abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129174037
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 00:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ afbeelding ]

Huurprijsontwikkeling
De huurprijzen kenden een vlak verloop in 2012. Per kwartaal schommelde het een aantal procenten waarbij stijgingen en dalingen elkaar afwisselden. Sinds eind 2009 zitten de huurprijzen enkele procenten boven of onder de EUR 12,25 per m2. “In 2009 hebben de huurprijzen met een ongekende neerwaartse correctie van -15% gereageerd op het uitbreken van de crisis. Sindsdien is het prijsniveau stabiel gebleven. Daarmee verschilt de huurmarkt van de koopmarkt, omdat de koopmarkt juist heel geleidelijk reageert met een daling die al jaren achtereen bezig is. De pijn wordt in de huurmarkt door verhuurders direct genomen is, terwijl huiseigenaren in de koopmarkt er maar langzaam aan wennen”, aldus De Groot.

http://www.pararius.nl/ne(...)aar+woningmarkt_2012
Dan valt het in de vrije sector nog wel mee. (Maar die prijzen zijn sowieso veel te hoog, mijn woning zou bij die gemiddelde huurprijs van 12,24 per m2 dan dus ¤ 1468,- per maand moeten kosten. _O- )

De sociale sector echter is afgelopen jaar met minimaal 4% gestegen (inflatie + 1,5% extra)

Overigens is de huurprijs voor nieuwe bewoners he.,.. Als je er al woont, ben je gewoon de sjaak en krijg je 'gewoon' een huursverhoging. Oh nee, je huurt, dus dan verhuis je even 2 deuren verderop natuurlijk. Die vrijheid was ik even vergeten... Makkie dus... :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 21-07-2013 00:27:33 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 21 juli 2013 @ 01:04:56 #152
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_129176306
12.24 euro per m2 per maand?

Dus dan zou je voor dit 98m2 appartement 1200 euro huur kunnen vragen?

http://www.funda.nl/koop/(...)9-maaseikstraat-4-a/

In dat geval:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 56% gewijzigd door monkyyy op 21-07-2013 01:19:25 ]
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 21 juli 2013 @ 11:17:46 #153
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_129181691
Dat kan toch niet? Of gaat die 12.24 op voor hartje centrum Amsterdam?
pi_129181757
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 11:17 schreef pfaf het volgende:
Dat kan toch niet? Of gaat die 12.24 op voor hartje centrum Amsterdam?
Gemiddelde prijs over Nederland voor die groep woningen. Amsterdam is een stuk duurder, Drenthe goedkoper.
pi_129191337
quote:
Stop juichverhalen woningmarkt

BEST - Dit artikel is geschreven door Jan Hilverda, makelaar te Best.

Al ruim vijf jaar houdt de crisis de huizenmarkt in een ijzeren wurggreep. Helaas zijn er nog geen tekenen van herstel zichtbaar, en desastreuze verkoopaantallen in de maand juni (ruim een halvering ten opzichte van vorig jaar) stemmen niet tot optimisme.
Onterecht optimisme

De huizenmarkt is een markt als geen ander. Op markten voor de meeste andere goederen en diensten gaan consumenten juist meer kopen als de prijzen dalen. Je krijgt meer voor minder. Op de huizenmarkt gaan mensen juist méér verkopen. Soms vrijwillig om een nieuwe prijsdaling voor te zijn, soms gedwongen, omdat zij niet meer aan hun rente- en aflossingsverplichtingen tegenover de bank kunnen voldoen en het huis verkocht moet worden.

Sommige makelaars en banken ontwaren tussen de eindeloze rijen borden met Te Koop altijd wel groene twijgen van herstel. Nu is het bijvoorbeeld de gedaalde hypotheekrente en onlangs presenteerde de NVM een 'mogelijk herstel' van de markt die mede gebaseerd was op een 'positieve stemming' onder kopers.

Structureel probleem

De rente is inderdaad laag, echter: het reëel beschikbaar inkomen van huishoudens daalt al vijf jaar. De werkloosheid heeft haar piek nog niet bereikt en de financiële armslag die banken en andere financiers huizenkopers kunnen bieden, is aanzienlijk verschraald. Zoals het zich laat aanzien is de daling van het aantal verkopen helaas structureel van aard.

Het zijn niet zozeer de starters die in koopstaking zijn, maar de doorstromers, de mensen die van de ene naar de andere koopwoning verhuizen. De vraaguitval onder doorstromers is verhoudingsgewijs groter dan die onder starters.

Restschulden zijn het echte probleem

De restschulden zullen de huizenmarkt niet tijdelijk maar structureel negatief beïnvloeden. Het aflossen van de restschulden is vaak een kwestie van decennia. Woningmarktexperts voorspelden al regelmatig dat het dieptepunt in de markt nu wel bereikt zou zijn. Niets blijkt minder waar.

Het zou banken en makelaars sieren om terughoudendheid te betrachten met voorspellingen en prognoses die er per saldo steeds compleet naast blijken te zitten.

Juichende verhalen van banken en makelaars wekken eerder scepsis en wantrouwen: stop hiermee, niemand is hiermee gebaat. Wat we nu nodig hebben is een overheid die adequate, stimulerende maatregelen treft om de huidige markt weer vlot te trekken, geen remmende maatregelen (teruglopende leencapaciteit/ 100% aflossingsverplichting)

http://www.ed.nl/mening/s(...)22588?ref=navigation

zondag 21 juli 2013 @ 19:13:28 #156
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_129192804
Hoeveel mensen hebben nu werkelijk een restschuld? Is of wordt dat echt een probleem?
Die tweede alinea snap ik trouwens niet. Wat is het verschil tussen meer kopen en meer verkopen?
pi_129193083
Jan Hilverda is dat ook een handelaar en geen makelaar, en heeft bovendien een structureel probleem met de fiscale recherche ;) Best triest als dat je inspriratie en hoop is ;) Beetje bronchecken is er ook niet meer bij hier kennelijk ;)
so long and thanks for all the fish
  zondag 21 juli 2013 @ 19:34:50 #158
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_129193420
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 17:22 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

Over twee jaar heb je een miljoen huiseigenaren met een ton restschuld. Wordt een gevalletje socialize the losses. De huurders en woningeigenaren zonder restschulden gaan dat ophoesten.
Hoe dan? Door deze mensen gratis geld te geven waarbij ze hun bezit ook nog eens mogen gaan houden?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_129193465
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:24 schreef crashbangboom het volgende:
Jan Hilverda is dat ook een handelaar en geen makelaar, en heeft bovendien een structureel probleem met de fiscale recherche ;) Best triest als dat je inspriratie en hoop is ;) Beetje bronchecken is er ook niet meer bij hier kennelijk ;)
Naar mijn weten was het gewoon een makelaar http://www.hilverdamakelaars.nl/
  zondag 21 juli 2013 @ 19:45:31 #160
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_129193899
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:45 schreef pfaf het volgende:
Maar snappen jullie zijn tweede alinea?
In een normale markt waar prijzen dalen stijgt het aantal producten wat afgenomen wordt. Bij de huizenmarkt dalen de prijzen ook maar de verkopen stijgen niet.
  zondag 21 juli 2013 @ 19:50:42 #162
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_129193939
quote:
Dat zit hem in het zinnetje "de huizenmarkt is een markt als geen ander"
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  zondag 21 juli 2013 @ 19:51:04 #163
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_129193949
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

In een normale markt waar prijzen dalen stijgt het aantal producten wat afgenomen wordt. Bij de huizenmarkt dalen de prijzen ook maar de verkopen stijgen niet.
Hij zegt dat de verkopen wel stijgen:

quote:
Op de huizenmarkt gaan mensen juist méér verkopen
pi_129193964
quote:
Ik denk dat je het "meer verkopen" moet lezen als "meer te koop zetten" ;)
Als het water je aan de lippen staat, moet je zorgen dat je goed kunt zwemmen.
  zondag 21 juli 2013 @ 19:54:44 #165
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_129194062
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:51 schreef Minette het volgende:

[..]

Ik denk dat je het "meer verkopen" moet lezen als "meer te koop zetten" ;)
Dat zou z'n verhaal er wel logischer op maken.
Volgende keer dus even door een journalist na laten kijken. ;)
  zondag 21 juli 2013 @ 20:54:33 #166
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_129196329
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:13 schreef pfaf het volgende:
Hoeveel mensen hebben nu werkelijk een restschuld? Is of wordt dat echt een probleem?
Die tweede alinea snap ik trouwens niet. Wat is het verschil tussen meer kopen en meer verkopen?
Natuurlijk is het een gigantisch probleem, veel mensen hebben over de top geleend om op the property ladder te stappen. Want als je nu niet zou instappen dan was je een dief van je eigen portemonnee. Dat het hier een gigantisch piramidespel betrof zagen de meeste mensen niet. Wie het gevaar wel zag en er voor waarschuwde werd voor gek verklaard want iedereen deed het en had succes. Wie een kritische noot liet horen was een verzuurde negatieveling. Gelukkig zien steeds meer starters de ellende waar vastgoedspeculanten in belanden en doorzien ze het kwaad dat voort komt uit neerlands grootste piramidespel. Mensen.... ga lekker huren want je wilt niet in de schoenen staan van mensen die de komende 20 jaar moeten bukken voor hun restschuld. Ga wat leukers doen met je leven, geniet... van je vrijheid.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_129196389
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:13 schreef pfaf het volgende:
Het probleem wordt pas pijnlijk bij verkoop en zeer pijnlijk als je dan niet de financiële middelen hebt, om die restschuld te voldoen.

Zolang je (gedwongen) blijft zitten en je financiële verplichtingen kunt voldoen, is het een papieren probleem.

Denk dat vooral de NHG gevolgd door de overheid, een probleem hebben als massaal een beroep op de NHG wordt gedaan om die restschuld(en) aan te zuiveren. Wat dat betreft, is de overheid er alles aan gelegen om de rente laag te houden.

Blijkt nu ook dat de veelgeprezen (bank)spaarhypotheken, best wel een nadeel hebben; je blijft gedurende de hele looptijd met de volledige aangevangen restschuld opgescheept zitten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_129196773
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 19:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Naar mijn weten was het gewoon een makelaar http://www.hilverdamakelaars.nl/
U is naief en bijzonder dom (nou ja, een beetje gemiddelde trol in dit topic zeg maar), en buitengewoon slecht geinformeerd.... maar een kinderquote is gauw gevuld zegmaar ;) Beetje jammer dat de trolls achter elke fraudeur aanlopen, dat wel - van de andere kant dat tekent wel de posters

[ Bericht 5% gewijzigd door crashbangboom op 21-07-2013 21:13:18 ]
pi_129197251
Gaat weer lekker hier. Gisteren ook al zo'n semi helder licht uit 'the middle of nowhere'. -O-

Ik pak er wel weer een zak popcorn bij. c_/
  zondag 21 juli 2013 @ 21:20:37 #170
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_129197453
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Gaat weer lekker hier. Gisteren ook al zo'n semi helder licht uit 'the middle of nowhere'. -O-

Ik pak er wel weer een zak popcorn bij. c_/
Oh ja jij mocht hier niet meer komen toch, iets met geen verstand van aandelen ofzo. Alsof economie in het forum beurs & economie alleen inhoud dat het gaat over aandelen. Dan zou het wel aandelen geheten hebben.
pi_129197616
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:06 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

U is naief en bijzonder dom (nou ja, een beetje gemiddelde trol in dit topic zeg maar), en buitengewoon slecht geinformeerd.... maar een kinderquote is gauw gevuld zegmaar ;) Beetje jammer dat de trolls achter elke fraudeur aanlopen, dat wel - van de andere kant dat tekent wel de posters
Waar is jouw bron dan?
  zondag 21 juli 2013 @ 21:24:06 #172
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_129197619
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een gigantisch probleem, veel mensen hebben over de top geleend om op the property ladder te stappen. Want als je nu niet zou instappen dan was je een dief van je eigen portemonnee. Dat het hier een gigantisch piramidespel betrof zagen de meeste mensen niet. Wie het gevaar wel zag en er voor waarschuwde werd voor gek verklaard want iedereen deed het en had succes. Wie een kritische noot liet horen was een verzuurde negatieveling. Gelukkig zien steeds meer starters de ellende waar vastgoedspeculanten in belanden en doorzien ze het kwaad dat voort komt uit neerlands grootste piramidespel. Mensen.... ga lekker huren want je wilt niet in de schoenen staan van mensen die de komende 20 jaar moeten bukken voor hun restschuld. Ga wat leukers doen met je leven, geniet... van je vrijheid.
Ik hoef nog maar (maximaal) 17 jaar te bukken (als je dat zo wilt noemen) imo mag jij wat langer nog bukken voor de woningstichting of van wie jij je huis dan ook huurt. En oh ja dat is dan dus niet voor een restschuld natuurlijk.
pi_129197630
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:20 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Oh ja jij mocht hier niet meer komen toch, iets met geen verstand van aandelen ofzo. Alsof economie in het forum beurs & economie alleen inhoud dat het gaat over aandelen. Dan zou het wel aandelen geheten hebben.
ja, als je niet de we gaan allemaal deaud polonaise loopt in dit topic moet je kaltgestelt worden door de pyschopaten :)
pi_129197633
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:20 schreef Tikbalang het volgende:
Mja. Ik scheen kennelijk niet te begrijpen dat een huis gelijk staat aan een aandeel. _O- (En dat klopt ook, dat begrijp ik niet...)
pi_129197645
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Waar is jouw bron dan?
kun je niet lezen?
  zondag 21 juli 2013 @ 21:25:19 #176
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_129197680
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:24 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

ja, als je niet de we gaan allemaal deaud polonaise loopt in dit topic moet je kaltgestelt worden door de pyschopaten :)
Lees al mijn posts even na aub. ik loop niet bepaald de dood polonaise. (mijn laatste post dekt het ook wel trouwens)
pi_129197838
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:25 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Lees al mijn posts even na aub. ik loop niet bepaald de dood polonaise. (mijn laatste post dekt het ook wel trouwens)
Jammer dan, je hoort hier niet thuis, op zijn minst zou je de hand aan jezelf moeten slaan, al was het maar om Remco of een andere pauper/speculant aan een goeiekoop huis te helpen.
pi_129198071
Je begrijpt duidelijk niet waarom je hier op aarde bent....
pi_129198137
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:24 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

kun je niet lezen?
Waar staat dat ie structureel probleem heeft met fiscale recherche?
pi_129198244
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Waar staat dat ie structureel probleem heeft met fiscale recherche?
http://www.eyescan.nl/

helpt het als ik zeg dat ik huizen in Slovenie, Kroatie, Servie, Bulgaria, en Greece gekocht heb? In het kwadraat? Of helpt dat alleen als ik een baggertrol met goedkeuring ben?

Het zal vast raar overkomen als ik vraag waarom je zo'n fraudeur als bron aanhaalt, he ;)
Want als het je welgevallig is, is Jan Hilverda natuurliik de meest betrouwbare 'makelaar' ooit. Je hebt echt geen idee wie hij is, he ;)
pi_129198641
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:35 schreef crashbangboom het volgende:
helpt het als ik zeg dat ik huizen in Slovenie, Kroatie, Servie, Bulgaria, en Greece gekocht heb? In het kwadraat?
Nope.
pi_129198645
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:35 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

http://www.eyescan.nl/

helpt het als ik zeg dat ik huizen in Slovenie, Kroatie, Servie, Bulgaria, en Greece gekocht heb? In het kwadraat? Of helpt dat alleen als ik een baggertrol met goedkeuring ben?

Het zal vast raar overkomen als ik vraag waarom je zo'n fraudeur als bron aanhaalt, he ;)
Want als het je welgevallig is, is Jan Hilverda natuurliik de meest betrouwbare 'makelaar' ooit. Je hebt echt geen idee wie hij is, he ;)
Kom s met feiten. Heeft ie je een te duur huis aangesmeerd?
pi_129198705
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Kom s met feiten. Heeft ie je een te duur huis aangesmeerd?
Probeer het zelf eens. :)

sorry dat ik het onmogelijke vraag.

je weet toch wel dat in de werkelijke wereld een linkje dumpen niet gelijk is aan 'feiten'?
  zondag 21 juli 2013 @ 21:48:29 #184
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_129198866
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat heb ik hier vaker gezien. Een stelling deponeren, die je niet willen verdedigen met een bron en dan aan een ander vragen (die het niet met jou eens is) om te bewijzen dat jijzelf gelijk hebt, hmmmzzzzz 8)7 8)7 8)7
pi_129198944
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:48 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Dat heb ik hier vaker gezien. Een stelling deponeren, die je niet willen verdedigen met een bron en dan aan een ander vragen (die het niet met jou eens is) om te bewijzen dat jijzelf gelijk hebt, hmmmzzzzz 8)7 8)7 8)7
'bewijzen':)

meer het tegendeel :)

het trieste is dat je verschillende baggerusers 1 op 1 kunt linken naar baggerusers op andere fora :D Met alle respect hoor, maar misschien dat een zinvolle dagbesteding wat efficienter is;
pi_129198981
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

je weet toch wel dat in de werkelijke wereld een linkje dumpen niet gelijk is aan 'feiten'?
Ik beweer dat hij een makelaar is, jij beweert dat het een 'boef' is en geen makelaar. Ik probeer het aan te tonen met een website, jij met vage praat?
pi_129199154
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Ik beweer dat hij een makelaar is, jij beweert dat het een 'boef' is en geen makelaar. Ik probeer het aan te tonen met een website, jij met vage praat?
check jij maar eens om te beginnen of hij makelaar is :) Je beweert niks, je suggereert zoals begrijkelijk. Bluf mag dan misschien hier de gebruikelijke gang van zaken zijn, maar hier zitten jullie baggertrolls echt geweldig scheef ;) - haast zonder uitzondering , maar hier doet het echt pijn aan de ogen :) - sukkel :P

Kom bewijs maar je stelling, Vast niet ;)
pi_129199502
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 21:53 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

check jij maar eens om te beginnen of hij makelaar is :) Je beweert niks, je suggereert zoals begrijkelijk. Bluf mag dan misschien hier de gebruikelijke gang van zaken zijn, maar hier zitten jullie baggertrolls echt geweldig scheef ;) - haast zonder uitzondering , maar hier doet het echt pijn aan de ogen :) - sukkel :P

Kom bewijs maar je stelling, Vast niet ;)
Ok tis 1 groot complot, hij is geen makelaar sinds 1984 (zie website). Ik zal dit topic naar hem sturen dan kan ie misschien meepraten.
pi_129199543
lol, paniek, iemand die de gebruikelijke trashartists op feiten aanspreekt :D
pi_129199592
de gebruikelijke troep, hoog sukkeltrollgehalte dus
pi_129199716
hey, ik geef je nog de kans om te kiezen of je niet spoort of dat je zomaar wat roept.
pi_129199920
komt er nog wat van newkidintown?
pi_129199991
komop held.
pi_129200121
niks?
:D

eindelijk door wie je quote? :D

crap = crap
  zondag 21 juli 2013 @ 22:16:32 #195
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_129200368
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Prachtig verhaal vol stijlmiddelen en drogredenen, maar je zegt helemaal niets. Waarom is het een probleem? Hoe groot is het (ong 3000 gezinnen per jaar zag ik net)?
pi_129200522
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:11 schreef crashbangboom het volgende:
niks?
:D

eindelijk door wie je quote? :D

crap = crap
komaan held :) wordt 'm niet, grootspraak als 'velen' (phun inthendedway beyond this topic, be warned ;) ) in dit topic> ;)
pi_129200693
crap ^2 dus (c) psychos @ therapay - hoi, ja we gaan daar een limiet aan stellen omdat de rest van Nederland echt geen zin heeft om daar aan mee te betalen :P
pi_129200898
jammer dan :) Cut off :)
  zondag 21 juli 2013 @ 22:28:37 #199
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_129201252
nope, ik heb de laatste paar pagina's geen inhoudelijke feiten gezien......

voooral niet gezien hilverda/TOTAL BACKFIRE/ serieus, check de antecependten-oprecht, maar ook niet gezien de gebruikelijke trollls ;)

[ Bericht 30% gewijzigd door crashbangboom op 21-07-2013 22:37:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')