quote:
FIFA-voorzitter Sepp Blatter heeft klare wijn geschonken. "Als het WK in 2022 in Qatar een feest voor iedereen moet worden, dan kun je er simpelweg niet voetballen in de zomer."
Blatter is er dus helemaal van overtuigd dat het WK 2022 best in de winter wordt gespeeld. Qatar zette nochtans fel in op "airco in de stadions".
Belga
"Je kunt de stadions wel frisser maken, maar dat kun je niet met een heel land. We moeten ook aan onze commerciële partners, zoals de tv-stations, denken."
"Ik zal proberen het Uitvoerend Comité te overtuigen. Er is nog tijd om alles uit te werken", zegt Blatter.
Qatar heeft geen bezwaar tegen een winter-WK. "We hebben de organisatie gekregen van een toernooi dat normaal in de zomer gespeeld wordt, maar als de hele voetbalwereld het beter vindt om in de winter te spelen, willen wij luisteren", zegt Hassan Al-Thawadi van het organisatiecomité.
Als het WK in de winter gespeeld zou worden, zullen de Europese voetbalkalenders voor minstens één seizoen aangepast moeten worden.
Als het komt over enkele jaren, ben ik wel eens benieuwd hoe ze dat gaan doen?
tot 10 december de heenronde afwerken?
om op 15 januari het wk te laten beginnen, om vervolgens te eindigen op 15 februari en te hervatten rond begin maart...
Om vervolgens Finale van de CL in Juli te laten spelen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo