abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129130026
Ik weet dat de basisregel is dat je in de lengterichting van de kamer moet leggen, en parallel aan de lichtinval, maar ik stuit toch op een probleempje. Over niet al te lange tijd hoop ik het flatje in de afbeelding te betrekken. Maar als ik daar bij de woon- en de slaapkamer (aan de terraszijde bevinden zich twee schuifpuien) deze twee legregels uitvoer, wat doe ik dan met het halletje? Als ik daar in de lengte leg ligt het haaks op de richting in de twee kamers. Weliswaar wordt het niet doorlopend gelegd (er liggen drempels), maar het oogt wel raar, laminaat in verschillende richtingen.

Leg ik het laminaat daarentegen in dezelfde richting als in de kamers, dan ligt het dus in de breedterichting van de hal. De hal is echter smaller dan 1 plank laminaat lang is, dus dan kun je het niet meer verspringend leggen, en is het verband minder stevig.

Alternatief is het in de hal in de lengterichting leggen, en in de andere vertrekken in de breedte (voor zover dat bij een vierkante slaapkamer verschil maakt), zodat het laminaat dus niet parallel, maar juist haaks op de lichtinval ligt.

Wat is het beste?

Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_129130238
In het halletje is niet al te veel lichtinval en ben je amper, me dunkt, dus ik zou het gewoon gelijk trekken met de woonkamer.
Ja doei.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:57:04 #3
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129130275
Ik zelf zou kiezen voor in ieder geval met de lichtval mee in de woon- en de slaapkamer, en in de hal gewoon in de lengterichting van de hal (dus haaks op de richting van de woon- en slaapkamer). Die hal is niet je belangrijkste woonruimte en tenzij je een enorme perfectionist bent zou ik dat niet zo erg vinden.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129130301
Je kan toch alsnog verspringend leggen in het halletje? Je moet dan alleen niet elke keer een nieuwe plank neerleggen, maar de rest stukjes gebruiken van de plank ervoor.
pi_129130358
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:58 schreef YourAngryPet het volgende:
Je kan toch alsnog verspringend leggen in het halletje? Je moet dan alleen niet elke keer een nieuwe plank neerleggen, maar de rest stukjes gebruiken van de plank ervoor.
Verrek, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_129130600
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Verrek, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Alleen weet ik niet zeker of dat wel zo mooi wordt trouwens. Opzich is verschillend leggen ook niet zo erg, als je er zo'n klein drempeltje tussen legt ziet het er niet raar uit.
pi_129130642
Schuins _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_129130716
van voor naar achter
bad habit for ..
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:14:54 #9
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_129130764
Als je alsnog in de breedte gaat verspringen lijkt het me erg druk aangezien de hal al niet zo breed is, ik zou gewoon in de lengterechting mee-leggen denk ik.
pi_129130836
Is geen laminaat in de gang en daar een groot kokos- of andere grof inlooptapijt neerleggen geen optie? :)
Ja doei.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 21:44:33 #11
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_129135981
Je kan het ook schuin leggen, mooie uitdaging qua zagen ook.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129136089
er is helemaal geen basisregel dat je laminaat in de lengte van de kamer legt of paralel aan lichtinval.

Je kijkt gewoon naar je kamer en kijkt dan of je de lengte of breedte wilt benadrukken en daar pas je de legrichting op aan. Ook schat je in hoe druk het wordt als je meerdere korte naden hebt tov minder lange.

In jouw geval kan je ook prima laminaat in de gang in de breedte leggen. Ten eerste kan je dat gewoon in verband leggen en laten verspringen. Ten tweede, als je ervoor kiest het niet in verband te leggen, maakt qua stevigheid niet zo heel veel uit omdat er ook niet veel krachten van de zijkant komt. Volgens mij stellen de laminaatfabrikanten alleen als 'eis' dat een lamel langer is dan 30cm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')