Bron: http://news.softpedia.com(...)e-Prize-368223.shtmlquote:Edward Snowden has been nominated by a Swedish sociology professor for the Nobel Peace Prize.
While the American citizens seem to be divided over whether Snowden did the right thing or not by revealing the fact that their own government was spying on them, others seem to be quite in favor of his actions, RT reports.
In a letter sent to the Norwegian Nobel Committee, Stefan Svallfors praises Snowden for his heroic effort at great personal cost.
He claims that through his actions, Snowden showed individuals could stand up for basic rights and freedom.
According to the sociology professor, giving the prize to Snowden would “help save the Nobel Peace Prize from the disrepute incurred by the nasty and ill-conceived decision to award US President Barack Obama 2009 award.”
While the nomination proves that Snowden’s actions are appreciated by many, the head of the International Committee of the Russian State Duma Aleksey Pushkov argues that the US won’t let such a prize go to Snowden.
“Not in a million years will the United States allow Snowden to get the Peace Prize. But his nomination is significant. Many in the West can see him as a champion of democracy,” Pushkov tweeted.
En met winnaars als Al Gore en de EU. Vraag me af of je je echt vereerd moet voelen met zo'n prijs.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:56 schreef Faux. het volgende:
Zegt niets. Iedereen die belangrijk is in die kringen kan mensen nomineren. Er zijn geloof ik rond de 250 genomineerden per jaar, waaronder zelfs Stalin en Hitler.
Precies, een grote poppenkast.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En met winnaars als Al Gore en de EU. Vraag me af of je je echt vereerd moet voelen met zo'n prijs.
Ik denk het zeker wel!quote:Op maandag 15 juli 2013 22:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En met winnaars als Al Gore en de EU. Vraag me af of je je echt vereerd moet voelen met zo'n prijs.
Obama zeker ook somsquote:Op maandag 15 juli 2013 23:14 schreef Rezania het volgende:
Ja, want hij heeft voor zo veel vrede gezorgd.
Obama won gebaseerd op campagnebeloftes, dus dat was al helemaal een slechte winnaar.quote:
onschuldig en Israel in een zinquote:Op maandag 15 juli 2013 23:19 schreef El_Matador het volgende:
Al Gore - fearmonger die niets van natuurwetenschap begrijpt
Yasser Arafat - "vredelievende" Palestijn onder wiens regime vele onschuldige Israeli's de dood vonden
de EU - geen toelichting nodig
Edward Snowden - een ordinaire dief en verklikker
Mooi rijtje zo.
Israelische burgers zijn niet schuldig aan het wangedrag van de zionistische staat.quote:
Waarschijnlijk woog zijn Guantánamo-belofte nog het zwaarst.quote:Op maandag 15 juli 2013 23:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Obama won gebaseerd op campagnebeloftes, dus dat was al helemaal een slechte winnaar.
verantwoordelijk niet maar heb wel schuld dat ik nooit in opstand ben gekomen en mijn geld naar den haag schuif terwijl ik weet dat ze dingen sponsoren die niet door de beugel kunnenquote:Op maandag 15 juli 2013 23:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Israelische burgers zijn niet schuldig aan het wangedrag van de zionistische staat.
Of vind jij van wel?
Ben jij dan als Nederlander dientengevolge verantwoordelijk voor het gedrag van de Nederlandse regering?
Ja hoor, het is goed. Alle joden moeten dood en de Palestijnen zijn lieverdjes.quote:Op maandag 15 juli 2013 23:26 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
verantwoordelijk niet maar heb wel schuld dat ik nooit in opstand ben gekomen en mijn geld naar den haag schuif terwijl ik weet dat ze dingen sponsoren die niet door de beugel kunnen
die israelische mensen kiezen ervoor om op grondgebied te wonen dat niet van hun is en zijn ook schuldig
En dan heb je schuld?? Schuld aan beslissingen waar je 0 invloed op hebt? Je enige "burgerplicht" is een (weggegooide) 1/10.000.000e stem op een Kamerlid (geen lid van de regering), verder niets.quote:Op maandag 15 juli 2013 23:26 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
verantwoordelijk niet maar heb wel schuld dat ik nooit in opstand ben gekomen en mijn geld naar den haag schuif terwijl ik weet dat ze dingen sponsoren die niet door de beugel kunnen
Niet alle Israeli's doen dat. De kolonisten wel en die moeten dan ook vertrekken. Dat neemt de aanslagen op onschuldige Israeli's echter niet weg.quote:die israelische mensen kiezen ervoor om op grondgebied te wonen dat niet van hun is en zijn ook schuldig
Maar zo zijn er dus ook een paar daadwerkelijke winnaars geweest waarbij de nominatie al minimaal zo discutabel te noemen is als die van de heer Snowden.quote:Op maandag 15 juli 2013 23:01 schreef Quyxz_ het volgende:
Het kan terecht zijn om respect te hebben voor zijn daden, maar de Nobelprijs voor de Vrede is wel de laatste prijs die hij verdient...
Barack Obama die de nobelprijs wint. Wat een aanfluiting. Dezelfde man die het massaal afluisteren heeft voortgezet en die verantwoordelijk is voor duizenden onschuldige burgers die met drones zijn vermoord. Ook heeft hij het martelen in Guantánamo Bay voortgezet.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Oh ja, Barack Obama won hem ook. Maar goed, dat is ook slechts een detail.
Waarom niet? Als het gevolg van zijn onthulling is dat het massaal bespioneren ingeperkt wordt, dan verdient hij hem wel.quote:Op maandag 15 juli 2013 23:01 schreef Quyxz_ het volgende:
Het kan terecht zijn om respect te hebben voor zijn daden, maar de Nobelprijs voor de Vrede is wel de laatste prijs die hij verdient...
schuld in de zin van medeplichtigquote:Op maandag 15 juli 2013 23:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dan heb je schuld?? Schuld aan beslissingen waar je 0 invloed op hebt? Je enige "burgerplicht" is een (weggegooide) 1/10.000.000e stem op een Kamerlid (geen lid van de regering), verder niets.
[..]
Niet alle Israeli's doen dat. De kolonisten wel en die moeten dan ook vertrekken. Dat neemt de aanslagen op onschuldige Israeli's echter niet weg.
dat heb ik niet gezegd en zal ik ook niet zeggen maar het is duidelijk wie de agressor in deze verhaal is wie het slachtoffer is en wie toch nog het gore lef heeft om de gebeten hond te spelenquote:Op maandag 15 juli 2013 23:29 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja hoor, het is goed. Alle joden moeten dood en de Palestijnen zijn lieverdjes.
Maar goed, Snowden nu.
Het is duidelijk je mening, ja...quote:Op maandag 15 juli 2013 23:37 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
dat heb ik niet gezegd en zal ik ook niet zeggen maar het is duidelijk wie de agressor in deze verhaal is wie het slachtoffer is en wie toch nog het gore lef heeft om de gebeten hond te spelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |