Of een vakkenvuller nu belangrijk is of niet, als je, na herhaalde keren gesprek hebt gehad over het feit dat je bv te laat bent, mag je wat mij betreft zeker een officiële waarschuwing uitdelen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:29 schreef Argento het volgende:
Natuurlijk krijgt ook een vakkenvuller een officiele waarschuwing. Vakkenvulllers zijn nogal belangrijk in die business en je moet er wel op kunnen vertrouwen dat ze hun roosters naleven of anders tijdig aangeven dat ze niet kunnen of vrij willen zijn (acute ziekte is wat anders). Dat ze nog maar 16 zijn maakt dat natuurlijk niet anders. Niet komen opdagen omdat je vergeet op je rooster te kijken is natuurlijk onacceptabel.
In het geval van TS is het zeker gepast, ben ik met je eens. Alleen vind ik niet dat je gelijk bij de eerste keer een officiële waarschuwing moet krijgen. Dan werkt mijn inziens een gesprek beter, in plaats van gelijk met een officiële waarschuwing aan te komen. Bij herhaling van zaken, komt er wat mij betreft zeker een officiële waarschuwing jouw kant op. Vandaar dat ik het in het geval van de TS normaal vind dat er een officiële waarschuwing is gegeven.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:43 schreef Argento het volgende:
Ik neem aan dat de leidinggevende in kwestie vrij is om te bepalen of in het gegeven geval een officiele waarschuwing wordt gegeven of niet. Ik zou dat (ook) gedaan hebben. Als er een rooster ligt en geen ziektemeldingen, dan verwacht ik iedereen die op het rooster staat. Zo niet, dan moet je een goeie reden hebben of er volgt een officiele waarschuwing. In het geval van TS vind ik het zeker gepast. Maar goed, daar kun je anders over denken.
2 euro, belangrijk, waard jaquote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:29 schreef Argento het volgende:
Vakkenvulllers zijn nogal belangrijk in die business
als je vakken niet gevuld zijn, heb je geen supermarkt. Dat vakkenvullers matig verdienen heeft te maken met de verhouding tussen vraag en aanbod in die marktsector.quote:
Wel met het geimpliceerde belang voor de sectorquote:Op zondag 21 juli 2013 00:48 schreef Argento het volgende:
[..]
als je vakken niet gevuld zijn, heb je geen supermarkt. Dat vakkenvullers matig verdienen heeft te maken met de verhouding tussen vraag en aanbod in die marktsector.
het werk dat slaven deden was wel degelijk van zeer wezenlijk belang voor de katoenindustrie. Dat ze dat als slaven moesten doen, staat daar natuurlijk los van.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:49 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wel met het geimpliceerde belang voor de sector
slaven waren ook niet belangrijk voor de katoenindustrie
kinderen zijn niet belangrijk voor de chocoladeindustrie
het werk kon door iedereen worden gedaan.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:52 schreef Argento het volgende:
[..]
het werk dat slaven deden was wel degelijk van zeer wezenlijk belang voor de katoenindustrie. Dat ze dat als slaven moesten doen, staat daar natuurlijk los van.
maar het is wel werk dat gedaan MOET worden. Dat geldt ook voor vakkenvullers.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
het werk kon door iedereen worden gedaan.
waarom dan zo weinig betalen?quote:Op zondag 21 juli 2013 01:03 schreef Argento het volgende:
[..]
maar het is wel werk dat gedaan MOET worden. Dat geldt ook voor vakkenvullers.
Je bent niet de slimste hè? Omdat er heel veel kandidaten zijn om het werk te doen.quote:
en ze staan allemaal in de rij voor die 2 euro per uur ja?quote:Op zondag 21 juli 2013 16:05 schreef Nafi het volgende:
[..]
Je bent niet de slimste hè? Omdat er heel veel kandidaten zijn om het werk te doen.
Dat zou je inderdaad nog raar van opkijken. Bij de lokale C1000 hier is er een wachtlijst van 50 mensenquote:Op zondag 21 juli 2013 16:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en ze staan allemaal in de rij voor die 2 euro per uur ja?
maar 10 jaar terug waren de lonen dus hoger?quote:Op zondag 21 juli 2013 17:42 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad nog raar van opkijken. Bij de lokale C1000 hier is er een wachtlijst van 50 mensen. En zeg nou zelf, zeker in deze tijden, is er voor mijn leeftijd en die van TS (16-19) echt niet veel werk en we willen wel allemaal graag uit etc.
Jij maakt er 2 euro van, wij niet. Het is rond de 5 euro als je 18 bent.quote:Op zondag 21 juli 2013 17:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar 10 jaar terug waren de lonen dus hoger?
maar die nemen zer al niet meer aan, alleen kinderenquote:Op zondag 21 juli 2013 17:51 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Jij maakt er 2 euro van, wij niet. Het is rond de 5 euro als je 18 bent.
Maargoed, dat vind ik nog te weinig voor wat ik moet doen. Ik zou hier een hele speech neer kunnen leggen over mijn liefde voor Albert Heijn![]()
Te laat met z'n gang...hij bedoelt volgens mij dat z'n werktempo (in het begin) iets te laag lag, zoiets, vind ik toch minder ernstig dan gewoon iedere dag 5 minuten te laat komen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je zegt dat je vaker te laat bent geweest. En dan ook een dag niet gekomen...
Tsja, dan vind ik m wel terecht.
Ik krijg als 18-jarige een all-inn loon van rond de 6,30 per uur. Op zondag is dat 12,60 per uur. Niks mis mee.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en ze staan allemaal in de rij voor die 2 euro per uur ja?
Bruto?quote:Op zondag 21 juli 2013 22:31 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ik krijg als 18-jarige een all-inn loon van rond de 6,30 per uur. Op zondag is dat 12,60 per uur. Niks mis mee.
Netto, ik betaal geen loonheffing. En anders krijg je dat sowieso gewoon terug of heb ik het mis?quote:
en wat is min loon voor 16 jarige bij 40 uur?quote:Op zondag 21 juli 2013 22:31 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ik krijg als 18-jarige een all-inn loon van rond de 6,30 per uur. Op zondag is dat 12,60 per uur. Niks mis mee.
Rond de 200 schat ik.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en wat is min loon voor 16 jarige bij 40 uur?
Zolang je onder de 5000 euro per jaar blijft wel inderdaadquote:Op zondag 21 juli 2013 23:44 schreef Nafi het volgende:
[..]
Netto, ik betaal geen loonheffing. En anders krijg je dat sowieso gewoon terug of heb ik het mis?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |