quote:
mwah, ik weet dat niet,
omdat er ook geen enkel nut aan lag hem te vermoorden nadat hij al pijnlijke geheime gegevens geopenbaard had die inderdaad de engelse politiek in een lastig parket bracht (het bewijs dat de engelse 'bewijzen' voor MWDs bij Sadam Hussein erg zwak waren en eigenlijk de MI6 eroe 'gedwongen'was door de politiek, die onder Tony Blair een grote wens had aand e Irak-oorlog mee te doen), én vervolgens Kelly zelf daarvoor al in een kwaad daglicht gesteld was doordat zijn anonimiteit wegviel en ook gepubliceerd werd dat hij die geheimen doorgegeven had...
Kelly's positie als aanzienrijke expert was weggevallen door die openbaring van zn identiteit en eigenlijk was dat een zwardere 'bestraffing' voor zn openbaringen dan wat dan ook..
Hadden bv de inlichtingendiensten hem willen vermoorden als 'straf', was het juist handiger gewezen als zijn identiteit niet geopenbaard was, nu gaf het voroal nóg meer aandacht aan het schandaal.
Ik heb eerder de indruk dat mensen die roepen dat het 'moord' was... vooral daarmee uitdrukking geven aan hun 'boosheid' over al die politieke misstanden en eigenlijk een beetje ook vanwege het schandaal dat kelly zelf daarvoor al aan het licht gebracht had.
Juist zelfmoord lijkt me best waarschijnlijk, die man zn positie en het werk waar hij juist erg lang alles voor gegeven was, waren nu weggebrokkeld.. alhoewel hij eigenlijk het enige juiste had wilen doen en vanuit eerlijkheid had gehandeld, was hij juist persoonlijk een slachtoffer geworden van zijn eigen beroep, waarin eerlijkheid vaak niet loont (nl. internationale inlichtingendienst-politiek)
het is natuurlijk altijd prettig iets te roepen over een 'grote boze kracht' die overal achter zou zitten en waarbij dan alle misstanden niet gewoon een uiting zijn van 'amateursime' en 'slechte planning'... maar er opeens wel overal een 'boos plan' achter zou zitten...
In mijn idee zijn veel dingen waarachter veel mensen het liefste complotten willen zien, meestal gewoon problemen die ontstaan door weinig planning, door soms idiote toevalligheden of domweg fouten en ook foute inschattingen van leidinggevend politici
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25