Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
SPOILER: Why we run
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Ik dacht een zere pees bij mn knie te hebben. Maar het lijkt toch een bultje? Morgen 25k op het programma. Maar even wat inkort stukjes inbouwen.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Thanks! Ben er ook erg blij mee. Zuurstofgehalte in de lucht was nog steeds echt erg laag, en kijk alweer uit naar de herfst en winter, laat die PB's maar komen
Vanochtend was zo een LDL waarbij je het gevoel hebt eindeloos door te kunnen gaan. Een extra rustdagje om de liezen te laten helen (zinkzalf/sudocreme ftw) zal wel een rol hebben gespeeld. De temperatuur was ook aangenaam koeler dan de afgelopen twee weken in Denemarken. Het is maar goed dat ik een kind van zwemles moest halen, anders had ik er vast nog een (onverantwoord) rondje aan vast geplakt. Garmin tot 5,5 km en Endomondo vanaf 5,5 km bij elkaar opgeteld zeggen:
Afstand: 25,27km Duur: 2:18:29 Pace: 5:28/km
Hartslag heb ik geen stats van ivm lege Garmin maar op gevoel zat dat wel goed.
Op zaterdag 20 juli 2013 11:37 schreef ..-._---_-.- het volgende: Vanochtend was zo een LDL waarbij je het gevoel hebt eindeloos door te kunnen gaan. Een extra rustdagje om de liezen te laten helen (zinkzalf/sudocreme ftw) zal wel een rol hebben gespeeld. De temperatuur was ook aangenaam koeler dan de afgelopen twee weken in Denemarken. Het is maar goed dat ik een kind van zwemles moest halen, anders had ik er vast nog een (onverantwoord) rondje aan vast geplakt. Garmin tot 5,5 km en Endomondo vanaf 5,5 km bij elkaar opgeteld zeggen:
* ..-._---_-.- is tevreden!
Dat lijkt me ook niet iets om ontevreden over te zijn.
Ben ook weer terug van een rondje 5km. Geen pb maar ik moet dat ook niet steeds willen, ik ben net begonnen. Dus te hard van stapel gelopen omdat ik per sé een snellere eerste km wilde lopen. Nadat de 5km erop zaten moest ik echt neerploffen op een bankje want ik ging bijna neer. Maar wel een nieuwe snelste 1km in the pocket.
Oh oh ohhh en ik kom er net achter dat je via Runtastic (dat ik gebruikte voordat ik Endomondo ontdekte) ook je oude workouts kan importeren naar Endomondo en daar staat mijn gekoesterde les 29 van Evy op die ik op vakantie in Central Park heb gerend, inclusief route. Ik baalde al zo dat ik het alleen op Runtastic had.
Wauw MoBlo wat een tijd en mooie verbetering van je PB!! Wolve ook weer goed bezig!
Als komende dagen m'n been nou goed blijft, ga ik maandag nog ff intervallen, woensdag ff op halve kracht met de loopgroep en daarna weer gewoon 'gewoon'
Vandaag iig genieten van mijn lekkere loopje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
(Ik neem aan dat PB hetzelfde is als PR. Persoonlijk Bbbbbb???)
quote:
Op zaterdag 20 juli 2013 11:15 schreef De_kluizenaar het volgende: Ik heb een nagel die zwart aan het worden is, zelfde teen die wel eens bloed. En een geschuurde tepel nu.. lekkere sport hoor
*boks!
Ik dacht gisteren nog tijdens die verhalen over teennagels dat dat erg pijnlijk moest zijn. Ik dach nog dat ik ook erg blij was dat ik dat nog nooit mee had gemaakt....
Tot dat ik gisteren op stond om naar bed te gaan. Ik stoot mijn kleine teen hard aan de tafel. Flink bloeden en mijn nagel ligt nu voor de helft los
quote:
Op zaterdag 20 juli 2013 12:01 schreef E.T. het volgende: Wauw MoBlo wat een tijd en mooie verbetering van je PB!! Wolve ook weer goed bezig!
Als komende dagen m'n been nou goed blijft, ga ik maandag nog ff intervallen, woensdag ff op halve kracht met de loopgroep en daarna weer gewoon 'gewoon'
Ik dacht gisteren nog tijdens die verhalen over teennagels dat dat erg pijnlijk moest zijn. Ik dach nog dat ik ook erg blij was dat ik dat nog nooit mee had gemaakt....
Tot dat ik gisteren op stond om naar bed te gaan. Ik stoot mijn kleine teen hard aan de tafel. Flink bloeden en mijn nagel ligt nu voor de helft los
Gewoon lostrekken en wachten tot het gaat ontsteken
Ben vanmorgen ff terug gegaan naar de hardloopwinkel met m'n schoenen. Kon ze zo omruilen voor een maatje groter, werd helemaal niet moeilijk over gedaan. Toch al bijna 3 maanden op gelopen, maar helemaal geen probleem. Daarom koop je dus geen schoenen via internet
Ben vanmorgen ff terug gegaan naar de hardloopwinkel met m'n schoenen. Kon ze zo omruilen voor een maatje groter, werd helemaal niet moeilijk over gedaan. Toch al bijna 3 maanden op gelopen, maar helemaal geen probleem. Daarom koop je dus geen schoenen via internet
Fijn hè? En zelfs na 3 maanden, echt briljante service...
Ben vanmorgen ff terug gegaan naar de hardloopwinkel met m'n schoenen. Kon ze zo omruilen voor een maatje groter, werd helemaal niet moeilijk over gedaan. Toch al bijna 3 maanden op gelopen, maar helemaal geen probleem.
Ik heb dat geprobeerd maar wat nog vast zit, zit redelijk goed vast.
Heb het ook keertje gehad dat iemand tijdens de voetbal ook even op m'n grote teen ging staan, die week bijna niet kunnen lopen en toch maar naar de dokter gegaan. Die had even verdoving erin gedaan en voor ik het wist had hij hem eraf gehaald. Zou het in de gaten houden, want het gaat dan nog best snel ontsteken.
Op zaterdag 20 juli 2013 12:24 schreef YUR het volgende: Ja potver...door al die mooie verhalen heb ik ook weer vreselijk veel zin om te gaan lopen
Het is ook echt goed loopweer nu! Ik wilde vanmorgen ook, maar aangezien morgen denk ik toch nog wel een aanslag op m'n beentjes gaat worden heb ik me maar op de bank geinstalleerd. En nu heb ik ook geen zin meer om te lopen
Het is ook echt goed loopweer nu! Ik wilde vanmorgen ook, maar aangezien morgen denk ik toch nog wel een aanslag op m'n beentjes gaat worden heb ik me maar op de bank geinstalleerd. En nu heb ik ook geen zin meer om te lopen
Ik heb nog wat dingen in huis die ik moet fixen. We stappen over van Ziggo naar KPN alles in 1, maar ik was ff vergeten dat ik ooit de vaste telefoonaansluiting in dit huis had weggewerkt. Die moet ik dus weer tevoorschijn toveren. En de babykamer heeft ff wat aandacht nodig...en vanmiddag moet ik tour kijken
Ik moet nog wel boodschappen doen vandaag. En m'n benen scheren. Maar ik ben al de hele dag 24Kitchen aan het kijken en dat bevalt eigenlijk ook wel. Luiwammes ben ik
M'och, ik doe het wel en 't bevalt. Ik bestel gewoon elke keer hetzelfde type, dezelfde maat en dan gaat 't wél goed. Net weer een paar Lunareclipse 2 besteld via eBay, scheelde toch ruim 20 euro met Zalando en waarsch. meer met hardloopwinkels
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Na veel puzzelen, veel rondjes fietsen hier in de buurt heb ik nu m'n ultieme HM uitgezet hier. Zoveel mogelijk bos, heide en rustige wegen. Zelfs een kilometer of 3 semi-trail.
Op zaterdag 20 juli 2013 12:51 schreef Swetsenegger het volgende: Na veel puzzelen, veel rondjes fietsen hier in de buurt heb ik nu m'n ultieme HM uitgezet hier. Zoveel mogelijk bos, heide en rustige wegen. Zelfs een kilometer of 3 semi-trail.
Succes alvast met de verdere voorbereidingen, je kan 't!
Dit is misschien een hele domme vraag, maar hoe doen jullie dat met drukke wegen/stoplichten? Ik loop het liefst in het bos want het enige dat daar je pad kruist zijn mede-lopers en konijnen. Maar soms als ik in mijn wijk loop en op de punten kom waar het drukker is met auto's loop ik net zo lang om totdat ik in één keer op het zelfde tempo kan oversteken zodat ik niet hoef af te remmen.
Op zaterdag 20 juli 2013 11:37 schreef ..-._---_-.- het volgende: Vanochtend was zo een LDL waarbij je het gevoel hebt eindeloos door te kunnen gaan. Een extra rustdagje om de liezen te laten helen (zinkzalf/sudocreme ftw) zal wel een rol hebben gespeeld. De temperatuur was ook aangenaam koeler dan de afgelopen twee weken in Denemarken. Het is maar goed dat ik een kind van zwemles moest halen, anders had ik er vast nog een (onverantwoord) rondje aan vast geplakt. Garmin tot 5,5 km en Endomondo vanaf 5,5 km bij elkaar opgeteld zeggen:
* ..-._---_-.- is tevreden!
quote:
Op zaterdag 20 juli 2013 11:52 schreef Cee het volgende: Ben ook weer terug van een rondje 5km. Geen pb maar ik moet dat ook niet steeds willen, ik ben net begonnen. Dus te hard van stapel gelopen omdat ik per sé een snellere eerste km wilde lopen. Nadat de 5km erop zaten moest ik echt neerploffen op een bankje want ik ging bijna neer. Maar wel een nieuwe snelste 1km in the pocket.
Oh oh ohhh en ik kom er net achter dat je via Runtastic (dat ik gebruikte voordat ik Endomondo ontdekte) ook je oude workouts kan importeren naar Endomondo en daar staat mijn gekoesterde les 29 van Evy op die ik op vakantie in Central Park heb gerend, inclusief route. Ik baalde al zo dat ik het alleen op Runtastic had.
wat goed bezig iedereen en leuk als je zo'n evy les in Central Park hebt gelopen, dat geeft toch een speciale lading
Ik heb net voor het eerst 5 km achter elkaar gelopen. Ik zou het vanmorgen met de loopgroep doen maar besloot gisterenavond nadat ik op de kermis geluidmetingen had gedaan dat ik er een gezellige doorzakavond met mijn mevrouw van ging maken. Dus vanmorgen tot 9 uur in bed blijven liggen en net dus gaan lopen.
Ik ben een tevreden vrouw, ik heb rustig gelopen en mijn mevrouw en zoon zijn op de fiets mee geweest. Ze hoefde net niet zo langzaam dat ze omvielen, dus ik het lekker heel de weg kunnen kletsen. In januari begonnen, nu is het juli. Het heeft dus een half jaar geduurd, maar ook ik heb de 5 km in de benen en dat smaakt naar meer
Gefeliciteerd Nirak! Wat een tof gevoel is dat hè, als die magische grens is doorbroken! Ik voelde me toen in ieder geval echt een Rocky/Transformer/Iron Man/Special Snowflake Unicorn.
Succes alvast met de verdere voorbereidingen, je kan 't!
Dit is misschien een hele domme vraag, maar hoe doen jullie dat met drukke wegen/stoplichten? Ik loop het liefst in het bos want het enige dat daar je pad kruist zijn mede-lopers en konijnen. Maar soms als ik in mijn wijk loop en op de punten kom waar het drukker is met auto's loop ik net zo lang om totdat ik in één keer op het zelfde tempo kan oversteken zodat ik niet hoef af te remmen.
Bij een spoorwegovergang wil ik nog wel eens een stukje heen en weer lopen, maar bij een stoplicht of gewoon oversteken sta ik gewoon stil.
M'och, ik doe het wel en 't bevalt. Ik bestel gewoon elke keer hetzelfde type, dezelfde maat en dan gaat 't wél goed. Net weer een paar Lunareclipse 2 besteld via eBay, scheelde toch ruim 20 euro met Zalando en waarsch. meer met hardloopwinkels
Dan kan het wel idd. Anders ben je zeker 20 tot 30 euro teveel kwijt inderdaad. Maar ik had nu dit merk en type voor het eerst. Dus nu achteraf wel erg blij mee