Precies. En men wint niet. Met als gevolg torenhoge defensie budgetten. En een hoge staatsschuld. Langdurige oorlog is niet gezond voor een land.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:41 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Amerika is daar al binnengevallen en zit daar nog steeds
Ik denk niet dat dit perse een overweging is voor zo een persoon.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:42 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Maar dat zou dan ook hun eigen einde betekenen
Het M-O is eigenlijk wel te primitief om een serieuze bedreiging voor het westen te zijn, tenzij er zich een wonder van Allah voltrektquote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:42 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Klopt, en dat zal door blijven gaan. Vraag is: blijft M-O dat accepteren. Zo niet, hoe gaat het Westen daarop reageren.
Beste voorbeeld: de VSquote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Precies. En men wint niet. Met als gevolg torenhoge defensie budgetten. En een hoge staatsschuld. Langdurige oorlog is niet gezond voor een land.
Pakistan is al in het bezit van nucleaire wapens. Iran volgt mogelijk.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:45 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Het M-O is eigenlijk wel te primitief om een serieuze bedreiging voor het westen te zijn, tenzij er zich een wonder van Allah voltrekt
Wat denk je dat er gebeurt als landen in het M-O, net als in Egypte, de straat op gaan tegen de Amerikanen in hun land? Indirect is dat zeker een bedreiging voor het westen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:45 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Het M-O is eigenlijk wel te primitief om een serieuze bedreiging voor het westen te zijn, tenzij er zich een wonder van Allah voltrekt
Gewoon protesten stilleggenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:48 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als landen in het M-O, net als in Egypte, de straat op gaan tegen de Amerikanen in hun land? Indirect is dat zeker een bedreiging voor het westen.
Maar dat is alleen maar makkelijk voor de onderhandelingenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Pakistan is al in het bezit van nucleaire wapens. Iran volgt mogelijk.
Je kunt derhalve ook beter spreken van een Arabische herfst dan een Arabische lente. Waarbij niet de democratie een rol speelt. Maar men vooral protesteert tegen de afname van de welvaart aldaar en de corruptie. Dat er gedemonstreerd wordt voor democratie en vrede is denk ik een een mogelijk een fatale misrekening.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:48 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als landen in het M-O, net als in Egypte, de straat op gaan tegen de Amerikanen in hun land? Indirect is dat zeker een bedreiging voor het westen.
Ja misschien... (Neerknuppelen, kapotmaken wou ik niet zeggenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:53 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Een protest door miljoenen mensen 'gewoon' even stil leggen?Hoe wil je dat doen?
Dat klopt en omdat ze allemaal de Moslimbroederschap aan de top willen hebbenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je kunt derhalve ook beter spreken van een Arabische herfst dan een Arabische lente. Waarbij niet de democratie een rol speelt. Maar men vooral protesteert tegen de afname van de welvaart aldaar en de corruptie. Dat er gedemonstreerd wordt voor democratie en vrede is denk ik een een mogelijk een fatale misrekening.
En jij denkt dat het westen (NAVO/VN) dat even accepteert? Onschuldige demonstranten neerknuppelen? kapotmaken? Je denkt er wel heel makkelijk over.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:59 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Ja misschien... (Neerknuppelen, kapotmaken wou ik niet zeggen)
Het gaat er meer om dat het deze mensen niet uitmaakt wie er voor meer welvaart zal gaan zorgen. Overwegingen als vrede en democratie met uitzondering van een handvol intellectuelen spelen daarbij geen rol.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:00 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Dat klopt en omdat ze allemaal de Moslimbroederschap aan de top willen hebben
Neequote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Was de tweede golfoorlog niet eigenlijk de derde wereldoorlog?
Daar was de hele wereld toch niet bij betrokken?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:01 schreef Pietverdriet het volgende:
In het mom van het verdedigen van hun eigen jongens die daar in het land zitten wel ja.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:02 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
En jij denkt dat het westen (NAVO) dat even accepteert? Onschuldige demonstranten neerknuppelen? kapotmaken? Je denkt er wel heel makkelijk over.
Hmm in feite doet de VS dat al. Met dat verschil dat de CIA mensen overdraagt aan lokale overheden binnen het Midden-Oosten die minder scrupules hebben wat kapot maken en martelen aangaat.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:02 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
En jij denkt dat het westen (NAVO/VN) dat even accepteert? Onschuldige demonstranten neerknuppelen? kapotmaken? Je denkt er wel heel makkelijk over.
Als je met intellectuelen het Moslimbroederschap bedoelt heb je het misquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat het deze mensen niet uitmaakt wie er voor meer welvaart zal gaan zorgen. Overwegingen als vrede en democratie met uitzondering van een handvol intellectuelen spelen daarbij geen rol.
Dat was vooral een conflict tussen Koeweit en Irak. Daarnaast wel een paar bijrollen van andere landen, maar nee, geen WOIII.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk China, Rusland en India. En mogelijk de VS.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:04 schreef theguyver het volgende:
ik vraag me eigenlijk af wie of wat de strijdende partijen zullen zijn, ik denk dat het 2 of 3 groepen tegen elkaar zal zijn.
maar ik denkn dat deze de komende 5 jaar nog niet zal gebeuren, tenzij de economische crisis zich uitbreid
De situatie in M-O staat wel op springen en de verhoudingen tussen West-Europa en de VS liggen nu ook niet helemaal lekkerquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:04 schreef theguyver het volgende:
ik vraag me eigenlijk af wie of wat de strijdende partijen zullen zijn, ik denk dat het 2 of 3 groepen tegen elkaar zal zijn.
maar ik denkn dat deze de komende 5 jaar nog niet zal gebeuren, tenzij de economische crisis zich uitbreid
Die bedoelde ik niet. Religie heeft over het algemeen een verstikkende invloed op intellectuelen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:04 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Als je met intellectuelen het Moslimbroederschap bedoelt heb je het mis
Klopt, maar bij een massale demonstratie zie ik dat niet zo snel gebeuren gebeuren eerlijk gezegd. Zo makkelijk gaat dat namelijk niet. Al zullen ze het wel proberen denk ik.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hmm in feite doet de VS dat al. Met dat verschil dat de CIA mensen overdraagt aan lokale overheden binnen het Midden-Oosten die minder scrupules hebben wat kapot maken en martelen aangaat.
In India woont meer dan een kwart van de bevolking in armoede net zo extreem als Centraal-Afrikaquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk China, Rusland en India. En mogelijk de VS.
Dat is waarquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Die bedoelde ik niet. Religie heeft over het algemeen een verstikkende invloed op intellectuelen.
Dat heeft voornamelijk te maken met het kasten systeem aldaar. Een deel van de bevolking wordt daar als onrein gezien en komt niet aan de bak.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:07 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
In India woont meer dan een kwart van de bevolking in armoede net zo extreem als Centraal-Afrika
Maar waarschijnlijk ontstaat er in het westen wel ruzie tussen regeringen wat ze nou tegen die opstanden moeten doenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:07 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Klopt, maar bij een massale demonstratie zie ik dat niet zo snel gebeuren gebeuren eerlijk gezegd. Zo makkelijk gaat dat namelijk niet. Al zullen ze het wel proberen denk ik.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:09 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk ontstaat er in het westen wel ruzie tussen regeringen wat ze nou tegen die opstanden moeten doen
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:32 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
het is de vraag of landen in het M-O dat accepteren. Daarnaast zal daar veel verdeeldheid over onstaan in het westen denk ik.
Dat klopt, maar India is nog lang niet zo ver ontwikkeld als bijvoorbeeld China om aan zo'n grote oorlog deel te nemen, al groeien ze wel snelquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat heeft voornamelijk te maken met het kasten systeem aldaar. Een deel van de bevolking wordt daar als onrein gezien en komt niet aan de bak.
Het probleem is dat deze verborgen oorlog grotendeels op dit moment door geheime diensten wordt uitgevoerd. Als gewone burgers zoals jij en ik heb je daar geen kijk op. Wel interessant is dat dit alles zonder controle van een parlement en rechterlijke macht plaats vindt.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:07 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Klopt, maar bij een massale demonstratie zie ik dat niet zo snel gebeuren gebeuren eerlijk gezegd. Zo makkelijk gaat dat namelijk niet. Al zullen ze het wel proberen denk ik.
Een paar ICBM's is voldoende om een speler in het spel der macht te zijn om rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:11 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Dat klopt, maar India is nog lang niet zo ver ontwikkeld als bijvoorbeeld China om aan zo'n grote oorlog deel te nemen, al groeien ze wel snel
Jawel, maar het leger is ook nog helemaal niet zo groot en goedbewapendquote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een paar ICBM's is voldoende om een speler in het spel der macht te zijn om rekening mee te houden.
Groot is het probleem niet met 1 miljard inwoners. Dus je hebt voor 50% gelijk.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:15 schreef bouwesuperman het volgende:
Jawel, maar het leger is ook nog helemaal niet zo groot en goedbewapend
Maar de technologie is nog niet zo verquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Groot is het probleem niet met 1 miljard inwoners. Dus je hebt voor 50% gelijk.
Poeh, ik ben niet op de hoogte van de ontwikkelingen in India wat betreft defensie. Geen idee hoe ver ze zijn.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:27 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Maar de technologie is nog niet zo ver
Geheime diensten hequote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Poeh, ik ben niet op de hoogte van de ontwikkelingen in India wat betreft defensie. Geen idee hoe ver ze zijn.
Ik zie geen probleem van Islam,maar ik geloof niet dat er zoveel 'terroristen' zijn.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:25 schreef ajacied4lf het volgende:
Een wereldoorlog zoals we die 'kennen' zie ik niet zo snel gebeuren. Wel zijn er genoeg problemen die kunnen zorgen voor onstabiliteit en grote conflicten (wat al deels bezig is op dit moment).
Met problemen bedoel ik vooral de financiele crisis (wat zorgt voor nog meer egoïsme > eigen regeltjes > onstabiliteit), maar ook de Islam.
Langdurige oorlog is goed voor mensen met aandelen in wapenhandel en wapen fabrikanten.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Precies. En men wint niet. Met als gevolg torenhoge defensie budgetten. En een hoge staatsschuld. Langdurige oorlog is niet gezond voor een land.
Israel ook?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:45 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Gewoon negeren - net als die protesten in London tegen Irak invasie.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:53 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Een protest door miljoenen mensen 'gewoon' even stil leggen?Hoe wil je dat doen?
er waren er ook niet zoveel, mja toen de VS zonder geldige reden Irak en Afghanistan binnen viel ( laatste hebben wij Nl-ders nog ff vrolijk aan meegeholpen)quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:58 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik zie geen probleem van Islam,maar ik geloof niet dat er zoveel 'terroristen' zijn.
War on Terror is gebaseerd op enorme leugens.
Nee maar die hebben niets tegen het westen, zonder de uk had dat land niet eens bestaanquote:
En zonder biljoenen VS dollar hulp bestaat ie ook niet nu.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:29 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Nee maar die hebben niets tegen het westen, zonder de uk had dat land niet eens bestaan
Maar die land blijft wel land jatten van z'n buren.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:29 schreef bouwesuperman het volgende:
[..]
Nee maar die hebben niets tegen het westen, zonder de uk had dat land niet eens bestaan
Ah, gaan we er een Israëltopic van maken?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:35 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maar die land blijft wel land jatten van z'n buren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |