Dan moet je daar heengaan waar interessante mensen zijnquote:
Je bedoelt een intieme partner? Wie hier niet?quote:Op zondag 21 juli 2013 12:21 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb alleen nog de vacature vacature voor vriendje openstaan
Ik niet.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je bedoelt een intieme partner? Wie hier niet?
Ik had het ook meer over bevriend raken als in vriendschap, ook heel belangrijk
Ja das waar, maar het levert ook zoveel vreugde op!quote:Op zondag 21 juli 2013 12:28 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik niet.
Ik hou niet van relaties, vind ik stressvol en te veel gedoe![]()
Nah, al mijn "relaties" waren bijzonder stressvol, ik vond er niks aan en het was gewoon niks.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja das waar, maar het levert ook zoveel vreugde op!![]()
(of kan veel vreugde opleveren, maar ook veel gedoe enzo, I knows)
Een relatie veel gedoe of stress? Is juist de essence van een relatie niet, dat je weinig stress en weinig gedoe hebt? Behalve mijn vorige BPD relatie waren de vorige en de huidige juist relaxed. Dat continu alleen wakker worden in je bed is ook maar zo-zo.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:28 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik niet.
Ik hou niet van relaties, vind ik stressvol en te veel gedoe![]()
O ik kan heel erg genieten van het singleleven hoor! Alleen is af en toe naast iemand wakker worden wel zo gezelligquote:Op zondag 21 juli 2013 12:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een relatie veel gedoe of stress? Is juist de essence van een relatie niet, dat je weinig stress en weinig gedoe hebt? Behalve mijn vorige BPD relatie waren de vorige en de huidige juist relaxed. Dat continu alleen wakker worden in je bed is ook maar zo-zo.
Of je nu wel of geen relatie materiaal bent is iets anders. Ik vind mezelf ook geen relatie materiaal, maar ik ben hooguit een paar maand of jaar single en dan komt iets vanzelf wel weer bovendrijven.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:33 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nah, al mijn "relaties" waren bijzonder stressvol, ik vond er niks aan en het was gewoon niks.
Ben niet echt relatiemateriaal
Ik denk niet dat het "maken" is. Ik zie het als iets wat van nature moet groeien. Beetje interesse tonen in mensen, beetje interesse terugkrijgen, etc.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Lex, weet je eigenlijk wel hoe je vrienden moet maken?? Gewoon een vraagje uit interesse
Alles daartussen is geen vooruitgang, omdat het mijn persoonlijke situatie niet veranderd. Ik zie het contact niet beter worden en daarom zie ik alles wat ik nu doe met andere mensen als moeite dat weggegooid wordt. Het "geluk" is dat ik niet in mijn oude situatie wil terugvallen en daarom zoek ik nog wel contact op. Ik kom nog wel buiten.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Lex, waarom bekijk je dit zo zwart?
Je hebt alleen vooruitgang als je vrienden gaat krijgen?
Alles daartussen is geen vooruitgang? Heb je pas vooruitgang als je niet meer maagd bent? Daar horen eerst nog de stapjes, dame vinden, daten, leuk vinden, one things leads to another, elk stapje is vooruitgang!
Een vriendschappelijke relatie moet groeien, maar je kunt het wel de goeie kant opsturenquote:Op zondag 21 juli 2013 12:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het "maken" is. Ik zie het als iets wat van nature moet groeien. Beetje interesse tonen in mensen, beetje interesse terugkrijgen, etc.
Nee, je ziet het niet. Ik creëer niets. Het probleem is dat de kans extreem groot is dat mensen me gaan treiteren. Dat is de realiteit.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:06 schreef Canillas het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van liegen of verzinnen, het is geen commentaar of kritiek op jou of wat je doet, waar het om gaat is dat je opvattingen/gedachten aanhangt die je beperken, omdat je er erin gelooft en/of erop leunt.
Toen was het echt, nu niet meer maar je betrekt hoe je je toen voelde en hoe het toen was op het nu en laat dat je heden bepalen, dat is rot maar dat doe je wel zelf omdat je nog vast houdt aan dat verleden.
Vraag; waarom zou je vast houden aan iets wat je beperkt? In de zin van waarom iemand dat zou doen en dan daarna jezelf afvragen waarom jij zoiets zou doen, wat zou de reden kunnen zijn? Wat zou er achter die strategie kunnen zitten?
[..]
Vroeger, niet nu dus.
[..]
En dit is het vasthouden aan het verleden ''als ik er maar vanuit ga dat niemand me mag dan weet ik tenminste waar ik aan toe bent, laat ik mezelf niet zijn en kan ik niet gekwetst worden''. je bent nog steeds je verleden aan het overleven terwijl dat al voorbij is.
[..]
Dit botst met je conditionering die je nog niet losgelaten hebt, opvattingen van vroeger komen niet overeen met het heden maar jij leeft nog in dat verleden.
Logisch dat jij geen vrienden hebt, dat sluit totaal niet aan bij de overtuigingen van vroeger waar je nog aan vast houdt.
Stel je eens voor dat je een liter zweet op moet drinken; bij de gedachte krijg je waarschijnlijk al de rillingen en voel je je wat misselijk. Apart voorbeeld maar zo ga je door het leven door in negatieve gedachten over het leven te geloven; je creëert die vieze/nare/vervelende ervaring zelf.
Je pm/dm stroomt nog niet vol met cv's?quote:Op zondag 21 juli 2013 12:21 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb alleen nog de vacature vacature voor vriendje openstaan
Alles wat je hier typt en in je hoofd hebt zitten is projectie gebaseerd op conclusies die je in het verleden getrokken hebt. Je doet alsof je met die gedachten de toekomst kan voorspellen, alsof dat je een houvast geeft. Op een bepaalde manier is het ook waar; je ziet jezelf op die manier, gedraagt jezelf op de manier, straalt dat naar anderen uit, die pikken dat op en jij zegt ''Zie je nou wel? Het is zo!''.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:51 schreef Comp_Lex het volgende:
Nee, je ziet het niet. Ik creëer niets. Het probleem is dat de kans extreem groot is dat mensen me gaan treiteren. Dat is de realiteit.
Als ik op kamers ga, dan denk ik dat ik getreiterd ga worden door andere studenten. Ik trek dat nare gedrag heel erg gaan, gewoon omdat ik besta, om mij als persoon.
Kijkend naar mijn studie kan ik geen gedoe meer gebruiken eigenlijk. Ik wil niet extra tijd stoppen in weer moeten terugverhuizen naar mijn ouders, omdat ik niet overweg kan met de studenten waar ik mee samenleef. Dat kost teveel tijd en moeite dat ik moet stoppen in mijn studie. Ik wil zo weinig mogelijk vertraging hebben. Waar het op neerkomt is dat ik het niet kan riskeren.
Ik begrijp je niet. Wat is het verschil tussen een voorbedacht idee en een conclusie?quote:Op zondag 21 juli 2013 13:02 schreef Canillas het volgende:
[..]
Alles wat je hier typt en in je hoofd hebt zitten is projectie gebaseerd op conclusies die je in het verleden getrokken hebt. Je doet alsof je met die gedachten de toekomst kan voorspellen, alsof dat je een houvast geeft. Op een bepaalde manier is het ook waar; je ziet jezelf op die manier, gedraagt jezelf op de manier, straalt dat naar anderen uit, die pikken dat op en jij zegt ''Zie je nou wel? Het is zo!''.
Heb je wel eens zien hoe mensen die zichzelf als minderwaardig zien relaties uitkiezen met mensen die ze slecht behandelen? Dat is wat ze kennen, dat sluit aan bij hoe ze zichzelf zien, de verzamelingen opvattingen die ze in het verleden over zichzelf hebben op gedaan.
Jezelf zien als iemand die gepest ging worden had vroeger nut; je werd er bedachtzaam op, ging dingen anticiperen, vermijden, zoiets geeft je het idee van controle over je leven terug. Probleem is dat jij jezelf nu nog zo ziet en het verleden op die manier je heden en toekomst laat bepalen omdat je zelf nog daar aan vast houdt.
Hoe zouden die situaties/je leven zijn als je er niet in stapte met al die voor bedachte ideeën?
Geen verschil, alleen overeenkomsten; in een gedachte ergens over geloven in de zin dat dat dan zou zijn wat het is. Je bent nu al bezig met iets van de toekomst te vinden terwijl die toekomst er nog niet is, niet bestaat en wat je erover denkt is gebaseerd op conclusies die je over jezelf hebt getrokken in het verleden om een beetje houvast te hebben.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:12 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik begrijp je niet. Wat is het verschil tussen een voorbedacht idee en een conclusie?
Het komt allemaal voort uit waarnemingen. Ik kan kijken en ik kan denken.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:18 schreef Canillas het volgende:
[..]
Geen verschil, alleen overeenkomsten; in een gedachte ergens over geloven in de zin dat dat dan zou zijn wat het is. Je bent nu al bezig met iets van de toekomst te vinden terwijl die toekomst er nog niet is, niet bestaat en wat je erover denkt is gebaseerd op conclusies die je over jezelf hebt getrokken in het verleden om een beetje houvast te hebben.
Begrijp je dat het beeld wat jij over jezelf hebt waar je in gelooft (ze gaan me treiteren en ze moeten mij niet) er voor zorgt dat er zulke voorspellingen komen? Je hebt een beperkende conclusie over jezelf getrokken en daar hou je nu nog aan vast en je laat het je leven bepalen.
Wat begrijp jij van het waarom van wat je doet? De conclusies waar je het over hebt, begrijp je waarom je die getrokken hebt? Begrijp je waarom je leven is zoals het is? Bij die vragen niet beginnen over het verleden of andere maar puur jij zelf op dit moment, hoe houdt je dit alles in stand? Wat geloof je, waarom en waarom hou je daaraan vast?
Misschien iets om wat langer over na te denken, laat het eens tot je door dringen
Waarnemingen die je kleurt door opvattingen die te maken hebben met het verleden, niet met het heden.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:31 schreef Comp_Lex het volgende:
Het komt allemaal voort uit waarnemingen. Ik kan kijken en ik kan denken.
Ik voel me heel erg slecht. Ik ben nooit echt gelukkig en ik kan niet meer genieten. Het gaat nog steeds niet goed tussen mij en de buitenwereld, terwijl ik er wel moeite in stop.
Ik heb eigenschappen om getreiterd te worden. Ik ben heel rustig, teruggetrokken, zeer introvert, heb de uitstraling van een echte nerd, etc. Ik heb de eigenschappen waar mensen over het algemeen een gruwelijke hekel aan hebben. (Er zijn uitzonderingen)quote:Op zondag 21 juli 2013 13:35 schreef Canillas het volgende:
[..]
Waarnemingen die je kleurt door opvattingen die te maken hebben met het verleden, niet met het heden.
Nogmaals de vraag; wat doe jij eraan dat het zo gaat? En weet je waarom? Of weet je wat, ik ben toch rest van de dag weg, antwoord maar niet, denk er maar gewoon over na.
quote:Op zondag 21 juli 2013 12:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een relatie veel gedoe of stress? Is juist de essence van een relatie niet, dat je weinig stress en weinig gedoe hebt? Behalve mijn vorige BPD relatie waren de vorige en de huidige juist relaxed. Dat continu alleen wakker worden in je bed is ook maar zo-zo.
Ik bedoel meer dat ik op meerdere fronten niet van relaties hou.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Of je nu wel of geen relatie materiaal bent is iets anders. Ik vind mezelf ook geen relatie materiaal, maar ik ben hooguit een paar maand of jaar single en dan komt iets vanzelf wel weer bovendrijven.
Heerlijke mensen vind ik dat!quote:Op zondag 21 juli 2013 13:39 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb eigenschappen om getreiterd te worden. Ik ben heel rustig, teruggetrokken, zeer introvert, heb de uitstraling van een echte nerd, etc. Ik heb de eigenschappen waar mensen over het algemeen een gruwelijke hekel aan hebben. (Er zijn uitzonderingen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |