abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129100167
Ik zou serieus overwegen om het kozijn op te lappen, eventueel met een nieuwe afdeklat. Langs de muurzijde niet dicht kitten en volgens mij ben je dan klaar :Y

Wel alle houtrot verwijderen natuurlijk.
Vervangen kan altijd nog, tenzij je centen teveel hebt natuurlijk.

c_/
met een koekje
pi_129103782
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 21:30 schreef koffielepel het volgende:
Ik zou serieus overwegen om het kozijn op te lappen, eventueel met een nieuwe afdeklat. Langs de muurzijde niet dicht kitten en volgens mij ben je dan klaar :Y

Wel alle houtrot verwijderen natuurlijk.
Vervangen kan altijd nog, tenzij je centen teveel hebt natuurlijk.

c_/
Half werk, dan kan je na 2 jaar het alsnog vervangen. Het is eventueel mogelijk om de deur met latten dikker te maken, waardoor deze in het nieuwe kozijn past. Gewoon goed vastlijmen met bijvoorbeeld bruislijm en verzonken vastschroeven.
pi_129105027
Dat klinkt ook als half werk... Maar als het nieuwe kozijn toch op maat moet, kan het hout daarvan misschien wat dikker? En dan de deur die er al zit :)
Klussen deel 1 en 2
pi_129106293
Ik zie niet in waarom je het dan na twee jaar zou moeten vervangen. Als je het herstelt herstel je het toch goed?
Maar goed, ik ben geen bouwvakker hoor, enlighten me. Het lijkt mij dat als je eventuele rot stopt en het daarna aftimmert dat dat een prima oplossing is.

Toch?

c_/
met een koekje
pi_129106429
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 23:40 schreef koffielepel het volgende:
Ik zie niet in waarom je het dan na twee jaar zou moeten vervangen. Als je het herstelt herstel je het toch goed?
Maar goed, ik ben geen bouwvakker hoor, enlighten me. Het lijkt mij dat als je eventuele rot stopt en het daarna aftimmert dat dat een prima oplossing is.
Je kunt het op jouw manier cosmetisch herstellen, maar qua draagkracht/stevigheid word het er niet veel beter op.

Als je dan toch aan de slag gaat, doe het dan gewoon in 1 x keer goed.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  vrijdag 19 juli 2013 @ 10:51:13 #36
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129114396
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:20 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Hmm, dat wordt ook nog eennieuwe deur dus. Maar komt goed. Bedankt voor de tips!
Dat hoeft niet. Vaak genoeg kozijnen gemaakt die afweken van de standaard kopmaat om zo de deur te kunnen behouden.
pi_129114435
Ja, daar had ik niet helemaal over nagedacht, maar kozijn kan idd dikker met dezelfde deur.

[ Bericht 73% gewijzigd door sheonlydreams86 op 19-07-2013 10:58:41 ]
Klussen deel 1 en 2
  vrijdag 19 juli 2013 @ 10:54:09 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_129114463
Gaat dit misschien over een drachtig kozijn?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')