Oh dat scheelt weer ja, dat is haast niksquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:55 schreef gelestipjes het volgende:
Er is hier vorige week nog geen 3% van de tijden afgehaald qua bezorging, ik denk iets van 2,5% of zo, dus dat valt me behoorlijk mee, ik had het een stuk erger verwacht.
Bij ons is alles wel vroeg klaar, maar het autobedrijf mag niet eerder rijden, met als gevolg dat de post soms al om 9 uur klaar staat terwijl het autobedrijf pas om kwart voor 11 mag rijden. Ik kan dan zelf wel de eerste tassen meenemen, dus dat scheelt nog, maar ja, dan moet je alsnog heel lang wachten soms op de nabreng tassen, best irritant dusquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:23 schreef superkimmi het volgende:
Ik ga volgende week ook vragen of ze t door willen geven als ze vroef klaar zijn. Elke minuut eerser dan 1 beginnen helpt. Anders loop ik letterlijl 1 tot 6 buiten :S
Bij ons gaan ze alle depots op ongeveer dezelfde tijd langs, dus dat kan hier niet. Of je moet het zelf ophalen op de vestiging, maar goed, die is 10 km verderop, dus daar schiet je dan ook niet veel mee op.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:41 schreef superkimmi het volgende:
Hier brengen ze het dan naar een ander depot als ke dat vraagt, met afleverpleklen om 11 idd. Dat is al
Een stuk beter dan 1 uur..
Tja, maar van die begroting klopt ook geen hol. Voor de post verwarming rekenen ze maar liefst 0 dollar, en hoewel ze er wel vanuit gaan dat iedere Mac-medewerker een auto heeft, rijdt íe kennelijk op zonlicht, want ik zie nergens een post benzine. En $600 voor huur of hypotheek? Ik denk dat je daar, zeker in de omgeving van NY nog niet eens een parkeerplaats voor huurt. Maar dan wel weer $ 100 voor cable/phone? Dat lijkt me dan weer erg duur!quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:41 schreef ophaling10 het volgende:
collega's van de post:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-kunnen-leven.dhtml
qua betalen dan
en die ziektekostenverzekering klopt ook voor geen meter. In de VS is het nogal duur namelijk ...quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, maar van die begroting klopt ook geen hol. Voor de post verwarming rekenen ze maar liefst 0 dollar, en hoewel ze er wel vanuit gaan dat iedere Mac-medewerker een auto heeft, rijdt íe kennelijk op zonlicht, want ik zie nergens een post benzine. En $600 voor huur of hypotheek? Ik denk dat je daar, zeker in de omgeving van NY nog niet eens een parkeerplaats voor huurt. Maar dan wel weer $ 100 voor cable/phone? Dat lijkt me dan weer erg duur!
$100 is een redelijk normale prijs daar voor cable/phone. Dat is echt achterlijk duur in de USA.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, maar van die begroting klopt ook geen hol. Voor de post verwarming rekenen ze maar liefst 0 dollar, en hoewel ze er wel vanuit gaan dat iedere Mac-medewerker een auto heeft, rijdt íe kennelijk op zonlicht, want ik zie nergens een post benzine. En $600 voor huur of hypotheek? Ik denk dat je daar, zeker in de omgeving van NY nog niet eens een parkeerplaats voor huurt. Maar dan wel weer $ 100 voor cable/phone? Dat lijkt me dan weer erg duur!
het 2 maten verhaalquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:23 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Oh dat scheelt weer ja, dat is haast niks
Blijf die verschillen ook wel apart vinden.. het lijkt me toch ook niet dat het hier bijvoorbeeld vorige week dinsdag extreem veel rustiger was dan op andere plekken. En bij sommigen lijkt het erop alsof ze er helemaal niks af halen
Cijfers worden wel gebaseerd op de daadwerkelijke volumes, maar dat kan toch nooit hier een korting van 20% betekenen en dan elders nog geen 3%.. blijft vaag!
En sowieso zouden ze imo gewoon of overal tijd eraf moeten halen of nergens, en niet de enige regio wel korten en de andere niet. Maar zo werken ze volgens mij ook nog altijd niet overal met vaste normtijden.. overal gaat het weer anders
ik lees wel dat lager betaalden enorme toeslagen krijgen, zo n systeem als hier maar meer.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
http://www.whistleout.com(...)e2&tab=ContractPlansquote:Op donderdag 18 juli 2013 18:19 schreef dud0r het volgende:
[..]
$100 is een redelijk normale prijs daar voor cable/phone. Dat is echt achterlijk duur in de USA.
http://www.ehealthinsurance.com/ vergelijkingssite,het heeft net als in Nl extra modules,een zelfstandige is goedkoper uit,ze rekenen wel bij sommigen bezoekkosten dokter/recepten etc..quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en die ziektekostenverzekering klopt ook voor geen meter. In de VS is het nogal duur namelijk ...
Vind je? Ik betaal 17 euro voor kabel en 6 euro voor m'n mobiele telefoon. Uiteraard heb je ook hier gsm-abonnementen van 80 euro, maar als jij een of andere McJob hebt ga je neem ik aan niet het duurste 06-abonnement aanschaffen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
http://www.whistleout.com(...)e2&tab=ContractPlans
acceptable prijzen in vergelijking met hier($100= momenteel 76euro)
het aangegeven vb is allemaal onbeperkt incl data etc.. voor 6 euro heb je in nl dat nietquote:Op donderdag 18 juli 2013 18:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vind je? Ik betaal 17 euro voor kabel en 6 euro voor m'n mobiele telefoon. Uiteraard heb je ook hier gsm-abonnementen van 80 euro, maar als jij een of andere McJob hebt ga je neem ik aan niet het duurste 06-abonnement aanschaffen.
Ik begrijp dat er abonnementen van E 80 bestaan, maar het is onrealistisch om dit in een begroting op te voeren als zijnde een realistisch bedrag voor een gemiddeld abonnement. Net zoals die $ 600 voor huur nergens op slaat. Ja, misschien voor een hutje in het bos, maar een appartement in een grote stad kost daar al gauw 2000 euro per maand of meer.quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:52 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het aangegeven vb is allemaal onbeperkt incl data etc.. voor 6 euro heb je in nl dat niet
huis moet je ook contant kopen zijn erg gezakt,voor de genoemde prijs heb je hier in mijn gemeente net een halve garage voor: http://www.realtor.com/re(...)571213890&source=webquote:Op donderdag 18 juli 2013 18:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik begrijp dat er abonnementen van E 80 bestaan, maar het is onrealistisch om dit in een begroting op te voeren als zijnde een realistisch bedrag voor een gemiddeld abonnement. Net zoals die $ 600 voor huur nergens op slaat. Ja, misschien voor een hutje in het bos, maar een appartement in een grote stad kost daar al gauw 2000 euro per maand of meer.
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je daar zelf gaat wonen. Ze hebben het over een "investment property", en er zit zelfs nog een huurder in.quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:23 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
huis moet je ook contant kopen zijn erg gezakt,voor de genoemde prijs heb je hier in mijn gemeente net een halve garage voor: http://www.realtor.com/re(...)571213890&source=web
vergeet ook niet dat het makkelijk te bouwen houten huizen zijn en niet de dure bakstenen huizen die we hier hebben.quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:23 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
huis moet je ook contant kopen zijn erg gezakt,voor de genoemde prijs heb je hier in mijn gemeente net een halve garage voor: http://www.realtor.com/re(...)571213890&source=web
als dat net zo bagger als nu gedaan wordt zie ik deze toekomst somber inquote:Op donderdag 18 juli 2013 19:33 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
De smx - machine krijgt al telkens meer vorm... Tot begin volgend jaar zijn ze er tenminste nog mee aan het testen. 85% van de post wordt er mee op nummer gesorteerd, de rest wordt door een andere machine gesorteerd. Link
Interessant verhaal. Wat me wel opvalt is dat die supermachine die zogenaamd alle formaten aankan, kennelijk toch 1 op de 7 brieven weer uitspuugt. En voor die 15% zou dan weer een andere machine worden ingezet. Wat bij mij de volgende 2 vragen doet rijzen:quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:33 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
De smx - machine krijgt al telkens meer vorm... Tot begin volgend jaar zijn ze er tenminste nog mee aan het testen. 85% van de post wordt er mee op nummer gesorteerd, de rest wordt door een andere machine gesorteerd. Link
dat is waar, maar je zal er geen woz en andere ellende hebben,je ziet nu goed hoe hier de huizen overgewaardeerd zijn,slim zaken doen hier in nl,400k lenen en waarde huis 280k(vaak wordt er gezegd hier verzorgingsstaat, die is langzamerhand ten einde)uitkeringen e.d. zijn daar minder,maar als je de handen uit de mouwen wilt steken is het een ideaal land.quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vergeet ook niet dat het makkelijk te bouwen houten huizen zijn en niet de dure bakstenen huizen die we hier hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |