Ik heb deze in het echt gezien, net als don. Hoewel het volgens mij niet mogelijk is om een selvage lijn erop te naaien, kon je wel zien dat het maar minimaal gekost heeft. De selvage lijn was zo scheef als wat en de broek voelde slap aan, alsof er totaal geen leven in zat.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:46 schreef Pauller het volgende:
Misschien niet nieuw maar ik keek er gisteren wel een beetje van op. Selvedge-denim bij de H&M voor ¤40. Vroeg me gelijk af in hoeverre het selvedge-verhaal nog opgaat en of bepaalde merken niet gewoon zo'n 'randje' er op naaien?
Als je het selvage-verhaal in verband met kwaliteit bedoelt; dat is er niet echt. Een zelfkant aan denim zegt niets over de kwaliteit van de stof, alleen iets over het feit dat de stof zichzelf tijdens het weven 'afkant'. Er zijn namelijk ook zat broeken die geen selvage hebben maar waarvan de kwaliteit van de stof vele malen beter is dan die met.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:46 schreef Pauller het volgende:
Misschien niet nieuw maar ik keek er gisteren wel een beetje van op. Selvedge-denim bij de H&M voor ¤40. Vroeg me gelijk af in hoeverre het selvedge-verhaal nog opgaat en of bepaalde merken niet gewoon zo'n 'randje' er op naaien?
Sterker nog, er is zelfs selvage fabric zonder listing.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:26 schreef Analoog het volgende:
[..]
Als je het selvage-verhaal in verband met kwaliteit bedoelt; dat is er niet echt. Een zelfkant aan denim zegt niets over de kwaliteit van de stof, alleen iets over het feit dat de stof zichzelf tijdens het weven 'afkant'. Er zijn namelijk ook zat broeken die geen selvage hebben maar waarvan de kwaliteit van de stof vele malen beter is dan die met.
Donequote:Op zondag 21 juli 2013 21:33 schreef Atta-boy het volgende:
Kan m'n geupdate pics van m'n apc niet in de op in plaats deze? Licht is bij die laatste een stuk beter waardoor je veel meer progress ziet.
Ik zou voor de 29 gaan, denim stretcht immers ook na de soak.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:49 schreef xSanjay het volgende:
Net even mijn apc en N&F nagemeten:
APC:
Thigh: 11,6 inch
Knee: 8,1 inch
Leg: 6,7 inch
N&F:
Thigh: 10,8 inch
Knee: 7,8 inch
leg: 7,3 inch
Nu is het zo dat mijn APC dus boven ideaal zit, maar onder best iets breder mag zijn. Mijn N&F is dan weer net iets te strak in mijn thigh, maar ik vind hem onder wel chill. Mijn waist maat is overigens bij bijna elke broek 30.
ff size chart van denimasa erbij:
[ afbeelding ]
Zou mijn beste optie nu zijn om voor de size 30 te gaan, er mee in bad te zitten en dan laten taperen tot zo'n 18 cm?
Size 29, als je thigh 11.6 is bij apc en flex vind dan vind je size 29 denk flex.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:49 schreef xSanjay het volgende:
Net even mijn apc en N&F nagemeten:
APC:
Thigh: 11,6 inch
Knee: 8,1 inch
Leg: 6,7 inch
N&F:
Thigh: 10,8 inch
Knee: 7,8 inch
leg: 7,3 inch
Nu is het zo dat mijn APC dus boven ideaal zit, maar onder best iets breder mag zijn. Mijn N&F is dan weer net iets te strak in mijn thigh, maar ik vind hem onder wel chill. Mijn waist maat is overigens bij bijna elke broek 30.
ff size chart van denimasa erbij:
[ afbeelding ]
Zou mijn beste optie nu zijn om voor de size 30 te gaan, er mee in bad te zitten en dan laten taperen tot zo'n 18 cm?
Of selvage broeken zonder de selvagequote:Op zondag 21 juli 2013 21:44 schreef M1stral het volgende:
[..]
Sterker nog, er is zelfs selvage fabric zonder listing.
New cure van APC heeft dit ook. snap dat nog steeds niet helemaal.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:02 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Of selvage broeken zonder de selvage
Dat zeg ik, ei.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:02 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Of selvage broeken zonder de selvage
Te smal en tapered , daardoor kan het niet, de 301 van IH heeft het ..quote:Op zondag 21 juli 2013 22:07 schreef xSanjay het volgende:
[..]
New cure van APC heeft dit ook. snap dat nog steeds niet helemaal.
En size 29 zou idd ook wel kunnen, hoewel niet taperen geen optie is. ik vind 19 cm echt wel te groot.
En?quote:
welke waist maat heb je van je weird guy? (tagged)quote:Op zondag 21 juli 2013 23:32 schreef kipknots het volgende:
Weird guy:
92cm waist (na uitloop, is nog wel wat ruimte over)
32.5cm thigh
21 knie
20 hem
Verwacht dus wel dat die thigh nogal groot wordt...
33, maar daar klopt dus weinig van.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:36 schreef xSanjay het volgende:
[..]
welke waist maat heb je van je weird guy?
waarom zou je hier dan geen 33 van nemen en in bad mee gaan zitten? Dan heb je die thigh probleem ook opgelost. 36 lijkt me echt iets te veel van het goeden.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:38 schreef kipknots het volgende:
[..]
33, maar daar klopt dus weinig van.
Kreeg een 32 ook nog wel dicht, maar dat werd allemaal net te strak.
Omdat m'n waist echt op ong. 35 zit. Een 34 hier zou naar de eerste soak op ong. 33.5 tot 34" uitkomen, oftewel 85-86 cm. Dat wordt echt te klein.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:39 schreef xSanjay het volgende:
[..]
waarom zou je hier dan geen 33 van nemen en in bad mee gaan zitten? Dan heb je die thigh probleem ook opgelost. 36 lijkt me echt iets te veel van het goeden.
Maar dat zal dan toch vooral aan de topblok hebben gelegen? Wat is je maat bij prewashes?quote:Op zondag 21 juli 2013 23:50 schreef kipknots het volgende:
[..]
Omdat m'n waist echt op ong. 35 zit. Een 34 hier zou naar de eerste soak op ong. 33.5 tot 34" uitkomen, oftewel 85-86 cm. Dat wordt echt te klein.
De momo 0702 maat 34 die ik had was bv in de werkelijkheid een 35 middel en die was niet bepaald ruim.
Die waist ga je echt wel uitlopen tot 90cm, ik heb geen enkele broek gehad die <1" uitliep. Voordeel bij deze fit is dat je ruimte hebt in de thigh, het zal daarom veel beter aanvoelen. Als je weinig ruimte in de thigh hebt en ook nog in de waist, met dezelfde rise, dan is dat meestal niet lekker.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:50 schreef kipknots het volgende:
[..]
Omdat m'n waist echt op ong. 35 zit. Een 34 hier zou naar de eerste soak op ong. 33.5 tot 34" uitkomen, oftewel 85-86 cm. Dat wordt echt te klein.
De momo 0702 maat 34 die ik had was bv in de werkelijkheid een 35 middel en die was niet bepaald ruim.
Gewoon aan doen, every day is denim day.quote:Op maandag 22 juli 2013 08:51 schreef Stansfield het volgende:
Mijn N&F left hand twill en unbranded jeans zijn gearriveerd. Nog wel 30 euro invoerkosten erbij. Maar toch nog een goede koop. Alleen jammer dat het nu 30 graden is.
Vandaag is het Edwin chino dayquote:Op maandag 22 juli 2013 08:55 schreef Michhas het volgende:
[..]
Gewoon aan doen, every day is denim day.
Ok, dan neem ik de gok wel. Vast wel iemand hier die hem wil overnemen als het verkeerd uitpakt.quote:Op maandag 22 juli 2013 08:51 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Die waist ga je echt wel uitlopen tot 90cm, ik heb geen enkele broek gehad die <1" uitliep. Voordeel bij deze fit is dat je ruimte hebt in de thigh, het zal daarom veel beter aanvoelen. Als je weinig ruimte in de thigh hebt en ook nog in de waist, met dezelfde rise, dan is dat meestal niet lekker.
Vergelijk ook eens de front en back rise met elkaar, hoe hoger die rise, hoe beter je de nauwe waist kunt hebben.
Kan je niet voor de zekerheid allebei de maten bestellen en de slechtst zittende terug sturen?quote:Op maandag 22 juli 2013 09:25 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ok, dan neem ik de gok wel. Vast wel iemand hier die hem wil overnemen als het verkeerd uitpakt.
Je kan ook voor sizing vragen aan Beautiful_Freak of Maxpower die hebben dacht ik ook de 15thquote:Op maandag 22 juli 2013 20:57 schreef Pedroo het volgende:
Nee, de gewone. Liefst met hidden arcsMaar die zijn er helaas niet meer. Sizing schijnt met die 15th 710s nogal vaag te zijn.
Had contact met Asami over een eventuele Evisu, maar hij ging ook langs de samurai flagship store in Osaka.
Heb liever de normale versie, maar kan ze sowieso wel een berichtje sturen aangaande de sizing van de 710.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:29 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Je kan ook voor sizing vragen aan Beautiful_Freak of Maxpower die hebben dacht ik ook de 15th
Blue Blood hebben van die patches erop toch?quote:Op maandag 22 juli 2013 23:09 schreef Pauller het volgende:
Weet iemand hoe het merk heet waarbij er op de kontzak een stuk dierenhuid is gezet? Zag de broeken bij Leyp liggen maar ben het merk vergeten te noteren..
Geen dierenhuid voor zover ik weet.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:19 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Blue Blood hebben van die patches erop toch?
Ik dacht altijd dat leyp dat zelf deed. Volgens mij zijn dat hun eigen broeken of gecustomized spul, maar is niet heel erg intressant spul qua kwaliteit tbh.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:09 schreef Pauller het volgende:
Weet iemand hoe het merk heet waarbij er op de kontzak een stuk dierenhuid is gezet? Zag de broeken bij Leyp liggen maar ben het merk vergeten te noteren..
Het was wel 'echte' dierenhuid. Zou ook wel logisch zijn als ze dat zelf doen maar kan het ook niet op de site terug vinden. Was ook niet heel duur trouwens.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:21 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat leyp dat zelf deed. Volgens mij zijn dat hun eigen broeken of gecustomized spul, maar is niet heel erg intressant spul qua kwaliteit tbh.
Klopt, heb die dingen vaker zien liggen bij ze. Vraag me trouwens ook echt af als je daar een tshirt oid over aan hebt wat er langs schuurt wat er dan nog overblijft van dat spul. Denk dat het niet heel handig is in de praktijkquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:14 schreef Pauller het volgende:
[..]
Het was wel 'echte' dierenhuid. Zou ook wel logisch zijn als ze dat zelf doen maar kan het ook niet op de site terug vinden. Was ook niet heel duur trouwens.
Wat Nezhi zegt ofquote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:07 schreef M1stral het volgende:
Ik wil goede maar enigszins betaalbare boots. Suggesties?
Shorts allday errrdayquote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:12 schreef Fusebox het volgende:
Veel mooi spul en plannen weer in dit topic...nice!
Ik trek denim niet met dit weer, draag voor werk het liefst een chino of nudie average Joe.....denim is niet te doen met deze temperaturen.
Als het uitkomt dit weekend toch echt eens een keer mijn JB x Momo naar de kleermaker brengen voor de nodige ingrepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |