Ik zal het wel even quoten voor je.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Vertel, waarom zijn die zo belangrijk, welke punten zijn dat en hoe zijn deze toepasbaar in deze situatie?
Spanning...
quote:Menig wielrenner zal even in de remmen knijpen bij deze uitspraak van de Rechtbank Alkmaar. De snelheden waarmee sommige (groepen) renners zich over de openbare weg voortbewegen en de soms onoverzichtelijke formaties (waaiers, uitgebuikte groepjes, rechte lijnen) waarin kort op elkaar wordt gereden nemen het nodige risico met zich mee. Hoewel dit vaak soepel en zonder ongelukken verloopt (dit is vaak het resultaat is van jarenlang samen fietsen) legt de rechter de verantwoordelijkheid bij de individuele wielrenner. Het niet in acht nemen van de nodige voorzichtigheid kan, zoals in dit geval, tot zeer ernstige ongevallen leiden en de wielrenner moet zich daarvan bewust zijn. Fietsen in een groep, ondanks al haar gebruiken, is geen reden om van deze individuele verantwoordelijkheid ontslagen te worden.
Een uitspraak als deze dient de (recreatieve) wielrenners niet af te schrikken, maar wel om stil te staan bij de risico’s voor de wielrenners zelf en hun medeweggebruikers.
eerlijk gezegd weet ik niet hoe breed n 'moederstuur' is,quote:Op maandag 15 juli 2013 19:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hoe breed is dat dan, en waarom is dat TE breed?
Uit mijn hoofd rijd ik met 72cm
Zeker weten.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:19 schreef larry91 het volgende:
Ik ga niet het hele bericht quoten maar ik kan me volledig vinden in de strekking van Bram_van_loon. Echter, we moeten wel vaststellen dat nagenoeg alle ongelukken met wielrenners worden veroorzaakt door de wielertoerist en niet door de amateur (er is een wezenlijk verschil tussen beide). De wielertoerist rijdt niet defensief en doet waar ie zin in heeft. Die houdt zich niet aan de ongeschreven gedragsregels. Zouden ze dit wel doen dan zou dat al echt een hele hoop schelen.
Bron: http://nos.nl/artikel/529(...)s-vaak-fietsers.htmlquote:Verkeersslachtoffers vaak fietsers
Het aantal doden en gewonden door ongelukken op de fiets neemt toe. Vooral het aantal slachtoffers tussen de 60 en 80 jaar stijgt, blijkt uit cijfers van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid SWOV.
Veel ongelukken gebeuren op fietspaden. Deskundigen wijzen erop dat de snelheid op de fietspaden gemiddeld flink is toegenomen. Dat komt door het toenemend aantal racefietsers en door de enorme populariteit van de elektrische fiets, waarmee makkelijk meer dan 20 kilometer per uur kan worden gereden.
De SWOV had anderhalf jaar geleden al de noodklok geluid over het stijgend aantal verkeersslachtoffers onder fietsers. Mede naar aanleiding daarvan werd toen de Nationale Onderzoeksagenda Fietsveiligheid opgericht. Voor zover bekend heeft dat initiatief nog niet tot veel verbetering van de veiligheid geleid.
Afgelopen weekeinde kwamen twee fietsers om het leven. Een oudere vrouw werd op haar fiets door een man op een racefiets aangereden en overleefde dat niet. En een 17-jarige jongen kwam om het leven toen hij met zijn racefiets tegen een auto botste.
Ik koop geen autos, stem namelijk geen vvdquote:Op maandag 15 juli 2013 20:43 schreef sig000 het volgende:
Je zoekt het maar uit.
Succes met auto's koppen.
Nee dat doet het nietquote:Op maandag 15 juli 2013 21:32 schreef Elfletterig het volgende:
Het is komkommertijd, dus feiten over het toenemend aantal fietsongelukken - feiten die eigenlijk al een tijdje bekend zijn - staan nu ineens op pagina 101 van Teletekst:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/529(...)s-vaak-fietsers.html
Het vetgedrukte sluit precies aan bij hetgeen ik in deel 1 van dit topic al aanstipte.
Dus omdat JIJ iets niet kan, moet IK een kleiner stuur kopenquote:Op maandag 15 juli 2013 21:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
eerlijk gezegd weet ik niet hoe breed n 'moederstuur' is,
maar ik kan je wel uitleggen waarom 72cm TE breed is:
mn eigen stuur [Batavus old dutch] is al 50 cm breed, en is meestal het breedste gedeelte van mijn fiets, ik moet al oppassen om geen autospiegels te raken als ik langs de voor rood wachtende auto's probeer te rijden naar de wachtplek voor fietsers.
Heb je dat zelf niet gemerkt?
Ik zou zelf niet weten wat ik zoal schrijf....quote:
Het vet gemaakte fragment uit het NOS-bericht:quote:Op zondag 14 juli 2013 19:55 schreef Elfletterig het volgende:
Wielrenners razen met hoge snelheid over "wegen" (cq. fietspaden) die zijn bedoeld voor "voertuigen" met veel lagere snelheden. Het wordt, los van wielrenners, sowieso een steeds groter probleem, omdat ook de elektrische fiets enorm in opkomst is. Andere weggebruikers zijn niet bedacht op de veel hogere snelheid van deze fietsen ten opzichte van normale fietsers.
Dat klopt dus één op één.quote:Veel ongelukken gebeuren op fietspaden. Deskundigen wijzen erop dat de snelheid op de fietspaden gemiddeld flink is toegenomen. Dat komt door het toenemend aantal racefietsers en door de enorme populariteit van de elektrische fiets, waarmee makkelijk meer dan 20 kilometer per uur kan worden gereden.
Bron voor de steiging wielrennersquote:Op maandag 15 juli 2013 21:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou zelf niet weten wat ik zoal schrijf....
Mijn post uit deel 1:
[..]
Het vet gemaakte fragment uit het NOS-bericht:
[..]
Dat klopt dus één op één.
Fietspaden: check
Hogere snelheden: check
Wielrenners/racefietsers: check
Opmars elektrische fiets: check
Nu jij weer.
Net als jij.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Heb je hier ook een bron voor of blijf je gewoon doorlullen?
Waar wil je een bron voor, ik heb namelijk wel kennis van zaken, u vraagt wij draaien. ga jij dan ook gewoon weg met je onderbuik?quote:
Je komt met gedateerde grafiekjes uit 2005 en gaat dan kersverse gegevens van het SWOV in twijfel trekken? Ben je aan het trollen ofzo?quote:Op maandag 15 juli 2013 21:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Bron voor de steiging wielrenners
Bron van gem snelheid toen en nu?
Keer op keer mis ik bronnen.. gewoon loze kreten mh
Al 2 topics lang. Lees maar na.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je komt met gedateerde grafiekjes uit 2005 en gaat dan kersverse gegevens van het SWOV in twijfel trekken? Ben je aan het trollen ofzo?
Nee.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je komt met gedateerde grafiekjes uit 2005 en gaat dan kersverse gegevens van het SWOV in twijfel trekken? Ben je aan het trollen ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |