abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129127393
Het leek mij leuk om een discussie te houden met mensen die denken dat mensen die een wajong uitkering hebben vaak te lui zijn om te werken (ze kunnen wel werken maar willen het niet). Ja, ik heb een wajong uitkering. Anderzijds houd ik deze discussie omdat ik op zoek ben naar een baan die mogelijk geschikt zou zijn voor mij, zeker in het licht van de komende wajong herkeuringen.

Ik kan geen enkele baan aan. Ik denk dat de oorzaak erin ligt dat ik een wat zwaardere vorm van ADD/ADHD heb (aandachttekortstoornis zonder hyperactiviteit). Echter is het zo dat mijn huidige psychiater ADD fel ontkent en zegt dat ik lijd aan schizofrenie. Telkens als ik mij probeer te concentreren gaat het mis in mijn hoofd: Mijn aandacht zwakt af en het is moeilijk (mentale) inspanning te verrichten, vooral mentale inspanning. Het lijkt alsof ik geen brandstof heb en telkens als de motor aangaat gaat het ook weer even zo snel uit.

Eerst begin ik met wat goed gaat: Berichten intypen in een forum lukt, al vermoed ik zeer dat het veel slomer gaat dan normaal. Echter met berichten intypen verdien je geen geld helaas.

Mijn eerste baantje was in de zomervakantie toen ik nog op de HAVO zat. Ik werkte 20 uren in de week en werd na 2 weken (40 uren werk) werk ontslagen. De problemen waren dat ik veel te traag werkte (mijn gok is ongeveer 1/8 van de normale werktempo), veel slordigheidsfouten maakte etc.etc.

De volgende baan was bij de slagersafdeling van een supermarkt. Het werk is anders dan vakkenvullen, echter de problemen waren ongeveer hetzelfde: Extreem lage werktempo (vooral bij mentaal vermoeiende taken), onhygienisch werken (ik vergat steeds mijn snijapparaat schoon te maken waardoor bacterien zich konden vermenigvuldigen). Maar ook domme, onoplettende handelingen: Een keer nieste ik en vergat ik het vlees schoon te maken of ik maakte het vlees verkeerd schoon en dat voor de klanten. Dit vonden de klanten niet zo leuk. Ik werd ontslagen na 8 maanden werk voor maar 3 uren in de week!

Volgende baan was postbode. Hoewel het wel beter ging dan de vorige banen was ik 8 uren bezig met een wijk van 2 uren. Ik werkte dus uitgerekend op 1/4 van de normale werktempo. Ook merkte ik dat ik wat vaker verkeerd bezorgde, maar ik kan niet vergelijken met andere mensen, misschien bezorgen die ook regelmatig verkeerd. Ik ben ermee gestopt, het was te vermoeiend, maar ik werkte officieel 2 uren in de week, alhoewel ik er wel 8 uren over deed. Ik heb echter wel meer dan een jaar of 2 gewerkt.

Het enige baan wat ik denk dat ik wel zou kunnen vervullen is beveiliger. Daar hoef je niets of weinig te doen. Probleem is echter dat ik extreem bang ben voor gevaar. Als ik beveiliger ben bij een bedrijf en dat bedrijf wordt overvallen, dan ben ik als het ware de eerste die het bedrijf uit vlucht. En ik heb niet het lef om vechtende mensen uit elkaar te houden, dan ben ik veel te bang dat ik een schop tegen mijn oog aan krijg (misschien word ik wel blind? speelt er dan door mijn hoofd heen).

Ik heb aan de universiteit gestudeerd, echter ik was na 7 jaren niet eens klaar met de eerste 2 jaren. HBO heb ik ook gedaan, maar toen we moesten samenwerken in projecten ging het mis: Ik was heel anders dan andere mensen. Ik verveelde me snel en ging van het ene lokaal naar het andere en had geen zin ofzo om 8 uren in hetzelfde lokaal te zitten. Omdat ik veel van theorie hield ben ik naar univ gegaan, echter toen bleek dat het lezen van boeken heel slecht ging: Ik vergat steeds wat ik las en het lezen lukte niet goed: Ik las overal overheen.

Ook heb ik geprobeert websites te maken, maar ik was 1 jaar bezig met 1 website bestaande uit 1 pagina. Juridisch advies geven heb ik ook geprobeert, maar ik verdiende niets en kreeg ook nog klachten dat mijn adviezen geen diepgang had (een soort "schaapjes in de weide" achtige adviezen gaf ik). Adviezen zoals: "misschien moet u dit eens doen of misschien toch niet en misschien toch maar dat".

Dus wat voor baan moet ik zoeken?
pi_129127420
quote:
4s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:03 schreef adhdpi het volgende:
Ik kan geen enkele baan aan.

Geen.
pi_129127523
Postbode

Edit: Meh had je al geprobeerd :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_129127599
Je kan zelfs de meest simpele baantjes niet aan.

Ik zou het zo niet weten. Maar wat dacht je ervan om eens aan jezelf te werken, want dit is gewoon om te huilen als je twee uur in de week al niet aan kan terwijl het simpele handelingen zijn.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_129127605
Ja en als postbode verdiende ik 2 euro per uur, want ik werkte op 1/4 van de normale werktempo. Als je de onkosten (reisgeld) erbij berekent is het ongeveer 1.5 euro per uur schat ik. Als je de schade (verkeerde bezorging) erbij berekent kan het negatief zijn. Maar zoals eerder geschreven weet ik niet hoeveel verkeerde bezorgingen ik heb gemaakt (relatief met anderen).
pi_129127633
Schoffelen :)
pi_129127661
Ja aan mijzelf werken daar ben ik ook mee bezig. Ik hoopte dat ik door lange termijn concerta gebruik dat mijn concentratievermogen zou verbeteren. Ik heb dit ondersteund aan de hand van theorie. Echter toen ik werd gediagnostiseerd met schizofrenie werden mijn concertapillen voor ADD/ ADHD mij afgenomen!
pi_129127682
Ik heb ook geprobeert mijn website te promoten maar dit verdiende niets en werd aangezien als spam.
pi_129127700
Schoffelen? Ik hoop dat daar geen minumum-tempo-eis aan ligt!
pi_129127703
Vrijblijvend vrijwilligerswerk doen?
pi_129127733
Blijkbaar kun je typen. Ook daar zijn banen in.. Mijn mening is iedereen kan werken.
:]
  vrijdag 19 juli 2013 @ 17:14:32 #12
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_129127741
Is treinconducteur niets voor jou?
Beetje koffie drinken in hun hokje en af en toe door de trein lopen.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_129127745
Oja ik moet erbij zeggen dat ik werken heel saai vind. Door mijn concentratieproblemen kan ik niet lang bezig zijn: Iedere inspanning "maakt iets kapot als het ware" in mijn hoofd. Tenminste, zo lijkt het.
pi_129127761
Treinconducteur... Moet je niet minimaal zoveel aantal mensen per uur bedienen?
pi_129127762
Zonder doorzettingsvermogen zie ik het zwaar voor je in.
pi_129127784
Kijk, als ik op mijn eigen tempo als treinconducteur kan werken dan neem ik dat baan!
pi_129127786
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:13 schreef adhdpi het volgende:
Schoffelen? Ik hoop dat daar geen minumum-tempo-eis aan ligt!
Mwah, niet zo hoog aangezien er meer mensen werken met een vlekje.
Mocht afleiding het probleem zijn dan heb je het voordeel dat mensen je kunnen wijzen op doorwerken in plaats van iets eenzaams als post bezorgen.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 juli 2013 @ 17:18:49 #18
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_129127880
Er zijn genoeg sociale werkvoorzieningen voor mensen met een arbeidsbeperking. Hier wordt je hoogstwaarschijnlijk ook niet afgerekend op op je belemmeringen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_129127907
Iemand zegt vrijwilligerswerk... Mwah.. Als je niets verdiend kun je net zo goed niets doen. Waarom zou je gratis werken? Bovendien: Iedereen heeft geld nodig om van te leven.

Sociale werkplaatsen... Ik had ergens gelezen dat ze bepaalde sociale werkplaatsen gaan sluiten?

Dit is iets waar ik zelf ook eerder aan gedacht heb. Het is geen slecht idee, maar ik had gelezen dat ze sociale werkplaatsen gingen sluiten samen met de wajong herkeuringen? Of heb ik dit verkeerd gelezen?

Staatssecretaris van Sociale Zaken Klijnsma: 'sociale werkplaatsen worden inderdaad een sterfhuis'

http://www.joop.nl/econom(...)wajongers_herkeuren/

De sociale werkplaatsen, waar nu ongeveer 100 duizend personen werken, worden gesloten. Wie er al werkt, houdt zijn baan, maar er komen geen nieuwe collega's bij. "De sociale werkplaatsen worden inderdaad een sterfhuis", erkent Klijnsma.

[ Bericht 19% gewijzigd door adhdpi op 19-07-2013 17:25:37 ]
pi_129127993
Denk in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden zoals je nu doet. Kan me niet voorstellen dat het jou niet lukt met je wo, er zijn zat werkenden die er 'erger aan toe' zijn.
pi_129128003
Het probleem van de Wajong is niet de mensen die echt geen werk aan kunnen.

Het probleem van de Wajong was dat vrijwel iedereen er maar ingedrukt werd omdat de gemeenten er belang bij hadden. Ook mensen die premie gewoon werk zouden kunnen doen.

Grootste slachtoffers zijn weer de mensen die echt niet kunnen functioneren op de werkvloer.
pi_129128010
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:19 schreef adhdpi het volgende:
Iemand zegt vrijwilligerswerk... Mwah.. Als je niets verdiend kun je net zo goed niets doen.
Met deze instelling kom je er wel.
:')
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  FOK!fotograaf vrijdag 19 juli 2013 @ 17:24:41 #23
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_129128040
quote:

Sociale werkplaatsen... Ik had ergens gelezen dat ze bepaalde sociale werkplaatsen gaan sluiten?

Dit is iets waar ik zelf ook eerder aan gedacht heb. Het is geen slecht idee, maar ik had gelezen dat ze sociale werkplaatsen gingen sluiten samen met de wajong herkeuringen? Of heb ik dit verkeerd gelezen?
Ja, ik weet niet precies hoe het zit, maar op het moment brengen gemeenten mensen onder op sociale werkplaatsen. Vanaf 2015 komt er een nieuwe participatiewet met daaronder ook de Wajong + herkeuringen en dergelijke. Daarbij komt ook een quotum voor te creëren werkplekken. En dat waren er best wel veel.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  Milf vrijdag 19 juli 2013 @ 17:26:18 #24
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_129128079
Hoe komt het toch dat ik het idee heb dat dit niet echt is.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_129128082
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:23 schreef Insomnia_ het volgende:
Met deze instelling kom je er wel.
Als ik geen geld verdien, hoe kom ik dan rond?
pi_129128114
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:26 schreef nikky het volgende:
Hoe komt het toch dat ik het idee heb dat dit niet echt is.
Wil je bewijs hebben? Ik kan je adressen geven waar ik gewerkt heb. Echter wil ik wel anoniem blijven!
pi_129128126
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:26 schreef adhdpi het volgende:

[..]

je krijgt gratis geld van de overheid
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_129128129
Ben je niet gewoon lui?
  Milf vrijdag 19 juli 2013 @ 17:28:13 #29
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_129128143
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:27 schreef adhdpi het volgende:

[..]

Wil je bewijs hebben? Ik kan je adressen geven waar ik gewerkt heb. Echter wil ik wel anoniem blijven!
Adressen kan ik zelf ook opzoeken op het internet. Ook ik weet hoe Google werkt.
Ik lees dat je de havo hebt afgerond en het hbo niet (wel je P behaald?). Nog meer dingen gedaan?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_129128163
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:26 schreef adhdpi het volgende:

[..]

nee waarom zou je iets terug doen voor de maatschappij. Die voor jouw al jaren geld lapt.
:]
pi_129128208
quote:
Dan word je toch mod :')
pi_129128652
quote:
Het leek mij leuk om een discussie te houden met mensen die denken dat mensen die een wajong uitkering hebben vaak te lui zijn om te werken (ze kunnen wel werken maar willen het niet). Ja, ik heb een wajong uitkering. Anderzijds houd ik deze discussie omdat ik op zoek ben naar een baan die mogelijk geschikt zou zijn voor mij, zeker in het licht van de komende wajong herkeuringen.

Ik kan geen enkele baan aan. Ik denk dat de oorzaak erin ligt dat ik een wat zwaardere vorm van ADD/ADHD heb (aandachttekortstoornis zonder hyperactiviteit). Echter is het zo dat mijn huidige psychiater ADD fel ontkent en zegt dat ik lijd aan schizofrenie. Telkens als ik mij probeer te concentreren gaat het mis in mijn hoofd: Mijn aandacht zwakt af en het is moeilijk (mentale) inspanning te verrichten, vooral mentale inspanning. Het lijkt alsof ik geen brandstof heb en telkens als de motor aangaat gaat het ook weer even zo snel uit.

Eerst begin ik met wat goed gaat: Berichten intypen in een forum lukt, al vermoed ik zeer dat het veel slomer gaat dan normaal. Echter met berichten intypen verdien je geen geld helaas.

Mijn eerste baantje was in de zomervakantie toen ik nog op de HAVO zat. Ik werkte 20 uren in de week en werd na 2 weken (40 uren werk) werk ontslagen. De problemen waren dat ik veel te traag werkte (mijn gok is ongeveer 1/8 van de normale werktempo), veel slordigheidsfouten maakte etc.etc.

De volgende baan was bij de slagersafdeling van een supermarkt. Het werk is anders dan vakkenvullen, echter de problemen waren ongeveer hetzelfde: Extreem lage werktempo (vooral bij mentaal vermoeiende taken), onhygienisch werken (ik vergat steeds mijn snijapparaat schoon te maken waardoor bacterien zich konden vermenigvuldigen). Maar ook domme, onoplettende handelingen: Een keer nieste ik en vergat ik het vlees schoon te maken of ik maakte het vlees verkeerd schoon en dat voor de klanten. Dit vonden de klanten niet zo leuk. Ik werd ontslagen na 8 maanden werk voor maar 3 uren in de week!

Volgende baan was postbode. Hoewel het wel beter ging dan de vorige banen was ik 8 uren bezig met een wijk van 2 uren. Ik werkte dus uitgerekend op 1/4 van de normale werktempo. Ook merkte ik dat ik wat vaker verkeerd bezorgde, maar ik kan niet vergelijken met andere mensen, misschien bezorgen die ook regelmatig verkeerd. Ik ben ermee gestopt, het was te vermoeiend, maar ik werkte officieel 2 uren in de week, alhoewel ik er wel 8 uren over deed. Ik heb echter wel meer dan een jaar of 2 gewerkt.

Het enige baan wat ik denk dat ik wel zou kunnen vervullen is beveiliger. Daar hoef je niets of weinig te doen. Probleem is echter dat ik extreem bang ben voor gevaar. Als ik beveiliger ben bij een bedrijf en dat bedrijf wordt overvallen, dan ben ik als het ware de eerste die het bedrijf uit vlucht. En ik heb niet het lef om vechtende mensen uit elkaar te houden, dan ben ik veel te bang dat ik een schop tegen mijn oog aan krijg (misschien word ik wel blind? speelt er dan door mijn hoofd heen).

Ik heb aan de universiteit gestudeerd, echter ik was na 7 jaren niet eens klaar met de eerste 2 jaren. HBO heb ik ook gedaan, maar toen we moesten samenwerken in projecten ging het mis: Ik was heel anders dan andere mensen. Ik verveelde me snel en ging van het ene lokaal naar het andere en had geen zin ofzo om 8 uren in hetzelfde lokaal te zitten. Omdat ik veel van theorie hield ben ik naar univ gegaan, echter toen bleek dat het lezen van boeken heel slecht ging: Ik vergat steeds wat ik las en het lezen lukte niet goed: Ik las overal overheen.

Ook heb ik geprobeert websites te maken, maar ik was 1 jaar bezig met 1 website bestaande uit 1 pagina. Juridisch advies geven heb ik ook geprobeert, maar ik verdiende niets en kreeg ook nog klachten dat mijn adviezen geen diepgang had (een soort "schaapjes in de weide" achtige adviezen gaf ik). Adviezen zoals: "misschien moet u dit eens doen of misschien toch niet en misschien toch maar dat".

De beste baan voor jou is 2de kamerlid
pi_129128674
Gewoon uitkering blijven trekken, is ook een soort van werk (thuiswerk, niks mis mee)
pi_129128817
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:27 schreef Palomar het volgende:
Ben je niet gewoon lui?
Beneath the gold, the bitter steel
pi_129128911
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:51 schreef Kirov het volgende:

[..]

Het tempo niet aankunnen is iets heel anders dan lui zijn.
pi_129129193
Terug naar school misschien? HBO vrijetijdsmanagement of WO vrijetijdswetenschappen? Gewoon iets eenvoudigs doen zodat je tenminste kan zeggen: Ik ben afgestudeerd op HBO/WO niveau. Ik zou namelijk niet weten waarom ze mensen met een havo diploma ergens zouden aannemen, terwijl ze net zo goed iemand met HBO/WO kunnen aannemen in deze crisistijden.
pi_129129239
Jij wou toch huisvrouw worden ?
pi_129129247
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
Denk in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden zoals je nu doet. Kan me niet voorstellen dat het jou niet lukt met je wo, er zijn zat werkenden die er 'erger aan toe' zijn.
maar hij is niet afgestudeerd. Hij kan natuurlijk wel solliciteren op die vacatures waar ze HBO/WO werk en denkniveau eisen.
pi_129129270
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:09 schreef arjan1212 het volgende:
Jij wou toch huisvrouw worden ?
Ik help TS die geloof ik een man is :') Ik heb mijn diploma inmiddels _O_ . Als ballenjager Fred http://instagram.com/fredguedes9 met me wil trouwen dan kom ik nooit meer terug hier. Zo niet, dan zal ik toch nog een masteropleiding erbij doen -O-
pi_129129311
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:09 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

maar hij is niet afgestudeerd. Hij kan natuurlijk wel solliciteren op die vacatures waar ze HBO/WO werk en denkniveau eisen.
Boeiend, hij kan geen post bezorgen zegt ie. Mijn suggestie was schoffelen.
pi_129129341
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:12 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Boeiend, hij kan geen post bezorgen zegt ie. Mijn suggestie was schoffelen.
Ik zat in de richting van administratief medewerker te denken. Dat kan toch wel met alleen havo of zoeken ze daar ook alleen mensen met mbo/hbo/wo voor?
pi_129129403
In plaats van zo zielig doen en in problemen denken zou je eens moeten aanpakken. Postbode is de baan voor je, eigen tempo en eigen wijk. En dat jij 8 uur moet lopen is niet boeiend, het hoeft niet in 2 uur af. En die lulsmoezen over te vermoeiend of mentaal kapot gaan moet je ff lekker achterwege laten.
pi_129129551
quote:
Ben je niet gewoon lui?
Mensen om mij heen die mij kennen weten dat ik op zich wel een beetje lui ben (zo laat ik de afwas vaak staan), echter ik doe wel altijd mijn best op mijn werk. Als ik ontslagen word op mijn werk is het geen opzet, luiheid.

Toen ik via het UWV wajong aanvroeg vroeg het UWV informatie van mijn vorige baan. De bedrijfsleider daar zei dat ik wel altijd mijn best doe. Echter bleven de problemen bestaan.

Iemand gaf mij het advies om vrijwilligerswerk te doen. Ik zei eerst dat dat geen goed idee was. Echter, het is niet zo dat ik nooit vrijwilligerswerk heb gedaan:

Mijn vorige mislukte pogingen om geld te verdienen zijn vrijwilligerswerk (ik wilde geld ermee verdienen, maar het lukte niet dus heb ik jaren besteed aan onbetaald werk).

Het probleem met vrijwilligerswerk is echter dat het onbetaald is. Als je werk moet vinden moet je betaald werk vinden. Vrijwilligerswerk is geen optie als je een sollicitatieplicht hebt.
pi_129129598
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:16 schreef Tha_Duck het volgende:
In plaats van zo zielig doen en in problemen denken zou je eens moeten aanpakken. Postbode is de baan voor je, eigen tempo en eigen wijk. En dat jij 8 uur moet lopen is niet boeiend, het hoeft niet in 2 uur af. En die lulsmoezen over te vermoeiend of mentaal kapot gaan moet je ff lekker achterwege laten.
Okee ik ga post voor jouw wijk bezorgen!

Je moet alleen niet klagen dat het extra laat aankomt, ik kreeg deze klacht wel vaak toen ik post bezorgde.

2 euro per uur is trouwens veel minder dan wat je krijgt als je in de bijstand zit.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:29:13 #45
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129129637
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:14 schreef adhdpi het volgende:
Oja ik moet erbij zeggen dat ik werken heel saai vind.
Daar hebben wel meer mensen last van. De meeste mensen werken om te leven en niet andersom.

quote:
Iemand zegt vrijwilligerswerk... Mwah.. Als je niets verdiend kun je net zo goed niets doen. Waarom zou je gratis werken?
Lekkere instelling zeg. :{w
Om een antwoord te geven: om werkervaring op te doen. Om mensen te helpen die anders geen hulp zouden krijgen. Om te laten zien dat je iets wilt bijdragen aan de maatschappij. Omdat je het een vervelend idee vindt om een uitkering te ontvangen zonder daar iets voor terug te doen.
Er zijn zèlfs mensen die gratis vrijwilligerswerk doen omdat ze het juist fijn vinden om iets voor een ander te betekenen...

quote:
Bovendien: Iedereen heeft geld nodig om van te leven.
Daar zijn dus uitkeringen voor, als uiterste vangnet voor wie het ècht niet lukt om zelf zijn of haar geld te verdienen. Terecht worden er ook eisen aan gesteld, namelijk dat je je als uitkeringstrekker ook inspant om werk te vinden. Ja, óók werk dat niet 'leuk' is.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:30:34 #46
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129129658
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:26 schreef adhdpi het volgende:

[..]

Okee ik ga post voor jouw wijk bezorgen!

Je moet alleen niet klagen dat het extra laat aankomt, ik kreeg deze klacht wel vaak toen ik post bezorgde.

2 euro per uur is trouwens veel minder dan wat je krijgt als je in de bijstand zit.
Trollolol... :')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129129671
Ik moet nog een keer dit zeggen over vrijwilligerswerk:

Iemand gaf mij het advies om vrijwilligerswerk te doen. Ik zei eerst dat dat geen goed idee was. Echter, het is niet zo dat ik nooit vrijwilligerswerk heb gedaan:

Mijn vorige mislukte pogingen om geld te verdienen zijn vrijwilligerswerk (ik wilde geld ermee verdienen, maar het lukte niet dus heb ik jaren besteed aan onbetaald werk).

Zo heb ik ooit gratis juridisch advies gegeven. Ik wilde geld ermee verdienen, maar het lukte niet dus gaf ik gratis juridisch advies. Overigens ging dit ook niet echt goed, er kwamen klachten binnen dat ik te vage advies gaf. De klacht kwam van een advocaat (die eveneens juridisch advies geeft), dus niet van zomaar iemand. En dat terwijl ik gratis en voor niets advies gaf!

Het probleem met vrijwilligerswerk is echter dat het onbetaald is. Als je werk moet vinden moet je betaald werk vinden. Vrijwilligerswerk is geen optie als je een sollicitatieplicht hebt. Nu heb ik nog geen sollicitatieplicht, maar ik ben bang dat ik die wel krijg na wajong herkeuring.

[ Bericht 5% gewijzigd door adhdpi op 19-07-2013 18:36:06 ]
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:36:05 #48
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_129129758
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:24 schreef Mascleta het volgende:

[..]

Ja, ik weet niet precies hoe het zit, maar op het moment brengen gemeenten mensen onder op sociale werkplaatsen. Vanaf 2015 komt er een nieuwe participatiewet met daaronder ook de Wajong + herkeuringen en dergelijke. Daarbij komt ook een quotum voor te creëren werkplekken. En dat waren er best wel veel.
Zoals het er nu op lijkt gaat de sociale werkvoorziening zoals het nu bestaat wel verdwijnen, maar er blijven altijd wel beschutte werkplekken. En voor de huidige SW populatie veranderd er eigenlijk niks.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_129129780
Maar je hebt het wel voor elkaar gekregen om alle deadlines te halen en een scriptie te schrijven op je middelbare school voor je vwo diploma, aangezien je universiteit heb gedaan?
pi_129129820
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:37 schreef Fides het volgende:
Maar je hebt het wel voor elkaar gekregen om alle deadlines te halen en een scriptie te schrijven op je middelbare school voor je vwo diploma, aangezien je universiteit heb gedaan?
Ik vermoed: havo, propedeuse HBO, uni.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')