Geen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:03 schreef adhdpi het volgende:
Ik kan geen enkele baan aan.
Dus wat voor baan moet ik zoeken?
Mwah, niet zo hoog aangezien er meer mensen werken met een vlekje.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:13 schreef adhdpi het volgende:
Schoffelen? Ik hoop dat daar geen minumum-tempo-eis aan ligt!
Met deze instelling kom je er wel.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:19 schreef adhdpi het volgende:
Iemand zegt vrijwilligerswerk... Mwah.. Als je niets verdiend kun je net zo goed niets doen.
Ja, ik weet niet precies hoe het zit, maar op het moment brengen gemeenten mensen onder op sociale werkplaatsen. Vanaf 2015 komt er een nieuwe participatiewet met daaronder ook de Wajong + herkeuringen en dergelijke. Daarbij komt ook een quotum voor te creëren werkplekken. En dat waren er best wel veel.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:19 schreef adhdpi het volgende:
Sociale werkplaatsen... Ik had ergens gelezen dat ze bepaalde sociale werkplaatsen gaan sluiten?
Dit is iets waar ik zelf ook eerder aan gedacht heb. Het is geen slecht idee, maar ik had gelezen dat ze sociale werkplaatsen gingen sluiten samen met de wajong herkeuringen? Of heb ik dit verkeerd gelezen?
Wil je bewijs hebben? Ik kan je adressen geven waar ik gewerkt heb. Echter wil ik wel anoniem blijven!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:26 schreef nikky het volgende:
Hoe komt het toch dat ik het idee heb dat dit niet echt is.
je krijgt gratis geld van de overheidquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:26 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Als ik geen geld verdien, hoe kom ik dan rond?
Adressen kan ik zelf ook opzoeken op het internet. Ook ik weet hoe Google werkt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:27 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Wil je bewijs hebben? Ik kan je adressen geven waar ik gewerkt heb. Echter wil ik wel anoniem blijven!
nee waarom zou je iets terug doen voor de maatschappij. Die voor jouw al jaren geld lapt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:26 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Als ik geen geld verdien, hoe kom ik dan rond?
De beste baan voor jou is 2de kamerlidquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:03 schreef adhdpi het volgende:
Het leek mij leuk om een discussie te houden met mensen die denken dat mensen die een wajong uitkering hebben vaak te lui zijn om te werken (ze kunnen wel werken maar willen het niet). Ja, ik heb een wajong uitkering. Anderzijds houd ik deze discussie omdat ik op zoek ben naar een baan die mogelijk geschikt zou zijn voor mij, zeker in het licht van de komende wajong herkeuringen.
Ik kan geen enkele baan aan. Ik denk dat de oorzaak erin ligt dat ik een wat zwaardere vorm van ADD/ADHD heb (aandachttekortstoornis zonder hyperactiviteit). Echter is het zo dat mijn huidige psychiater ADD fel ontkent en zegt dat ik lijd aan schizofrenie. Telkens als ik mij probeer te concentreren gaat het mis in mijn hoofd: Mijn aandacht zwakt af en het is moeilijk (mentale) inspanning te verrichten, vooral mentale inspanning. Het lijkt alsof ik geen brandstof heb en telkens als de motor aangaat gaat het ook weer even zo snel uit.
Eerst begin ik met wat goed gaat: Berichten intypen in een forum lukt, al vermoed ik zeer dat het veel slomer gaat dan normaal. Echter met berichten intypen verdien je geen geld helaas.
Mijn eerste baantje was in de zomervakantie toen ik nog op de HAVO zat. Ik werkte 20 uren in de week en werd na 2 weken (40 uren werk) werk ontslagen. De problemen waren dat ik veel te traag werkte (mijn gok is ongeveer 1/8 van de normale werktempo), veel slordigheidsfouten maakte etc.etc.
De volgende baan was bij de slagersafdeling van een supermarkt. Het werk is anders dan vakkenvullen, echter de problemen waren ongeveer hetzelfde: Extreem lage werktempo (vooral bij mentaal vermoeiende taken), onhygienisch werken (ik vergat steeds mijn snijapparaat schoon te maken waardoor bacterien zich konden vermenigvuldigen). Maar ook domme, onoplettende handelingen: Een keer nieste ik en vergat ik het vlees schoon te maken of ik maakte het vlees verkeerd schoon en dat voor de klanten. Dit vonden de klanten niet zo leuk. Ik werd ontslagen na 8 maanden werk voor maar 3 uren in de week!
Volgende baan was postbode. Hoewel het wel beter ging dan de vorige banen was ik 8 uren bezig met een wijk van 2 uren. Ik werkte dus uitgerekend op 1/4 van de normale werktempo. Ook merkte ik dat ik wat vaker verkeerd bezorgde, maar ik kan niet vergelijken met andere mensen, misschien bezorgen die ook regelmatig verkeerd. Ik ben ermee gestopt, het was te vermoeiend, maar ik werkte officieel 2 uren in de week, alhoewel ik er wel 8 uren over deed. Ik heb echter wel meer dan een jaar of 2 gewerkt.
Het enige baan wat ik denk dat ik wel zou kunnen vervullen is beveiliger. Daar hoef je niets of weinig te doen. Probleem is echter dat ik extreem bang ben voor gevaar. Als ik beveiliger ben bij een bedrijf en dat bedrijf wordt overvallen, dan ben ik als het ware de eerste die het bedrijf uit vlucht. En ik heb niet het lef om vechtende mensen uit elkaar te houden, dan ben ik veel te bang dat ik een schop tegen mijn oog aan krijg (misschien word ik wel blind? speelt er dan door mijn hoofd heen).
Ik heb aan de universiteit gestudeerd, echter ik was na 7 jaren niet eens klaar met de eerste 2 jaren. HBO heb ik ook gedaan, maar toen we moesten samenwerken in projecten ging het mis: Ik was heel anders dan andere mensen. Ik verveelde me snel en ging van het ene lokaal naar het andere en had geen zin ofzo om 8 uren in hetzelfde lokaal te zitten. Omdat ik veel van theorie hield ben ik naar univ gegaan, echter toen bleek dat het lezen van boeken heel slecht ging: Ik vergat steeds wat ik las en het lezen lukte niet goed: Ik las overal overheen.
Ook heb ik geprobeert websites te maken, maar ik was 1 jaar bezig met 1 website bestaande uit 1 pagina. Juridisch advies geven heb ik ook geprobeert, maar ik verdiende niets en kreeg ook nog klachten dat mijn adviezen geen diepgang had (een soort "schaapjes in de weide" achtige adviezen gaf ik). Adviezen zoals: "misschien moet u dit eens doen of misschien toch niet en misschien toch maar dat".
Dus wat voor baan moet ik zoeken?
maar hij is niet afgestudeerd. Hij kan natuurlijk wel solliciteren op die vacatures waar ze HBO/WO werk en denkniveau eisen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
Denk in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden zoals je nu doet. Kan me niet voorstellen dat het jou niet lukt met je wo, er zijn zat werkenden die er 'erger aan toe' zijn.
Ik help TS die geloof ik een man isquote:
Boeiend, hij kan geen post bezorgen zegt ie. Mijn suggestie was schoffelen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:09 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
maar hij is niet afgestudeerd. Hij kan natuurlijk wel solliciteren op die vacatures waar ze HBO/WO werk en denkniveau eisen.
Ik zat in de richting van administratief medewerker te denken. Dat kan toch wel met alleen havo of zoeken ze daar ook alleen mensen met mbo/hbo/wo voor?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Boeiend, hij kan geen post bezorgen zegt ie. Mijn suggestie was schoffelen.
Mensen om mij heen die mij kennen weten dat ik op zich wel een beetje lui ben (zo laat ik de afwas vaak staan), echter ik doe wel altijd mijn best op mijn werk. Als ik ontslagen word op mijn werk is het geen opzet, luiheid.quote:Ben je niet gewoon lui?
Okee ik ga post voor jouw wijk bezorgen!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:16 schreef Tha_Duck het volgende:
In plaats van zo zielig doen en in problemen denken zou je eens moeten aanpakken. Postbode is de baan voor je, eigen tempo en eigen wijk. En dat jij 8 uur moet lopen is niet boeiend, het hoeft niet in 2 uur af. En die lulsmoezen over te vermoeiend of mentaal kapot gaan moet je ff lekker achterwege laten.
Daar hebben wel meer mensen last van. De meeste mensen werken om te leven en niet andersom.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:14 schreef adhdpi het volgende:
Oja ik moet erbij zeggen dat ik werken heel saai vind.
Lekkere instelling zeg.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:19 schreef adhdpi het volgende:
Iemand zegt vrijwilligerswerk... Mwah.. Als je niets verdiend kun je net zo goed niets doen. Waarom zou je gratis werken?
Daar zijn dus uitkeringen voor, als uiterste vangnet voor wie het ècht niet lukt om zelf zijn of haar geld te verdienen. Terecht worden er ook eisen aan gesteld, namelijk dat je je als uitkeringstrekker ook inspant om werk te vinden. Ja, óók werk dat niet 'leuk' is.quote:Bovendien: Iedereen heeft geld nodig om van te leven.
Trollolol...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:26 schreef adhdpi het volgende:
[..]
Okee ik ga post voor jouw wijk bezorgen!
Je moet alleen niet klagen dat het extra laat aankomt, ik kreeg deze klacht wel vaak toen ik post bezorgde.
2 euro per uur is trouwens veel minder dan wat je krijgt als je in de bijstand zit.
Zoals het er nu op lijkt gaat de sociale werkvoorziening zoals het nu bestaat wel verdwijnen, maar er blijven altijd wel beschutte werkplekken. En voor de huidige SW populatie veranderd er eigenlijk niks.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:24 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet precies hoe het zit, maar op het moment brengen gemeenten mensen onder op sociale werkplaatsen. Vanaf 2015 komt er een nieuwe participatiewet met daaronder ook de Wajong + herkeuringen en dergelijke. Daarbij komt ook een quotum voor te creëren werkplekken. En dat waren er best wel veel.
Ik vermoed: havo, propedeuse HBO, uni.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:37 schreef Fides het volgende:
Maar je hebt het wel voor elkaar gekregen om alle deadlines te halen en een scriptie te schrijven op je middelbare school voor je vwo diploma, aangezien je universiteit heb gedaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |