Ik weet dat de basisregel is dat je in de lengterichting van de kamer moet leggen, en parallel aan de lichtinval, maar ik stuit toch op een probleempje. Over niet al te lange tijd hoop ik het flatje in de afbeelding te betrekken. Maar als ik daar bij de woon- en de slaapkamer (aan de terraszijde bevinden zich twee schuifpuien) deze twee legregels uitvoer, wat doe ik dan met het halletje? Als ik daar in de lengte leg ligt het haaks op de richting in de twee kamers. Weliswaar wordt het niet doorlopend gelegd (er liggen drempels), maar het oogt wel raar, laminaat in verschillende richtingen.
Leg ik het laminaat daarentegen in dezelfde richting als in de kamers, dan ligt het dus in de breedterichting van de hal. De hal is echter smaller dan 1 plank laminaat lang is, dus dan kun je het niet meer verspringend leggen, en is het verband minder stevig.
Alternatief is het in de hal in de lengterichting leggen, en in de andere vertrekken in de breedte (voor zover dat bij een vierkante slaapkamer verschil maakt), zodat het laminaat dus niet parallel, maar juist haaks op de lichtinval ligt.
Wat is het beste?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...