Als het komt over enkele jaren, ben ik wel eens benieuwd hoe ze dat gaan doen?quote:FIFA-voorzitter Sepp Blatter heeft klare wijn geschonken. "Als het WK in 2022 in Qatar een feest voor iedereen moet worden, dan kun je er simpelweg niet voetballen in de zomer."
Blatter is er dus helemaal van overtuigd dat het WK 2022 best in de winter wordt gespeeld. Qatar zette nochtans fel in op "airco in de stadions".
Belga
"Je kunt de stadions wel frisser maken, maar dat kun je niet met een heel land. We moeten ook aan onze commerciële partners, zoals de tv-stations, denken."
"Ik zal proberen het Uitvoerend Comité te overtuigen. Er is nog tijd om alles uit te werken", zegt Blatter.
Qatar heeft geen bezwaar tegen een winter-WK. "We hebben de organisatie gekregen van een toernooi dat normaal in de zomer gespeeld wordt, maar als de hele voetbalwereld het beter vindt om in de winter te spelen, willen wij luisteren", zegt Hassan Al-Thawadi van het organisatiecomité.
Als het WK in de winter gespeeld zou worden, zullen de Europese voetbalkalenders voor minstens één seizoen aangepast moeten worden.
quote:We moeten ook aan onze commerciële partners, zoals de tv-stations, denken."
quote:
Ja, echt onbegrijpelijk...quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:51 schreef o.us2.0 het volgende:
Sowieso het WK aan een streng islamitisch land toekennenGematigde landen als Marokko, Turkije e.d. is prima maar Qatar is gewoon verre weg 1 van de strengste islamitische landen en met een pokkezomer. Als je ziet hoe een gemiddeld WK er aan toe gaat gaat het vaak volop tegen de normen en waarden die ze daar hebben.
Dan hebben de beulen weer wat te doen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:51 schreef o.us2.0 het volgende:
Sowieso het WK aan een streng islamitisch land toekennenGematigde landen als Marokko, Turkije e.d. is prima maar Qatar is gewoon verre weg 1 van de strengste islamitische landen en met een pokkezomer. Als je ziet hoe een gemiddeld WK er aan toe gaat gaat het vaak volop tegen de normen en waarden die ze daar hebben.
Duh, ik weet heus dat het door het geld komt. Maar moreel gezien is het gewoon niet realistisch. Maar we zullen zien.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, echt onbegrijpelijk...
[ afbeelding ]
Hoewel het land wat de FIFA kiest twijfelbaar is moet je het wel een kans geven, misschien werkt dit heel erg goed, een keertje testen is prima.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:30 schreef Class het volgende:
Het EK verneuken door het over meerdere landen te verdelen, het WK verneuken door het in de winter te houden
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:05 schreef Max-Westerman het volgende:
En stel Nederland gaat wereldkampioen worden daar, mogen ze dan door de grachten van Amsterdam schaatsen i.p.v. een rondvaart?
Als je daarheen gaat heb je zon genoeg.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:11 schreef leeell het volgende:
godver , daar gaat een zonnig WK![]()
tyfus FIFA
Dit klopt niet. Het toekennen van een WK gaat per continent, ze hebben Rusland boven Engeland verkozen voor Europa 2018. Niet Qatar, die zit bij Azië/Oceanië 2022. Het was of Qatar of Zuid-Korea of Japan of Australië, volgens mij.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:57 schreef Boezeidekoe het volgende:
Wat ik me nou afvraag, zouden er nu landen zijn die overwegen om een alternatieve wereldvoetbalbond op te richten?
Kijk als je voetballand bij uitstek Engeland passeert ten gunste van Qatar puur om commerciele redenen ben je als FIFA zijnde gewoon een vijand van het voetbal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |