Waarschijnlijk zit het verschil vooral in de auto dan, want verder hoef je er niks voor te latenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:33 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Als ik zoveel sparen moest op die leeftijd dan moest ik toch veel laten....
Niet op stap,vakanties, kleren, auto....
Dan heb je de helft. Hij spaart 2000 pm .quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
1000 per maand sparen, thuiswonen en relatief lage uitgaven. Is mogelijk. Maar vaste lasten zijn uit den boze
Ik denk dat wij bruto dan hetzelfde verdienen. Ik zal wel een hogere pensioenafdracht hebben.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 00:27 schreef Apollon het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens gepost in zo'n salaris-topic geloof ik. Zit wel boven modaal, maar ook niet absurd veel. Spaar 85% van mijn netto inkomen, dus dan gaat het wel hardHoef er verder niks voor te laten.
[..]
Dat is inderdaad het doel.Mijn vriendin spaart ook, dus samen komen we er wel. Groot wonen is niet nodig ofzo. Less is more
[..]
Wat is daar autistisch aan? Er wonen nog genoeg mensen tot hun dertigste thuis, en de afgelopen jaren stijgt dat aantal niet voor niks. In Azië (bijvoorbeeld Singapore) is dit zelfs de normaalste zaak van de wereld (dat was het hier vroeger ook trouwens). Daar ga je niet uit huis voor je een fatsoenlijk bedrag opgespaard hebt.
Ik zie ook niet waarom je dat wel zou willen. Ik heb geen behoefte maandelijks bestolen te worden door de private huursector waar ze nu helemaal los mogen met huurverhogingen. Blijft kopen over, maar dat is ook geen optie met een overheid die ieder moment de woningmarkt kan crashen
Ja, dat is 't minder snuggere gedeelte van de bevolking.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:13 schreef ssebass het volgende:
Duidelijk geen representatief topic:
45% van de huishoudens financiele buffer <3550 euro en 25% geen spaargeld:
http://www.nu.nl/economie(...)einig-spaargeld.html
http://www.nugeld.nl/port(...)n-geldproblemen.html
Uiteraard niet representatief. De gemiddelde Fokker heeft een hoger dan gemiddeld inkomen, is jong (dus thuiswonend of goedkoop appartementje of iets dergelijks en geen kinderen) en heeft nog niet al te veel eisen. Dan gaat het snel.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:13 schreef ssebass het volgende:
Duidelijk geen representatief topic:
45% van de huishoudens financiele buffer <3550 euro en 25% geen spaargeld:
http://www.nu.nl/economie(...)einig-spaargeld.html
http://www.nugeld.nl/port(...)n-geldproblemen.html
Ik had laatst een laptop gerepareerd voor een kennis van de schoonmaakster op mijn werk. Kosten waren 120 euro. Moest ze een paar dagen wachten met betalen omdat het salaris nog niet binnen was...quote:Op maandag 22 juli 2013 10:26 schreef Pap89 het volgende:
Die komen iig ook niet op deze fora, iig niet snel.
Snap dat dan ook niet, "Boehoe geen spaargeld" maar dan wel een lijst met dingen die onnodig veel kosten in hun situatie.
Stoer "Geld moet rollen" zeggen,maar daardoor wel altijd rood staan, mensen.
Omdat veel luitjes hier nog bij de ouders wonen. Of in de studentenkot zijn blijven hangen. Of een klein appartementje hebben (zoals ik). Dat zullen de meesten toch wel een keer in willen ruilen voor iets groters, bijvoorbeeld ivm. gezinsuitbreiding of gewoon omdat het kan (comfort!).quote:Op maandag 22 juli 2013 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
hogere woonlasten? Waarom hogere woonlasten?
ja maar dat is het probleem van veel mensen in Nederland. Die kunnen gewoon niet met geld omgaan. Wel alles willen hebben, maar het niet kunnen betalen.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik had laatst een laptop gerepareerd voor een kennis van de schoonmaakster op mijn werk. Kosten waren 120 euro. Moest ze een paar dagen wachten met betalen omdat het salaris nog niet binnen was...![]()
Zo ook vorig jaar een laptop verkocht aan dezelfde schoonmaakster, 200 euro. Wilde ze in 2 termijnen betalen![]()
Maar uiteraard wel 3 laptops en 2 auto's hebben en ieder jaar op vakantie gaan... oh ja én roken als een ketter
Godver wat een volk toch eigenlijk![]()
Oh ja, dan is dat zo inderdaad. Ja ik ging even uit van mn eigen situatie, en ik woon al lang niet meer bij mn ouders:)quote:Op maandag 22 juli 2013 10:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Omdat veel luitjes hier nog bij de ouders wonen. Of in de studentenkot zijn blijven hangen. Of een klein appartementje hebben (zoals ik). Dat zullen de meesten toch wel een keer in willen ruilen voor iets groters, bijvoorbeeld ivm. gezinsuitbreiding of gewoon omdat het kan (comfort!).
Precies dit dus. Een tv, who cares manquote:Op maandag 22 juli 2013 10:44 schreef Pap89 het volgende:
Vooral dat laatste, roken + de nodige alcoholische versnaperingen.
Soms in combinatie met 3 "Kids" en een heul stel huisdieren.
Lopen de kinderen in kapotte kleding, maar de beesten vreten al wel voor 150 aan voedsel per maand weg.
Keer een dierenarts bezoekje, want de hond/kat is heilig, weer klagen
In het dorp waar ik vroeger woonde, dan vooral de "volksbuurten" (die standaard 1930+- arbeiderswoningen van 80m2), leefde zo'n beetje iedereen zo.
Owjah, vooral de "Nieuwe TV"iedere 2-3 jaar moeten dat soort types het nieuwste/(voor hun) veel te dure tv van zo'n 3-4.000 hebben. Om buurman Henk en buurvrouw Marja te kunnen overtreffen.
Nu is er met een nieuwe tv niks mis, zolang je dat ook daadwerkelijk kunt betalen.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:44 schreef Pap89 het volgende:
Vooral dat laatste, roken + de nodige alcoholische versnaperingen.
Soms in combinatie met 3 "Kids" en een heul stel huisdieren.
Lopen de kinderen in kapotte kleding, maar de beesten vreten al wel voor 150 aan voedsel per maand weg.
Keer een dierenarts bezoekje, want de hond/kat is heilig, weer klagen
In het dorp waar ik vroeger woonde, dan vooral de "volksbuurten" (die standaard 1930+- arbeiderswoningen van 80m2), leefde zo'n beetje iedereen zo.
Owjah, vooral de "Nieuwe TV"iedere 2-3 jaar moeten dat soort types het nieuwste/(voor hun) veel te dure tv van zo'n 3-4.000 hebben. Om buurman Henk en buurvrouw Marja te kunnen overtreffen.
Waar maak je het aan op dan?quote:Op maandag 22 juli 2013 10:53 schreef mighty_myte het volgende:
1.) 4k
2.) 32
3.) Sparen
Ik ben echt een debiel met sparen. Die 4k blijft ook vast niet lang op mijn rekening staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |