quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar het fietspad links heeft geen haaientanden en ik zie aan de linkerkant niets van voorrangsborden (rechts weer wel) dus het zou mij niets verbazen dat er evt onduidelijkheid bestaat maar ik weet niet of er verder borden staan
Omdat dat kleine stukje wat jij bedoelt een éénrichting-fietspad is. Als je vanaf de richting van Hoogeloon komt (de weg van links, die je op de foto niet ziet) krijg je wel degelijk haaientanden als je de weg oversteekt.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:48 schreef Life2.0 het volgende:
ik zie duidelijk geen haaientanden op het fietspand dat de weg kruist?
fietspaden hebben geen rijrichting?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:57 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Omdat dat kleine stukje wat jij bedoelt een éénrichting-fietspad is. Als je vanaf de richting van Hoogeloon komt (de weg van links, die je op de foto niet ziet) krijg je wel degelijk haaientanden als je de weg oversteekt.
Check het anders even op Google Streetview, dan zie je ook hoe de fietspaden daar lopen.
Daar hoort een fietser niet over te steken, enkel als 'ie van de weg die je rechts ziet komt (waar dus wel haaientanden staan). Als je van links naar rechts gaat steek je de weg over op een punt die je niet op de foto kunt zien.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:03 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
fietspaden hebben geen rijrichting?
als je van links naar rechts oversteekt, de weg die te zien is, heb je ze niet
hoezo "hoort" dat nietquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:20 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Daar hoort een fietser niet over te steken, enkel als 'ie van de weg die je rechts ziet komt (waar dus wel haaientanden staan). Als je van links naar rechts gaat steek je de weg over op een punt die je niet op de foto kunt zien.
Maar kijk nou maar op Google Streetview, dan zie je de situatie.
De rechter zou daar wel eens anders over kunnen oordelen, en terecht.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:32 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Het is een provinciale weg en de bestuurders op die weg hebben voorrang op zowel verkeer van links als rechts (normale landwegen van Hoogeloon richting Knegsel) dus een automobilist is niet verplicht om daar te stoppen.
Gewoon snelheid matigen naar pak hem beet 30 km/uur als het een onoverzichtelijke kruising is zo dat je enorm veel meer tijd hebt om te anticiperen en veel efficiënter kan bijsturen. Zo moeilijk is dat toch niet? Je zal altijd nog snel genoeg zijn met je auto, maak je maar geen zorgen. Persoonlijk kies ik trouwens liever voor uitbollen (beter voor de auto en beter voor het milieu) als ik kruispunten (al dan niet met verkeerslichten) nader, dat is beter voor de auto en beter voor het milieu. Dat doe ik met de fiets ook. Waarom tot de laatste seconde blijven trappen/gas geven en dan hard remmen als je al veel eerder op je gemakje kan uitbollen en er geen seconde door verliest?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:34 schreef Scorpie het volgende:
daar op je rem gaan staan getuigt van een idioterie van ongekende proportie.
Dat is inderdaad de essentie. Je krijgt voorrang, je neemt het niet. Niet alleen in Nederland is het zo omschreven, in België idem.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En DUS geen voorrang mag nemen, maar het moet ontvangen, dat is de volgorde, niet andersom.
30km/u gaan rijden op een weg waar je 80 mag? Dat is vragen om ongelukken he, dat weet je? Heb je zelf een rijbewijs eigenlijk?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gewoon snelheid matigen naar pak hem beet 30 km/uur als het een onoverzichtelijke kruising is zo dat je enorm veel meer tijd hebt om te anticiperen en veel efficiënter kan bijsturen. Zo moeilijk is dat toch niet? Je zal altijd nog snel genoeg zijn met je auto, maak je maar geen zorgen.
Lees alsjeblieft even wat reacties van mij terug. Dan hoef ik mezelf niet onnodig te herhalen. Ik had al een voorbehoud gemaakt en aannemelijk gemaakt dat op dat moment op die weg het niet zo druk zou zijn aangezien geen fietsers het in zijn hoofd haalt om bij een dergelijke weg over te steken zonder eerst goed te kijken.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
30km/u gaan rijden op een weg waar je 80 mag? Dat is vragen om ongelukken he, dat weet je? Heb je zelf een rijbewijs eigenlijk?
Dat is het kruispunt. De flitspaal is inmiddels een oud type. Geen idee of die vervangen is door een nieuw exemplaar. Het is overigens een 60 km/u weg.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:14 schreef Shodan het volgende:
Even op Google Maps gekeken, is dit het kruispunt?
http://goo.gl/maps/5zXSY
En zo ja, staat die flitskast er nog steeds?
Tegen het verkeer in fietsen is dom maar laten we niet doen alsof dit representatief is voor de wielrenner. Ik zie nooit een wielrenner tegen het verkeer in fietsen, ik zie wel dagelijks gewone fietsers van alle leeftijden tegen het verkeer fietsen. De pubers en tieners maken het wel het bontst, die fietsen ook nog eens met 2 of 3 man naast elkaar tegen het verkeer in. Daarvoor wijk ik geen cm. naar rechts.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:05 schreef Dientje12 het volgende:
Ben zelf een keer aangereden door een wielrenner toen ik zelf rustig fietste op het fietspad terwijl de wielrenner van de tegenovergestelde richting tegen mij aanbotste om de reden dat hij opzij keek waardoor ik op de autobaan viel en hij over een heg een viel van een voortuin..
Wielrenners zijn sws een gevaar voor andere en voor zichzelf
Fietsers denken sowieso dat heel de wereld hun ziet..quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tegen het verkeer in fietsen is dom maar laten we niet doen alsof dit representatief is voor de wielrenner. Ik zie nooit een wielrenner tegen het verkeer in fietsen, ik zie wel dagelijks gewone fietsers van alle leeftijden tegen het verkeer fietsen. De pubers en tieners maken het wel het bontst, die fietsen ook nog eens met 2 of 3 man naast elkaar tegen het verkeer in. Daarvoor wijk ik geen cm. naar rechts.
Dat is waar en daar verbaas ik me ook over wanneer de fietsers oud genoeg zijn om vaak genoeg in een auto te hebben gezeten maar ook autmobilisten valt enorm veel te verwijten. Alleen al het slechte richting aangeven van de meeste automobilisten. Dit is enorm gevaarlijk maar het wordt helaas weinig bestraft in Nederland.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:47 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Fietsers denken sowieso dat heel de wereld hun ziet..
Ik vind het helemaal niet veel moeite om het hendeltje om te duwen als ik naar rechts of links ga.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is waar en daar verbaas ik me ook over wanneer de fietsers oud genoeg zijn om vaak genoeg in een auto te hebben gezeten maar ook autmobilisten valt enorm veel te verwijten. Alleen al het slechte richting aangeven van de meeste automobilisten. Dit is enorm gevaarlijk maar het wordt helaas weinig bestraft in Nederland.
Ik wil maar aangeven dat er niet te eenzijdig naar fietsers worden gekeken. In het belang van de fietsers en de voetgangers moeten zij er op worden gewezen wat ze zelf kunnen en moeten doen om verkeersongelukken te vermijdne maar ook automobilisten moeten beter onder handen worden genomen.
Ik zie dagelijks wielrenners spookrijden, tot zelfs op de autobaan aan toe. Je argument is invalide.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tegen het verkeer in fietsen is dom maar laten we niet doen alsof dit representatief is voor de wielrenner. Ik zie nooit een wielrenner tegen het verkeer in fietsen, ik zie wel dagelijks gewone fietsers van alle leeftijden tegen het verkeer fietsen. De pubers en tieners maken het wel het bontst, die fietsen ook nog eens met 2 of 3 man naast elkaar tegen het verkeer in. Daarvoor wijk ik geen cm. naar rechts.
Ja vastquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie dagelijks wielrenners spookrijden, tot zelfs op de autobaan aan toe. Je argument is invalide.
Oh wacht, dus omdat jij vind dat afremmen tot ongelukken leid ga je harder rijden en vooral niet afremmen bij kruispunten?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
30km/u gaan rijden op een weg waar je 80 mag? Dat is vragen om ongelukken he, dat weet je? Heb je zelf een rijbewijs eigenlijk?
maar rem/ontwijk jij dan niet iemand als hij jouw weghelft op komt rijden, het laatste dat ik zou doen is gewoon doorrijdenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:05 schreef Dientje12 het volgende:
Ben zelf een keer aangereden door een wielrenner toen ik zelf rustig fietste op het fietspad terwijl de wielrenner van de tegenovergestelde richting tegen mij aanbotste om de reden dat hij opzij keek waardoor ik op de autobaan viel en hij over een heg een viel van een voortuin..
Wielrenners zijn sws een gevaar voor andere en voor zichzelf
Plotseling afremmen leidt jaarlijks tot vele ongelukken ja. De rest van je verhaal heb je erbij verzonnen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Oh wacht, dus omdat jij vind dat afremmen tot ongelukken leid ga je harder rijden en vooral niet afremmen bij kruispunten?
Okay duidelijk.
Ja,echt waar, ik weet dat jij als wielrenner dat niet objectief kan beoordelen maar het is echt zo.quote:
hoezo plotseling?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Plotseling afremmen leidt jaarlijks tot vele ongelukken ja. De rest van je verhaal heb je erbij verzonnen.
ik als wielrenner?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja,echt waar, ik weet dat jij als wielrenner dat niet objectief kan beoordelen maar het is echt zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |