abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129049448
Er zijn mensen die beweren dat het zeggen dat belasting diefstal is kortzichtig is. Maar is dit wel zo?

Misschien is het als je het heel juridisch gaat houden inderdaad geen diefstal, maar roof.

Natuurlijk is belasting nuttig, en zelfs noodzakelijk. Maar dat doet toch niets van het feit af dat het zeker een vorm van roof/diefstal is?

Als Wouter mijn geld afpakt en iedereen vindt het goed, er staat in een boek dat het geoorloofd is, hij redt er mensenlevens mee, betaalt er onderwijs voor je kinderen mee en geeft je korting op de trein, dan is er toch nog steeds sprake van roof?
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:45:14 #2
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_129049554
In b4 libertariërs.
pi_129049619
Nee. Het is afpersing.
pi_129049766
Vind van niet, teminste als er ook wat voor terug komt, lees er iets voor gedaan word wegen infra in het algemeen gezondheidszorg etc. etc.
Hier ik woon in een van de duurste gemeentes belasting meer als me lief is en hebben ook nog het lef om te vragen om zelf de stoep onkruid vrij te houden, ik doe dat natuurlijk al van mezelf uit.
Maar het feit dat ze vragen daar zou ik het alleen al voor willen vertikken.
pi_129049833
Tuurlijk belasting is prima.. hou wel van goede snelweg en viaducten
pi_129049841
Nee hoor. Het is een betaling voor het mogen wonen/werken in Nederland. Of vind je de rekening bij een hotel ook diefstal?
pi_129049881
En men kan zo wel luchtig alle Libertariërs op één hoop gooien omdat het zo'n "moet je kijken hoe dom dat stel nu weer is" onderwerp is, maar je raakt zo wel een heel wezenlijke vraag over wat het samenlevingsverband dat wij "staat" noemen nu eigenlijk inhoudt en onder welke voorwaarden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2013 16:51:18 ]
pi_129049897
Foutje

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2013 16:51:14 ]
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:51:16 #9
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_129049904
Nee, het is een verplichte bijdrage voor de maatschappij...
Ik vind het niet erg, alleen wel waar het soms naartoe gaat, je speelt hier met het geld van je burgers en daar dien je voorzichtig en zorgvuldig mee om te gaan.
pi_129049997
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:43 schreef theunderdog het volgende:

Natuurlijk is belasting nuttig, en zelfs noodzakelijk.
Zeker niet!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_129050024
quote:
12s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:49 schreef Tja..1986 het volgende:
Nee hoor. Het is een betaling voor het mogen wonen/werken in Nederland. Of vind je de rekening bij een hotel ook diefstal?
Deze drogreden is nieuw voor mij, ik dacht dat ik ze allemaal al wel gehoord had. _O-
pi_129050088
er zit natuurlijk iets vreemds in, waarom eerst belasting betalen en vervolgens bv. onderwijs of wegen terugkrijgen.. dan is het toch logischer om gewoon gelijk je geld aan de school of de wegbeheerder te geven?
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:56:20 #13
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_129050177
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:46 schreef Pokkelmans het volgende:
Nee. Het is afpersing.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:59:22 #14
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_129050329
VOor een litertje peut of een pak shag ben je al snel 75% aan belasting en accijns (incl belasting over je accijns ja :') ) kwijt. Dit vind ik persoonlijk regelrechte diefstal en is enkel om de pot te spekken, maargoed, Nederland krijgt wat het verdiend. Veel mensen emigreren, en criminelen/ongeschoolden/gelukzoekers/vluchtelingen stromen het land binnen.

Ik hoop dat de huidige babyboomer generatie hier nog veel last van gaat krijgen. Dat ze maar kapot mogen rotten en niet verschoond worden in de tehuizen waar ze over enkele jaren zullen zitten (wat veroorzaakt wordt door hun eigen beleid en stem gedrag). Jaren lang als een schaap PVDA lopen stemmen zonder maar te kijken wat het effect van het beleid is.

De eerste kans die ik zie ben ik hier overigens ook weg (heel Europa wat mij betreft). Als eerlijke werkende burger heb je hier helemaal niks meer anders dan steeds maar groter wordende lasten die vervolgens weer doodleuk naar een doel stromen waar niemand het mee eens is behalve de bobo's boven in.

Ik heb er zelfs hard over zitten twijfelen om gewoon te kappen met werken (ondanks dat mijn werk leuk is). Ik wil immers niet iets steunen waar ik fundamenteel tegen ben, maargoed.. wat moet je anders..
To doom or not to doom
pi_129050352
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Deze drogreden is nieuw voor mij, ik dacht dat ik ze allemaal al wel gehoord had. _O-
Hoezo? Je hoeft hier niet te wonen hoor.
pi_129050417
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:59 schreef A-mineur het volgende:
VOor een litertje peut of een pak shag ben je al snel 75% aan belasting en accijns (incl belasting over je accijns ja :') ) kwijt. Dit vind ik persoonlijk regelrechte diefstal en is enkel om de pot te spekken, maargoed, Nederland krijgt wat het verdiend. Veel mensen emigreren, en criminelen/ongeschoolden/gelukzoekers/vluchtelingen stromen het land binnen.

Ik hoop dat de huidige babyboomer generatie hier nog veel last van gaat krijgen. Dat ze maar kapot mogen rotten en niet verschoond worden in de tehuizen waar ze over enkele jaren zullen zitten (wat veroorzaakt wordt door hun eigen beleid en stem gedrag). Jaren lang als een schaap PVDA lopen stemmen zonder maar te kijken wat het effect van het beleid is.

De eerste kans die ik zie ben ik hier overigens ook weg (heel Europa wat mij betreft). Als eerlijke werkende burger heb je hier helemaal niks meer anders dan steeds maar groter wordende lasten die vervolgens weer doodleuk naar een doel stromen waar niemand het mee eens is behalve de bobo's boven in.

Ik heb er zelfs hard over zitten twijfelen om gewoon te kappen met werken (ondanks dat mijn werk leuk is). Ik wil immers niet iets steunen waar ik fundamenteel tegen ben, maargoed.. wat moet je anders..
Veel Succes in Australie
pi_129050484
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:59 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Hoezo? Je hoeft hier niet te wonen hoor.
Dat klopt. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Protection_racket
pi_129050671
quote:

Je zal inderdaad een flink end weg moeten, want de meeste landen waar het "beter" lijkt, scherpen hun immigratiewetgeving aan, denk aan Zwitserland en de landen in Scandinavië. En als je maar de objectieve cijfers van bijvoorbeeld de WHO qua gezondheidszorg kijkt, staat Nederland toch beduidend vaak in de top10, en zo goed als altijd in de top 20 van alle andere statistieken, dus strikt genomen is het zo slecht nog niet hier. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_129050779
quote:
Rare vergelijking. Verhuizen naar het buitenland stel je nu dus gelijk aan bedreiging? Raar.
Los van het feit dat je hier niet hoeft te wonen hebben we ook nog democratisch gekozen voor ons belastingsysteem.
pi_129050780
quote:
VOor een litertje peut of een pak shag ben je al snel 75% aan belasting en accijns (incl belasting over je accijns ja :') ) kwijt. Dit vind ik persoonlijk regelrechte diefstal
Of het is diefstal, of het is geen diefstal, dat is niet afhankelijk van de hoogte van het bedrag of een percentage.
pi_129050835
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:54 schreef arjan1212 het volgende:
er zit natuurlijk iets vreemds in, waarom eerst belasting betalen en vervolgens bv. onderwijs of wegen terugkrijgen.. dan is het toch logischer om gewoon gelijk je geld aan de school of de wegbeheerder te geven?
Zit wat in maar waar leeft het kabinet dan van vraag ik me af?
Mijn hebben ze in de geschiedenis les geleerd Piet Hein heeft veel gedaan voor het land, of geleerd?! dat was mijn oordeel ervan, dus geld zou er genoeg moeten zijn daar denk ik dan.
Of het het land was vraag ik me nu af of de koning toen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2013 17:10:32 ]
pi_129050913
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:08 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Rare vergelijking. Verhuizen naar het buitenland stel je nu dus gelijk aan bedreiging? Raar.
Nee, afpersing door de overheid gelijk aan afpersing door de mafia. Geld afnemen onder dwang omdat je in een bepaald gebied woont.

quote:
Los van het feit dat je hier niet hoeft te wonen hebben we ook nog democratisch gekozen voor ons belastingsysteem.
Ik heb daar geen goedkeuring voor gegeven, maar los daarvan: democratie legitimeert niets. Je maakt simpelweg inbreuk op iemands rechten. Als alle mensen bij jou in de straat morgen stemmen dat jij 90% van je geld moet afstaan, doe je dat dan ook? Er is immers democratisch voor gekozen, en als het je niet aanstaat kun je verhuizen.
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:11:29 #24
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_129050938
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:06 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je zal inderdaad een flink end weg moeten, want de meeste landen waar het "beter" lijkt, scherpen hun immigratiewetgeving aan, denk aan Zwitserland en de landen in Scandinavië. En als je maar de objectieve cijfers van bijvoorbeeld de WHO qua gezondheidszorg kijkt, staat Nederland toch beduidend vaak in de top10, en zo goed als altijd in de top 20 van alle andere statistieken, dus strikt genomen is het zo slecht nog niet hier. ;)
Nee, de leefomstandigheden zijn het probleem niet. Wat dat betreft zit het hier wel goed. Het constante gevoel van (figuurlijk) in je reet geneukt worden door een bestuurders/politici dat is mijn probleem. Ik gun zulke types geen stuiver extra ook al zouden ze dit jaar waarschijnlijk weer 2 ton+ krijgen.

Denk aan de zorg managers die wel flinke bonussen schrijven, maar de zorg tot op het bot uitkleden, om vervolgens ook weer een verhoging van de premie vast te stellen alvast voor het komende jaar. Zulke types mogen van mij direct terminaal krijgen. In deze categorie passen een hoop mensen die het voor het zeggen hebben. Als alles goed was zou het niemand interesseren wat zulke mensen verdienen, het is immers "goed". Want voor goed werk mag betaald worden, echter heerst er een smerige egoistische sfeer in de managers wereld.
To doom or not to doom
pi_129051020
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 17:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zit wat in maar waar leeft het kabinet dan van vraag ik me af?
Mijn hebben ze in de geschiedenis les geleerd Piet Hein heeft veel gedaan voor het land, of geleerd?! dat was mijn oordeel ervan, dus geld zou er genoeg moeten zijn daar denk ik dan.
Of het het land was vraag ik me nu af of de koning toen?
Op staatsscholen wordt iedereen verheerlijkt die de macht van de staat heeft vergroot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')