Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die vóór u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Pics? Voor 4 a.m. danquote:Op maandag 22 juli 2013 01:54 schreef bzl. het volgende:
Hahaha. Mijn hele lichaam is verbrand zag ik, wel lelijk dan met rode benen enzo.
Ah wellicht is het dan dezelfde. Weet dat Pakistanen/Indiers vanuit hun cultuur ook vaak mee in aanraking komen, bekende du3a die ze vaak lezen/reciteren.quote:Op maandag 22 juli 2013 01:39 schreef Peunage het volgende:
Tof.![]()
Du3a Kumayl is trouwens niet echt sjiitisch in die zin dat er sjiitische dingen worden gezegd of zo. Het is algemeen Islamitisch
quote:Op maandag 22 juli 2013 01:56 schreef bzl. het volgende:
Nee, de dirtytalk van laatst was wel genoeg :w Maar het is wel echt lelijk. Als het morgen nog zo is kan ik geen kort broekje, rokje of jurkje aan
Burda is toch meer sufi?quote:Op maandag 22 juli 2013 01:56 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ah wellicht is het dan dezelfde. Weet dat Pakistanen/Indiers vanuit hun cultuur ook vaak mee in aanraking komen, bekende du3a die ze vaak lezen/reciteren.
In Noord Afrika heb je de Burda als bekende qasida/gedicht die onderdeel van de cultuur van veel landen in de Maghreb is geworden. Oorspronkelijk Marokkaanse sheikh die het gedicht schreef 2/3 eeuwen geleden naar aanleiding van een droom. Het gedicht gaat vooral over de profeet. Zo heeft elk land/regio zijn eigen tradities wat adkaar/du3a betreft.
Ik vind dit soort ad3yah altijd wel leuk om te horen/lezen. Niet alleen de inhoud, maar vooral omdat het een gedicht is of er op lijkt. Ga binnenkort ook beginnen met Arabische gedichten te lezen, pre-Islamitisch.quote:Op maandag 22 juli 2013 01:56 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ah wellicht is het dan dezelfde. Weet dat Pakistanen/Indiers vanuit hun cultuur ook vaak mee in aanraking komen, bekende du3a die ze vaak lezen/reciteren.
In Noord Afrika heb je de Burda als bekende qasida/gedicht die onderdeel van de cultuur van veel landen in de Maghreb is geworden. Oorspronkelijk Marokkaanse sheikh die het gedicht schreef 2/3 eeuwen geleden naar aanleiding van een droom. Het gedicht gaat vooral over de profeet. Zo heeft elk land/regio zijn eigen tradities wat adkaar/du3a betreft.
Via Ja3far Al-Sadiq?quote:Op maandag 22 juli 2013 01:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Half, Imam Shafi was ook gelinkt aan Ahl Al Bait
Imam Jafar is sowieso voor de meeste geleerden, Soeniet of Sjiet een inspiratie geweest niet?quote:Op maandag 22 juli 2013 01:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik vind dit soort ad3yah altijd wel leuk om te horen/lezen. Niet alleen de inhoud, maar vooral omdat het een gedicht is of er op lijkt. Ga binnenkort ook beginnen met Arabische gedichten te lezen, pre-Islamitisch.
[..]
Via Ja3far Al-Sadiq?
quote:al-Shāfi‘ī belonged to the Qurayshi clan Banu Muttalib which was the sister clan of the Banu Hashim to which Muhammad and the Abbasid caliphs belonged.
Ja klopt, maar dat is bij de andere bekendere gedichten/gebeden/prijzingen niet anders toch? Vrijwel allemaal van Sufi's, van Jemen tot Marokko tot Indonesie. In Syrie heb je de madi7 "ya Imam ar-Rosli" die vaak wordt voorgedrarn n wijdverspreid is.quote:
Over het algemeen wel. Er zijn wel hier en daar Salafisten die niet erkennen dat hij een geleerde of leraar was.quote:Op maandag 22 juli 2013 02:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Imam Jafar is sowieso voor de meeste geleerden, Soeniet of Sjiet een inspiratie geweest niet?
Ah, dat wist ik niet.quote:Maar qua afkomst:
[..]
Jawel, als je naar de kern gaat sowieso wel idd, maar met Burda was ik daar al bekend meequote:Op maandag 22 juli 2013 02:04 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat is bij de andere bekendere gedichten/gebeden/prijzingen niet anders toch? Vrijwel allemaal van Sufi's, van Jemen tot Marokko tot Indonesie. In heb je de madi7 "ya Imam ar-Rosli" doe wijdverspreid is
Emo's die indirect wel gebruik maken van zijn methodologie, zonder dat ze het weten.quote:Op maandag 22 juli 2013 02:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Over het algemeen wel. Er zijn wel hier en daar Salafisten die niet erkennen dat hij een geleerde of leraar was.
Dus ik ben half vriendquote:Ah, dat wist ik niet.
Gewoon een Qurayshi deze manquote:Op maandag 22 juli 2013 02:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Emo's die indirect wel gebruik maken van zijn methodologie, zonder dat ze het weten.
[..]
Dus ik ben half vriend
Nu nog open voor het gebedquote:Op maandag 22 juli 2013 02:07 schreef TheMagnificent het volgende:
Adhan in de Aya Sophia na tig jaar:
Partieel Ahl-al Bait jwzquote:Op maandag 22 juli 2013 02:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Oh wacht, jij bedoelt dat jij een Qurayshi volgt
Yo Peunage, wie is jouw marja3 eigenlijk? Of van je familie? Sistani?quote:Op maandag 22 juli 2013 02:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Oh wacht, jij bedoelt dat jij een Qurayshi volgt
Mijn ouders, Al-Khoe'i. Van mij Al-sistani, maar het is een beetje een lastig onderwerp. Ik neig ook heel erg naar Fadhlallah in veel zaken.quote:Op maandag 22 juli 2013 02:22 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Yo Peunage, wie is jouw marja3 eigenlijk? Of van je familie? Sistani?
Al Khoei (ra) was een goede, sowieso alle drie wijze mannen.quote:Op maandag 22 juli 2013 02:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Mijn ouders, Al-Khoe'i. Van mij Al-sistani, maar het is een beetje een lastig onderwerp. Ik neig ook heel erg naar Fadhlallah in veel zaken.
Ja dat sowieso. Er zijn echter wel wat kleine verschillen tussen alle 3. Fadhlallah heeft bijvoorbeeld een andere kijk op bepaalde historische gebeurtenissen. Zonder iemand tegen de schenen te trappen, bijvoorbeeld of Fatima Al-Zahraa(as) aangevallen werd in haar huis of niet. Dat soort zaken.quote:Op maandag 22 juli 2013 02:25 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Al Khoei (ra) was een goede, sowieso alle drie wijze mannen.
Fadhlallah ken ik het minste van hen, weet wel dat die voor verzoening is tussen de twee stromingen.quote:Op maandag 22 juli 2013 02:30 schreef Peunage het volgende:
Ja dat sowieso. Er zijn echter wel wat kleine verschillen tussen alle 3. Fadhlallah heeft bijvoorbeeld een andere kijk op bepaalde historische gebeurtenissen. Zonder iemand tegen de schenen te trappen, bijvoorbeeld of Fatima Al-Zahraa(as) aangevallen werd in haar huis of niet. Dat soort zaken.
Het komt min of meer hier op neer;quote:Op maandag 22 juli 2013 02:35 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Fadhlallah ken ik het minste van hen, weet wel dat die voor verzoening is tussen de twee stromingen.
Of dat echt gebeurd is lijkt me een kwestie of de overleveringen die dat vermelden authentiek zijn of niet. Maar ik ken de sjitische methodologie tot het verifieren en klassificeren van overleveringen niet.
Maar je ziet natuurlijk meteen dat het geen waterdichte methode is. Want een overlevering die de Koran niet tegenspreekt hoeft niet meteen waar te zijn. En wat de 3aql betreft, dat is voor iedereen andersquote:عند الشيعة الحديث الذي يخالف القرآن والعقل يضرب به عرض الحائط حتى لو قيل على لسان إمام معصوم
Wat een dwaling die qaa3ida, neigt erg naar mu3tatilla.quote:Op maandag 22 juli 2013 02:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het komt min of meer hier op neer;
[..]
Maar je ziet natuurlijk meteen dat het geen waterdichte methode is. Want een overlevering die de Koran niet tegenspreekt hoeft niet meteen waar te zijn. En wat de 3aql betreft, dat is voor iedereen anders
Mu3tazilla bedoel ik.quote:Op maandag 22 juli 2013 07:19 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Wat een dwaling die qaa3ida, neigt erg naar mu3tatilla.
Ik bedoelde Bacardi Mojito.quote:Op maandag 22 juli 2013 07:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
Huh, baco mojito? Ik dacht dat cola donker was.
Niet kunnen opstaan voor sahoor, fuck me
naar, sterktequote:Op maandag 22 juli 2013 07:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
Huh, baco mojito? Ik dacht dat cola donker was.
Niet kunnen opstaan voor sahoor, fuck me
Had ook niet anders verwacht van een niet -moslimquote:
was maar grapje ook jij succes hoor!quote:Op maandag 22 juli 2013 10:38 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Had ook niet anders verwacht van een niet -moslim
Imam Shafi is sowieso de man.quote:
Nee, ik ben eerder een Hanbaliquote:
Wat is je afkomst en doe je mee aan ramadan?quote:Op maandag 22 juli 2013 12:34 schreef Haarserum het volgende:
[..]
Sorry. Deze dan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij weetquote:Op maandag 22 juli 2013 12:39 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, ik ben eerder een Hanbali. Maar imam Shafi's methodologie is wel de bom.
Limonade kan ik nog mee leven, koude glas water is randje. Maar pics posten van watermeloen gaat echt te ver....quote:
Van wie en hoezo?quote:
Slechte metafoorquote:Op maandag 22 juli 2013 12:39 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, ik ben eerder een Hanbali. Maar imam Shafi's methodologie is wel de bom.
watquote:Op maandag 22 juli 2013 13:01 schreef Che_ het volgende:
O trouwens.. oppassen met watermeloen tijdens ramadanWerkt libido verhogend en heeft een soortgelijke effect als viagra.
Ik heb sinds het begin van Ramadan maar 1 keer geen watermeloen gegetenquote:Op maandag 22 juli 2013 13:01 schreef Che_ het volgende:
O trouwens.. oppassen met watermeloen tijdens ramadanWerkt libido verhogend en heeft een soortgelijke effect als viagra.
Ja serieus. Google maar.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:13 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
wat![]()
Hen wel gelezen dat het vol zit met ijzer en vitC
Dus je kunt er aneurysm van krijgen?quote:Op maandag 22 juli 2013 13:16 schreef Haarserum het volgende:
3. Sexual activity
Natural Viagra by this name describes the researchers watermelon red, because it is a rich source of amino acid citrulline, which works to farther expand the blood vessels, thus allowing the passage of more blood vessels to the penis leading to erection. Dr. Patel from the University of Texas turns acid citrulline to acid arginine. This is a precursor for the production of nitric oxide, which helps to aneurysm.
http://digitaljournal.com/blog/17484
Het enige wat er staat is een Hadith naast de Koran leggen. Wat is de dwaling precies?quote:Op maandag 22 juli 2013 07:19 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Wat een dwaling die qaa3ida, neigt erg naar mu3tatilla.
Illias opvatting van dwaling is niet wat wij onder dwaling begrijpen zoals Kufr, Shirk, Dal-ala etc, het zijn variërende methodologieën dan zijn eigen stroming, sektarische 'dwalingen' dus.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het enige wat er staat is een Hadith naast de Koran leggen. Wat is de dwaling precies?
Wilde net zeggen inderdaadquote:Op maandag 22 juli 2013 13:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Illias opvatting van dwaling is niet wat wij onder dwaling begrijpen zoals Kufr, Shirk, Dal-ala etc, het zijn variërende methodologieën dan zijn eigen stroming, sektarische 'dwalingen' dus.
Ah ok. Ik dacht dat het onder de noemer andere Idjtihad valt, maar iedereen ziet dat anders.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Illias opvatting van dwaling is niet wat wij onder dwaling begrijpen zoals Kufr, Shirk, Dal-ala etc, het zijn variërende methodologieën dan zijn eigen stroming, sektarische 'dwalingen' dus.
Idjtihad als element ontkom je natuurlijk niet aan, maar het is vooral geredeneerd uit een specifiek stroming dan vanuit Koranische globaliteit.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ah ok. Ik dacht dat het onder de noemer andere Idjtihad valt, maar iedereen ziet dat anders.
Salafisten (dus ook Ilias) hebben nogal een groot probleem met het gebruik van de rede bij het benaderen van Islamitische bronteksten. Het is voor hen "copy, paste en in je leven implementeren". Dat deel wat betreft de rede in de Arabische hadith die jij plaatste doelt hij op...niet het eerste deel "wat niet met de Koran strookt". Vandaar dat hij zegt "zoals de mutazila", een groep vroeger die de rede boven de openbaring plaatste in sommige gevallen.quote:Op maandag 22 juli 2013 13:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ah ok. Ik dacht dat het onder de noemer andere Idjtihad valt, maar iedereen ziet dat anders.
Wat ben jij dan met je Salafi kritiek?quote:Op maandag 22 juli 2013 13:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Salafisten (dus ook Ilias) hebben nogal een groot probleem met het gebruik van de rede bij het benaderen van Islamitische bronteksten. Het is voor hen "copy, paste en in je leven implementeren". Dat deel wat betreft de rede in de Arabische hadith die jij plaatste doelt hij op...niet het eerste deel "wat niet met de Koran strookt". Vandaar dat hij zegt "zoals de mutazila", een groep vroeger die de rede boven de openbaring plaatste in sommige gevallen.
In deze tekst zie ik geen kritiek van mijn kant, hoewel ik die wel heb. Slechts een aanduiding in verschil qua methodologie.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:04 schreef Triggershot het volgende:
Wat ben jij dan met je Salafi kritiek?
Eigenlijk noem je salafisten gewoon domquote:Op maandag 22 juli 2013 14:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In deze tekst zie ik geen kritiek van mijn kant, hoewel ik die wel heb. Slechts een aanduiding in verschil qua methodologie.
I snap. Het gebruik van de 3aql is inderdaad een issue soms. No punquote:Op maandag 22 juli 2013 13:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Salafisten (dus ook Ilias) hebben nogal een groot probleem met het gebruik van de rede bij het benaderen van Islamitische bronteksten. Het is voor hen "copy, paste en in je leven implementeren". Dat deel wat betreft de rede in de Arabische hadith die jij plaatste doelt hij op...niet het eerste deel "wat niet met de Koran strookt". Vandaar dat hij zegt "zoals de mutazila", een groep vroeger die de rede boven de openbaring plaatste in sommige gevallen.
Triggah wel netjes houden aubquote:Op maandag 22 juli 2013 14:07 schreef Triggershot het volgende:
Eigenlijk noem je salafisten gewoon dom
'If I argue with a hundred scholars, I am the winner. But if I argue with one ignorant person, he's the winner. the people said how? He replied: If a hundred scholars have their evidences and proof, and whether they make a case or I make a case, I'm a winner because i came to realize the truth. But if you argue with a ignorant person he will not consider any ahadeeth or ayah, because he will keep trying to back up his claim, even though he knows he is wrong.'quote:Op maandag 22 juli 2013 14:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Triggah wel netjes houden aub![]()
Het zijn literalisten mbt Islamitische teksten.
hoho, ze gebruiken ook Qiyas. Ilias en jij overdrijven. Salafisten zijn gewoonlijk geen Zahiri. Ik moet nog de alledaagse salafist tegenkomen die zegt, dat op anale seks tussen mannen of op geloofsafval geen doodstraf staat of dat masturberen je vasten niet verbreekt.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Triggah wel netjes houden aub![]()
Het zijn literalisten mbt Islamitische teksten.
Dit is niets. Imam Shafi heeft ooit een gedicht geschreven waarin staat: als het houden van de familie van de profeet betekent dat ik een rafidah ben, dan ben ik een rafidah.quote:
Ik zeg toch ook nergens dat ze helemaal geen qiyaas gebruiken? Ik zeg dat de rede ('aql of "ray" de usul van fiqh) geen plaats heeft in de methodologie van hen. Zowel wat theologische issues betreft zoals het interpreteren van "yad" in de Koran als jurisprudentiele issues (fiqh). We hoeven hier niet over te discussieren, de discussie tussen "ahl al hadith" enerzijds (andere bijnaam van salafisten vaak) en "ahlul ray" in de benadering tot teksten en jurisprudentie is eeuwenoud. Beide kampen leggen het zwaarte punt ergens anders. Andere traditionele soennieten zoals van Azhar verenigen meer in jurisprudentiele zaken tussen de rede en de letterlijke tekst, zodoende dat men tot andere conclusies komt itt salafisten. Wie het bij het rechte eind heeft mag Hij beoordelen.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:39 schreef Mathemaat het volgende:
hoho, ze gebruiken ook Qiyas. Ilias en jij overdrijven. Salafisten zijn gewoonlijk geen Zahiri. Ik moet nog de alledaagse salafist tegenkomen die zegt, dat op anale seks tussen mannen of op geloofsafval geen doodstraf staat of dat masturberen je vasten niet verbreekt.
Voor qiyas gebruik je ook rede.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:54 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook nergens dat ze helemaal geen qiyaas gebruiken?
Dat maakt ze nog geen zahiri.quote:Ik zeg dat de rede ('aql of "ray" de usul van fiqh) geen plaats heeft in de methodologie van hen. Zowel wat theologische issues betreft zoals het interpreteren van "yad" in de Koran als jurisprudentiele issues (fiqh).
Dat hoeft ook niet. Het gaat mij meer om dat de moslims elkaar uitmaken met woorden, die veels te ver gaan.quote:We hoeven hier niet over te discussieren, de discussie tussen "ahl al hadith" enerzijds (andere bijnaam van salafisten vaak) en "ahlul ray" in de benadering tot teksten en jurisprudentie is eeuwenoud. Beide kampen leggen het zwaarte punt ergens anders.
Ja oke, maar ze zijn allebei voor mij ver van het bed weg voorstellingen voor mij. Ik ben geen fan van allebei de groepen XDquote:Andere traditionele soennieten zoals van Azhar verenigen meer in jurisprudentiele zaken tussen de rede en de letterlijke tekst, zodoende dat men tot andere conclusies komt itt salafisten. Wie het bij het rechte eind heeft, mag Hij beoordelen.
Vraag het aan hen zelf en kijk welk antwoord je krijgt.quote:
Citeer mij waar ik zeg dat ze zahiri zijn doelend op de vroegere zahiri madhab. Ik snap niet hoe je hierbij komt aangezien ik nergens dit heb gezegd noch ooit aan heb gedacht. Literalisten in de Nederlandse taal staat niet automatisch gelijk aan de Zahiri madhab in Islamitisch-jurisprudentiele taal.quote:
Met welke woorden maak ik ze uit dan?quote:Op maandag 22 juli 2013 15:05 schreef Mathemaat het volgende:
Dat hoeft ook niet. Het gaat mij meer om dat de moslims elkaar uitmaken met woorden, die veels te ver gaan.
Waar ben jij wel fan dan van? Welke approach/methodologie?quote:Op maandag 22 juli 2013 15:05 schreef Mathemaat het volgende:
Ja oke, maar ze zijn allebei voor mij ver van het bed weg voorstellingen voor mij. Ik ben geen fan van allebei de groepen XD
Ach joh, ik ben voor erger uitgemaakt dan Mu3tazillahquote:Op maandag 22 juli 2013 15:05 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Voor qiyas gebruik je ook rede.
[..]
Dat maakt ze nog geen zahiri.
[..]
Dat hoeft ook niet. Het gaat mij meer om dat de moslims elkaar uitmaken met woorden, die veels te ver gaan.
[..]
Ja oke, maar ze zijn allebei voor mij ver van het bed weg voorstellingen voor mij. Ik ben geen fan van allebei de groepen XD
Wat moet aql eigenlijk dan precies voorstellen in Islamitisch jurisprudentie?quote:Op maandag 22 juli 2013 15:09 schreef Triggershot het volgende:
Op dit punt heeft Aloulou wel gelijk, je kunt vallen over het gebruik van 'rede' in het Nederlands, maar aql en qiyaas zijn wel 2 verschillende methodologieën in Islamitisch jurisprudentie en vaak staan ze zelfs tegenover elkaar.
Beste metaforische beschrijving zou wellicht zijn door de opponenten te benoemen, dus tegenovergestelde van naql en taqlied. Introspectiequote:Op maandag 22 juli 2013 15:15 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Wat moet aql eigenlijk dan precies voorstellen in Islamitisch jurisprudentie?
Oké, je hebt gelijk. Maar literalist is nog steeds een negatief woord in het Nederlands, want het slaat op de christenen die sommige teksten in de bijbel met een plaat voor hun hoofd volgen.quote:Op maandag 22 juli 2013 15:08 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Citeer mij waar ik zeg dat ze zahiri zijn doelend op de vroegere zahiri madhab. Ik snap niet hoe je hierbij komt aangezien ik nergens dit heb gezegd noch ooit aan heb gedacht. Literalisten in de Nederlandse taal staat niet automatisch gelijk aan de Zahiri madhab in Islamitisch-jurisprudentiele taal.
Met welke woorden maak ik ze uit dan?
Mwah, er is niet echt eentje waar ik fan van ben. Die van imam Shafi wordt ik wel het gelukkigste.quote:[..]
Waar ben jij wel fan dan van? Welke approach/methodologie?
Oké, ik ga al iets ander doenquote:
Wat bedoel je met dikgedrukte precies?quote:Op maandag 22 juli 2013 15:32 schreef Mathemaat het volgende:
Mwah, er is niet echt eentje waar ik fan van ben. Die van imam Shafi wordt ik wel het gelukkigste.
Het gaat bij mij meer om dat de usul fiqh netjes is. Woorden zoals aql vind ik daarom vreselijk, want het zegt me totaal niets.
Goedverzorgd, leesbaar, begrijpelijk, woorden goed gedefinieerd, mooi opgebouwd en met weinig aannames. Zoietsquote:Op maandag 22 juli 2013 15:37 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dikgedrukte precies?
Ja maar, zo klinkt het als losse pols werk.quote:Op maandag 22 juli 2013 15:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beste metaforische beschrijving zou wellicht zijn door de opponenten te benoemen, dus tegenovergestelde van naql en taqlied. Introspectie
Nou wil ik niet bijvoorbeeld Qiyas onderuit lullen, maar wat Iblis deed door vuur en klei te vergelijken was ook Qiyas en niet echt slimquote:Op maandag 22 juli 2013 15:46 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja maar, zo klinkt het als losse pols werk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |