abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129040150

Mwa. Ik vind de Fiat 500 mooier.
pi_129040438
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:39 schreef CarbonC het volgende:
[ afbeelding ]
Mwa. Ik vind de Fiat 500 mooier.
dit hoort meer thuis in p,t en a geloof.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_129040493
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:28 schreef man1986 het volgende:

[..]

Facts presuppose truth.
What Who is truth?
Ik geloof dat de wetenschappelijke methode de waarheid laat zien. En dat botst regelmatig met de bijbel. Tenminste, als je hem letterlijk leest. Zo ook met het scheppingsverhaal.

Dus ik kan de vraag net zo goed omdraaien: geloof JIJ in de waarheid?
Alpha kenny one
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:52:30 #79
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129040532
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:48 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

dit hoort meer thuis in p,t en a geloof.
Er staan nog verschillende vragen voor jou open op F&L / Goed debat tussen evolutionisten en creationisten #3

Waarom beantwoord je die niet?
pi_129040544
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:30 schreef ATON het volgende:

[..]

Nee, in de tijd dat de leeuwen nog gras aten was God nog niet almachtig en alom tegenwoordig. In een bepaalde scène moet hij zelfs Adam en Eva gaan zoeken: Aaaadam, wo bist du ?
Om de Levensboom te beschermen heeft hij zelfs hulp nodig van zijn bodyguards. :Y
God wist wel waar ze waren, maar hij wou dat adam en eva zich kenbaar maakten omdat zij zich van af toen schaamden dat ze naakt waren terwijl ze zich voorheen niet schaamden omdat alles toen nog goed was en er geen breuk was tussen God en de mens.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_129040592
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:51 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik geloof dat de wetenschappelijke methode de waarheid laat zien. En dat botst regelmatig met de bijbel. Tenminste, als je hem letterlijk leest. Zo ook met het scheppingsverhaal.

Dus ik kan de vraag net zo goed omdraaien: geloof JIJ in de waarheid?
De wetenschappelijke methode is gebaseerd op de aanname dat de waarheid bestaat. A priori.
Ik geloof in de waarheid van Gods Woord. Wat is jouw basis voor jouw geloof in de waarheid? Of heb je die niet?
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:58:14 #82
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129040676
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:54 schreef man1986 het volgende:

[..]

De wetenschappelijke methode is gebaseerd op de aanname dat de waarheid bestaat. A priori.
Ik geloof in de waarheid van Gods Woord. Wat is jouw basis voor jouw geloof in de waarheid? Of heb je die niet?
Gods woord bevat veels te veel onwaarheden multi-interpretabele kul. Dat kan dus nooit een waardeid an sich zijn. Tuurlijk staan er waarheden in. Maar ook veel onwaarheden die makkelijk te toetsen zijn.
pi_129040737
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Gods woord bevat veels te veel onwaarheden multi-interpretabele kul. Dat kan dus nooit een waardeid an sich zijn. Tuurlijk staan er waarheden in. Maar ook veel onwaarheden die makkelijk te toetsen zijn.
Vergeet toetsbaarheid! Als er geen waarheid bestaat, dan is de toetsing zelf kul!
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:03:39 #84
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129040840
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:00 schreef man1986 het volgende:

[..]

Vergeet toetsbaarheid! Als er geen waarheid bestaat, dan is de toetsing zelf kul!
OK dan is dat misverstand de wereld uit. Gods woord is geen waarheid. ^O^

Maar....dan zijn we het eens. Daar is ook niks aan... :{
pi_129041056
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:03 schreef hoatzin het volgende:

[..]

OK dan is dat misverstand de wereld uit. Gods woord is geen waarheid. ^O^

Maar....dan zijn we het eens. Daar is ook niks aan... :{
'Gods Woord is geen waarheid' is een waarheidsclaim! :)
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:15:20 #86
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129041220
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:10 schreef man1986 het volgende:

[..]

'Gods Woord is geen waarheid' is een waarheidsclaim! :)
Ja dat is een waarheidsclaim die gelukkig te toetsen is.
pi_129041300
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:15 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja dat is een waarheidsclaim die gelukkig te toetsen is.
Je gaat ervan uit dat de waarheid bestaat, om later te concluderen dat de waarheid niet bestaat.
Dat is niet te doen en ik mag aannemen dat je dat ook inziet.
pi_129041305
An error does not become truth by
reason of multiplied propagation, nor does truth become error because
nobody sees it.

It's no wonder that truth is stranger than fiction. Fiction has to make sense.

Wie zich bewust is van de waarheid, lacht om de leugens.
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:37:29 #89
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129042157
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:17 schreef man1986 het volgende:

[..]

Je gaat ervan uit dat de waarheid bestaat, om later te concluderen dat de waarheid niet bestaat.
Dat is niet te doen en ik mag aannemen dat je dat ook inziet.
Als je even naar boven leest heb je het antwoord al. Maar we dwalen af.
  woensdag 17 juli 2013 @ 13:45:33 #90
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_129042462
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 13:00 schreef man1986 het volgende:

[..]

Mijn hemel wat ben jij blind. Jij bent degene van de absolute claims. Jij meent dat je de enige juiste ( interpretatie van de enige juiste ) godsdienst aanhangt. Maar dat valt niet te toetsen? Als er geen toetsbaarheid is, dan is een aanname dus al voldoende om een conclusie te trekken. Prima, maar dat betekent dat de Kerstman ook echt bestaat of in ieder geval niet afgewezen kan worden als 'vals geloof' want zo'n claim valt immers niet te toetsen want dan zou je op aannames af mogen gaan.

Ik ga wel op aannames af, maar daarom kan ik ook niet zeggen wat DE WAARHEID is. Jij gaat ook op aannames af maar kan dat wel? Ik werk met waarschijnlijkheden. Vliegende rendieren en een kerel die cadeautjes strooit over de hele wereld vind ik niet aannemelijk. Maar ik kan daardoor dus niet zeggen dat ik Sinterklaas of Noach WEL aannemelijk vind want die doorstaan de toets van aannemelijkheid niet gebaseerd op de aanname dat zaken in deze wereld toetsbaar zijn binnen de realiteit zoals wij die waarnemen. Dat is het model waarmee ik werk en waarmee ik kan zeggen wat ik wel en niet als gebeurd beschouw bij elk verhaal op basis van hun eigen waarschijnlijkheid. Een gebouw gemaakt van wolken waar drie winkelcentra in zitten? Vind ik niet waarschijnlijk dus kies ik er voorlopig voor om dat als 'niet waar' te beschouwen tot het met toetsbare bewijzen aan te tonen is.

Als in jouw manier van bewijsvoering alleen aannames voldoende zijn, hoe kan je dan een absolute uitspraak doen over andere aannames? Jij beweert te weten dat er maar één god is en dat het verhaal van Noach waar is. Maar het verhaal van Ganesh is dan niet waar in jouw visie. Terwijl dat net zo hard op aannames leunt, en dat was het enige dat nodig was in jouw alternatieve model om DE WAARHEID te kennen omdat die zou bestaan maar tegelijkertijd niet toetsbaar is.

Het is alsof je zegt dat je het grootste huis van de hele wereld hebt maar dat meten geen zin heeft omdat dat gebaseerd is op de aanname dat door iets te meten je kan bepalen wat het langste is. Als logica in jouw verklaringsmodel geen rol speelt en geen waarde heeft, hoe kun je dan in hemelsnaam zeggen dat iets toch zo IS en dat andere dingen absoluut 'vals' zijn?

Dat is arrogantie op niks gebaseerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Uitstekelbaars op 17-07-2013 13:51:46 ]
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_129043198
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:58 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Gods woord is altijd de waarheid, Hij kan niet liegen.

De menselijke intelligentie wordt afwisselend beproefd met bedrog en list in de werkelijkheid om zich heen.
Wie vervalt in hoogmoed en de verleiding/illusie bewust/onbewust verkiest benadeelt zichzelf en verwerpt de waarheid.

Wie de verleiding/illusie geduldig weerstaat en/of doorziet verkiest zichzelf trouw te blijven in de werkelijkheid.

Versimpelt samengevat

[ Bericht 0% gewijzigd door Natural-Cool op 17-07-2013 14:18:12 ]
pi_129043264
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:53 schreef sjoemie1985 het volgende:
God wist wel waar ze waren, maar hij wou dat adam en eva zich kenbaar maakten omdat zij zich van af toen schaamden dat ze naakt waren terwijl ze zich voorheen niet schaamden omdat alles toen nog goed was en er geen breuk was tussen God en de mens.
God hield hen dus voor de gek zoals jij dat ziet. Nog maar eens die tekst overlezen want je vertelt hier onzin.
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:09:21 #93
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_129043280
quote:
Gods woord is altijd de waarheid, Hij kan niet liegen.
Dat is een aanname. En die aanname moet eerst gedaan worden wil je ervan overtuigd zijn dat het de waarheid is. Want als je in de neutrale stand zijn woorden gaat onderzoeken komt er een heel ander beeld uit.

Ik kan van mezelf ook beweren dat ik nooit lieg. Als ik dat aanzie voor waarheid is het einde zoek, want wat jij ook aan zult dragen als bewijs voor de stelling dat ik wel lieg wordt overruled door de aanname dat alles waar is.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_129043302
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:48 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Het kan aan verschillende dingen liggen.
Misschien zijn ze nog te jong of juist te oud om eieren te leggen.
Kippen die in de rui zijn leggen ook slecht.
Als het nog jonge kippen zijn dan is het even geduld hebben denk ik.
heel veel eieren leggen kippen niet
Veel mensen gaan ervan uit dat alle kippen net als in de veeindustrie veel eieren leggen maar das puur door fok, hormonen, drugs voeren om aan te sporen tot.
Een gewone gezonde kip zal lang niet elke week een ei leggen.
+leeftijd kan een rol spelen etc.

Overigens kunnen eieren ook opgegeten worden door de kippen zelf of door ratten of andere roofdieren.
Ook kunnen ze de eieren ergens verstoppen in de bosjes bijvoorbeeld.
Heb je een goed nachthok?
O, je bent kippenboer.
pi_129044192
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:09 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Dat is een aanname. En die aanname moet eerst gedaan worden wil je ervan overtuigd zijn dat het de waarheid is. Want als je in de neutrale stand zijn woorden gaat onderzoeken komt er een heel ander beeld uit.

Ik kan van mezelf ook beweren dat ik nooit lieg. Als ik dat aanzie voor waarheid is het einde zoek, want wat jij ook aan zult dragen als bewijs voor de stelling dat ik wel lieg wordt overruled door de aanname dat alles waar is.

Ken je de gezegde: Eerlijkheid duurt het langst ? :Y

God heeft geen leugentjes voor bestwil nodig, is nooit bang om de waarheid te vertellen en Hij kan uberhaupt niet in de problemen komen omdat Hij verkiest om de waarheid te praten.

Hoe vaak heb je gezien ( ook in overleveringen ) dat iemand begon met een klein leugen en uiteindelijk zichzelf zo in de problemen werkte waardoor een kleine leugen iets groots werd.
Het blijft ook nooit bij één leugen en de meeste mensen die liegen weten op een gegeven moment niet te stoppen.

Trouwens het gaat niet om een aanname maar om een formeel startpunt.

Zou jij een leugenaar kunnen vertrouwen ? ;)
  woensdag 17 juli 2013 @ 14:47:26 #96
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129044619
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:35 schreef Natural-Cool het volgende:

[..]

God heeft geen leugentjes voor bestwil nodig, is nooit bang om de waarheid te vertellen en Hij kan uberhaupt niet in de problemen komen omdat Hij verkiest om de waarheid te praten.

Zou jij een leugenaar kunnen vertrouwen ? ;)
Ken uw bijbel:

1 Koningen 22 vers 19 : ‘Ik zag den HEERE, zittende op Zijn troon, en al het hemelse heir staande nevens Hem, aan Zijn rechter [hand] en aan Zijn linkerhand. En de HEERE zeide: Wie zal Achab overreden, dat hij optrekke en valle te Ramoth in Gilead? De een nu zeide aldus, en de andere zeide alzo. Toen ging een geest uit, en stond voor het aangezicht des HEEREN, en zeide: Ik zal hem overreden. En de HEERE zeide tot hem: Waarmede? En hij zeide: Ik zal uitgaan, en een leugengeest zijn in den mond van al zijn profeten. En Hij zeide: Gij zult overreden, en zult het ook vermogen; ga uit en doe alzo. Nu dan, zie, de HEERE heeft een leugengeest in den mond van al deze uw profeten gegeven; en de HEERE heeft kwaad over u gesproken.’

Leugen is voor de heer geen enkel probleem.
pi_129044878
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ken uw bijbel:

1 Koningen 22 vers 19 : ‘Ik zag den HEERE, zittende op Zijn troon, en al het hemelse heir staande nevens Hem, aan Zijn rechter [hand] en aan Zijn linkerhand. En de HEERE zeide: Wie zal Achab overreden, dat hij optrekke en valle te Ramoth in Gilead? De een nu zeide aldus, en de andere zeide alzo. Toen ging een geest uit, en stond voor het aangezicht des HEEREN, en zeide: Ik zal hem overreden. En de HEERE zeide tot hem: Waarmede? En hij zeide: Ik zal uitgaan, en een leugengeest zijn in den mond van al zijn profeten. En Hij zeide: Gij zult overreden, en zult het ook vermogen; ga uit en doe alzo. Nu dan, zie, de HEERE heeft een leugengeest in den mond van al deze uw profeten gegeven; en de HEERE heeft kwaad over u gesproken.’

Leugen is voor de heer geen enkel probleem.
Wie liegt en wie liegt niet, als God niet bestaat?
pi_129045145
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:47 schreef hoatzin het volgende:
Ken uw bijbel:
Met alle respect voor de Bijbel, zo een tekst komt niet in de Koran voor. Wie beweert daar dat hij de Heere ( God ) heeft mogen aanschouwen ?

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:03:43 #99
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_129045246
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:53 schreef man1986 het volgende:

[..]

Wie liegt en wie liegt niet, als God niet bestaat?
jij
pi_129045316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:03 schreef hoatzin het volgende:

[..]

jij
Ik lieg.. Hoe weet je dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')