burgerlijk he? Mijn grootste ergernis is het gejank van het buurjong als ie een beestje zietquote:
Oh, genoeg om me aan te ergeren hoor. Er is vast iemand die niet goed kan parkeren. En die baby maakt vast wel eens geluid. Of speelt later in zijn eigen tuin. En duiven poepen. En katten kotsen haarballen op mijn tuintafel (zoals hier gisteren). Die kleine kinderen krijgen ooit vriendjes met scooters.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ik woon tussen een gezin met twee kinderen en een kat en een echtpaar van achter in de veertig met een kruidentuin. In het tweelaags appartementenblok achter ons wonen alleen jonge dinkies, de achterburen zijn een bejaarde broer en zus met hobbyduiven en een jong stel met een baby
Reddeloosquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, genoeg om me aan te ergeren hoor. Er is vast iemand die niet goed kan parkeren. En die baby maakt vast wel eens geluid. Of speelt later in zijn eigen tuin. En duiven poepen. En katten kotsen haarballen op mijn tuintafel (zoals hier gisteren). Die kleine kinderen krijgen ooit vriendjes met scooters.
![]()
Ik erger me wel mateloos aan iemand die hier nieuw is komen wonen en een harley heeft (niet iemand van Satudarah trouwens) en daarmee, 10 x per dag ofzo, door de straat rijdt. Wat een kabaal godverdomme.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh en als ik toch bezig ben. Een van de kerkklokken die hier te horen zijn is vals.
herkenbaar, dat alarm! Heb nu het telefoonnummer van de directrice, hahaha.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:18 schreef motorbloempje het volgende:
Lekker rustig hier in 't dorp
De buren horen we zelden, alleen zaterdag hadden ze een feestje tot diep in de nacht; ouders wrsch van huis en een van de kinderen was jarig. Ach ja, dat deed ik ook toen ik 16 was, dus heb ze lekker laten feesten. Het alarm van de school hier tegenover die om de haverklap afgaat 's nachts is erger
Ik moet zeggen dat ik savonds ook niet graag alleen door delen van jullie wijk loop. Als ik ongeveer een beeld heb waar jullie wonen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben ook een schotel op het dak staan trouwens, een heele grote. De refo's die ooit in ons huis hebben gewoond hebben toen dat ingevoerd werd geen kabel laten aanleggen![]()
Inmiddels hebben we glasvezel dus kan de schotel van het dak. Ooit.
Ik heb intensief mailcontact gehad met de directrice hier, die mailde ik dan ook gewoon midden in de nacht, want ja, dat alarm gaat dus 20 minuten lang af....quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:19 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
herkenbaar, dat alarm! Heb nu het telefoonnummer van de directrice, hahaha.
quote:I hope I have good news for you.
We have had the alarm company round again and this time this time they have found a fault with one of the sensors. It has been isolated until they can get a new part, which should be sometime this week. Hopefully this will solve the problem.
If it does not please do let me know.
Wij wonen gelukkig in het deel met koophuizen, dat scheelt echt heel veel. Behalve die psycho buurman en zijn psycho vrouw dan, die huren dus particulier. De slechtere delen van onze wijk zijn nu bijna allemaal afgebroken en opnieuw opgebouwd. De meeste overlastgevers uit die delen zijn verspreid over andere wijken en plaatsen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:21 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik savonds ook niet graag alleen door delen van jullie wijk loop. Als ik ongeveer een beeld heb waar jullie wonen.
Maar goed waar ik nu woon gebeurd echr helemaal niets. Overdaag hoor je niets. Ja soms wat kinderen. En er is nauwelijks contact met buren. Vind ik ook.niet heel gezellig, maar beter als sommige verhalen die ik hier hoor!
Verder heb ik al dagen last van mijn buik. Lang leven het warme weer!
Ja dat scheelt echt een hoor. Mijn tante woont aan de dijk. Daar zijn ze nu ook met koopwoningen bezig, alleen dat komt volgens mij niet echt van de grond want er worden niet genoeg projecten verkocht zei ze laatst. Zag de laatste keer dat ik door de wijk reed dat er wel veel (huur volgende mij) huizen zijn opgeknapt!quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij wonen gelukkig in het deel met koophuizen, dat scheelt echt heel veel. Behalve die psycho buurman en zijn psycho vrouw dan, die huren dus particulier. De slechtere delen van onze wijk zijn nu bijna allemaal afgebroken en opnieuw opgebouwd. De meeste overlastgevers uit die delen zijn verspreid over andere wijken en plaatsen.
Mijn vriend is hier dus opgegroeid. Je kon hier vroeger nog geen uur je fiets buiten laten staan. Bij hen zijn geloof ik 14 fietsen gejat. Nu laat iedereen zijn fiets buiten staan.
Waar wij eerst woonden, kenden we ook alleen de onderburen die in hetzelfde pand woonden. Wie er in de buurpanden woonden, wisten we niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:35 schreef Zeester het volgende:
Ik woon in een hele leuke wijk, maar wel met echte Amsterdammers boven mij. Op 1 hoog woon ik, op 2 hoog woont oma, op 3 hoog haar zoon en dochter en dan woonde op 4 hoog altijd zijn zoon, maar die is recent gelukkig verhuisd. Oma is een echte schat, daar kan ik heel goed mee, maar die zoon van haar is een vervelende vent. Drinkt ook teveel, heb ik weinig last van verder, maar het is gewoon een lul. Hun zoon was ook een enorme eikel, maar die is gelukkig weg. Ik vind het wel gezellig zo.
Verder ken ik mijn buren nauwelijks. Ik groet degene die ik herken wel, en maak soms een kort praatje. De buren waar ik wat mee heb zijn de mensen van het café op de hoek, daar zit ik wel (iets te) vaak.
Dat vind ik wel jammer soms inderdaad, ik ken zelfs niet eens de mensen die in mijn pand wonen. Volgens mij verhuren m'n bovenburen nu illegaal hun zolderkamer aan een jongetje van een jaar of 20 wat ik 2x heb zien lopen, en waar ik ook keurig de post voor uitsorteer, maar geen idee hoe dat precies ziet. En dat is in 'mijn' pand.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar wij eerst woonden, kenden we ook alleen de onderburen die in hetzelfde pand woonden. Wie er in de buurpanden woonden, wisten we niet.
Nu wonen we dus in Noord en daar is het contact toch echt anders. Tenminste, we hebben met niemand echt hele goede contacten, maar je kent elkaar allemaal wel en de kinderen spelen allemaal samen. Meestal gezellig, soms wat minder
Ik had gisteren ook een beetje lamlendige dag, met om half 12 pas ontbijt, want uitgeslapen, vervolgens op een terras een half stuk (gezonde) cake en een kop koffie. Toen wilde ik om 4 uur een tosti maken, maar bleek het brood beschimmeld, dus werd het een kiwi om de ergste honger te stillen en vervolgens bier en bittergarnituur op een ander terras. Uiteindelijk 's avonds heerlijk gekookt, en jahoor: uurtje na het eten gillende honger. Structuur is zo intens belangrijk om jezelf onder controle te kunnen houden. Ik vrees de weegschaal vanavond :squote:Op woensdag 17 juli 2013 10:41 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb geen idee wat ik vanavond moet eten. Had voor vandaag nog niets gepland omdat mijn vriend laat zou zijn en ik naar kenissen op de camping zou gaan.. Maar hij is wel op tijd, en ik blijf thuis dus nu moet ik iets bedenken.
Vanmorgen op de weegschaal trouwens geen leuk getal.. Maar goed. Moet een beetje mijn draai weer vinden. En dat lukt me niet echt.
Sporten gaat kut, dus dat werkt ook al niet mee.
Maar morgen ga ik in ieder geval, en zaterdag ook. En volgende week ga ik in een vast ritme dinsdag donderdag zaterdag.. En proberen dat even vast te houden.
Qua eten moet ik ook weer een balans gaan vinden, en dat begint al bij mijn ontbijt. Want ik heb nu dus nog niets gegeten, en dat is ook niet goed.
Eigenlijk moet ik dus even echt alles omgooien is de conclusie. Beginnend bij op tijd uit bed komen en ontbijten. En weer een structuur vinden in mijn dagen.
Ja ik denk ook echt dat structuur het grootste probleem is op dit moment. Hopelijk heb ik volgende week een goede selectie en kan ik daarna een tijdje fulltime aan de slag. Maar zo niet zal ik er toch echt iets aan moeten veranderen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:44 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik had gisteren ook een beetje lamlendige dag, met om half 12 pas ontbijt, want uitgeslapen, vervolgens op een terras een half stuk (gezonde) cake en een kop koffie. Toen wilde ik om 4 uur een tosti maken, maar bleek het brood beschimmeld, dus werd het een kiwi om de ergste honger te stillen en vervolgens bier en bittergarnituur op een ander terras. Uiteindelijk 's avonds heerlijk gekookt, en jahoor: uurtje na het eten gillende honger. Structuur is zo intens belangrijk om jezelf onder controle te kunnen houden. Ik vrees de weegschaal vanavond :s
Awesomequote:
Niet verkeerdquote:
Nieuwbouwwijk hier (nou ja, inmiddels zo'n 10 jaar oud), maar in de zomer is het net een camping doordat de achtertuinen aan elkaar grenzen en het stikt van de jonge kinderenquote:Op woensdag 17 juli 2013 10:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben soms best blij met mijn overpriced koophuis als ik dit soort dingen leeswe hebben wel zonderlinge figuren in de buurt, maar geen Tokkies of schotelantennes
ja, nee, dat zoek ik dus niet zoquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nieuwbouwwijk hier (nou ja, inmiddels zo'n 10 jaar oud), maar in de zomer is het net een camping doordat de achtertuinen aan elkaar grenzen en het stikt van de jonge kinderen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |