geworden.
De zoveelste constructie om kopers nu meer te laten betalen dan ze kunnen betalen, oftewel een claim op een toekomstig salaris tegen de tijd dat de koper meer geld heeft... Een zeer dubieuze manier waarop de gevestigde belangen proberen hun tentakels ook in de dalende markt nog wat verder uit te slaan.

En wat die 31 m2 betreft: typisch een gevolg van "de prijs wordt bepaald door wat de gek kan betalen". Als het een heel huis was geweest, kon de gek (in dit geval) ook slechts 125k betalen. Als je 8 mini-appartementjes maakt in datzelfde huis, vang je van 8 "gekken" een miljoen euro.
censuur :O
pi_129606652
Al die financiele constructies zouden door de overheid per heden verboden moeten worden, maar helaas doen ze er zelf ook aan mee door startersleningen te verstrekken.
pi_129607160
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ze beweren dat-ie elke dag goedkoper wordt,

Dat geldt voor bijna elk huis in Nederland. Op papier dan.
pi_129621877
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Dat geldt voor bijna elk huis in Nederland. Op papier dan.
Op papier ja. Mijn huis is al jaren niet goedkoper geworden. (Niet duurder ook)
pi_129626802
De stijging van het consumentenvertrouwen op de woningmarkt is in de maand juli bijna tot stilstand gekomen. De Eigen Huis Marktindicator stijgt ten opzichte van juni nog maar met 1 punt naar waarde 69.

Bron: http://www.eigenhuis.nl/a(...)tvertrouwen-remt-af/.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_129627038
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:55 schreef blomke het volgende:
De stijging van het consumentenvertrouwen op de woningmarkt is in de maand juli bijna tot stilstand gekomen. De Eigen Huis Marktindicator stijgt ten opzichte van juni nog maar met 1 punt naar waarde 69.

Bron: http://www.eigenhuis.nl/a(...)tvertrouwen-remt-af/.
Had natuurlijk minstens 20 daling moeten zijn :( Manipulatie van de huizenmaffia, duidelijk weer. :(
pi_129627977
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:55 schreef blomke het volgende:
Een stijging die bijna tot stilstand komt? Als ik dit topic mag geloven daalt het consumentenvertrouwen op de woningmarkt al 8 jaar elke maand. :D
pi_129629514
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Een stijging die bijna tot stilstand komt? Als ik dit topic mag geloven daalt het consumentenvertrouwen op de woningmarkt al 8 jaar elke maand. :D
Ja. Net als de waarde van jouw huis.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_129630894
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:54 schreef blomke het volgende:
Ja. Net als de waarde van jouw huis.
Dream on.... :D

De waarde van mijn huis bepaal ik, niet een Blomke. :W

En wil je het voor mijn vraagprijs niet overnemen? Dan doe je dat gewoon niet. Sim-pel. ;)
pi_129631006
Wat een gezeur hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')