abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129015319
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:41 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

maar het fietspad links heeft geen haaientanden en ik zie aan de linkerkant niets van voorrangsborden (rechts weer wel) dus het zou mij niets verbazen dat er evt onduidelijkheid bestaat maar ik weet niet of er verder borden staan

De foto geeft een beetje een vertekend beeld, want linksonder (wat net buiten de foto valt) is het fietspad waar de jongen waarschijnlijk fietste en dat heeft wel haaientanden. De weg die je aan de rechterkant ziet heeft dan ook geen aparte fietspaden maar je rijdt daar gewoon standaard aan weerskanten van de weg en het fietspad linksonder is een tweerichtings fietspad. Het is dus een overgang naar een fietspad wat apart van de weg ligt.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 18:48:30 #177
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129015365
:? ik zie duidelijk geen haaientanden op het fietspand dat de weg kruist?
pi_129015619
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:48 schreef Life2.0 het volgende:
:? ik zie duidelijk geen haaientanden op het fietspand dat de weg kruist?
Omdat dat kleine stukje wat jij bedoelt een éénrichting-fietspad is. Als je vanaf de richting van Hoogeloon komt (de weg van links, die je op de foto niet ziet) krijg je wel degelijk haaientanden als je de weg oversteekt.

Check het anders even op Google Streetview, dan zie je ook hoe de fietspaden daar lopen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:03:01 #179
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129015821
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:57 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Omdat dat kleine stukje wat jij bedoelt een éénrichting-fietspad is. Als je vanaf de richting van Hoogeloon komt (de weg van links, die je op de foto niet ziet) krijg je wel degelijk haaientanden als je de weg oversteekt.

Check het anders even op Google Streetview, dan zie je ook hoe de fietspaden daar lopen.
fietspaden hebben geen rijrichting?

als je van links naar rechts oversteekt, de weg die te zien is, heb je ze niet
pi_129016434
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:03 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

fietspaden hebben geen rijrichting?

als je van links naar rechts oversteekt, de weg die te zien is, heb je ze niet
Daar hoort een fietser niet over te steken, enkel als 'ie van de weg die je rechts ziet komt (waar dus wel haaientanden staan). Als je van links naar rechts gaat steek je de weg over op een punt die je niet op de foto kunt zien.

Maar kijk nou maar op Google Streetview, dan zie je de situatie.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:21:15 #181
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129016452
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:20 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Daar hoort een fietser niet over te steken, enkel als 'ie van de weg die je rechts ziet komt (waar dus wel haaientanden staan). Als je van links naar rechts gaat steek je de weg over op een punt die je niet op de foto kunt zien.

Maar kijk nou maar op Google Streetview, dan zie je de situatie.
hoezo "hoort" dat niet :?

link naar streetview?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:49:21 #182
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129017523
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:32 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Het is een provinciale weg en de bestuurders op die weg hebben voorrang op zowel verkeer van links als rechts (normale landwegen van Hoogeloon richting Knegsel) dus een automobilist is niet verplicht om daar te stoppen.
De rechter zou daar wel eens anders over kunnen oordelen, en terecht.

Juist de provinciale wegen zijn de gevaarlijkste wegen. Dat blijkt uit de statistieken en iedereen die in 'de provincie' woont neemt het zelf ook waar. Vaak smalle weggetjes met onoverzichtelijke bochten waarop toch behoorlijk hard wordt gereden en waarop zowel motorvoertuigen als fietsers en voetgangers komen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:52:24 #183
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129017630
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:34 schreef Scorpie het volgende:
daar op je rem gaan staan getuigt van een idioterie van ongekende proportie.
Gewoon snelheid matigen naar pak hem beet 30 km/uur als het een onoverzichtelijke kruising is zo dat je enorm veel meer tijd hebt om te anticiperen en veel efficiënter kan bijsturen. Zo moeilijk is dat toch niet? Je zal altijd nog snel genoeg zijn met je auto, maak je maar geen zorgen. Persoonlijk kies ik trouwens liever voor uitbollen (beter voor de auto en beter voor het milieu) als ik kruispunten (al dan niet met verkeerslichten) nader, dat is beter voor de auto en beter voor het milieu. Dat doe ik met de fiets ook. Waarom tot de laatste seconde blijven trappen/gas geven en dan hard remmen als je al veel eerder op je gemakje kan uitbollen en er geen seconde door verliest?

quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:35 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

En DUS geen voorrang mag nemen, maar het moet ontvangen, dat is de volgorde, niet andersom.
Dat is inderdaad de essentie. Je krijgt voorrang, je neemt het niet. Niet alleen in Nederland is het zo omschreven, in België idem.
#NoDAPL
pi_129017685
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gewoon snelheid matigen naar pak hem beet 30 km/uur als het een onoverzichtelijke kruising is zo dat je enorm veel meer tijd hebt om te anticiperen en veel efficiënter kan bijsturen. Zo moeilijk is dat toch niet? Je zal altijd nog snel genoeg zijn met je auto, maak je maar geen zorgen.

30km/u gaan rijden op een weg waar je 80 mag? Dat is vragen om ongelukken he, dat weet je? Heb je zelf een rijbewijs eigenlijk?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:56:50 #185
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129017778
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

30km/u gaan rijden op een weg waar je 80 mag? Dat is vragen om ongelukken he, dat weet je? Heb je zelf een rijbewijs eigenlijk?
Lees alsjeblieft even wat reacties van mij terug. Dan hoef ik mezelf niet onnodig te herhalen. Ik had al een voorbehoud gemaakt en aannemelijk gemaakt dat op dat moment op die weg het niet zo druk zou zijn aangezien geen fietsers het in zijn hoofd haalt om bij een dergelijke weg over te steken zonder eerst goed te kijken.
En nee, je trapt niet als een idioot op de rem, je bolt uit of remt rustig af zo dat de automobilisten achter je adequaat kunnen reageren. Ja, ik heb een rijbewijs.
#NoDAPL
pi_129018062
Ben zelf een keer aangereden door een wielrenner toen ik zelf rustig fietste op het fietspad terwijl de wielrenner van de tegenovergestelde richting tegen mij aanbotste om de reden dat hij opzij keek waardoor ik op de autobaan viel en hij over een heg een viel van een voortuin..

Wielrenners zijn sws een gevaar voor andere en voor zichzelf
pi_129018323
Even op Google Maps gekeken, is dit het kruispunt?
http://goo.gl/maps/5zXSY

En zo ja, staat die flitskast er nog steeds?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:23:27 #188
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_129018633
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:14 schreef Shodan het volgende:
Even op Google Maps gekeken, is dit het kruispunt?
http://goo.gl/maps/5zXSY

En zo ja, staat die flitskast er nog steeds?
Dat is het kruispunt. De flitspaal is inmiddels een oud type. Geen idee of die vervangen is door een nieuw exemplaar. Het is overigens een 60 km/u weg.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:43:56 #189
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129019404
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:05 schreef Dientje12 het volgende:
Ben zelf een keer aangereden door een wielrenner toen ik zelf rustig fietste op het fietspad terwijl de wielrenner van de tegenovergestelde richting tegen mij aanbotste om de reden dat hij opzij keek waardoor ik op de autobaan viel en hij over een heg een viel van een voortuin..

Tegen het verkeer in fietsen is dom maar laten we niet doen alsof dit representatief is voor de wielrenner. Ik zie nooit een wielrenner tegen het verkeer in fietsen, ik zie wel dagelijks gewone fietsers van alle leeftijden tegen het verkeer fietsen. De pubers en tieners maken het wel het bontst, die fietsen ook nog eens met 2 of 3 man naast elkaar tegen het verkeer in. Daarvoor wijk ik geen cm. naar rechts.
#NoDAPL
pi_129019580
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tegen het verkeer in fietsen is dom maar laten we niet doen alsof dit representatief is voor de wielrenner. Ik zie nooit een wielrenner tegen het verkeer in fietsen, ik zie wel dagelijks gewone fietsers van alle leeftijden tegen het verkeer fietsen. De pubers en tieners maken het wel het bontst, die fietsen ook nog eens met 2 of 3 man naast elkaar tegen het verkeer in. Daarvoor wijk ik geen cm. naar rechts.
Fietsers denken sowieso dat heel de wereld hun ziet..

Toen mij geleerd werd te fietsen heeft mijn moeder mij geleerd altijd links er rechts te kijken bij oversteken zelfs als je zelf voorrang hebt..
Bij rotondes waar fietsers voorrang hebben kijken ze altijd recht voorruit dat valt mij altijd op niet eens oogcontact bij velen.
En ook over de schouder kijken doen ze nooit als ze een speciale bocht makenwaar auto's langs hun zijde rijden..

Veel mensen hebben last van een stijve nek ofzo, als ik rijd in het verkeer zie je dit bijna elke dag

De beste fietser is een fietser die gewoon voorzichtig is, net als bestuurders van voertuigen je moet het samen veilig maken..

maarja we kunnen niet alles verhelpen in ons eentje
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:51:03 #191
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129019763
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:47 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Fietsers denken sowieso dat heel de wereld hun ziet..
Dat is waar en daar verbaas ik me ook over wanneer de fietsers oud genoeg zijn om vaak genoeg in een auto te hebben gezeten maar ook autmobilisten valt enorm veel te verwijten. Alleen al het slechte richting aangeven van de meeste automobilisten. Dit is enorm gevaarlijk maar het wordt helaas weinig bestraft in Nederland.
Ik wil maar aangeven dat er niet te eenzijdig naar fietsers worden gekeken. In het belang van de fietsers en de voetgangers moeten zij er op worden gewezen wat ze zelf kunnen en moeten doen om verkeersongelukken te vermijdne maar ook automobilisten moeten beter onder handen worden genomen.
#NoDAPL
pi_129019869
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is waar en daar verbaas ik me ook over wanneer de fietsers oud genoeg zijn om vaak genoeg in een auto te hebben gezeten maar ook autmobilisten valt enorm veel te verwijten. Alleen al het slechte richting aangeven van de meeste automobilisten. Dit is enorm gevaarlijk maar het wordt helaas weinig bestraft in Nederland.
Ik wil maar aangeven dat er niet te eenzijdig naar fietsers worden gekeken. In het belang van de fietsers en de voetgangers moeten zij er op worden gewezen wat ze zelf kunnen en moeten doen om verkeersongelukken te vermijdne maar ook automobilisten moeten beter onder handen worden genomen.
Ik vind het helemaal niet veel moeite om het hendeltje om te duwen als ik naar rechts of links ga.
Anderen blijkbaar wel, vooral op de snelweg..

Of ze denken dat het niet stoer is als je richting aangeeft. :')

Ik geef altijd richting aan
pi_129019880
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zie dagelijks wielrenners spookrijden, tot zelfs op de autobaan aan toe. Je argument is invalide.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:59:51 #194
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129020184
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zie dagelijks wielrenners spookrijden, tot zelfs op de autobaan aan toe. Je argument is invalide.
Ja vast :')
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:02:14 #195
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129020304
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh wacht, dus omdat jij vind dat afremmen tot ongelukken leid ga je harder rijden en vooral niet afremmen bij kruispunten?

Okay duidelijk.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:03:42 #196
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129020374
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:05 schreef Dientje12 het volgende:

maar rem/ontwijk jij dan niet iemand als hij jouw weghelft op komt rijden, het laatste dat ik zou doen is gewoon doorrijden :?
pi_129020416
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:02 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Oh wacht, dus omdat jij vind dat afremmen tot ongelukken leid ga je harder rijden en vooral niet afremmen bij kruispunten?

Okay duidelijk.
Plotseling afremmen leidt jaarlijks tot vele ongelukken ja. De rest van je verhaal heb je erbij verzonnen.
pi_129020438
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ja vast :')
Ja,echt waar, ik weet dat jij als wielrenner dat niet objectief kan beoordelen maar het is echt zo.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:06:44 #199
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129020518
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Plotseling afremmen leidt jaarlijks tot vele ongelukken ja. De rest van je verhaal heb je erbij verzonnen.
hoezo plotseling?
misschien komt het zo wel naar boven:

"u nadert een kruizing, wat doet u"

A) Star voor u kijken en minimaal 60 aanhouden
B) Hopen op het beste
C) U spiegelt opnieuw, verziet het kruispunt en steekt deze over met passende snelheid
  dinsdag 16 juli 2013 @ 21:07:19 #200
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129020550
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja,echt waar, ik weet dat jij als wielrenner dat niet objectief kan beoordelen maar het is echt zo.
ik als wielrenner?

heb je daar een bron van of is het weer vrijdagmiddag in scorpieland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')