Waarom zou dat niet mogen?quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:41 schreef Incantrix het volgende:
Mag ik jullie lastigvallen met babymamagezeik?
Ik had oude schoolvrienden eerst ook allemaal op fb maar die heb ik er een paar maanden geleden allemaal vanaf gegooid... Ik heb er toch geen contact meer mee en ga er nooit meer contact meer mee hebbenquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Warmte![]()
Wat doen jullie met vriendschapsverzoeken op FB van mensen die je van vroegah kent?
Mensen waar je ooit wel leuk contact mee hebt gehad, maar die je al heel lang niet gezien hebt en waarschijnlijk ook nooit meer gaat zien?
in een minder toegankelijke groep zetten.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:53 schreef Nagelschaartje het volgende:
Warmte![]()
Wat doen jullie met vriendschapsverzoeken op FB van mensen die je van vroegah kent?
Mensen waar je ooit wel leuk contact mee hebt gehad, maar die je al heel lang niet gezien hebt en waarschijnlijk ook nooit meer gaat zien?
Hmm wat zijn de pro's en con's om te stoppen (sorry niet mijn vak; dus ik weet er weinig vanafquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:56 schreef Incantrix het volgende:
Cool Priem
En thnxwil jullie niet lastigvallen enzo
ik zit onwijs te twijfelen over stoppen met borstvoeding geven, ik ben zó moe van de nachten, nooit een voeding vrij kunnen nemen, altijd maar vooruit denken om voldoende melk op voorraad te hebben etc etc.. Maar flesvoeding geeft geen garantie op doorslapen en als het niet helpt krijg ik mss spijt
joh, je hebt het al maanden volgehouden toch? Volgens mij is ze groot en sterk genoeg en kun je best stoppen. Maar ja, wij weten daar ook weer niet alles van. In OUD welquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:56 schreef Incantrix het volgende:
Cool Priem
ik zit onwijs te twijfelen over stoppen met borstvoeding geven, ik ben zó moe van de nachten, nooit een voeding vrij kunnen nemen, altijd maar vooruit denken om voldoende melk op voorraad te hebben etc etc.. Maar flesvoeding geeft geen garantie op doorslapen en als het niet helpt krijg ik mss spijt
quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:58 schreef Incantrix het volgende:
Je hebt best goede vleesvervangersde kip vande vega slager is zo goe dat als we die op het aanrecht laten staan, de katten het pikken
Heb je verschillende recvhtengroepen ja?quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
in een minder toegankelijke groep zetten.
Gut hier weet ik dus echt niks vanquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:56 schreef Incantrix het volgende:
Cool Priem
kun je zelf aanmakenquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:01 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Heb je verschillende recvhtengroepen ja?
En als je het achteraf zegt, gaan ze je overtuigen dat ze het echt wel geproefd hebbenquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:59 schreef PriemGirl het volgende:
[..]Ja ik vraag me af waar ze die vandaan gehaald hebben; want vlg mij zou cif die ook wel lusten (moet ik niet zeggen dat ze vega zijn want dan zou ie meteen weigeren
)
Oh, dan ga ik me daar ';s in verdiepen, heb veel mensen op feestboek waar ik wel contact mee wil maar die niet alles van me hoeven te zien, dus dat zou handig zijnquote:
Nee tegenwoordig aanvaard ik ze niet meer omdat ik er het nut niet van inzie (ja ik weet waarom: Ze willen de foto's zien en kijken hoe je terecht bent gekomenquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:01 schreef Nagelschaartje het volgende:
Maar jullie accepteren wel dus?
Ik heb het wel eens eerder gedaan met iemand van vroeger, maar dan verwacht je een "hey, lang geleden, hoe is het"-bericht. En dan komt dat niet.. Dus dan denk ik ja... Wat was hier het praktisch nut van?
Maargoed, kan altijd accepteren en als er zo'n bericht komt is het grappig en anders zijn ze zo weer van m'n lijst af.
Het maakt ook geen kut uit, maar ik ben in dit soort dingen altijd benieuwd of ik er te moeilijk mee omga. Mijn eerste instinct is namelijk om gewoon te negeren, maar ik ben sociaal gezien dan ook niet zo'n bestequote:Op donderdag 18 juli 2013 10:02 schreef Stormqueen het volgende:
volg je hart, schaar!! Het is maar Facebook!
quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:02 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
En als je het achteraf zegt, gaan ze je overtuigen dat ze het echt wel geproefd hebben
Ik durf dat met Fred trouwens niet, want ik ben bang dat hij dan denkt dat hij het recht heeft om het ook andersom te doen
32 laffe baantjes, zegt ze, gekquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:06 schreef Stormqueen het volgende:
Spierpijn jonge. Van 32 laffe baantjes
Vanmiddag weer??quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:06 schreef Stormqueen het volgende:
Spierpijn jonge. Van 32 laffe baantjes
Ik ook hoor mijn schoonfam ziet niet allesquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:01 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Heb je verschillende recvhtengroepen ja?
ja, ik voel hetquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:06 schreef Mirjam het volgende:
[..]
32 laffe baantjes, zegt ze, gek
Ik vind het niet zo gek dat je spierpijn hebt, je gebruikt zowat al je spieren met zwemmen
Tuurlijk niet jouw cup of teaquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:58 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Hmm wat zijn de pro's en con's om te stoppen (sorry niet mijn vak; dus ik weet er weinig vanaf). Je hebt dan wel makkelijker qua voeden omdat je man dan ook gewoon 's nachts een keer uit zijn bed kan; niet?
Mijn ene schoonzus geeft nu al een tijdje flesvoeding; maar die heeft dan ook een handig kind; dus ik vrees dat het niet te vergelijken is
Half jaar oudquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:01 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Gut hier weet ik dus echt niks van![]()
Maar hoe oud is ze nu?
Ik heb er ff over gedacht maar heb daar dus 0 verstand van en durf er dus ook niks zinnigs over te zeggenquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:13 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Tuurlijk niet jouw cup of tealogisch toch
![]()
Pro stoppen:
- De zorg voor Peach's voeding kunnen delen met anderen als ik moe ben/even weg wil (eigenlijk gewoon niet meer dag en nacht elke 2 a 3 uur bezig hoeven zijn met voeden, kolven, vooruit denken want ik moet zo weer voeden enz);
- wellicht doorslapen;
- niet meer kolven op mijn werk;
- bij flesvoeding gaat ze van 8 tot 10 voedingen per etmaal naar 3 a 4;
- IK BEN MOE!!
Con:
-bv is de beste troost ooit;
- je mag ongelimiteerd voeden met bv;
- bij spijt kan ik niet meer terug;
- het is veel goedkoper;
- het is betere voeding;
- het voelt.. Bijzonder, ofzo. Dat je kind groeit en dat heb jíj in je eentje geregeld.
Zoiets
Ik vind het supercool, maar als ik het koop krijg ik de echtscheidingspapieren toegezondenquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:13 schreef Stormqueen het volgende:
Strepenjeans. yay or nay? Zwart/wit verticaal, zoals de legging van meegamandy.
ja? Why?quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:15 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik vind het supercool, maar als ik het koop krijg ik de echtscheidingspapieren toegezonden
Ik zag er gisteren een meisje in lopen en bedacht me dat ik het erg tof vindtquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou yay zeggen; want ik heb ook 1.... Alleen: Koop 1 van kwaliteit; want die van mij ziet er nu al niet meer netjes uit na 3x wassenquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ik waardeer jullie meedenksels juist heel erg, juist fijn dat jullie niet gehinderd worden door voorkennis en eigen ervaring die je mening kleurenquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
joh, je hebt het al maanden volgehouden toch? Volgens mij is ze groot en sterk genoeg en kun je best stoppen. Maar ja, wij weten daar ook weer niet alles van. In OUD wel
ik heb al diep respect dat je het zes maanden vol houdtquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:16 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik waardeer jullie meedenksels juist heel erg, juist fijn dat jullie niet gehinderd worden door voorkennis en eigen ervaring die je mening kleuren
Je hoeft het niet meer te doen, je hebt al heel veel gedaan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:13 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Tuurlijk niet jouw cup of tealogisch toch
![]()
Pro stoppen:
- De zorg voor Peach's voeding kunnen delen met anderen als ik moe ben/even weg wil (eigenlijk gewoon niet meer dag en nacht elke 2 a 3 uur bezig hoeven zijn met voeden, kolven, vooruit denken want ik moet zo weer voeden enz);
- wellicht doorslapen;
- niet meer kolven op mijn werk;
- bij flesvoeding gaat ze van 8 tot 10 voedingen per etmaal naar 3 a 4;
- IK BEN MOE!!
Con:
-bv is de beste troost ooit;
- je mag ongelimiteerd voeden met bv;
- bij spijt kan ik niet meer terug;
- het is veel goedkoper;
- het is betere voeding;
- het voelt.. Bijzonder, ofzo. Dat je kind groeit en dat heb jíj in je eentje geregeld.
Zoiets
noemde je me nou slank?quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:16 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik zag er gisteren een meisje in lopen en bedacht me dat ik het erg tof vindtmoet je er wel het figuur viir hebben maar dat heb je vlgns mij wel
Nayquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:13 schreef Stormqueen het volgende:
quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
noemde je me nou slank?
Oh wacht!
Snap ikquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:14 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik heb er ff over gedacht maar heb daar dus 0 verstand van en durf er dus ook niks zinnigs over te zeggen
Ik denk dat peach meer heeft aan een mama die lekker uitgerust is en zich op die manier meer kan geven, dan aan een mama die eigenlijk altijd op haar tandvlees loopt en snel geïrriteerd isquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:20 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Snap ikmaar als je iets vind ben ik er benieuwd naar hoor
SQ, dat dus ja. Ik ben ZO moe.. Ik heb vannacht weer uren met haar opgezeten en ik loop echt op mn tandvleeshet is niet alleen op die manier vermoeiend, het kost ook gewoon letterlijk veel energie. Ik heb belachelijk veel honger en als je ziet wat ik wegbunker is het echt veelzeggend dat ik er niet van aankom. Alleen is het dus geen garantie op doorslapen o over te gaan en dat wil ik eigenlijk het allerliefst
Bubs
Nee dat niet; maar dan kan je man ook een keer opstaan i.p.v. dat jij steeds jezelf moet opofferen (en daardoor wellicht minder goed in je vel zit overdag door de weinigen energie ookquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:20 schreef Incantrix het volgende:
[..]
SQ, dat dus ja. Ik ben ZO moe.. Ik heb vannacht weer uren met haar opgezeten en ik loop echt op mn tandvleeshet is niet alleen op die manier vermoeiend, het kost ook gewoon letterlijk veel energie. Ik heb belachelijk veel honger en als je ziet wat ik wegbunker is het echt veelzeggend dat ik er niet van aankom. Alleen is het dus geen garantie op doorslapen o over te gaan en dat wil ik eigenlijk het allerliefst
Bubs
Als je man kan opstaan heb jij wel degelijk garantie op doorslapenquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:20 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Bubs
nee hoor. Als een kint ligt te blèren wordt mama altijd wakker. Mooi iets,die natuurquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:21 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Als je man kan opstaan heb jij wel degelijk garantie op doorslapen
Oordopjes. Of een hotelquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee hoor. Als een kint ligt te blèren wordt mama altijd wakker. Mooi iets,die natuur
quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:19 schreef Nagelschaartje het volgende:
Waarom viel het "het is veel goedkoper"argument mij het eerste op?
Dat misschien wel; maar dat je niet zelf hoeft op te staan; lijkt me dat je iets meer kan uitrusten en kan bij duttenquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee hoor. Als een kint ligt te blèren wordt mama altijd wakker. Mooi iets,die natuur
Ook weer waar ja! Oh, en nog een pro-stoppen: eindelijk geen pijnlijke tepels meer! Con: kunstvoedingspoep stinkt veel meerquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:21 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Nee dat niet; maar dan kan je man ook een keer opstaan i.p.v. dat jij steeds jezelf moet opofferen (en daardoor wellicht minder goed in je vel zit overdag door de weinigen energie ook)
Dat sowieso idd. Maar kunnen blijven liggen betekent misschien wel dat ik makkelijker weer in slaap komquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat zal idd welquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:28 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat sowieso idd. Maar kunnen blijven liggen betekent misschien wel dat ik makkelijker weer in slaap kom
Ik weet er ook niets vanaf en ken jullie nog niet zo goed. Maar ik zou net als SQ zeggen, een vrolijke en uitgeslapen mamma telt ook mee! En je hebt al zoveel gegeven. Die 6 maanden lijken dan niet zoveel, maar als ik dan lees hoe vaak je moet voeden (en bij moet eten) dat zegt toch ook wat?! Het klinkt ook alsof het heel veel energie kost/vreet.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:24 schreef Incantrix het volgende:
[..]![]()
Thnx allemaal, fijn om er even over te kunnen kletsen met jullie
En het is idd een gevoelskwestie en dat is zo enorm lastig.. Ik heb Stef 9 maanden gevoed en die stopte zelf, dus ergens voel ik me dan schuldig als ik Isabel zelf afkap na een kortere tijd. Maar wat SQ zegt is meer dan waar: een blije mama is ook zo belangrijk voor een kind. Pfff
niet meer dan ZWEI!quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:33 schreef Incantrix het volgende:
Nouja, we proberen vanavond denk ik nog eens een papfles met gekolfde melk en als dat niet werkt ga ik denk ik maar eens een pak melkpoeder halen. Thnx moppies, ik waardeer dit zeer
quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:33 schreef Incantrix het volgende:
Nouja, we proberen vanavond denk ik nog eens een papfles met gekolfde melk en als dat niet werkt ga ik denk ik maar eens een pak melkpoeder halen. Thnx moppies, ik waardeer dit zeer
ah, een mafia lidquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:34 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]![]()
Ik heb er me wel bij neergelegd, maar gister begon de verloskundige zo van je het is wel heel zonde hoor
quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:33 schreef Incantrix het volgende:
Thnxquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:33 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik weet er ook niets vanaf en ken jullie nog niet zo goed. Maar ik zou net als SQ zeggen, een vrolijke en uitgeslapen mamma telt ook mee! En je hebt al zoveel gegeven. Die 6 maanden lijken dan niet zoveel, maar als ik dan lees hoe vaak je moet voeden (en bij moet eten) dat zegt toch ook wat?! Het klinkt ook alsof het heel veel energie kost/vreet.
En al zijn de con's meer op gevoelsbasis, je blijft haar mamma. Die 6 maanden neemt niemand je meer af.
Maar das mijn mening
quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:36 schreef PriemGirl het volgende:
[..]![]()
Ik begrijp dat dat tegenwoordig ook weer een stuk handiger is doordat het niet meer opgewarmd moet worden en gewoon op kamertemperatuur mag
Cif had Lyam op zijn schoot afgelopen weekend en schoonzus schudde zo de fles door elkaar: Hier voeden!Handigheid
Waarop uiteraard iedereen zei dat cif wel klaar was om papa te worden nu..........
Maar toen keken ze naar mij en zeiden ze dat het over een paar jaar ook wel kan
Dat is ook. Idealiter haal ik de 8 maanden, dan wordt de bijvoeding belangrijker en neemt de melk echt structureel minder plaats in op de totale hoeveelheid voedsel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:35 schreef Stormqueen het volgende:
De eerste zes maanden zijn het belangrijkst he, daarna zijn de fysieke voordelen voor het kint niet zo groot meer.
Waarop uiteraard iedereen zei dat cif wel klaar was om papa te worden nu..........
Maar toen keken ze naar mij en zeiden ze dat het over een paar jaar ook wel kan
quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]![]()
Mijn vriend biedt zich zelf aan om te voeden (lees: hij stort zich op baby en mamma en trekt een zielig gezicht)![]()
Hij is zelfs teleurgesteld als hij het kindje van vrienden van ons een avond niet mag vast houden....
Hij heeft echt de hele middag met mijn neven doorgebrachtquote:
Jup!quote:
quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:46 schreef Nagelschaartje het volgende:
Priem, als je echt wanhopig bent mag je Cif wel een dagje met mij mee laten lopen, die is zo van z'n kinderwens af
Het gevoel komt wel als je een jaar of 50 bentquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:52 schreef PriemGirl het volgende:
[..]Valt mee want hij vindt het op zich ook wel leuk dat ie de koters gewoon terug kan geven als ie ze zelf beu is
Ik vond het alleen echt opvallend dat iedereen ook zei tegen mij dat ik nog wel een paar jaar moest wachten en 'dat gevoel komt nog wel'![]()
dat is gewoon freakyquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]![]()
Mijn vriend biedt zich zelf aan om te voeden (lees: hij stort zich op baby en mamma en trekt een zielig gezicht)![]()
Hij is zelfs teleurgesteld als hij het kindje van vrienden van ons een avond niet mag vast houden....
Ze denkt gewoon "hey, dat is die meneer met hetzelfde trappelpakje als ikquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ons achterbuurkint van 21 maanden weet ineens bb's naam. Dus gisteren werd er constant "allo bb! Allo bb" gekwetterd vanuit de tuin. Als ze mij ziet slaat ze af
En jij rammelt nochtans ook beheurlijkquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ons achterbuurkint van 21 maanden weet ineens bb's naam. Dus gisteren werd er constant "allo bb! Allo bb" gekwetterd vanuit de tuin. Als ze mij ziet slaat ze af
ja vind je dat? Ik vind het nog wel meevallenquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:02 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
En jij rammelt nochtans ook beheurlijk
so truequote:Op donderdag 18 juli 2013 11:01 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ze denkt gewoon "hey, dat is die meneer met hetzelfde trappelpakje als ik"
Hallo, waarom ben je anders getrouwdquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:04 schreef Stormqueen het volgende:
Of zie ik mezelf verkeerd en kom ik wel over als een tikkende hormoonbom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |