Ik heb 1 tip voor je, doe nooit wat de banken zeggen wat zij doen.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:33 schreef beer-nut het volgende:
ing vergroot belang in imtech. Is dit goed nieuws? of is het omdat ze het aandeel verder aan niemand kwijt kunnen?
ING is de begeleidende bank. Als zij veel Imtech kopen is dat misschien wel omdat niemand anders het wil en ze toch de emissie gegarandeerd hebben!quote:Op zondag 21 juli 2013 21:33 schreef beer-nut het volgende:
ing vergroot belang in imtech. Is dit goed nieuws? of is het omdat ze het aandeel verder aan niemand kwijt kunnen?
Wat gebeurt er als het bedrijf failliet gaat? De verschillende onderdelen zijn wel geld waard neem ik aan.quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
ING is de begeleidende bank. Als zij veel Imtech kopen is dat misschien wel omdat niemand anders het wil en ze toch de emissie gegarandeerd hebben!
Verder wat betreft Imtech: ik heb er ook wat gekocht toen de emissie begonnen was. Het biedt inderdaad winstkansen, maar ook een behoorlijk risico. Koop dus niet teveel. Een klein deel van je totale portefeuille (<10%) ofzo lijkt me wel aanvaardbaar.
Zelf ga ik er vanuit dat ik mijn aandelen binnen 2 jaar weer voor 3 euro kan verkopen. Heb ik een aardig rendement behaald.
Dan gaan je aandelen naar 0. Word het bedrijf door de curator aan de concurentie verkocht, en krijgen de obligatiehouders misschien een deel terugquote:Op woensdag 24 juli 2013 08:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als het bedrijf failliet gaat? De verschillende onderdelen zijn wel geld waard neem ik aan.
Dan sta jij als aandeelhouder achteraan, en worden de opbrengsten van die verkoop (firesale) gebruikt om de schulden af te lossen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als het bedrijf failliet gaat? De verschillende onderdelen zijn wel geld waard neem ik aan.
Tuurlijk wel. Good things come to those who wait.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:14 schreef Iwanius het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat ik zoveel lieden zie die alleen maar zeggen: "Ik ga het in de gaten houden."
Je gaat toch niet naar de Beurs om te wachten?
Dat mis je feitelijk met ieder bedrijf. Daarom is de enige manier om als buitenstaander winst te maken op de lange termijn ook aandelen zo lang vast te houden dat je informatieachterstand irrelevant wordt.quote:Op maandag 29 juli 2013 18:30 schreef raptorix het volgende:
Het probleem is dat je met dit soort bedrijven insiders info mist, er zijn zoveel mensen die vaak weten wat er gaande is, zelf ook wel eens zeer beursgevoelige informatie over een AEX bedrijf gehad, ging de dag direct met 8 procent hoger open, maar ik ben te ethisch om van dat soort zaken misbruik te maken.
Mee eens, hoewel als je over erg veel vak of branche kennis geniet dit wel in voordeel kunt werken, zo voorspel ik je dat Amazon de komende 10 jaar wel eens 1 van de belangrijkste Tech aandelen kan worden, niet zozeer vanwege hun shop, maar wel vanwege hun technologische platform.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat mis je feitelijk met ieder bedrijf. Daarom is de enige manier om als buitenstaander winst te maken op de lange termijn ook aandelen zo lang vast te houden dat je informatieachterstand irrelevant wordt.
Zal wat wezen ze zijn pas van de AMX naar de AEX gepromoveerdquote:Op woensdag 31 juli 2013 14:26 schreef beer-nut het volgende:
Ik vraag me af of imtech niet uit de aex wordt gezet als ze zo laag blijven staan. Als het een midkap fonds wordt zal koersstijging nog langer duren. Weet iemand wat de regels hiervoor zijn?
1,71 euro zie ikquote:Op maandag 15 juli 2013 18:52 schreef Ghidorahz het volgende:
Hallo,
Ik ben benieuwd hoe jullie denken omtrent het aandeel van Imtech. Dit bedrijf heeft dit jaar een flinke daling gemaakt van een koers van ¤20 naar ¤2,3.
Gezien het bedrijf de zwaarste periode heeft gehad; de boekhoudfraude en nu de emissie, is mijn verwachting dat het aandeel niet veel verder zal dalen. Imtech heeft in het verleden goede resultaten gehad een een sterke groei doorgemaakt.
Gezien het bedrijf (in mijn visie) bijna het dieptepunt heeft bereikt, lijkt het mij een goede optie aandelen te kopen van dit bedrijf te kopen.
Wat is jullie mening hierover?
Als je zo zeker bent moet je shortenquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:49 schreef lucatoni het volgende:
Voorlopig voorzie ik enkel een daling.. Blij als ze ooit nog de 2 euro weer halen. Voorlopig mij nog te riskant om te kopen.
Ben er niet zeker van dat aandeel nog heel ver gaat zakken.. Denk dat hij een beetje op dit niveau blijft, wie weet nog iets lager.. maar niet de moeite om te shorten. Teveel risico zoals ik al aangaf. Wacht liever nog een poosje.quote:
Volgens mij is het gewoon 50-50.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:09 schreef lucatoni het volgende:
[..]
Ben er niet zeker van dat aandeel nog heel ver gaat zakken.. Denk dat hij een beetje op dit niveau blijft, wie weet nog iets lager.. maar niet de moeite om te shorten. Teveel risico zoals ik al aangaf. Wacht liever nog een poosje.
hoeveelheid handel in het aandeelquote:Op woensdag 31 juli 2013 14:26 schreef beer-nut het volgende:
Ik vraag me af of imtech niet uit de aex wordt gezet als ze zo laag blijven staan. Als het een midkap fonds wordt zal koersstijging nog langer duren. Weet iemand wat de regels hiervoor zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |