Zeker niet!quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:43 schreef theunderdog het volgende:
Natuurlijk is belasting nuttig, en zelfs noodzakelijk.
Deze drogreden is nieuw voor mij, ik dacht dat ik ze allemaal al wel gehoord had.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:49 schreef Tja..1986 het volgende:
Nee hoor. Het is een betaling voor het mogen wonen/werken in Nederland. Of vind je de rekening bij een hotel ook diefstal?
quote:
Hoezo? Je hoeft hier niet te wonen hoor.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Deze drogreden is nieuw voor mij, ik dacht dat ik ze allemaal al wel gehoord had.
Veel Succes in Australiequote:Op woensdag 17 juli 2013 16:59 schreef A-mineur het volgende:
VOor een litertje peut of een pak shag ben je al snel 75% aan belasting en accijns (incl belasting over je accijns ja) kwijt. Dit vind ik persoonlijk regelrechte diefstal en is enkel om de pot te spekken, maargoed, Nederland krijgt wat het verdiend. Veel mensen emigreren, en criminelen/ongeschoolden/gelukzoekers/vluchtelingen stromen het land binnen.
Ik hoop dat de huidige babyboomer generatie hier nog veel last van gaat krijgen. Dat ze maar kapot mogen rotten en niet verschoond worden in de tehuizen waar ze over enkele jaren zullen zitten (wat veroorzaakt wordt door hun eigen beleid en stem gedrag). Jaren lang als een schaap PVDA lopen stemmen zonder maar te kijken wat het effect van het beleid is.
De eerste kans die ik zie ben ik hier overigens ook weg (heel Europa wat mij betreft). Als eerlijke werkende burger heb je hier helemaal niks meer anders dan steeds maar groter wordende lasten die vervolgens weer doodleuk naar een doel stromen waar niemand het mee eens is behalve de bobo's boven in.
Ik heb er zelfs hard over zitten twijfelen om gewoon te kappen met werken (ondanks dat mijn werk leuk is). Ik wil immers niet iets steunen waar ik fundamenteel tegen ben, maargoed.. wat moet je anders..
Dat klopt.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoezo? Je hoeft hier niet te wonen hoor.
Je zal inderdaad een flink end weg moeten, want de meeste landen waar het "beter" lijkt, scherpen hun immigratiewetgeving aan, denk aan Zwitserland en de landen in Scandinavië. En als je maar de objectieve cijfers van bijvoorbeeld de WHO qua gezondheidszorg kijkt, staat Nederland toch beduidend vaak in de top10, en zo goed als altijd in de top 20 van alle andere statistieken, dus strikt genomen is het zo slecht nog niet hier.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:59 schreef A-mineur het volgende:
VOor een litertje peut of een pak shag ben je al snel 75% aan belasting en accijns (incl belasting over je accijns ja) kwijt. Dit vind ik persoonlijk regelrechte diefstal en is enkel om de pot te spekken, maargoed, Nederland krijgt wat het verdiend. Veel mensen emigreren, en criminelen/ongeschoolden/gelukzoekers/vluchtelingen stromen het land binnen.
Ik hoop dat de huidige babyboomer generatie hier nog veel last van gaat krijgen. Dat ze maar kapot mogen rotten en niet verschoond worden in de tehuizen waar ze over enkele jaren zullen zitten (wat veroorzaakt wordt door hun eigen beleid en stem gedrag). Jaren lang als een schaap PVDA lopen stemmen zonder maar te kijken wat het effect van het beleid is.
De eerste kans die ik zie ben ik hier overigens ook weg (heel Europa wat mij betreft). Als eerlijke werkende burger heb je hier helemaal niks meer anders dan steeds maar groter wordende lasten die vervolgens weer doodleuk naar een doel stromen waar niemand het mee eens is behalve de bobo's boven in.
Ik heb er zelfs hard over zitten twijfelen om gewoon te kappen met werken (ondanks dat mijn werk leuk is). Ik wil immers niet iets steunen waar ik fundamenteel tegen ben, maargoed.. wat moet je anders..
Rare vergelijking. Verhuizen naar het buitenland stel je nu dus gelijk aan bedreiging? Raar.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat klopt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Protection_racket
Of het is diefstal, of het is geen diefstal, dat is niet afhankelijk van de hoogte van het bedrag of een percentage.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:59 schreef A-mineur het volgende:
VOor een litertje peut of een pak shag ben je al snel 75% aan belasting en accijns (incl belasting over je accijns ja) kwijt. Dit vind ik persoonlijk regelrechte diefstal
Zit wat in maar waar leeft het kabinet dan van vraag ik me af?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:54 schreef arjan1212 het volgende:
er zit natuurlijk iets vreemds in, waarom eerst belasting betalen en vervolgens bv. onderwijs of wegen terugkrijgen.. dan is het toch logischer om gewoon gelijk je geld aan de school of de wegbeheerder te geven?
Nee, afpersing door de overheid gelijk aan afpersing door de mafia. Geld afnemen onder dwang omdat je in een bepaald gebied woont.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:08 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Rare vergelijking. Verhuizen naar het buitenland stel je nu dus gelijk aan bedreiging? Raar.
Ik heb daar geen goedkeuring voor gegeven, maar los daarvan: democratie legitimeert niets. Je maakt simpelweg inbreuk op iemands rechten. Als alle mensen bij jou in de straat morgen stemmen dat jij 90% van je geld moet afstaan, doe je dat dan ook? Er is immers democratisch voor gekozen, en als het je niet aanstaat kun je verhuizen.quote:Los van het feit dat je hier niet hoeft te wonen hebben we ook nog democratisch gekozen voor ons belastingsysteem.
Nee, de leefomstandigheden zijn het probleem niet. Wat dat betreft zit het hier wel goed. Het constante gevoel van (figuurlijk) in je reet geneukt worden door een bestuurders/politici dat is mijn probleem. Ik gun zulke types geen stuiver extra ook al zouden ze dit jaar waarschijnlijk weer 2 ton+ krijgen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je zal inderdaad een flink end weg moeten, want de meeste landen waar het "beter" lijkt, scherpen hun immigratiewetgeving aan, denk aan Zwitserland en de landen in Scandinavië. En als je maar de objectieve cijfers van bijvoorbeeld de WHO qua gezondheidszorg kijkt, staat Nederland toch beduidend vaak in de top10, en zo goed als altijd in de top 20 van alle andere statistieken, dus strikt genomen is het zo slecht nog niet hier.
Op staatsscholen wordt iedereen verheerlijkt die de macht van de staat heeft vergroot.quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zit wat in maar waar leeft het kabinet dan van vraag ik me af?
Mijn hebben ze in de geschiedenis les geleerd Piet Hein heeft veel gedaan voor het land, of geleerd?! dat was mijn oordeel ervan, dus geld zou er genoeg moeten zijn daar denk ik dan.
Of het het land was vraag ik me nu af of de koning toen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |