Gekleurde (coloured) vind ik altijd HEEL arrogant. Alsof er maar 2 rassen zijn: Blank en niet-blankquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:08 schreef L-E het volgende:
Ik vind 'bruine mensen' zoals mijn Kleuter zegt ook niks hoor.
Nigger is nikkerquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Gekleurde (coloured) vind ik altijd HEEL arrogant. Alsof er maar 2 rassen zijn: Blank en niet-blank
En ik vind "die zwarte", "bruine" of "donkere" of "getinte" ook niet echt heel lief klinken. Ik vind ergens "nigger" wel racistisch klinken, maar "neger" niet... en da's raar want het is de letterlijke vertaling!
Wat moet ik dan tegenwoorduig politiek correct zeggen?
O ja, negro is negerquote:
Uhuh, zoals je jou ook gewoon mens noemen als ze weten dat je homo bentquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:14 schreef Ang3l het volgende:
En african-american is bullshit want we zitten niet in Amerika. Dus dan wordt heet Afrikaanse Europeaan, maar die meneer is helemaal niet altijd Afrikaans, nov Europees. He wat verwarrend.
Voortaan: Zwarte Piet!
Of: Mens!
L-E!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:15 schreef L-E het volgende:
De negers die ik ken hebben overigens geen problemen met het woord neger.
"Poepkleurige medemensen".quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:08 schreef L-E het volgende:
Ik vind 'bruine mensen' zoals mijn Kleuter zegt ook niks hoor.
Ach, gewoon klootzak ofzo is ook prima, alle mensen zijn gelijkwaardig kutquote:
Iedereen moet dood!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, gewoon klootzak ofzo is ook prima, alle mensen zijn gelijkwaardig kut.
Dat. Er is geen enkele reden om er een naam voor te verzinnen. Als iemand vraagt "hoe ziet ... eruit" kun je gewoon zeggen "heeft een ... huidskleur". In alle andere gevallen doet het niet ter zake.quote:
Nee, geen enkele reden. Maar zo werkt de wereld niet he?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat. Er is geen enkele reden om er een naam voor te verzinnen. Als iemand vraagt "hoe ziet ... eruit" kun je gewoon zeggen "heeft een ... huidskleur". In alle andere gevallen doet het niet ter zake.
Ik zie het drama niet. Ik word toch ook omschreven als 'die blonde met dikke tieten'. Nee, daar is geen reden toe, maar het is wel makkelijker.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat. Er is geen enkele reden om er een naam voor te verzinnen. Als iemand vraagt "hoe ziet ... eruit" kun je gewoon zeggen "heeft een ... huidskleur". In alle andere gevallen doet het niet ter zake.
Die ik ken ook nietquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:15 schreef L-E het volgende:
De negers die ik ken hebben overigens geen problemen met het woord neger.
Heb jij dikke tieten ja?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik zie het drama niet. Ik word toch ook omschreven als 'die blonde met dikke tieten'. Nee, daar is geen reden toe, maar het is wel makkelijker.
Wat een onzin. Je kunt toch een een groep wwillen aanduiden om wat voor reden dan ook? Hoeft niet negatief te zijn.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Goed, zeer goed! Ik ben gelukkig, en het is nog mooi weer ook!quote:
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik zie het drama niet. Ik word toch ook omschreven als 'die blonde met dikke tieten'. Nee, daar is geen reden toe, maar het is wel makkelijker.
He getverdemme!!!quote:
Wat doe je dan in dit topicquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:27 schreef L-E het volgende:
[..]
Goed, zeer goed! Ik ben gelukkig, en het is nog mooi weer ook!
Nou het is eerder afleren. Het gedrag ontstaat vanuit de jeugd, veelal bij kinderen die een mindere jeugd hebben gehad en door meerdere "mogelijke" redenen een verlatingsangst hebben ontwikkeld. In hun hersenen zit geprogrammeerd dat door aardig te zijn, geen ruzie te zoeken, conflicten uit te gaan, altijd mensen te helpen en nog meer dingen dat ze aardig gevonden worden en niet door mensen verlaten worden. Dat ze daardoor niet gelukkig worden en niet zichzelf kunnen zijn dat is het gevolg daarvan.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:00 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je dat jezelf moet aanleren is het al mislukt. Trucjes helpen niet.
Geeft niks. Niet iedereen kan dat hebben. Vroeger werd je alleen opgegeten door een sabeltandtijger omdat je buiten het groepje moest zitten.
Tegenwoordig zijn er helaas geen tijgers in onze kringetjes.
zolang je iets als groep ziet is er per definitie ruimte voor discriminatie.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kunt toch een een groep wwillen aanduiden om wat voor reden dan ook? Hoeft niet negatief te zijn.
Helaas niets geworden, ze hadden iemand gevonden die meteen 100% perfect was voor die functie, ik ga nu wel binnen de afdeling iets doen met meer uitdaging en toekomstmogelijkheden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:27 schreef L-E het volgende:
[..]
Goed, zeer goed! Ik ben gelukkig, en het is nog mooi weer ook!
Hoe gaat het daar? Hoe was je sollicitatie afgelopen?
Oke, dus "mannen" of "vrouwen" is ook geen groep?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
zolang je iets als groep ziet is er per definitie ruimte voor discriminatie.
En ik weet ook wel dat mensen nou eenmaal zo werken (ik ook) maar dat maakt het nirt ineens ok.
Ongehoord. Zeker in dit topic.quote:
My boogina, of m'n mannenkutjequote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja? Allemaal? Waar? Show me! Oh wacht. Doe maar niet.
Waarom zou het niet ok zijn, per definitie? Dat is een soort regel, ooit door iemand bedacht. De mens maakt onderscheid, op welk vlak dan ook. Dat is ook normaal he?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
zolang je iets als groep ziet is er per definitie ruimte voor discriminatie.
En ik weet ook wel dat mensen nou eenmaal zo werken (ik ook) maar dat maakt het nirt ineens ok.
Tof!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Helaas niets geworden, ze hadden iemand gevonden die meteen 100% perfect was voor die functie, ik ga nu wel binnen de afdeling iets doen met meer uitdaging en toekomstmogelijkheden.
En onderscheid maken is niet per definitie dan meteen iets slechts, benadelend of discriminerend. Ik BEN anders dan mijn dansleraar (bijvoorbeeld). Anders is niet meteen beter of slechter. Eigenlijk vind ik mensen die dat denken, dat je geen onderscheid mag maken of groepen mag maken, veel erger. Die zien in alles discriminatie. Zoals de waard is...............quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom zou het niet ok zijn, per definitie? Dat is een soort regel, ooit door iemand bedacht. De mens maakt onderscheid, op welk vlak dan ook. Dat is ook normaal he?
Ja alleen was mijn vraag dus ff of "neger" inderdaad gezien wordt als een racistische term en zo ja, wat je dan tegenwoordig moet/mag zeggen. Ik zie de term persoonlijk ook niet als dusdanig.quote:En ik snap best dat door wat er gebeurd is in het verleden met slavernij en apartheid gevoelig ligt, maar dat is eigenlijk onzin. Een neger is een neger en een blanke is een blanke.
quote:
Jouw spareribs vielen tegen dus je bent doodongelukkig ja!quote:
Neger is niet echt een probleem denk ik, maar wel in situaties waarin het echt niets uitmaakt.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En onderscheid maken is niet per definitie dan meteen iets slechts, benadelend of discriminerend. Ik BEN anders dan mijn dansleraar (bijvoorbeeld). Anders is niet meteen beter of slechter. Eigenlijk vind ik mensen die dat denken, dat je geen onderscheid mag maken of groepen mag maken, veel erger. Die zien in alles discriminatie. Zoals de waard is...............
[..]
Ja alleen was mijn vraag dus ff of "neger" inderdaad gezien wordt als een racistische term en zo ja, wat je dan tegenwoordig moet/mag zeggen. Ik zie de term persoonlijk ook niet als dusdanig.
Nietes!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Jouw spareribs vielen tegen dus je bent doodongelukkig ja!
Weet je wat een vlekken dat geeftquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En je hebt die van jou net geschilderd
Whaha, ja dat is met wel meer. Ik vind "mens" af en toe ook denigrerend klinken.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neger is niet echt een probleem denk ik, maar wel in situaties waarin het echt niets uitmaakt.
Als jij over iemand zegt, ken jij HeatWave, die neger? Dan is het prima. maar als je ergens aan komt lopen en je begint met, Hey!, neger! Ga eens opzij.... sja.
Haal eens koffie, vrouw!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Whaha, ja dat is met wel meer. Ik vind "mens" af en toe ook denigrerend klinken.
Jawel. Ik zie het aan je. Je voelt je intens ongelukkig. Och wat heb jij het zwaar nu!quote:
Context, gotta love it!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Haal eens koffie, vrouw!
Mooie vrouw hoor..
Ik heb over 2 weken vakantie, het is eindelijk zomer, de rest vond de ribs wel lekker.. nah, all is goed lekker ding, sorryquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Jawel. Ik zie het aan je. Je voelt je intens ongelukkig. Och wat heb jij het zwaar nu!
Een butt-tattoo?quote:
Goddammit woman! I need people to feel miserable so I can feel good about my life!!!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:51 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik heb over 2 weken vakantie, het is eindelijk zomer, de rest vond de ribs wel lekker.. nah, all is goed lekker ding, sorry
Ik zat er ook al aan te denken jaquote:
Ik heb al anderhalve week geen seks gehad, miserable enough for you, ya bitch!?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Goddammit woman! I need people to feel miserable so I can feel good about my life!!!
Oke, ik heb nog steeds alleen in het weekend seksquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Goddammit woman! I need people to feel miserable so I can feel good about my life!!!
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb al anderhalve week geen seks gehad, miserable enough for you, ya bitch!?.
Eeeehmmmm..quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Kom maar bij Engel hoor schatje, kom maar ff huilen.
Getting there, getting there.....quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:56 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oke, ik heb nog steeds alleen in het weekend seks
Wat denk je toch weer meteen slecht over mij en de groep "homo's"!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeehmmmm..
Zo erg is het nou ook weer niet.
Nee hoor, alleen over jouquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:57 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wat denk je toch weer meteen slecht over mij en de groep "homo's"!
quote:
Gewoon naar je werk lopen, doe ik ook.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:21 schreef Molleman het volgende:
Hmmpf, vanmorgen al met pech langs de weg... Monteur heeft mij opgehaald. Schakelstang gebroken. Goed begin van de dag...
Maar we zijn weer op kantoor!
Lekker!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:21 schreef CherryLips het volgende:
argh een van m'n muggenbulten is een bloedblaar geworden
Beetje doorlopen dan.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:24 schreef Molleman het volgende:
[..]
Het is te doen, 14 kilometer, dan moet ik alleen zo vroeg opstaan
Ik voel me speciaalquote:
Editie Urk, daar geloven ze in wederopstanding en zoquote:
Hartstikke dood vermoordquote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Editie Urk, daar geloven ze in wederopstanding en zo
DOE HET NIET! Dat is eng! Grote stad!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 11:11 schreef Barbusse het volgende:
In het najaar een paar daagjes naar AmsterdamOm gids te spelen
![]()
Eerst was het een andere stad in ander land, maar men wil naar een...... coffeeshop *badum-tsssquote:
Nog jeuk aan je tepels?quote:
Ik ben uitstekend geschikt als krabhulpje.quote:
Ok.quote:
Malaria/rode vonk mutatie!quote:
Die dragen ook vaak kousen.quote:
Spuit d'r onder met je anti mosQuito-spray!quote:
Het hadden er niet veel meer moeten zijn, dan was ik wel een beetje beroerd geworden denk ik.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |