Half werk, dan kan je na 2 jaar het alsnog vervangen. Het is eventueel mogelijk om de deur met latten dikker te maken, waardoor deze in het nieuwe kozijn past. Gewoon goed vastlijmen met bijvoorbeeld bruislijm en verzonken vastschroeven.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:30 schreef koffielepel het volgende:
Ik zou serieus overwegen om het kozijn op te lappen, eventueel met een nieuwe afdeklat. Langs de muurzijde niet dicht kitten en volgens mij ben je dan klaar
Wel alle houtrot verwijderen natuurlijk.
Vervangen kan altijd nog, tenzij je centen teveel hebt natuurlijk.
Je kunt het op jouw manier cosmetisch herstellen, maar qua draagkracht/stevigheid word het er niet veel beter op.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:40 schreef koffielepel het volgende:
Ik zie niet in waarom je het dan na twee jaar zou moeten vervangen. Als je het herstelt herstel je het toch goed?
Maar goed, ik ben geen bouwvakker hoor, enlighten me. Het lijkt mij dat als je eventuele rot stopt en het daarna aftimmert dat dat een prima oplossing is.
Dat hoeft niet. Vaak genoeg kozijnen gemaakt die afweken van de standaard kopmaat om zo de deur te kunnen behouden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:20 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Hmm, dat wordt ook nog eennieuwe deur dus. Maar komt goed. Bedankt voor de tips!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |