Ik baalde ook heel erg toen ik mijn diagnose kreeg.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat red je nog wel. En wat dan nog als dat zo is? Het verandert toch niks aan wie en hoe je zelf bent?
Toen ik diagnose autisme kreeg baalde ik ontzettend, vond het een veroordeling. Maar uiteindelijk leer je er wel mee te leven en wie weet is er bij jou achteraf toch niks aan de hand
Ik kan me nu hier een goed visioneel beeld bij bedenken hoe dit in het echt zou gebeurenquote:Op maandag 22 juli 2013 00:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Ups and downs?
[ afbeelding ]
Keep riding the waves, dude... Keep riding the waves.![]()
Gimme some fin!
[ afbeelding ]
Ik zei tegen mijn 'peut toen ik de diagnose kreeg, ja, dat wisten we nu wel, en wat nu?quote:Op maandag 22 juli 2013 00:13 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik baalde ook heel erg toen ik mijn diagnose kreeg.
Als ik het zo lees doet het me denken aan disattachment, wat dicht ligt bij non-attachment, maar wezenlijk verschilt. Blijf kijken en het verschil wordt je duidelijk.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik voel niet alsof ik een thuis heb. Ik had even dat bioscoop gevoel moment, dat film moment, waar we het afgelopen vrijdag over hadden. Je bent even weg, in je hoofd. Plots zit je in de Nederlandse 'rimboe' met een vriend, het is stil, je hoort de dieren, je ziet een eend als een dolle achter z'n kindje aanzwemmen omdat die de groep niet volgde.
Je voelt, je bent aan het observeren, takke kut zon, gruwelijke kut wespen en ongedierte, relaxte wind. Je bent weg, en dan toch de auto weer in, ff nog babbeltje en zit nu weer in bed. Het was een enorme stap omhoog (het was serieus vet) maar ik voel me nu weer serieus crap. En eigenlijk wel weer crapper dan vanochtend :/
Ahhh, that's not so bad.quote:En thuis is de plek waar ik afgelopen vrijdag ook heen gingHetzelfde bed iig
Maar jij wil toch vriendschappen en relaties? Schizoids willen dat toch niet?quote:Op maandag 22 juli 2013 00:07 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Iets heel ergs. De arts heeft eerder tegen me gezegd dat ik kenmerken van Cluster A vertoon. Cluster A = schizo en paranoïde.
Je moet andersom denken. Het gedrag wat ik vertoon komt overeen met Cluster A. (weinig sociale interactie, afwijkende denkbeelden, etc) Het is niet een extern iets wat mij beïnvloedt.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:10 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer: wat voor invloed oefent dat nu uit?
Das best diep gezien, mooi.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik kan me nu hier een goed visioneel beeld bij bedenken hoe dit in het echt zou gebeuren
Die ups en downs kan helaas ook een tikkeltje meer luguber.
[ afbeelding ]
Dat heb ik dit weekend voor het eerst in tijden niet gehad, ook best vreemd. Weet je ook waar het aan ligt dat je ze juist op die dag en tijd hebt?quote:Op maandag 22 juli 2013 00:15 schreef FAUSTI het volgende:
Meestal rond 9/10 uur op vrijdagavond krijg ik altijd zulke duister gedachtes, best raar maar ja het gaat nu eenmaal zoVind dat altijd jammer, ook gek dat het zo gaat maar ja...
Best wel gek toch?
Nee hoor, dat is waarchijnlijk het gevolg van (jaren)lange ervaring. Ik herken het heel goed, al was het bij mij niet zozeer een tijdstip als wel een omgeving.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:15 schreef FAUSTI het volgende:
Meestal rond 9/10 uur op vrijdagavond krijg ik altijd zulke duister gedachtes, best raar maar ja het gaat nu eenmaal zoVind dat altijd jammer, ook gek dat het zo gaat maar ja...
Best wel gek toch?
Ik zal niet balen als ik daadwerkelijk iets heb. Maximale duidelijkheid voor mezelf vind ik wel belangrijk. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat red je nog wel. En wat dan nog als dat zo is? Het verandert toch niks aan wie en hoe je zelf bent?
Toen ik diagnose autisme kreeg baalde ik ontzettend, vond het een veroordeling. Maar uiteindelijk leer je er wel mee te leven en wie weet is er bij jou achteraf toch niks aan de hand
Dat hoeft niet perse in de schizoïde hoek te liggen, veel mensen met autisme hebben dezelfde kenmerkenquote:Op maandag 22 juli 2013 00:17 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je moet andersom denken. Het gedrag wat ik vertoon komt overeen met Cluster A. (weinig sociale interactie, afwijkende denkbeelden, etc) Het is niet een extern iets wat mij beïnvloedt.
Dat is een verstandige benadering denk ik.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:17 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je moet andersom denken. Het gedrag wat ik vertoon komt overeen met Cluster A. (weinig sociale interactie, afwijkende denkbeelden, etc) Het is niet een extern iets wat mij beïnvloedt.
quote:Op maandag 22 juli 2013 00:17 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat heb ik dit weekend voor het eerst in tijden niet gehad, ook best vreemd. Weet je ook waar het aan ligt dat je ze juist op die dag en tijd hebt?
Shit dit had ik niet verwacht, eigenlijk geen last vanquote:Op maandag 22 juli 2013 00:18 schreef Gray het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is waarchijnlijk het gevolg van (jaren)lange ervaring. Ik herken het heel goed, al was het bij mij niet zozeer een tijdstip als wel een omgeving.
Je t'aimequote:Op maandag 22 juli 2013 00:16 schreef FAUSTI het volgende:
Het beste is dan om uit de buurt te blijven
Ik wil op een bepaalde manier ook geen contact hebben met mensen. Als ik op kamers ga, dan wil ik alles voor mezelf hebben en niks met andere studenten te maken hebben. Ik wil dat mensen mij over het algemeen zoveel mogelijk met rust laten.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar jij wil toch vriendschappen en relaties? Schizoids willen dat toch niet?
Goed dat je het zo positief doch realistisch zietquote:Op maandag 22 juli 2013 00:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zal niet balen als ik daadwerkelijk iets heb. Maximale duidelijkheid voor mezelf vind ik wel belangrijk. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
Mja, dat 'keep swimming' patroon heb ik bewust gedaan 5 minuten na dat ik thuis kwam. Alle oude patronen doen en 'net doen' alsof het kutgevoel wat enorm aan het overheersen was er niet meer tussen kwam zitten.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Als ik het zo lees doet het me denken aan disattachment, wat dicht ligt bij non-attachment, maar wezenlijk verschilt. Blijf kijken en het verschil wordt je duidelijk.
En ondertussen:
[ afbeelding ]
Klopt, ik vind het een leuke afleiding. Als ik me verveel dan kan ik me altijd ergens in mengen of dm'enquote:Op maandag 22 juli 2013 00:22 schreef FAUSTI het volgende:
Soms is FOK! ook handig voor andere zaken dan enkele posten alhier
Hah, same here!quote:Op maandag 22 juli 2013 00:21 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik wil op een bepaalde manier ook geen contact hebben met mensen. Als ik op kamers ga, dan wil ik alles voor mezelf hebben en niks met andere studenten te maken hebben. Ik wil dat mensen mij over het algemeen zoveel mogelijk met rust laten.
En voor mij is het dus ook een communicatie middel voor sommige mensen, dit forum is leesbaar zonder inlog en waar iedereen niet weet wat ik nu echt schrijf weet een vriend exact wat er staat te gebeurenquote:Op maandag 22 juli 2013 00:24 schreef minthy het volgende:
[..]
Klopt, ik vind het een leuke afleiding. Als ik me verveel dan kan ik me altijd ergens in mengen of dm'en
Al die tijd dacht dat ik je meer autistische trekjes had. Nu vallen voor mij persoonlijk (ik ben leek, noob en geen professioneel figuur) de puuzelstukjes meer op zijn plaats. Het gedrag en de posts die je hier neer zet, het maagd zijn, de vriendin willen hebben maar aan de andere kant zo'n reactie als wat je nu zet. Met rust gelaten worden. Dat zijn (denk ik) toch wel hevige schizoide trekken.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:21 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik wil op een bepaalde manier ook geen contact hebben met mensen. Als ik op kamers ga, dan wil ik alles voor mezelf hebben en niks met andere studenten te maken hebben. Ik wil dat mensen mij over het algemeen zoveel mogelijk met rust laten.
Ah, dat klinkt me allemaal weer veel te spannend...quote:Op maandag 22 juli 2013 00:26 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
En voor mij is het dus ook een communicatie middel voor sommige mensen, dit forum is leesbaar zonder inlog en waar iedereen niet weet wat ik nu echt schrijf weet een vriend exact wat er staat te gebeuren
Is niet spannend.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:28 schreef minthy het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt me allemaal weer veel te spannend...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |