quote:OESO: werkloosheid in Nederland stijgt
De werkloosheid loopt komend jaar in de meeste eurolanden verder op. Ook in Nederland zal er nog geen sprake zijn van herstel op de arbeidsmarkt. Dat voorspelde de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) dinsdag. .
Voor alle 34 lidstaten van de OESO samen wordt wel een kleine verbetering voorzien, waarbij de werkloosheid afneemt van gemiddeld 8 naar 7,8 procent van de beroepsbevolking. Dit komt vooral door verder herstel in de Verenigde Staten en Duitsland, waar de werkloosheid daalt. In veel andere landen blijft een opleving van de arbeidsmarkt volgens de denktank voorlopig echter uit.
De OESO verwacht dat de werkloosheid in Nederland in 2014 stijgt van 6,6 naar 7,1 procent. In Spanje en Griekenland wordt volgend jaar een werkloosheid van circa 28 procent voorzien.
ach Rutte zal wel komen met een verhaal dat oudjes meer moeten uitgeven aan auto's en dakkapellen en de volgende dag dat oudjes hun eigen zorg moeten betalenquote:
Volgens dit artikel neemt de divergentie juist af: http://olafstorbeck.blogstrasse2.de/?p=1887quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:00 schreef HD9 het volgende:
[..]
De economische divergentie binne de Euro landengaat steeds verder, maar wanneer het klapt weet niemand, ook ik niet
De vorige muntunie is ook geklapt he , het EMSquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:44 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Volgens dit artikel neemt de divergentie juist af: http://olafstorbeck.blogstrasse2.de/?p=1887
Overigens meende je vroeger dat het nog maar weken, hooguit enkele maanden zou duren. Blijkbaar is je inzicht wat dat betreft niet geweldig; misschien klapt het wel nooit.
quote:Germany’s global trade surplus increased by 6.5 percent, to 80.3 billion euros, in the first five months of 2013.
quote:Israël is verbolgen over nieuwe richtlijnen van de Europese Unie, die financiering van en samenwerking met Israëlische instellingen in de sinds 1967 bezette gebieden vanaf 2014 verbieden.
Om voor EU-gelden in aanmerking te komen moeten Israëlische projecten verklaren dat zij opereren binnen de grenzen van voor 1967, en niet in Oost-Jeruzalem of op de Westelijke Jordaanoever of de Hoogten van Golan. De clausule is een krachtige ondersteuning van de eis van de Palestijnen dat hun toekomstige grenzen worden gebaseerd op die van voor de Zesdaagse oorlog. Zij verlangen dat Israël stopt met de bouw van joodse nederzettingen op de Westoever voordat zij de in 2008 afgebroken vredesonderhandelingen willen hervatten. Israël wil dat de onderhandelingen zonder voorwaarden vooraf worden hervat en dat alle belangrijke kwesties in die onderhandelingen worden opgelost.
Dan heb je de eerste stap gezet. Daarna komt vertalen en dan nadenken.quote:
Het stuk gaat over het beperken van financiële betrekkingen. Dat is niet direct met geld strooien. En gezien de invloed van de Israëlische lobby in de VS zou men daar nooit zo'n beslissing nemen; ook die vergelijking gaat niet op.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:16 schreef HD9 het volgende:
En maar strooien met geleend geld. leuk he Amerikaatje spelen
hier een beetje en Israel een beetje
Israël boos over richtlijnen EU
[..]
Dat plaatje gaat over de unemployment rate. Dat is het aantal werkeloze jongeren op het totale aantal jongeren.quote:
je kunt praten als Hollande of Ieder anderquote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:42 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Dat plaatje gaat over de unemployment rate. Dat is het aantal werkeloze jongeren op het totale aantal jongeren.
quote:Europes jobless total is 26.5 million people, which is 11 percent of the population, compared with 7.5 percent for the United States and 4.1 percent in Japan
ik hoef geen gelijk te hebben, ik ben getuige van de ellende veroorzaakt door een burocratisch monsterquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:06 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Je bent anders een stevige poging aan het neerzetten hier de laatste jaren.
Wij zijn hier getuige van de ellende in jouw hoofdquote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:15 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik hoef geen gelijk te hebben, ik ben getuige van de ellende veroorzaakt door een burocratisch monster
+1000quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:15 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik hoef geen gelijk te hebben, ik ben getuige van de ellende veroorzaakt door een burocratisch monster
Kan je misschien kleine uitleg geven wat er in besproken word?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Tip,
Kijk de laatste aflevering van Top Gear!
* Ja dit gaat over de Eurocrisis!
Werkloosheid vooral jeugdigen, leegstand nieuw vastgoed, ongebruikt splinternieuw vliegveld.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kan je misschien kleine uitleg geven wat er in besproken word?
Ok bedankt. Die eerste drie vind ik wel interessant alleen dat laatste interesseert me geen klap. Vandaar dat ik om die uitleg vroeg.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:25 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Werkloosheid vooral jeugdigen, leegstand nieuw vastgoed, ongebruikt splinternieuw vliegveld.
En een test over 3 auto's
Ja het is wachten tot het monster omvalt, kan toch niet meer heel erg lang duren, dit is een doodlopende weg.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
+1000
Je hebt helemaal gelijk hoor. Het is sowieso al raar te denken dat het allemaal goed gaat komen aangezien alle landen tot over hun oren in de schuld zitten. De enige richting is naar beneden en de burgers zullen het allemaal moeten betalen. Totdat of de Politici tot besef komen dat er iets moet veranderen in het systeem zelf of de burgers het niet meer pikken en bankiers op de brandstapel zet.
Wanneer deed hij dat wel + heb je daar een bron bij?quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:28 schreef HD9 het volgende:
ook Frans Timmermans gelooft daar nu niet meer in
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja laten we mensen verbranden, daar krijgen we vast een hele beschaafde, prettige maatschappij van. Als we dat eenmaal bereikt hebben komt de rest vanzelf.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:37 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Wanneer deed hij dat wel + heb je daar een bron bij?Dat heeft ie een keer verteld bij Pen W, en bij het begin van de EU had ie dat welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat heeft hij toen verteld, maar sinds een bepaalde gebeurtenis is ie dat vertrouwen verloren
De exacte datum weet ik niet maar het was dit jaar
Ik zal het fragment van de week eens opzoekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
quote:'Trojka heeft beste tijd gehad'
De trojka van de Europese Commissie, het Internationaal Monetair Fonds (IMF) en de Europese Centrale Bank moet worden ontbonden.
"Het betrekken van het IMF bij de trojka was een noodoplossing", aldus Reding. De eurocommissaris pleit ervoor dat de Europese Commissie en de ECB in het vervolg samen verantwoordelijk worden voor het verlenen van financiële steun aan landen in nood.
"In de toekomst moeten wij als Europeanen zelf onze problemen kunnen oplossen", meent ze.
"De Commissie is in staat om - samen met de Europese Centrale Bank en de lidstaten - zelf te bepalen welke hervormingen de hardst getroffen landen moeten doorvoeren", aldus Reding. "Daar hebben we de trojka niet voor nodig. Zij heeft haar beste tijd gehad."
Reding is niet de enige die daar zo over denkt. Eerder liet voorzitter van de Eurogroep Jeroen Dijsselbloem weten dat hij liever ziet dat Europa noodlijdende eurolanden zonder hulp van het IMF redt.
Ook de Duitse minister van Financiën Wolfgang Schäuble, voorzitter van de Europese Commissie José Manuel Barroso en het hoofd van het Europese noodfonds ESM Klaus Regling hebben vergelijkbare uitspraken gedaan.
Op dit moment is het IMF nog betrokken bij steunprogramma’s voor Griekenland, Ierland, Cyprus en Portugal. Het fonds zorgt niet alleen voor financiering van de leningen, maar beslist ook inhoudelijk mee.
De trojka onderhandelt met EU-landen in financiële nood en bepaalt welke hervormingen een land moet doorvoeren in ruil voor geldelijke steun. Samen met de Europese Commissie en de Europese Centrale Bank (ECB) controleert het IMF of de geredde eurolanden hun afspraken nakomen.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:39 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Ja laten we mensen verbranden, daar krijgen we vast een hele beschaafde, prettige maatschappij van. Als we dat eenmaal bereikt hebben komt de rest vanzelf.Ik ben absoluut niet voor het verbranden van mensen, en dat zeg ik ook nergens. Maar ik denk wel dat als mensen doorkrijgen hoe de boel echt in elkaar zit, ze nog meer woede hebben tov bankiers en politici.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een beschaafde, prettige maatschappij wil ik ook graag, maar dan moeten we eerst het financiele stelsel hervormen aangezien we nu een wrede wereld hebben die instand gehouden word door vooral de banken.Feyenoord!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |