Over die onderzoeken, ik zou wel naar de reumatoloog blijven gaan. Je hoeft er niet elke week te zitten, maar ik zou zeker wel om het half jaar of anders 1 keer per jaar heengaan. Sowieso is het goed dat ze op de hoogte zijn van hoe het met jou gaat, welke pijn/problemen erbij gekomen zijn of wat juist beter gaat en desnoods hebben ze nieuwe meds die je kunt proberen.quote:Op zondag 3 november 2013 12:07 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
welke meds bedoel je dan?
Bij mij waren enbrel en humira op heel veel nare bijwerkingen na compleet nutteloos dus ben mijn vertrouwen in de biologicals wel een beetje kwijt. Of eerlijk: de voordelen wogen bij lange na niet op tegen de nadelen.
Heb sindsdien alleen nog arcoxia, maagbescherming en bij actieve ontstekingen extra pijnmeds zoals oxy of morfinepleisters. Ben al een paar jaar geleden gestopt met naar de reumatoloog te gaan omdat hij volgens mij een beetje uitgedokterd was. Met bechterew is het toch een beetje biologicals of niks en pijnmedicatie kan de huisarts ook prima voorschrijven.
Ben nu al bijna 2 weken thuis met een grote voorraad oxy wegens een flinke ontsteking in mijn bekken. Begin langzaamaan te twijfelen of ik het toch nog eens moet proberen bij de reumatoloog maar ik kan me niet herinneren iets gelezen te hebben over nieuwe behandelmethoden.
Heb jij zoveel bijwerkingen van de bio's dan? Ik echt totaal niet, afgezien van dat het je weerstand gewoon vrijwel lam legt.quote:Op zondag 3 november 2013 12:07 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
welke meds bedoel je dan?
Bij mij waren enbrel en humira op heel veel nare bijwerkingen na compleet nutteloos dus ben mijn vertrouwen in de biologicals wel een beetje kwijt. Of eerlijk: de voordelen wogen bij lange na niet op tegen de nadelen.
Ik zou iig een goeie reumatoloog zoekenquote:Ben nu al bijna 2 weken thuis met een grote voorraad oxy wegens een flinke ontsteking in mijn bekken. Begin langzaamaan te twijfelen of ik het toch nog eens moet proberen bij de reumatoloog maar ik kan me niet herinneren iets gelezen te hebben over nieuwe behandelmethoden.
Nou ja, grieperig soms, niet heel vaak.. maar met name wondjes die echt gaan ontsteken enzo, elke fucking keer.quote:Op zondag 3 november 2013 16:15 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb ook geen last van bijwerkingen van de biological. Blijkbaar ben ik gezegend met een ijzeren gestel, want echt grieperig of zelfs verkouden ben ik (nog steeds) vrijwel nooit.
Bewegen is goed, over belasten niet. Probeer het rustig aan te doen. Bij mij helpt de wii fit heel goedquote:Op maandag 4 november 2013 00:49 schreef lipjes het volgende:
Ik denk, ik volg het advies van de arts op "Meer bewegen".
Ik gedaan deze week, meerdere dagen gaan wandelen.
Gister, knie weer vol met vocht, last van m';n voet, amper kunnen lopen & schoenen aantrekken.
Gaat lekker zo....
Zei ik nog zo blijquote:Op maandag 4 november 2013 00:27 schreef saaw het volgende:
Ik had toen ik net begon met biologicals ook enorme last van lage weerstand maar ondertussen valt dat allemaal gelukkig weer reuze mee
Ik ga morgen beginnen met sporten bij de fysio, 1 keer per week 's avonds.quote:Op maandag 4 november 2013 11:08 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Bewegen is goed, over belasten niet. Probeer het rustig aan te doen. Bij mij helpt de wii fit heel goed
Ik ken ze niet maar heb het wel even gebookmarked, ziet er degelijk uit. Er staat nog een versie bij, die prefereer ik boven die ander omdat die iets langer is bij de pols.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:32 schreef Qwea het volgende:
http://www.lomedshop.nl/i(...)info&products_id=175
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik twijfel of ik ze moet kopen, maar ik zou het zonde vinden als het weggegooid geld is. Ik heb wel gewone halve handschoenen al, die werken iig niet
Dus, iemand die ze kent?
Klopt! Ik dacht meer even aan buitenshuis, dan wil ik liever juist de eerste kootjes meer beschermd, maar dan gaat het voornamelijk om het stuur vasthouden. Binnen is het handige om de vingers / toppen vrij te hebben. Ben benieuwd hoe het bevalt!quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:23 schreef Qwea het volgende:
Ik heb ze besteld op ebay... 15 euro inc verzenden. Ben erg benieuwd. Ik vond dat vingerloze ideaal.. Zeker omdat het bij mij bij de knokkels begint. En vingers vrij is handig.
Ik ookquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:02 schreef Sangha het volgende:
[..]
Klopt! Ik dacht meer even aan buitenshuis, dan wil ik liever juist de eerste kootjes meer beschermd, maar dan gaat het voornamelijk om het stuur vasthouden. Binnen is het handige om de vingers / toppen vrij te hebben. Ben benieuwd hoe het bevalt!
Ja zo herkenbaar, met al die kleine dingen die een paar jaar geleden nog makkelijk & normaal waren. Bandjes plakken, schoenen aandoen, omdraaien in bed, en idd het klussen; frustratie alom om met handen kracht te zetten met gereedschap.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ookHoop dat ik ze snel krijg.
Meh, vandaag klussen (moet, moet af) vanaaf ws zeiken want ik voel mijn handen nu al. Daar word ik wel simpel van trouwens. Dat simpel klussen er niet meer in zit
Ja! Ik wil niet overal hulp bij hebben idd. Ik ben niet zo van het hulp vragen. Ik haat het om dat te moeten doen, zeker bij zoiets. Idem dito met een pot openen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 14:11 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ja zo herkenbaar, met al die kleine dingen die een paar jaar geleden nog makkelijk & normaal waren. Bandjes plakken, schoenen aandoen, omdraaien in bed, en idd het klussen; frustratie alom om met handen kracht te zetten met gereedschap.[/Qu ote]
Ja, echtIk heb de zolder geïsoleerd, beetje nieten dus. En kan mijn rechterhand inmiddels niet meer gebruiken
Laatst had ik een stukje van de muur gebikt, nog geen 15 min... zelfde verhaald. 2 weken geleden deuren lopen verven... ff op mijn knieën gelegen, kon 4 dagen amper lopen
Ik word er zooo flauw van.
[Quote]Tuurlijk is er altijd wel een alternatief (of hulp) en uiteindelijk lukt het wel, maar de volgende dag weer extra last en gewoon dat balende gevoel dat zoiets kleins dat gevolg al heeft. Tevens wil je het gewoon zelf kunnen. Grrr...
Succes! Ik ben er inmiddels mee genokt en aan de pijnstillers gegaanquote:Maar goed, ik blijf positief!Ik ga zo eens wat opruimklussen in de schuur doen, joepie lopen, bukken en tillen!
![]()
Succes met het klussen!
Ja ik heb tegenwoordig ook zo'n ding. Maar dat doet pijn in mijn "trots"quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:21 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik heb deze, ideaal!!
[ afbeelding ]
Beter dat ding gebruiken dan pijn!quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja ik heb tegenwoordig ook zo'n ding. Maar dat doet pijn in mijn "trots"
true storyquote:Op zaterdag 9 november 2013 17:34 schreef soapie het volgende:
[..]
Beter dat ding gebruiken dan pijn!
Zijn de handschoenen al binnen en bevallen ze een beetje?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ookHoop dat ik ze snel krijg.
Meh, vandaag klussen (moet, moet af) vanaaf ws zeiken want ik voel mijn handen nu al. Daar word ik wel simpel van trouwens. Dat simpel klussen er niet meer in zit
Ik heb een vergeljkbaar ding en geen reuma, dus f*ck je trotsquote:Op zaterdag 9 november 2013 17:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja ik heb tegenwoordig ook zo'n ding. Maar dat doet pijn in mijn "trots"
Jup, zijn binnen en bevallen prima.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:04 schreef Sangha het volgende:
[..]
Zijn de handschoenen al binnen en bevallen ze een beetje?
quote:Op zaterdag 23 november 2013 13:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jup, zijn binnen en bevallen prima.
Zitten lekker stevig om mijn handen, zodat ze lekker nauw sluiten. Heb het idee dat ze idd zorgen voor een betere doorbloeding en ik heb er gewoon meer stevigheid aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |