abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129181786
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Mijn gedachten zijn wel echt. Ik besta, ik ben een echt persoon en ik mag echt zijn op deze wereld!
Dat je bestaat, een echt persoon bent en je op deze wereld mag zijn staat volkomen los van het feit dat je het vermogen hebt om te denken.

Je gedachten op zich zijn echt, ze bestaan, ze hebben alleen niks te maken met de realiteit, het zijn slechts verhaaltjes erover en niet de realiteit zelf.

Of heb je je gedachten nodig om jezelf te vertellen dat je bestaat? Dat je bestaat is volgens mij meer ervaren en voelen, ook 2 dingen waar denken niks mee te maken hoeft te hebben ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zondag 21 juli 2013 @ 11:33:23 #27
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129181985
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:22 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat je bestaat, een echt persoon bent en je op deze wereld mag zijn staat volkomen los van het feit dat je het vermogen hebt om te denken.

Je gedachten op zich zijn echt, ze bestaan, ze hebben alleen niks te maken met de realiteit, het zijn slechts verhaaltjes erover en niet de realiteit zelf.

Of heb je je gedachten nodig om jezelf te vertellen dat je bestaat? Dat je bestaat is volgens mij meer ervaren en voelen, ook 2 dingen waar denken niks mee te maken hoeft te hebben ;)
Mijn gedachten zijn conclusies die getrokken zijn uit de tot nu toe meegemaakte realiteit.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129182203
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:33 schreef Comp_Lex het volgende:
Mijn gedachten zijn conclusies die getrokken zijn uit de tot nu toe meegemaakte realiteit.
Klopt, een geconditioneerd verhaaltje, gebaseerd op het verleden, wat alleen in je hoofd bestaat gecombineerd met het in je hoofd leven en op die manier de ervaring van dat verhaaltje creëren, zelf 'echt' maken omdat je gelooft dat het echt is. Een verhaaltje waar je op leunt omdat je niet meer weet hoe je spontaan leven moet omdat je 1e reactie is je hoofd in schieten en daar controle bij elkaar wil denken :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_129182251
Zo he, jullie hebben er een heel topic in no time doorheen geragt :D :P

Naja, straks maar even naar de supermarkt om een ontbijtje te halen (tis weer crisis in de koelkast :') ) en meteen daarna door naar het park waar -hopelijk- jeu de boules gespeeld wordt. Zo niet, keer ik terug naar de supermarkt om boodschappen te doen. Zo ja, dan blijf ik daar en doe een paar spelletjes mee met mensen die ik helemaal niet ken! _O-

Into darkness I go! _O-
  zondag 21 juli 2013 @ 11:56:24 #30
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129182405
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:47 schreef Canillas het volgende:

[..]

Klopt, een geconditioneerd verhaaltje, gebaseerd op het verleden, wat alleen in je hoofd bestaat gecombineerd met het in je hoofd leven en op die manier de ervaring van dat verhaaltje creëren, zelf 'echt' maken omdat je gelooft dat het echt is. Een verhaaltje waar je op leunt omdat je niet meer weet hoe je spontaan leven moet omdat je 1e reactie is je hoofd in schieten en daar controle bij elkaar wil denken :)
Mijn verleden bestaat niet alleen in mijn hoofd. Mijn verleden bestond vroeger echt. Ik zit hier niet te liegen en de boel bij elkaar te verzinnen. De ervaring bestond al voordat ik het verhaaltje creëerde. Het was al echt.
Verder heb ik geleerd dat het niet echt uitmaakt wat ik denk en wat ik voel. Dat heeft voor mij bijna nul invloed op de omgeving, omdat ik vroeger altijd te maken heb gehad met groepen onredelijke mensen. Nu doen mensen wel aardig, maar ik denk dat die aardigheid niet oprecht is omdat het contact niet vooruit gaat.
Het lijkt een vervolg van vroeger te zijn. Vroeger was het tenminste duidelijk voor me dat mensen me niet mochten. Nu doen mensen wel aardig, maar ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik ergens bij hoor.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129182460
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:33 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb op 1 punt in mijn leven besloten al die oude shit weg te gooien, om het maar te laten rusten. Het was gewoon te veel ballast om mee te voeren. Sindsdien leef ik meer in het hier en nu.
Moet wel eerlijk zeggen dat die ommezwaai niet direct tot het verlichten van mn depressie heeft gezorgd, maar het was wel een noodzakelijke stap. Anders zou ik nooit kunnen genieten van de goeie momenten die ik wel heb. Zelfs tijdens mijn depressie had ik wel goeie kleine momentjes, daar kon ik toch wel van genieten (of ik werd op dat moment eventjes neutraal ipv gedeprimeerd).
pi_129182479
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Mijn verleden bestaat niet alleen in mijn hoofd. Mijn verleden bestond vroeger echt. Ik zit hier niet te liegen en de boel bij elkaar te verzinnen. De ervaring bestond al voordat ik het verhaaltje creëerde. Het was al echt.
Verder heb ik geleerd dat het niet echt uitmaakt wat ik denk en wat ik voel. Dat heeft voor mij bijna nul invloed op de omgeving, omdat ik vroeger altijd te maken heb gehad met groepen onredelijke mensen. Nu doen mensen wel aardig, maar ik denk dat die aardigheid niet oprecht is omdat het contact niet vooruit gaat.
Het lijkt een vervolg van vroeger te zijn. Vroeger was het tenminste duidelijk voor me dat mensen me niet mochten. Nu doen mensen wel aardig, maar ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik ergens bij hoor.
Ik zou hier pas wat op kunnen zeggen als ik jou een keertje in het echt ontmoet heb.
  zondag 21 juli 2013 @ 12:01:33 #33
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129182510
quote:

[..]

Er is in ieder geval vooruitgang!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 21 juli 2013 @ 12:03:16 #34
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129182558
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:01 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Er is in ieder geval vooruitgang!
Ik zie het als "neppe vooruitgang". Op het eerste oog lijkt er vooruitgang te zijn, maar als je er goed naar kijkt dan blijkt de situatie exact hetzelfde te zijn. Ik heb nog steeds geen vrienden.
pi_129182600
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zie het als "neppe vooruitgang". Op het eerste oog lijkt er vooruitgang te zijn, maar als je er goed naar kijkt dan blijkt de situatie exact hetzelfde te zijn. Ik heb nog steeds geen vrienden.
Lex, weet je eigenlijk wel hoe je vrienden moet maken?? Gewoon een vraagje uit interesse :)
pi_129182621
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Lex, waarom bekijk je dit zo zwart?

Je hebt alleen vooruitgang als je vrienden gaat krijgen?

Alles daartussen is geen vooruitgang? Heb je pas vooruitgang als je niet meer maagd bent? Daar horen eerst nog de stapjes, dame vinden, daten, leuk vinden, one things leads to another, elk stapje is vooruitgang!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129182626
quote:
Het is geen kwestie van liegen of verzinnen, het is geen commentaar of kritiek op jou of wat je doet, waar het om gaat is dat je opvattingen/gedachten aanhangt die je beperken, omdat je er erin gelooft en/of erop leunt.

Toen was het echt, nu niet meer maar je betrekt hoe je je toen voelde en hoe het toen was op het nu en laat dat je heden bepalen, dat is rot maar dat doe je wel zelf omdat je nog vast houdt aan dat verleden.

Vraag; waarom zou je vast houden aan iets wat je beperkt? In de zin van waarom iemand dat zou doen en dan daarna jezelf afvragen waarom jij zoiets zou doen, wat zou de reden kunnen zijn? Wat zou er achter die strategie kunnen zitten?
quote:
Verder heb ik geleerd dat het niet echt uitmaakt wat ik denk en wat ik voel. Dat heeft voor mij bijna nul invloed op de omgeving, omdat ik vroeger altijd te maken heb gehad met groepen onredelijke mensen.
Vroeger, niet nu dus.
quote:
Nu doen mensen wel aardig, maar ik denk dat die aardigheid niet oprecht is omdat het contact niet vooruit gaat. Het lijkt een vervolg van vroeger te zijn. Vroeger was het tenminste duidelijk voor me dat mensen me niet mochten.
En dit is het vasthouden aan het verleden ''als ik er maar vanuit ga dat niemand me mag dan weet ik tenminste waar ik aan toe bent, laat ik mezelf niet zijn en kan ik niet gekwetst worden''. je bent nog steeds je verleden aan het overleven terwijl dat al voorbij is.
quote:
Nu doen mensen wel aardig, maar ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik ergens bij hoor.
Dit botst met je conditionering die je nog niet losgelaten hebt, opvattingen van vroeger komen niet overeen met het heden maar jij leeft nog in dat verleden.

Logisch dat jij geen vrienden hebt, dat sluit totaal niet aan bij de overtuigingen van vroeger waar je nog aan vast houdt.

Stel je eens voor dat je een liter zweet op moet drinken; bij de gedachte krijg je waarschijnlijk al de rillingen en voel je je wat misselijk. Apart voorbeeld maar zo ga je door het leven door in negatieve gedachten over het leven te geloven; je creëert die vieze/nare/vervelende ervaring zelf.
pi_129182648
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Lex, weet je eigenlijk wel hoe je vrienden moet maken?? Gewoon een vraagje uit interesse :)
Ik weet ook niet hoe ik vrienden moet maken hoor. Ik doe ook maar wat en blijkbaar zijn er mensen met interesse in mij.

Ik doe maar wat :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_129182660
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 09:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit gevoel wil ik graag terug! Exact zoals je het zegt.

Het gevoel dat er in je leven nog veel te ontdekken is. Die auto, die trip, die relatie, dat success, dit of dat. Dat gevoel dat je nog dingen kunt gaan doen om dat te bereiken. Ik heb dat echt niet meer. En elke dag, wordt het minder, en minder, en minder ..

[ afbeelding ]
In een irrationele fase zou ik overigens niet zo praten :+ Bij mijn eigen klachten is vaak een golvende lijn te zien. Het is overigens niet echt een 'gevoel' voor mij, eerder iets waar ik aan kan denken als ik er helemaal doorheen zit.
pi_129182681
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik weet ook niet hoe ik vrienden moet maken hoor. Ik doe ook maar wat en blijkbaar zijn er mensen met interesse in mij.

Ik doe maar wat :').
Er zijn wel wat truukjes voor heb ik gemerkt die wel hielpen (als autist gaat voor mij schijnbaar niks vanzelf! :P ), misschien dat Lex daar wat aan kon hebben?

Alleen ik blijf nu niet lang meer thuis, ben binnen half uurtje weg :)
pi_129182746
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Er zijn wel wat truukjes voor heb ik gemerkt die wel hielpen (als autist gaat voor mij schijnbaar niks vanzelf! :P ), misschien dat Lex daar wat aan kon hebben?

Alleen ik blijf nu niet lang meer thuis, ben binnen half uurtje weg :)
Wat voor truukjes?

Ik snap dat niet hoor :)

Het leven is gewoon 1 groot kansspel. Wil je vrienden maken? Moet je zo veel mogelijk mensen ontmoeten, is de kans het grootste dat je iemand tegen gaat komen :)
pi_129182763
Veel plezier met Jeu'en magnetron! :D

pi_129182808
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat voor truukjes?

Ik snap dat niet hoor :)

Het leven is gewoon 1 groot kansspel. Wil je vrienden maken? Moet je zo veel mogelijk mensen ontmoeten, is de kans het grootste dat je iemand tegen gaat komen :)
Dat je dan veel mensen moet ontmoeten is absoluut waar! Maar als je niet in staat bent om ze vast te houden, dan schiet je er niet veel mee op.
Ik kon geen mensen vasthouden of -echt- bevriend met ze worden (een band creëren).

Overigens heb ik er in de afgelopen 15 jaar maar 2 vrienden bij gekregen die zijn blijven hangen, maar ik heb er genoeg nu :P
(al is er op zich nog wel 1 vacature open! :P )
pi_129182831
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Veel plezier met Jeu'en magnetron! :D

[ afbeelding ]
Haha, bedankt! :D

En ik weet niet eens of daar nu mensen zijn, ik ga gewoon op de gok en zie wel! :P
pi_129182894
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat je dan veel mensen moet ontmoeten is absoluut waar! Maar als je niet in staat bent om ze vast te houden, dan schiet je er niet veel mee op.
Ik kon geen mensen vasthouden of -echt- bevriend met ze worden (een band creëren).

Overigens heb ik er in de afgelopen 15 jaar maar 2 vrienden bij gekregen die zijn blijven hangen, maar ik heb er genoeg nu :P
(al is er op zich nog wel 1 vacature open! :P )
Waarom moet je ze vasthouden? Je moet niks. Wat komt dat komt, afhankelijk van je eigen snelheid in je leven en je eigen fase waarin je zit :).
  zondag 21 juli 2013 @ 12:21:26 #46
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129182918
Ik heb alleen nog de vacature vacature voor vriendje openstaan
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_129182928
Ik heb genoeg vacatures open staan :D
pi_129182980
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:22 schreef Erach het volgende:
Zoals?
pi_129182984
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:21 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb alleen nog de vacature vacature voor vriendje openstaan
Komt wel goed lijkt me?
pi_129183007
quote:
2s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:22 schreef Erach het volgende:
hier ook :Y
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')